• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Pushaccount: oorzaak en gevolg van pushing

DeletedUser3

Guest
waarom krijg ik hier nu weer zo'n vieze smaak van in mijn mond?
Het lijkt erop dat kleinere spelers, met een fun 2e account aangepakt worden en niet de overduidelijke dubbel, tripple en nog meer accounts, die veel geld opbrengen, hoezo klassenjustitie, hoezo de 'zwakkeren' alleen aanpakken?
Alleen om te kunnen roepen als Mod's "kijk we doen er toch wat aan"
Doe er dan echt wat aan en pak iedereen aan, zonder aanzien des
persoon

Het lijkt dat jouw negatieve bericht met insinuaties dus alleen bedoeld is als stemmingmakerij. :rolleyes:

Ik ben het met @Eleonora0 eens. In je eerste zin gebruik je nog het woordje "lijkt" maar de laatste dikgedrukte regel geeft duidelijk aan wat je ervan vind.

Ten eerste, als je denkt dat dit echt zo is, dan staat het je altijd vrij om de spelers die volgens jou buiten schot blijven te melden via support.
Ten tweede, zulke aantijgingen doen zonder enige vorm van kennis of onderbouwing accepteer ik niet op dit forum. Dus ik wil je vriendelijk verzoeken om hier rekening mee te houden.
 

DeletedUser788

Guest
@Desi snap nog wel dat je je verplicht voelt om te reageren, echter ik doe geen aantijgingen, ik constateer iets en we leven in een land met vrijheid van meningsuiting, dus ik MAG zeggen wat IK er van vind en al die spelers die me ongelijk proberen te geven, weten, als ze 't spel snappen, dat ik gelijk heb.
en het is zo makkelijk om andere spelers te quoten, die in jouw straatje passen. wat wil je daarmee bewijzen? dat dat de mening is van alle spelers?
Ik mag bijvoorbeeld ook denken, dat die antwoorden van push accounts komen, kan ik niet weten, maar denken mag ik dat.
Een discussie is iets waar iedereen zijn mening mag geven, je hoeft niet eens te zijn met die mening, maar reageer dan inhoudelijk en niet met quotes.
 
en ik heb dus idd van een aantal mensen bericht gehad dat ze hun hun 'fun' accountjes die echt geen push accounts zijn, moesten verwijderen.
Je conclusie dat "ze" DUS niet de grote jongens aanpakken lijkt me nogal voorbarig, of denk je echt dat ze allemaal naar jou een berichtje gaan sturen?

Vanuit die "lijkt" ga je vervolgens vergaande conclusies trekken:
niet de overduidelijke dubbel, tripple en nog meer accounts, die veel geld opbrengen, hoezo klassenjustitie, hoezo de 'zwakkeren' alleen aanpakken?
Deze zinnen is pure stemmingmakerij, je stelt dit als algemeen feit, zonder te melden dat het op wat mail van kleine spelers is gabseerd.
 

DeletedUser788

Guest
joh, ik kan toch net zo makkelijk zeggen, dat jij niet weet waar ik mijn info vandaan heb en dat van die dubbel, tripple en meer accounts weet ik zeker, omdat ik in die BS heb gezeten.
wie zegt me dat jij geen push-account bent?
Is geen stemmingmakerij, maar een poging om tot een echte oplossing te komen.
Mijn punt is dat er adhoc gereageerd wordt, zonder echte openheid, er is geen duidelijkheid; in de algemene voorwaarden staat je mag maar één account, dan komt er voor de NL server een uitzondering en vervolgens moeten spelers toch accounts verwijderen.
Dat begrijp ik dus niet.
 

DeletedUser3

Guest
ik constateer iets en we leven in een land met vrijheid van meningsuiting, dus ik MAG zeggen wat IK er van vind

Nee, dat mag dus niet. Iets verkondigen wat niet waar is en dat bovendien niet onderbouwen en het zo brengen dat het schadelijk is voor de community is simpelweg laster en dat is niet toegestaan. Vrijheid van meningsuiting is geen absoluut recht.

Dus heel simpel, je kunt je statement niet onderbouwen met feiten omdat je daar simpelweg geen toegang tot hebt en toch roep je het.

Mijn punt is dat er adhoc gereageerd wordt, zonder echte openheid, er is geen duidelijkheid; in de algemene voorwaarden staat je mag maar één account, dan komt er voor de NL server een uitzondering en vervolgens moeten spelers toch accounts verwijderen.
Dat begrijp ik dus niet.

Ook dit is niet waar. Ook hier doe je aannames die niet kloppen. Ik wil met iedereen in discussie gaan, maar als je onwaarheden gaat verkondigen op deze manier heeft het weinig zin.
 
Pushing is en blijft een probleem. Wat ook lastig is, is om een uniform beleid te kunnen bepalen op basis van feiten en meetgegevens.

