• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Pushaccount: oorzaak en gevolg van pushing

Hou toch eens op om die push accounts,ik word er depri van
Inno is er blijkbaar mee bezig,dus stop eens met dit gezeik,geen leven verder?Is dit spel alles wat je hebt?Stop eens met al dit gezeik,en speel lekker je spel zoals je wilt,pffff,ik word er zo moe van
Als het je niet zint; stop met spelen of reageer niet. We gaan het overtreden van regels niet doodzwijgen omdat het makkelijker is!
De beste manier om pushen te elimineren is om een legale manier te vinden om het einde van de wonderen te halen in een redelijk tijdsframe.

8-12 of 15 jaar is geen redelijke tijdsframe. 3 jaar is al een stuk "redelijker".
Helaas is dit mogelijk 1 van de redenen dat mensen begonnen met pushen; omdat inderdaad het einde niet realistisch haalbaar is. Stof tot nadenken... :)

Betreffende 'inhalen pushers': simpel: de regels bevatten het punt dat er een strafmaatregel opgelegd kan worden. Die moet dus gewoon nageleefd worden als ze het goed willen afhandelen. Wonderen verminderen/terugbrengen in lvl's zou mogelijk moeten zijn.
Terugbrengen naar wat? Nou; mijn stad ligt dicht aan de bovengrens van wat mogelijk zou moeten zijn: ik verlies nauwelijks kp's, haal kist 10, haal veel beloningen (overal en nergens). Een stad die meer dan 10-15% meer wonderpunten heeft dan ik; is mogelijk fout bezig geweest.
Zelfs als pushen onmogelijk zou zijn is er geen eerlijke strijd. Iemand die geen diamanten koopt hoeft niet eens te proberen een goede ranking te halen.
Niet eerlijk; ja en nee. ik sta nét buiten de top 100 zonder dia's (en met een stad zoals ik hem wil en niet 100% gebouwd op punten)
Dia's op zich; veel te duur en verkeerd bedacht. Dia's zouden het spel moeten vergemakkelijken ipv alleen maar enorm voordeel te halen met 1 klik.
Kijk naar andere spellen die enorme menu's en overzicht krijgen, naar acties die ingepland kunnen worden etc. Dit systeem werkt anders en tjsa, in dit geval zullen de dia-spelers (mits actief) vrij makkelijk hoger geplaatst zijn dan niet-dia-spelers.

Back on topic: het pushen wordt dus eindelijk 'zichtbaar' aangepakt middels het waarschuwen van hoofdaccounts. Helaas nog niet allemaal en zonder -kenbare- strafmaatregel.
Oftewel: ga door, zet een tandje erbij en maak het af! :)
 
Een stad die meer dan 10-15% meer wonderpunten heeft dan ik; is mogelijk fout bezig geweest.

Ivm kp in wonderen, ik herinner me dat inno bij Forge of Empires eens een 'exploit' gehad heeft met een nieuw wonder waardoor je makkelijk meer FP kon terugkrijgen dan je in het wonder gestopt had. Hierdoor waren er spelers de een bepaald wonder steeds bouwden en opnieuw afbraken om zo steeds opnieuw die gratis FP te kunnen krijgen. Dit heeft inno daar ook aangepakt, en de onrechtmatig verkregen FP terug afgenomen bij spelers (hun wonderen ontlevelled).
Maw inno houdt wel bij hoeveel FP je krijgt, ik veronderstel dan dat hetzelfde gebeurd met KP bij elvenar.

Dan is het toch makkelijk voor inno om te bepalen hoeveel KP een speler in totaal al heeft ontvangen sinds hij begonnen spelen is (uurlijkse, toernooi, avontuur beloningen, wonders hulp etc....)
Als ze al die kp willen rechtzetten, dan kan het makkelijk gebeuren door al die kp op te tellen en te vergelijken hoeveel er in je eigen wonderen zitten.
Als je ooit cadeautjes gekregen hebt (bv speler die stopt met spelen en van zijn kp af wil, iemand die je zo maar wat kp geeft als cadeau,...) dan ga je die natuurlijk wel kwijt zijn.
Dan reduceert het spel wel naar iets erg kapitalistisch, je kan enkel zo veel kp krijgen als je geeft, sociale herverdeling om welke motivatie dan ook, wordt dan ook als pushen beschouwd.

Ik merk op dat iedereen enkel moeite schijnt te hebben met het aantal kp in wonderen, niet? Maar er zijn nog veel andere pushing zaken die gebeuren en even erg zijn, alleen worden die zaken door bijna iedereen gedaan wordt en daarom mag dat dan wel door de vingers gezien worden?

Vb zijn er heel veel spelers die hun kleine gildegenoten willen helpen en daarom oneerlijke handel opzetten of aanvaarden.
Er zijn eveneens spelers die altijd oneerlijke handel opzetten om hun voordeel daar uit te halen. Aanvaarden van zo'n handel kan je dan ook interpreteren als jij die pusht naar die hebzuchtige speler....
(eventueel koopt die speler die zo gratis goederen ontvangt daarmee extra kp die hij dan in zijn eigen wonder stopt ...)

Er zijn gildes die zeggen tegen hun leden: als je niet mee doet aan toernooi, doe dan 1 rondje, en de kp die je krijgt op het einde van de week mag je deels houden en deels moet je die geven aan de top 1 2 3 scoorders van het toernooi. Ook dit is pushing al zie ik het nut er wel van in.

Conclusie voor mij, het pushing vraagstuk is niet zo simpel op te lossen als sommigen denken.
 

DeletedUser

Guest
Als ze al die kp willen rechtzetten, dan kan het makkelijk gebeuren door al die kp op te tellen en te vergelijken hoeveel er in je eigen wonderen zitten.
Als je ooit cadeautjes gekregen hebt (bv speler die stopt met spelen en van zijn kp af wil, iemand die je zo maar wat kp geeft als cadeau,...) dan ga je die natuurlijk wel kwijt zijn.

Er zitten toch flink wat haken en ogen aan dit idee. Je hebt natuurlijk ook de spelers die een tijdje op rune-jacht zijn geweest. Dit is ook gebeurd bij mijn OWs van de Elementalen; ik kreeg ik korte tijd "spontaan" veel kptjes cadeau om ik die OWs vrij snel had staan. Jou voorstel zou betekenen dat ik deze gekregen kps weer kwijt ben :( Voor alle duidelijkheid de kptjes kreeg ik van spelers die zelf ook niet pushen, maar gewoon erg graag de runes wilde.

Daarnaast kun je ook kps als verjaardagscadeautje krijgen; geven sommige kleinere spelers kptjes aan grotere spelers als dank voor de burenhulp (die ze zelf nog niet kunnen geven bijv.) en handel. En zo zijn er nog tig andere voorbeelden te bedenken, waardoor de balans van kps niet 1:1 is.

Er zijn gildes die zeggen tegen hun leden: als je niet mee doet aan toernooi, doe dan 1 rondje, en de kp die je krijgt op het einde van de week mag je deels houden en deels moet je die geven aan de top 1 2 3 scoorders van het toernooi. Ook dit is pushing al zie ik het nut er wel van in.

Ik zie dit niet als pushen, maar als een manier om het hoogst irritante "meeliften" in toernooien tegen te gaan. Andere bs-en proberen dit tegen te gaan door een minimaal aantal toernooi-punten in te stellen. Maar vaak zijn er dan toch een aantal leden die nooit veel hoger zullen gaan dan het minimum, dus dat werkt wat mij betreft ook niet. Een combinatie van beide zoals wij bij Novo Miraculo hebben, werkt wat mij betreft wel erg goed :)

Ik merk op dat iedereen enkel moeite schijnt te hebben met het aantal kp in wonderen, niet? Maar er zijn nog veel andere pushing zaken die gebeuren en even erg zijn, alleen worden die zaken door bijna iedereen gedaan wordt en daarom mag dat dan wel door de vingers gezien worden?

Vb zijn er heel veel spelers die hun kleine gildegenoten willen helpen en daarom oneerlijke handel opzetten of aanvaarden.
Er zijn eveneens spelers die altijd oneerlijke handel opzetten om hun voordeel daar uit te halen. Aanvaarden van zo'n handel kan je dan ook interpreteren als jij die pusht naar die hebzuchtige speler....
(eventueel koopt die speler die zo gratis goederen ontvangt daarmee extra kp die hij dan in zijn eigen wonder stopt ...)