Ik ga hier de komende periode weer flink aandacht aan besteden want ik ben zelf uiteraard ook niet gelukkig met de huidige situatie die volgens mij teveel ruimte laat voor discussie. En die onduidelijkheid zorgt zoals we kunnen zien voor onrust en onvrede.

Nogmaals, ik kan niets beloven maar ik kom er zeker binnenkort op terug.

Ik ben het met jullie eens dat KP pushing het grootste probleem van pushen op dit moment is. Zonder in details te treden (daar zijn goede redenen voor), kan ik wel zeggen dat er de laatste weken veel voortgang is geweest omtrent dit onderwerp.

Ik kan/mag nu eenmaal niet heel veel zeggen over de manier hoe moderatie wordt gedaan. Om de simpele reden dat er dan weer mensen zijn die daar dan omheen proberen te werken. Wat ik wel kan zeggen is, zoals ik al eerder zei, er is voortgang. Je zult begrijpen dat zeker gezien de lange tijd dat we er al over praten, dit niet in een paar dagen allemaal is opgelost maar ik heb goede hoop dat we de grote problemen zullen oplossen.

Daar ben ik actief mee bezig. We kunnen niet alles in een keer oplossen maar we zijn druk bezig om het stapje bij stapje beter te maken. Misschien dat dit toernooi nog te vroeg is gekomen maar ik hoop dat je bij de volgende toch wel verschillen zult zien. Verder ben ik altijd heel blij met mensen die een vinger aan de pols houden.

Ik kan ook quoten :D

Maar Desi WAT gaan jullie dan concreet doen aan pushaccount. Je zegt heel veel maar concreet is het maar bar weinig. Steeds weer horen we, we zijn er mee bezig en komen acties, maar wat dat concreet is, dat horen we maar niet. Daarmee creeer je in mijn ogen zelf mede een voedingsbodem voor speculaties. En ja, ik vermoed dat Dirty Harry ook niet aan het duimzuigen is als hij meldt dat er mensen gevraagd zijn om hun kleine accounts te verwijderen. Pushaccount is nu eenmaal een hot item binnen de community. Men wil graag weten hoe en wat en anders is het alleen maar menselijk dat men de details zelf gaat invullen.

Dus dan maar een nieuwe vraag. Wat hebben jullie voor acties ondernomen tegen pushaccount zodat we hiervan al iets van gaan merken bij het komende toernooi. Ik ben heel benieuwd. Het enige wat ik namelijk merk is dat een van mijn buren steeds meer pushaccounts aan kan maken in ons buurtje en dat er iedere keer er wel eentje bij komt als de gestopte spelers weer zijn opgeschoond. Ik merk voorlopig dus nog niets van die maatregelen.

Verder maakt het het voor mij wel allemaal erg onduidelijk of je nu wel of niet met twee accounts mag spelen op de nederlandse wereld. Daar zou ik ook wel een concreet antwoord van jou op willen. Ja of Nee is dan voldoende.

Ik denk overigens dat de nederlandse wereld bar leeg zal worden als je maar 1 account zou mogen spelen. Spelen met 1 account lijkt hier bijna de uitzondering ipv de regel. Maar dat ter zijde.
 

DeletedUser788

Guest
maar wat is niet waar aan 1. in de algemene voorwaarden staat, maar één account, 2. op NL server wordt uitzondering gemaakt 3. er zijn spelers gevraagd accounts te verwijderen?
Want waar zit de laster? ik heb spelers gesproken, die hun accounts moesten verwijderen, ik vind dat jij op de stoel van de rechter gaat zitten, door te bepalen wat ik schrijf laster is.
Ik wil helemaal geen welles/nietes discussie, zou 'm graag inhoudelijk voeren, maar er komen weinig tot geen inhoudelijke reacties.
 
Weer iets meer on topic; her en der verneem ik dat er daadwerkelijk mensen bezig zijn minizooi te sluiten, waarschuwingen hebben gekregen etc.
@AlbertDeWijze kp limiet: blijft lastig. Op zich een prima idee, maar met enorme deals, vertraging in teruggeven evt kp's voor goederen etc; blijft lastig.
Maar waar het om ging; is het push gedeelte: 300kp's van een mini in een wonder en die mini heeft nauwelijks gevulde wonderen; dat klopt niet en zou misschien wel met bovenstaande opgelost kunnen worden. Dat geldt ook voor een waslijst van 10 accounts met 50kp met allemaal dezelfde soort namen/stad etc. Maar dat weet support allang, dus mensen; blijf opletten+rapporteren en wellicht wordt het beter.
@Desi Ik hoop dat we de vooruitgang zullen zien in de toernooi lijst/het schuiven van spelers/aantal kp's in wonderen. Beter een waarschuwing teveel dan te weinig; laat mensen met dubieuze accounts maar uitleggen hoe het zit ipv geen actie ondernemen bij twijfelgevallen.
 