Het helpen van kleine bs-genoten of buurtjes met wat extra goederen zie ik niet echt als pushen. Zeker met evenementen (en daardoor toernooien) komen de kleine spelers (te) snel goederen te kort. Ik help ook mijn kleine buurtjes met goederen tijdens een evenement, en zie niet echt de noodzaak om dat te gaan verbieden. Alleen heb je wel een punt als je zegt dat sommige bs-en daarin te ver gaan en er veel te lang mee doorgaan (bijv. 0-sterrenhandel tot 50.000 punten).
 
Er zitten toch flink wat haken en ogen aan dit idee. Je hebt natuurlijk ook de spelers die een tijdje op rune-jacht zijn geweest. Dit is ook gebeurd bij mijn OWs van de Elementalen; ik kreeg ik korte tijd "spontaan" veel kptjes cadeau om ik die OWs vrij snel had staan. Jou voorstel zou betekenen dat ik deze gekregen kps weer kwijt ben :( Voor alle duidelijkheid de kptjes kreeg ik van spelers die zelf ook niet pushen, maar gewoon erg graag de runes wilde.

In mijn voorstel staat wonder hulp toch tussen? daarnaast was mijn lijstje geëindigd met etc.... om aan te duiden dat ik misschien een mogelijk legale manier van kp nog niet vermeld had. Maar dit stond er dus specifiek tussen momenteel :)

Daarnaast kun je ook kps als verjaardagscadeautje krijgen; geven sommige kleinere spelers kptjes aan grotere spelers als dank voor de burenhulp (die ze zelf nog niet kunnen geven bijv.) en handel. En zo zijn er nog tig andere voorbeelden te bedenken, waardoor de balans van kps niet 1:1 is.
precies wat ik ook wou aangeven:

Als je ooit cadeautjes gekregen hebt (bv speler die stopt met spelen en van zijn kp af wil, iemand die je zo maar wat kp geeft als cadeau,...) dan ga je die natuurlijk wel kwijt zijn.
Dan reduceert het spel wel naar iets erg kapitalistisch, je kan enkel zo veel kp krijgen als je geeft, sociale herverdeling om welke motivatie dan ook, wordt dan ook als pushen beschouwd.

Ik zie dit niet als pushen, maar als een manier om het hoogst irritante "meeliften" in toernooien tegen te gaan. Andere bs-en proberen dit tegen te gaan door een minimaal aantal toernooi-punten in te stellen. Maar vaak zijn er dan toch een aantal leden die nooit veel hoger zullen gaan dan het minimum, dus dat werkt wat mij betreft ook niet. Een combinatie van beide zoals wij bij Novo Miraculo hebben, werkt wat mij betreft wel erg goed :)

Het helpen van kleine bs-genoten of buurtjes met wat extra goederen zie ik niet echt als pushen. Zeker met evenementen (en daardoor toernooien) komen de kleine spelers (te) snel goederen te kort. Ik help ook mijn kleine buurtjes met goederen tijdens een evenement, en zie niet echt de noodzaak om dat te gaan verbieden. Alleen heb je wel een punt als je zegt dat sommige bs-en daarin te ver gaan en er veel te lang mee doorgaan (bijv. 0-sterrenhandel tot 50.000 punten).

Ik zie dit ook niet echt als pushing, maar als je de huidige regels strikt wil interpreteren zoals sommigen hier zitten te vragen, dan is dit ook allemaal pushing. Je kan niet zeggen dat wat x doet is tegen de regels en moet erg gestraft worden, maar wat mijn gildelid hier doet is ook pushing maar mag getolereerd worden. Of je gaat voor strikte regels, of niet.

Bij uitbreiding wil dit zeggen dat de handelaar geen oneerlijke handel meer mag aanvaarden, want dit is allemaal pushing.... ik zou hier niet super rouwig om zijn :p
 

DeletedUser1120

Guest
Ik zat zo is te denken :>) waarom niet de scoore van alle ow, weg halen
dus dat ow gewoon geen scoores geven, in ranglijst

Hoe wel er met toernooi score ook veel gesjoemeld werd,
 
Ik zat zo is te denken :>) waarom niet de scoore van alle ow, weg halen
dus dat ow gewoon geen scoores geven, in ranglijst

Hoe wel er met toernooi score ook veel gesjoemeld werd,

Hoe zou je kunnen sjoemelen met toernooiscore? een pushaccount kan je persoonlijke score toch niet omhoog halen? of bedoel je door goederen door te geven?
 

DeletedUser

Guest
Ik zat zo is te denken :>) waarom niet de scoore van alle ow, weg halen
dus dat ow gewoon geen scoores geven, in ranglijst

Hoe wel er met toernooi score ook veel gesjoemeld werd,


Heeee Lalaatje :), dat is lang geleden.

Het maakt mij werkelijk niets uit of de OWs nu wel of niet scores geven. Het kan zijn dat spelers zijn gaan pushen om hoger in de ranking te komen, maar dat boeit mij verder niet.

Wat ik wel een erg slechte zaak vind is dat de lvls van de OWs van de pushers onrealistisch hoog zijn geworden. Dit levert ze een oneerlijk hoog voordeel op met vrijwel alles in het spel. Van hoge cultuur (en dus minder cultuurgebouwen nodig), hoge populatie (en dus minder huizen nodig), sterkere en grotere aantallen legereenheden en hoge goederenbonus wat ze een flinke voorsprong oplevert in zowel toernooien als BSA, enz. enz.

En laten we ook eens wat anders zeggen, de broederschappen die pushers in hun bs hun gang lieten gaan, plukken daar ook de winst van in toernooien (meer kistjes) en BSA. Die voorsprong die die broederschappen daarmee hebben, zal nog veel moeilijker recht te trekken zijn. Want de pushers uit de bs ontslaan zie ik niet zo snel gebeuren.
 
Ik zat zo is te denken :>) waarom niet de scoore van alle ow, weg halen
dus dat ow gewoon geen scoores geven, in ranglijst

Hoe wel er met toernooi score ook veel gesjoemeld werd,
Heeee Lalaatje :), dat is lang geleden.

Het maakt mij werkelijk niets uit of de OWs nu wel of niet scores geven. Het kan zijn dat spelers zijn gaan pushen om hoger in de ranking te komen, maar dat boeit mij verder niet.

Wat ik wel een erg slechte zaak vind is dat de lvls van de OWs van de pushers onrealistisch hoog zijn geworden. Dit levert ze een oneerlijk hoog voordeel op met vrijwel alles in het spel. Van hoge cultuur (en dus minder cultuurgebouwen nodig), hoge populatie (en dus minder huizen nodig), sterkere en grotere aantallen legereenheden en hoge goederenbonus wat ze een flinke voorsprong oplevert in zowel toernooien als BSA, enz. enz.

En laten we ook eens wat anders zeggen, de broederschappen die pushers in hun bs hun gang lieten gaan, plukken daar ook de winst van in toernooien (meer kistjes) en BSA. Die voorsprong die die broederschappen daarmee hebben, zal nog veel moeilijker recht te trekken zijn. Want de pushers uit de bs ontslaan zie ik niet zo snel gebeuren.

Dat die wonderen onrealistisch hoog zijn geworden heeft ook te maken met het beleid van innogames.

Heb toen de wonderen van 15 naar 20 gingen mijn ongenoegen al geuit, en van 20 naar 25 was helemaal onverklaarbaar, en gezien de timing zou het me niet verbazen als ze bij 1 van de volgende 2 gastrassen weer omhoog zullen gaan naar 30.
Op dit moment zou echter een herbalans richting de 20 reeeel zijn geweest en nu hebben we het alweer over 30. 10 levels verschil!!!!

Heb toen al gevraagd waarom ze de wonderen steeds verder omhoog gooien terwijl die levels zonder pushen eenvoudig niet te behalen zijn.
Waarom maak je een beleid dat om pushing vraagt, er is namelijk totaal geen noodzaak om die wonderen elke keer 5 levels extra te geven.

Als wonderen te zwak zouden worden kan je dat ook oplossen door elke x hoofdstukken de wondere "omhoog" te herbalanceren.
Mochten dan de wonderen allemaal richting max gaan dan kan je er wat levels bijplussen om spelers bezig te houden.