DeletedUser3

Guest
Ik kan jullie alleen maar blijven verzoeken om spelers waarvan je het vemoeden hebt dat ze pushen te melden. Dat is eigenlijk de enige oplossing.

Ondernomen acties zullen nooit publiekelijk besproken worden.
 
Mooie woorden maar het feit blijft dat mensen die nu al een enorm voordeel hebben van hun push accounts deze nog steeds niet zijn/worden aangepakt.
Daar is het om te doen, deze mensen blijven nog steeds hun extra bevolking houden, hun sterkere troepen, sneller troepen maken enz enz.
Treed daar eens tegen op of moet daar dan weer eindeloze lang onderzoek naar gedaan worden of wordt dit met de mantel der liefde (dia's) gedoogd.

Er is niets op tegen om ondernomen acties openbaar te maken want dan kan iedereen zien dat er geen uitzonderingen gemaakt worden!!

Door genomen acties niet openlijk bekend te maken zal er steeds meer onvrede zijn en zal steeds meer openlijk te zien zijn dat er onderscheid gemaakt zal worden..
 

DeletedUser

Guest
Ik heb al lange tijd geen reactie meer gegeven op dit topic, omdat ik vond dat de discussie compleet uit de hand liep met veel harde taal en beschuldingen over en weer. Maar nu wordt er dus iets aan gedaan, is het blijkbaar weer niet goed. Ik heb hier eerst eens even flink om gelachen. :p

Toch vind ik het allemaal een beetje tegenstijdig wat ik lees. Een spelregel (geen push-accounts), gaat eindelijk in werking treden, en er wordt opgetreden tegen overtreders van deze regel. Helemaal toppie, wat mij betreft. Maar vervolgens wordt er min of meer geëist dat @Desi een andere froum regel gaat overtreden, t.w.
13. Discussiëren over bans en support tickets
Het is ten strengste verboden om individuele strafmaatregelen of de inhoud van support tickets op het forum te bespreken. Dergelijke topics zullen worden verwijderd en er kunnen sancties op volgen.

Dat gaat dus niet werken zo. :rolleyes:

Ik ben echt heel blij dat er eindelijk iets gedaan wordt aan de push-accounts (en hopelijk ook meteen de toernooi-stadjes). Ik begrijp dat het een hele onderneming is met een hoop werk voor onze moderators en dat de "overtreders" ook flink aan de slag moeten om verdere maatregelen te voorkomen. Lieve Elvenarianen, dit kost tijd! Je kunt niet verwachten dat je binnen 2-3 dagen volop resultaat gaat zien. Komt ook nog eens bij dat het momenteel vakantietijd is, dus niet alle spelers zullen bereikbaar zijn. En ik ga er maar even vanuit dat daar ook rekening mee gehouden wordt.

Dus ik wacht gewoon rustig af, en doe mijn eigen dingetje.
Is dat misschien ook voor jullie een idee? Het is toch ook veel te warm om je zo op te winden. ;)
 
Ik kan jullie alleen maar blijven verzoeken om spelers waarvan je het vemoeden hebt dat ze pushen te melden. Dat is eigenlijk de enige oplossing.

Ondernomen acties zullen nooit publiekelijk besproken worden.
Desi dan wellicht wat voor mijn en wellicht ieders beeldvorming
Is het zo dat pro-actief vanuit Inno gemeten (ik vraag dus niet de criteria of welke individuele zaken ook) en actie word ondernomen bij vermoeden van een push account ? OF is het zo dat dit afhangt van wie er wordt aangemeld ?
Kan ook zijn dat beide gelden uiteraard

Alvast dank je wel voor antwoord
 
Ik vind het helemaal niets,
De reden ervoor heb ik al meer dan eens verwoord in deverse topics.
Het is voor veel spelers nu niet meer mogelijk om bij dat deel te komen dat al een voorsprong heeft.

Ik had meer gezien in het omzetten van het gedoogbeleid in beleid.
Ja er zijn / waren veel pushaccounts maar elke speler die dat wilde was in staat om bij de rest te komen. of je dat wilt of niet is dan een vrije keuze.
Dit nu is een geval van mosterd na de maaltijd en had 2 jaar geleden plaats moeten vinden, nu is het gewoon een gevalletje veel en veel te laat.

Ook zijn uitspraken uit het verleden van stafleden niet gewijzigd en/of verwijderd waardoor er nu veel conflicterende informatie op het forum staat.
Op de ene plek staat het mag, de andere plek het mag zolang je maar hier, hier, en hieraan voldoet en op de andere plek horen we nu nee het mag niet en mensen krijgen blijkbaar nu waarschuwingen.

De enige manier dat nieuwe en andere spelers nu bij kunnen komen is als elvenar een aantal jaar stil zal staan, of als er een aantal wijzigingen plaats gaan vinden die de output van kennispunten flink zullen verhogen. (zoals bv de recente wonder / tournament rewards ect)
Echter zal deze significant verhoogd moeten worden om de schade gecreeert door slecht beleid in het verleden weg te poetsen.

Ook zit er ruim 7 weken tussen de eerste keer dat ik berichten kreeg van spelers op andere servers dat er op andere servers actie werd ondernomen en hier.
Dat is best een lange tijd die ik niet te verklaren vind.
 
Ook zijn uitspraken uit het verleden van stafleden niet gewijzigd en/of verwijderd waardoor er nu veel conflicterende informatie op het forum staat.
Op de ene plek staat het mag, de andere plek het mag zolang je maar hier, hier, en hieraan voldoet en op de andere plek horen we nu nee het mag niet en mensen krijgen blijkbaar nu waarschuwingen.

Jah daar heb ik momenteel ook nog problemen mee, kan er misschien een nieuwe update gegeven worden in een nieuwe forumpost, als de uitleg die Marindor 2 jaar geleden gegeven heeft niet meer klopt?
 

DeletedUser

Guest
Ik had meer gezien in het omzetten van het gedoogbeleid in beleid.

Waarom zou je in vredesnaam willen dat iets wat in het spel voor een grote groep spelers een hele scherpe doorn in het oog is, beleid zou worden?

Ja er zijn / waren veel pushaccounts maar elke speler die dat wilde was in staat om bij de rest te komen. of je dat wilt of niet is dan een vrije keuze.

Niet iedere speler heeft er behoefte aan, of de zin of tijd niet om meerdere accounts te beheren. Het zou mijn inziens ook absoluut niet nodig hoeven te zijn om "bij de rest" te komen. Waarom spelers aanzetten tot cheaten? Je bagataliseert hiermee de spelers die gewoon eerlijk het spel willen spelen, zonder rare sprongen te maken.

Het is voor veel spelers nu niet meer mogelijk om bij dat deel te komen dat al een voorsprong heeft.

Dat klopt, maar ik ben al lang blij dat het niet erger meer gaat worden.

De enige manier dat nieuwe en andere spelers nu bij kunnen komen is als elvenar een aantal jaar stil zal staan

Het zal zowiezo voor nieuwe spelers lang duren voordat ze bij de spelers die einde tech zitten kunnen komen. Maar de tijd tussen nieuwe hoofdstukken duurt steeds langer, dus wie weet ;)
 

DeletedUser234

Guest
Er is wel tegenstrijdigheid geweest over of je wel of geen 2de account mag, maar men is altijd duidelijk geweest dat pushen met dat 2de account sowieso niet mag.

Let op, de komende paragraaf is een aanname gebaseerd op voorstelling en niet op feiten:
Ik stel me zo voor dat: wanneer ze een melding krijgen (zoals waar ze herhaaldelijk om vragen) wellicht kunnen zien in de spelhistorie of de beschuldiging klopt. Het vaststellen van wat pushing is en de grens daarin bepalen, zal veel discussie en overleg kosten. Als men die grenzen vast heeft gesteld, zullen ze alle meldingen mogelijk handmatig moeten gaan nakijken (wat dan ook mega veel tijd zal kosten) en bij vaststelling van overtreding, krijgen overtreders schijnbaar (via info die ik hier lees) een mail met verzoek het 'kleine' account te verwijderen (het account waarmee is gepusht?).


Geen idee dus wat ze precies doen, maar ik geloof er wel in dat ze goed bezig zijn, ze doen in ieder geval iets! Dit is al een begin en ik ben er blij mee dat er in ieder geval iets gedaan wordt! :)

Maaaaaar....hopelijk is dit ook nog lang niet het einde van hun acties, want ik ben pas pas happy, als alle accounts van iemand die er MISBRUIK van heeft gemaakt (en dus de regels heeft overtreden) worden verwijderd. Ik zou het belachelijk vinden als valsspelers worden beloond met het mogen houden van hun grootste account. Dan worden ze niet gestraft, alleen hun misbruik wordt vanaf dan niet meer getolereerd, maar verder heeft het dan geen gevolgen voor ze. Dat zou een slechte zaak zijn, in mijn ogen.

Wel vind het het ook jammer, maar wel begrijpelijk dat ze geen openheid van zaken geven over hun aanpak, want daar maken bepaalde mensen dan waarschijnlijk weer misbruik van. Zolang het probleem wordt opgelost, maakt het mij niet uit hoe ze het aanpakken en of en wanneer ze daar iets over willen zeggen.