De herbalancering van wonderen vind dus plaats door er levels bij te plussen die realistisch onhaalbaar zijn in een tijdspan van de levensduur van een spel als deze. dat is tenminste een cureuze keuze, net als de keuze om 2 jaar geleden pushen openlijk niet te bestraffen maar toe te laten.
 

DeletedUser

Guest
Op dit moment zou echter een herbalans richting de 20 reeeel zijn geweest en nu hebben we het alweer over 30. 10 levels verschil!!!!

Een herbalans naar max. level 20 zou idd een goede oplossing zijn. De pushers raken dan ook wat van hun winst kwijt. En broederschappen maken weer meer kans in bijv. BSA.

Echter, omdat ik gekozen heb voor veel OWs, zit ik er nog met geen 1tje in de buurt van de 20 (ben nu hard op weg om de eerste naar 15 te krijgen en vervolgens met runes naar 16 :)). Maar ik weet van andere spelers die gekozen hebben voor weinig OWs, en die hebben op eerlijke wijze flink geïnvesteerd in die paar OWs. Daarvan staan er nu dus ook op lvl 25. Deze spelers zouden dan eigenlijk gestraft worden voor het pushen van anderen.:(
 
ik denk dat je me verkeerd hebt begrepen, ik zeg niet dat wonderen terug moeten naar 20, maar dat wonderen nooit naar lvl 25 gebracht hadden mogen worden.

een nuance met een totaal verschillend resultaat.

Het beste zou nu zijn als er meer manieren komen om KP speciaal voor wonderen te verdienen om het gat te verkleinen, gedane zaken nemen geen keer.
 
MODERATOREN:
Aangezien inno ons tegenwerkt door de mogelijkheid te geven de wonderen te upgraden, hoop ik dat jullie elk wonder -dat verder gaat dan lvl 25- al starend en onder de loep volgen.
Uiteraard hoef ik jullie dit niet te vertellen, want het is zo logisch als wat, maar hierbij is het iig openlijk kenbaar gemaakt en ben ik er zeker van dat velen met mij hopen dat er direct keihard wordt opgetreden als die wonderen in no-time naar lvl 30 schieten.
 
MODERATOREN:
Aangezien inno ons tegenwerkt door de mogelijkheid te geven de wonderen te upgraden, hoop ik dat jullie elk wonder -dat verder gaat dan lvl 25- al starend en onder de loep volgen.
Uiteraard hoef ik jullie dit niet te vertellen, want het is zo logisch als wat, maar hierbij is het iig openlijk kenbaar gemaakt en ben ik er zeker van dat velen met mij hopen dat er direct keihard wordt opgetreden als die wonderen in no-time naar lvl 30 schieten.
Ik denk dat het duidelijk is, zodra je een wonder ziet schieten, rapporteer je gewoon die speler bij support en die kijkt dan als alles daar koosjer is of niet. Je kan niet verwachten dat moderatoren (die vrijwillgers zijn) zelf actief alle spelers zullen opsporen. Zie je iets verdachts, meld het dan!

Om eerlijk te zien is het niet zo moeilijk om wonderen omhoog te laten schieten hoor, want je kan wekelijks makkelijk 130KP opsparen van toernooi, en dus kan je makkelijk vele duizenden opgespaarde kp hebben liggen.
 

DeletedUser1592

Guest
MODERATOREN:
Aangezien inno ons tegenwerkt door de mogelijkheid te geven de wonderen te upgraden, hoop ik dat jullie elk wonder -dat verder gaat dan lvl 25- al starend en onder de loep volgen.
Uiteraard hoef ik jullie dit niet te vertellen, want het is zo logisch als wat, maar hierbij is het iig openlijk kenbaar gemaakt en ben ik er zeker van dat velen met mij hopen dat er direct keihard wordt opgetreden als die wonderen in no-time naar lvl 30 schieten.
Moet je teleurstellen maar dat gaan we niet doen aangezien dat geen haalbare kaart is.... Als je denkt dat een speler de regels overtreedt, kun je hem of haar op de welbekende manier melden.
 

DeletedUser448

Guest
Om te kunnen pushen heb je verschillende accounts nodig. Waarbij de kleinere accounts via scheve handel goederen krijgen van de grote accounts. Deze goederen worden gebruikt in de toernooien waarmee veel kp's worden binnengehaald zowel door de kleine als voor de grote accounts. De kp's worden vervolgens gebruikt in de wonderen van de grote accounts.
Het is gebleken dat pushers hun gang te laten gaan het hele spel scheef trekt en gezien de actie die nu ondernomen wordt niet acceptabel is.
Ik kan me voorstellen dat politieagentje spelen voor alle accounts en controleren of iedere speler die meer dan 1 account heeft ,niet pushed, onbegonnen werk is. Bij geringe pakkans en nauwelijks gevolgen ( gevolgen minder dan de voordelen) zal het pushen niet verdwijnen, laat staan dat de voordelen die al gekregen zijn verdwijnen.
Ik zie een oplossing in een combinatie van verschillende veranderingen:
1) Scheve handel verbieden; alleen twee sterren is nog mogelijk. Maar dan zal de tweesterren crosstier verhouding wel eerlijker moeten worden ingesteld ( zie de topics over oneerlijke handel). Eventueel is een kleine variatie in prijs wel mogelijk.
2) Accounts die niet of nauwelijks groeien worden verplaatst naar de buitenrand. Hierdoor wordt een klein pushaccount afgesneden van handel met zijn "grote broer". ( zie topics over inactieve buren).
3) beperk het gebied waar je kp's in oude wonderen kunt stoppen tot dat van je buren. Eventueel ook van je bs, maar dan moet het verboden worden dat accounts met dezelfde ip in bs-en zitten en dat moet ook gecontroleerd worden.
4) De voordelen van een ow veranderen al als je verder komt in het spel. Zorg dat ieder ow slechts voordeel geeft in een deel van het spel, waarna zijn waarde verminderd als je verder in het spel komt. De voordelen van pushen zijn dan tijdelijk. Bijvoorbeeld een level 25 zalen onder de berg zorgt voor hoge goederenproductie, maar dat wordt beperkt tot T1-3 goederen. Naarmate het spel verder gaat wordt het belang van deze goederen minder tov goederen T4-6. Voor de goederen T4-T6 komen dan nieuwe wonderen.

Ook dan is het mogelijk te pushen,maar met minder voordelen en het kost relatief meer tijd. Tijd en geld investeren zijn nu eenmaal de geaccepteerde manieren om verder te komen in een spel.
 
Om te kunnen pushen heb je verschillende accounts nodig. Waarbij de kleinere accounts via scheve handel goederen krijgen van de grote accounts. Deze goederen worden gebruikt in de toernooien waarmee veel kp's worden binnengehaald zowel door de kleine als voor de grote accounts. De kp's worden vervolgens gebruikt in de wonderen van de grote accounts.
Het is gebleken dat pushers hun gang te laten gaan het hele spel scheef trekt en gezien de actie die nu ondernomen wordt niet acceptabel is.
Ik kan me voorstellen dat politieagentje spelen voor alle accounts en controleren of iedere speler die meer dan 1 account heeft ,niet pushed, onbegonnen werk is. Bij geringe pakkans en nauwelijks gevolgen ( gevolgen minder dan de voordelen) zal het pushen niet verdwijnen, laat staan dat de voordelen die al gekregen zijn verdwijnen.
Ik zie een oplossing in een combinatie van verschillende veranderingen:
1) Scheve handel verbieden; alleen twee sterren is nog mogelijk. Maar dan zal de tweesterren crosstier verhouding wel eerlijker moeten worden ingesteld ( zie de topics over oneerlijke handel). Eventueel is een kleine variatie in prijs wel mogelijk.
2) Accounts die niet of nauwelijks groeien worden verplaatst naar de buitenrand. Hierdoor wordt een klein pushaccount afgesneden van handel met zijn "grote broer". ( zie topics over inactieve buren).
3) beperk het gebied waar je kp's in oude wonderen kunt stoppen tot dat van je buren. Eventueel ook van je bs, maar dan moet het verboden worden dat accounts met dezelfde ip in bs-en zitten en dat moet ook gecontroleerd worden.
4) De voordelen van een ow veranderen al als je verder komt in het spel. Zorg dat ieder ow slechts voordeel geeft in een deel van het spel, waarna zijn waarde verminderd als je verder in het spel komt. De voordelen van pushen zijn dan tijdelijk. Bijvoorbeeld een level 25 zalen onder de berg zorgt voor hoge goederenproductie, maar dat wordt beperkt tot T1-3 goederen. Naarmate het spel verder gaat wordt het belang van deze goederen minder tov goederen T4-6. Voor de goederen T4-T6 komen dan nieuwe wonderen.