Ik zal de acties die tegen misbruik worden ondernomen, hoopvol blijven volgen:

zet hem op team: pak ze!!!! :D

en go spelers: Blijf die meldingen doen waar ze om vragen, er wordt duidelijk niet voor niets nu herhaaldelijk om gevraagd!!!! :D
 
Waarom zou je in vredesnaam willen dat iets wat in het spel voor een grote groep spelers een hele scherpe doorn in het oog is, beleid zou worden?
Omdat het nu nog oneerlijker is geworden?


Niet iedere speler heeft er behoefte aan, of de zin of tijd niet om meerdere accounts te beheren. Het zou mijn inziens ook absoluut niet nodig hoeven te zijn om "bij de rest" te komen. Waarom spelers aanzetten tot cheaten? Je bagataliseert hiermee de spelers die gewoon eerlijk het spel willen spelen, zonder rare sprongen te maken.
Vrije keus hoe je het wilt spelen, de schade is al aangericht, het huidige beleid dat sinds enkele dagen wordt gevoerd is gewoon veel te laat. de schade is nu al gedaan en niet eenvoudig te repareren.
Hoezo kunnen spelers het nu wel normaal spelen zonder gekke sprongen te maken t.o.v. de afgelopen 2 jaar?
Zou je dat aan mij kunnen uitleggen? want ik snap het niet. je bedoeld dat er:
a: voor een deel van de spelers niets veranderd, ze pushte niet en speelde toch niet voor de ranking
b: zij die nog enige fiductie hadden ooit voor de ranking iets te kunnen betekenen zijn nu knockout geslagen door de opgelopen achterstand die door beleidswijziging niet meer kan worden ingehaald.

Ik zie alleen in geval b een verandering en die is niet positief.

En was pushen cheaten?????? Nee toch???

Het werd openlijk door de staf gedoogd. er werd zelfs verteld hoe je het "legaal" kon doen in een bericht van de toenmalig vervangende community manager. want zolang je aan bepaalde voorwaarden voldeed mocht je gewoon KP in je hoofdaccount stoppen. Een perfecte vage omschrijving om gewoon te kunnen pushen binnen de regels.
Er is ook gemeld dat de persoon die dit als eerste openlijk deed NIETS fout deed, terwijl het bewijs er toch echt niet om loog.
Het is ook de persoon waarom dit topic ooit gestart is, aangezien haar push accounts ook de t100 van het toernooi domineerde door een dubbel push combinatie van kp omhoog en goederen omlaag. pas halverwege afgelopen toernooi is dit gestopt.
toch was er blijkbaar geen enkele reden om die persoon hier op aan te spreken de afgelopen bijna 2 jaar.
Sterker nog:
er naar is gekeken, maar dat de speler niet schuldig is bevonden.


Ik zie dus geen enkel argument waarom je de afgelopen 2 jaar niet had mogen pushen. Het spelregelement is meermaals overruled door de elvenar staff in het voordeel van pushen.

Nu wordt er na 2 jaar dus een 180 gedaan in het nadeel van de spelers die de afgelopen 2 jaar niet de kans hebben gehad of gepakt mochten ze dat willen.
 

DeletedUser

Guest
Omdat het nu nog oneerlijker is geworden?

Ik begrijp je redenering niet dat het nu "nog oneerlijker" zou zijn geworden.

Laat ik mijn redenering eens met een ander (RL) voorbeeld toelichten. Er wordt in NL veel gesjoemeld met de belastingaangifte en mensen krijgen daardoor onterecht meer belastinggeld terug dan waar ze eigenlijk recht op hebben. Andere mensen vullen hun aangifte netjes volgens de regels in en moeten bijbetalen. Degenen die bij moeten betalen roepen dat dit oneerlijk is, en vragen om een aanpak. Denk je echt dat een reactie als "laat iedereen dan maar sjoemelen dan is iedereen weer gelijk" geaccepteerd zou worden? Ondanks dat de mensen die bij moesten betalen door het gesjoemel een achterstand in hun financiele winst hebben, denk ik toch niet dat er een voorkeur gegeven zou worden dat "sjoemelen" beleid wordt.

Hoezo kunnen spelers het nu wel normaal spelen zonder gekke sprongen te maken t.o.v. de afgelopen 2 jaar?
Zou je dat aan mij kunnen uitleggen? want ik snap het niet. je bedoeld dat er:
a: voor een deel van de spelers niets veranderd, ze pushte niet en speelde toch niet voor de ranking
b: zij die nog enige fiductie hadden ooit voor de ranking iets te kunnen betekenen zijn nu knockout geslagen door de opgelopen achterstand die door beleidswijziging niet meer kan worden ingehaald.