Ook dan is het mogelijk te pushen,maar met minder voordelen en het kost relatief meer tijd. Tijd en geld investeren zijn nu eenmaal de geaccepteerde manieren om verder te komen in een spel.
Opmerking(en):
2) het verplaatsen c.q. afsnijden van accounts werkt niet omdat bepaalde BS'en simpelweg continu spelers schuiven tussen hun sub-BS. Daardoor zijn ze altijd tijdelijk onderdeel van hoofd BS met alle vrije verkeer van dien.
3) het controleren van IP informatie klinkt goed maar niet haalbaar. Het is al duidelijk aangegeven dat er geen actieve screening gebeurt/gaat gebeuren dus afhangt van rapportage door andere spelers
 

DeletedUser

Guest
Om te kunnen pushen heb je verschillende accounts nodig. Waarbij de kleinere accounts via scheve handel goederen krijgen van de grote accounts. Deze goederen worden gebruikt in de toernooien waarmee veel kp's worden binnengehaald zowel door de kleine als voor de grote accounts. De kp's worden vervolgens gebruikt in de wonderen van de grote accounts.
Het is gebleken dat pushers hun gang te laten gaan het hele spel scheef trekt en gezien de actie die nu ondernomen wordt niet acceptabel is.
Ik kan me voorstellen dat politieagentje spelen voor alle accounts en controleren of iedere speler die meer dan 1 account heeft ,niet pushed, onbegonnen werk is. Bij geringe pakkans en nauwelijks gevolgen ( gevolgen minder dan de voordelen) zal het pushen niet verdwijnen, laat staan dat de voordelen die al gekregen zijn verdwijnen.
Ik zie een oplossing in een combinatie van verschillende veranderingen:
1) Scheve handel verbieden; alleen twee sterren is nog mogelijk. Maar dan zal de tweesterren crosstier verhouding wel eerlijker moeten worden ingesteld ( zie de topics over oneerlijke handel). Eventueel is een kleine variatie in prijs wel mogelijk.
2) Accounts die niet of nauwelijks groeien worden verplaatst naar de buitenrand. Hierdoor wordt een klein pushaccount afgesneden van handel met zijn "grote broer". ( zie topics over inactieve buren).
3) beperk het gebied waar je kp's in oude wonderen kunt stoppen tot dat van je buren. Eventueel ook van je bs, maar dan moet het verboden worden dat accounts met dezelfde ip in bs-en zitten en dat moet ook gecontroleerd worden.
4) De voordelen van een ow veranderen al als je verder komt in het spel. Zorg dat ieder ow slechts voordeel geeft in een deel van het spel, waarna zijn waarde verminderd als je verder in het spel komt. De voordelen van pushen zijn dan tijdelijk. Bijvoorbeeld een level 25 zalen onder de berg zorgt voor hoge goederenproductie, maar dat wordt beperkt tot T1-3 goederen. Naarmate het spel verder gaat wordt het belang van deze goederen minder tov goederen T4-6. Voor de goederen T4-T6 komen dan nieuwe wonderen.

Ook dan is het mogelijk te pushen,maar met minder voordelen en het kost relatief meer tijd. Tijd en geld investeren zijn nu eenmaal de geaccepteerde manieren om verder te komen in een spel.

Waarom toch steeds constructies verzinnen die eerlijke spelers hard treft, en waarbij de pushers hun schouders ophalen omdat ze toch alle OWs al op max hebben staan?
1) Dat zou betekenen dat ik mijn kleine buurtjes niet meer zou kunnen helpen met goederen als ze een quest voor een event niet voltooid krijgen.
2) Dit vraag ik al heel lang, maar krijg steeds als antwoord dat dit niet gaat gebeuren. Het pushen gebeurd vooral met kps, dus wederom trekken de pushers hun schouders hierbij op
3) Eventueel ook in je BS????? Ik doneer vrijwel uitsluitend kps binnen de bs! Hetzelfde ip adres verbieden gaat niet werken. Of vind je dat echtparen, ouders-kinderen (die hetzelfde IP adres hebben!) ook niet meer in dezelfde bs mogen?
4) Ik werk hard, erg hard, in de toernooien om kps te krijgen om mijn OWs te uppen. Vind je het echt noodzakelijk dat ik daar voor gestraft wordt? Mijn OWs zijn nog lang niet max en ik begin nu pas echt profijt ervan te merken. Moet dat weer afgepakt worden volgens jou?
PS: De zalen geven alleen maar een boost voor t1-t3. En niet voor de spirituele goederen.

De enige oplossing is pushers blijven melden. En dan hopen dat ze ook daadwerkelijk aangepakt worden. Tot nu toe zie ik helaas nog weinig resultaat. Sommige spelers hebben hun push-accounts op verzoek verwijderd. Maar van veel meer spelers staan de push accounts nog steeds op de wereldkaart. Ze zijn al velen malen gemeld, dus ik vraag me af waarom het zo lang duurt voordat ze een keer verwijderd worden.
 
3) beperk het gebied waar je kp's in oude wonderen kunt stoppen tot dat van je buren. Eventueel ook van je bs, maar dan moet het verboden worden dat accounts met dezelfde ip in bs-en zitten en dat moet ook gecontroleerd worden.

Ik kan me hier wel in vinden, enkel bij je buren en BS kp stoppen, maar dan moeten de inactieve buren wel naar buiten verplaats worden.
Verbieden van meer dan 1 account van zelfde ip in een BS lijkt me ook goed.
Dat je als koppel dan niet in dezelfde BS kan, daar heb ik geen probleem mee. je kan makkelijk elk in een eigen bs spelen? Anders kom je terug bij pushers die zeggen: dat is het account van mijn man, en dat is het account van mijn dochter, en die het account van mijn zoon, en die andere accounts, dat zijn accounts van vrienden van mijn zoon/dochter die ook af en toe eens bij ons komen spelen. En dan ben je terug bij af.

Ook het goederen pushen is een stuk moeilijker als je niet in dezelfde BS mag zitten, de kans dat je dicht bij elkaar op de map zit is toch wel vrij klein denk ik
 

DeletedUser

Guest
Ik kan me hier wel in vinden, enkel bij je buren en BS kp stoppen, maar dan moeten de inactieve buren wel naar buiten verplaats worden.
Verbieden van meer dan 1 account van zelfde ip in een BS lijkt me ook goed.
Dat je als koppel dan niet in dezelfde BS kan, daar heb ik geen probleem mee. je kan makkelijk elk in een eigen bs spelen? Anders kom je terug bij pushers die zeggen: dat is het account van mijn man, en dat is het account van mijn dochter, en die het account van mijn zoon, en die andere accounts, dat zijn accounts van vrienden van mijn zoon/dochter die ook af en toe eens bij ons komen spelen. En dan ben je terug bij af.

Ook het goederen pushen is een stuk moeilijker als je niet in dezelfde BS mag zitten, de kans dat je dicht bij elkaar op de map zit is toch wel vrij klein denk ik

We hebben hier in de NL wereld meerdere familie-bs-en, moeten die dan maar allemaal opgedoekt worden?

De kans dat je dicht bij elkaar zit als je vrijwel tegelijkertijd begint is heel groot. De kleinere inactieve accounts worden op mijn wereldkaart tegelijkertijd eens in de 4-8-12 weken verwijderd. Een paar maanden geleden waren er in mijn buurt zo'n 20 mijntjes ontstaan in nog geen half uur tijd, De openstaande locaties zijn dan voor nieuwe leden, die vanaf het centrum naar buiten worden geplaatst en dus heel dicht bij elkaar komen te zitten.

Maar waarom vinden jullie het zo nodig om voor een leuk spel allerlei restricties op te leggen aan eerlijke spelers, en het spel dus minder leuk te maken voor deze eerlijke spelers, omdat een paar hun fatsoen niet kunnen houden.
Komt voor mijn neer op zoiets als omdat een paar kinderen zich op een speelplaats niet netjes gedragen, sluiten we de speelplaats maar af voor alle kinderen!
 
Bovenaan