Spelers die het spel normaal spelen zonder gekke sprongen te maken gaan er op de lange duur wel op vooruit naar mijn idee. Op de eerste plaats wordt het gat nu niet groter en wordt de situatie niet erger doordat er niet nog meer spelers kunnen gaan pushen. Maar wat ik belangrijker vind is dat het pushen schadelijk was voor de ontwikkeling van het spel. De devs hebben meerdere malen in de Elvenar filmpjes erop gehamerd dat OWs steeds belangerijker worden. Ik vermoed dat in het spel de kosten voor onderzoeken, upgrades, onderhandelen, e.d. gebaseerd zijn op de statistieken. Hoe meer mensen hun OWs uppen tot max, hoe hoger de lat gaat komen te liggen. En dus hoe meer mensen gaan pushen, hoe zwaarder het spel gaat worden voor degenen die dat niet doen. Dat er nu een resolute halt wordt toegeroepen aan het pushen, zou in de statistieken op de langere termijn wel eens wat verandering kunnen gaan brengen (rebalancing van de kosten misschien?). Dit zal de niet-pushers zeker gaan helpen.

Een voorbeeld: toen we in het Elementalenhoofdstuk kwamen was het zeer problematisch om aan Elvenboomsap te komen. Op de markt werden woekerprijzen gevraagd, en degenen die niet zelf Elvenboomsap met bonus konden maken, kwamen vast te zitten in de onderzoeksboom daardoor. Een van je bs-leden (Kersepitje geloof ik) deed enthousiast de suggestie aan de hand dat je dan ook Elvenboomsap kon kopen bij de groothandelaar. Maar..... dat is alleen rendabel als je OW Bloeiende Handelaarsgilde op lvl 25 staat. Voor mij met mijn BHG op lvl 8 was dat nog steeds geen optie.

Ik heb enige fiductie met de ranking al lang opgegeven, dus dat zal voor mij niet veranderen denk ik. Toch, ondanks dat ik maar 1 account heb voel ik mij niet knockout geslagen door de opgelopen achterstand. Wij zijn ongeveer gelijk begonnen geloof ik maar mijn OWs komen nog niet eens in de buurt van lvl 25. Ik zal dus nooit "bij je kunnen komen" daarmee, laat staan dat ik ook maar enige kans heb om je in te halen daarmee. Maar daar zit ik niet zo mee, want ik vind het bovenstaande (bespeelbaarheid van het spel zeg maar) vele malen belangrijker dan een hoge ranking in een internetspelletje. Daar komt bij, ik vind dat ik het nog niet zo slecht doe. Het zou wel fijn zijn als ik in de toernooien minder benadeeld wordt door de toernooi-stadjes. Desondanks, voor het staal-toernooi van vorige week heb ik toch een mooi resultaat neer kunnen zetten. En ons klein bs met 13 leden (zonder toernooi-stadjes) heeft een topprestatie kunnen leveren door kistje 10 te halen. Het kan dus nog steeds zonder rare sprongen.

En was pushen cheaten?????? Nee toch???

Tenslotte, je linkt naar de post van Marindor van 2 jaar geleden. Maar daarin staat toch duidelijk dat pushen niet is toegestaan.

Het is op Elvenar toegestaan om meerdere accounts te hebben. Het is echter niet toegestaan om een of meerdere van deze accounts hoofdzakelijk te gebruiken om je hoofdaccount een onterecht voordeel te verschaffen (in bijvoorbeeld kp's in je OW's, oneerlijke goederenruil etcetera).

Wat hij schreef is dat het hebben van meerdere accounts is toegestaan (en dat is btw nog steeds zo), maar dat je dan wel aan bepaalde criteria moet voldoen (volwaardig mee spelen). Omdat @Marindor's uitleg toch weer een creatieve interpretatie kreeg van een aantal spelers is het pushen verder uit de hand gelopen. Dus ja Pushen was en is cheaten!
 
Hi Didi,

Leuk dat je weer terug bent.

Ik probeer de redenatie van de Wizard uit te leggen.
Op de eerste plaats wordt het gat nu niet groter
Dit is niet waar. Vergelijk jezelf met een kleinere speler, bijv in woningenbouw. Neem even aan dat bevolkingstoename het meest belangrijke is. Jij en de kleinere speler hebben evenveel arbeiders. Vraagje: Als jullie beiden 24/7 woningen uppen, gaat de kleinere speler jou ooit inhalen?

Nee, want in de tijd die de kleinere speler nodig heeft om jouw niveau te halen, ben jij al weer verder.
Blijft het gat even groot? Nee, want een kleinere speler heeft vrijwel evenveel tijd nodig om te uppen, maar krijgt dan minder nieuwe inwoners dan jij. Met andere woorden, de kleinere speler kan op zijn best niet eens bijblijven.
En dit is dan nog eerlijk binnen alle regels. Conclusie, als iedereen op dezelfde manier speelt gaan de kleinen de groten niet inhalen.

De pushers hebben 2 jaar lang bijv elke dag 100 extra KP (volledig fictief voorbeeld!!). Die lopen dus 2*365*100 = 73000 KP voor als jij tegelijk begonnen bent met spelen, en jij netjes 0 KP extra had elke dag.
Die 73000 KP is geinvesteerd in van alles, wat vandaag KPs, goederen, mensjes/elfjes, etc etc oplevert voor ze. Tov een pusher ben jij dus een kleintje.

Nu heb je geen ambitie om iets met ranking te doen, maar er zijn spelers die dat wel hebben. Stel even dat zo'n speler tegelijk met jou begonnen is. Die speler heeft nu (zonder zelf te pushen) 73000/24/365=8.3 jaar achterstand opgelopen in 2 jaar. Dat is geen eerlijke race meer; het is zoiets als die speler is net vertrokken, en de pusher is nauwelijks meer zichtbaar op de horizon.

Door pushen toe te staan als beleid (voorstel van Wizard), geef je deze speler die binnen de regels wil blijven een meer eerlijke kans. Met dat voorstel kan hij ook gaan pushen binnen de regels (ie pushen is toegestaan!!), en die 8 jaar goedmaken in slechts 2 jaar. Voor de spelers die voor de ranking gaan wordt het speelveld geleveld, iedereen mag dezelfde truken doen die altijd mogelijk waren, en iedereen heeft dus een (meer) gelijke kans.

Uiteraard heeft iedereen die niet pushed dan het nakijken, ranking wordt een volledig nietszeggend getal voor niet-pushers, maar dat was het toch al (voor mij in ieder geval).

EDIT: Pushen of niet pushen wordt een keuze, net als wel/niet vechten of wel/niet cross-tier en/of eerlijk handelen.

Het gaat wellicht tegen je gevoel in, maar goed/fout in RL is ook een kwestie van regeltjes die opgesteld zijn. Eerst mochten we niet meer dan 120 rijden, 130 was verboden of "fout". Vervolgens verandert de politiek dat we ook her en der wel 130 mogen rijden, en dan is het opeens legaal en "goed".
Het enige wat er gewijzigd is, is een getalletje in de regeltjes wat zegt wat binnen en buiten de lijn ligt.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Hi Didi,

Leuk dat je weer terug bent.

Dankjewel :)

Dit is niet waar. Vergelijk jezelf met een kleinere speler, bijv in woningenbouw. Neem even aan dat bevolkingstoename het meest belangrijke is. Jij en de kleinere speler hebben evenveel arbeiders. Vraagje: Als jullie beiden 24/7 woningen uppen, gaat de kleinere speler jou ooit inhalen?

Nee, want in de tijd die de kleinere speler nodig heeft om jouw niveau te halen, ben jij al weer verder.
Blijft het gat even groot? Nee, want een kleinere speler heeft vrijwel evenveel tijd nodig om te uppen, maar krijgt dan minder nieuwe inwoners dan jij. Met andere woorden, de kleinere speler kan op zijn best niet eens bijblijven.
En dit is dan nog eerlijk binnen alle regels. Conclusie, als iedereen op dezelfde manier speelt gaan de kleinen de groten niet inhalen.

De pushers hebben 2 jaar lang bijv elke dag 100 extra KP (volledig fictief voorbeeld!!). Die lopen dus 2*365*100 = 73000 KP voor als jij tegelijk begonnen bent met spelen, en jij netjes 0 KP extra had elke dag.
Die 73000 KP is geinvesteerd in van alles, wat vandaag KPs, goederen, mensjes/elfjes, etc etc oplevert voor ze. Tov een pusher ben jij dus een kleintje.

Nu heb je geen ambitie om iets met ranking te doen, maar er zijn spelers die dat wel hebben. Stel even dat zo'n speler tegelijk met jou begonnen is. Die speler heeft nu (zonder zelf te pushen) 73000/24/365=8.3 jaar achterstand opgelopen in 2 jaar. Dat is geen eerlijke race meer; het is zoiets als die speler is net vertrokken, en de pusher is nauwelijks meer zichtbaar op de horizon.

Door pushen toe te staan als beleid (voorstel van Wizard), geef je deze speler die binnen de regels wil blijven een meer eerlijke kans. Met dat voorstel kan hij ook gaan pushen binnen de regels (ie pushen is toegestaan!!), en die 8 jaar goedmaken in slechts 2 jaar. Voor de spelers die voor de ranking gaan wordt het speelveld geleveld, iedereen mag dezelfde truken doen die altijd mogelijk waren, en iedereen heeft dus een (meer) gelijke kans.

Uiteraard heeft iedereen die niet pushed dan het nakijken, ranking wordt een volledig nietszeggend getal voor niet-pushers, maar dat was het toch al (voor mij in ieder geval).

Natuurlijk wordt het gat nu niet groter tussen pushers en niet-pushers. Als we een volgens hoofdstuk krijgen, bestaat de kans dat de OWs van max. lvl 25 nu, maar max. lvl 30 geupt kunnen worden. Tot nu toe hebben de kp-pushers deze 5 extra levels steeds opnieuw binnen no-time naar max kunnen brengen. In dezelfde tijd dat ik 2-3 van mijn OWtjes misschien van lvl 11 naar lvl 13 zou kunnen brengen. Nu pushen een halt wordt toegeroepen, zal dat voor de volgende keer niet meer zo uit de hand gaan lopen, en heb ik meer gelegenheid om het verschil in bijv. OW levels wat kleiner te maken. In een slakkegangetje weliswaar, maar alle kleine beetjes helpen. Daarnaast krijg ik misschien ook meer kans om extra rangordepunten uit de toernooien te halen, alhoewel het voordeel dat de pushers hiermee hebben opgebouwd (vecht-OWs en goederen-OWs op max bijv.) erg lastig te tackelen zal blijven.

Het verschil in ranking tussen zeer vergevorderde spelers en nieuwe spelers zal altijd blijven, simpelweg omdat de zeer vergevorder spelers einde hoofdstuk 12 zit en de nieuwe spelers met 2 huisjes en een werkplaats in hoofdstuk 1 beginnen. Denk je echt dat een nieuwe speler die op rang 32492 binnenkomt, zich bezighoudt met de ranking?

Toch wordt ook dat gat geleidelijk aan wat kleiner omdat de zeer vergevorderde spelers zo'n 6 maanden op een nieuw hoofdstuk zitten te wachten, om dan weer in 2-3 maanden iets te kunnen groeien (mits je niet je halve stad moet slopen voor een gastras), om dan vervolgens weer zo'n 6 maanden te gaan wachten op een nieuw hoofdstuk. De nieuwere spelers kunnen in die tijd gewoon doorgaan met het doorlopen van de hoofdstukken. Daarnaast hebben nieuwere spelers ook een groot voordeel tov vergevorderde spelers door de aanpassingen in het spel mbt OWs en toernooien. Toen ik begon kwamen de OWs pas in hoofdstuk 4 en waren de wonderen voor hoofdstuk 5 er ook nog niet. Wij hebben dus later met terugwerkende kracht de onderzoeken voor de eerdere OWs moeten voltooien. Aan voldoende runes komen om die OWs ook te kunnen bouwen was frusterend moeilijk. Ons aantal veroverde provincies was toen al aardig hoog, en we hebben niet met terugwerkende kracht runes gekregen voor deze provincies. Een nieuwere speler krijgt nu al vanaf halverwege hoofdstuk 2 runes voor het veroveren van provincies en kan ook gelijk beginnen met het doneren van kps in OWs om extra kps en runes voor OWs te verdienen. Een nieuwere spelers kan zelfs daarmee als volgende runes hebben voor een OW van 3-4 hoofdstukken verder. Dat is best een groot verschil hoor. Vervolgens hadden wij ook nog bij lange na geen toernooien en dus geen kans om via toernooien extra kps te verdienen. Een nieuwe speler kan nu al vanaf het begin met toernooien meedoen (mits deze een paar provincies heeft veroverd). Ook daar zit een gigantisch verschil in. Het verbaast mij eigenlijk dat er nooit iemand erg hard geroepen heeft dat dit gecompenseerd moet worden.

Zal een nieuwe speler ooit nr 1 kunnen worden? Dat betwijfel ik ten zeerste. Ik ben een van de spelers van het eerste uur, maar ook ik beschouw het als hoogst onwaarschijnlijk dat ik zelfs maar in de top 10 kan komen in de ranking. Naast het pushen hebben we ook nog stevige diamanten-spelers. Ik heb ook wel wat diamanten uitgegeven, maar ben niet bereid om zoveel geld aan het spel uit te geven, om bijvoorbeeld al mijn huizen en werkplaatsen te vervangen door premium gebouwen. Daarom maak ik mij niet meer druk om ranking en gun ik het de stevige dia-spelers om in de top 10 te staan: zij houden per slot van rekening dit spel wel in de lucht met hun financiering. Maar goed, nu het pushen gaat stoppen, heb ik hoop dat ik weer terug in de top #50 kan komen. En dat vind ik eigenlijk al heel mooi

Tenslotte, ik vind dat pushen never nooit niet als beleid ingevoerd zou mogen worden. Je maakt dan het spel onspeelbaar voor spelers die niet meer dan 1 account willen hebben (vanwege de statistieken wat ik al in mijn vorige post schreef). Ik heb echt genoeg aan 1 account (zelfs mijn beta-acountje is een verwaarloost stadje). Ik vind Elvenar leuk om te spelen, maar ik wil zeker niet dat het mijn leventje zou gaan beheersen. Ik heb nog volop andere leuke dingen te doen, en ook nog een prive-leven.
 
Bovenaan