• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Pushaccount: oorzaak en gevolg van pushing

Ik ben niet met CW akkoord dat pushing moet gedoogd worden. Dat klink als een vakbond die zegt dat je bepaalde voordelen niet meer kan aanpassen omdat we die voordelen altijd gehad hebben.

Wat je met het gat moet doen die in die 2 jaar gemaakt is, daar kan inno wel zelf een creatieve oplossing voor zoeken? Ranking punten terug verwijderen van wonderen is een oplossing, of een aparte ranglijst maken die de wonderen niet meetelt, een nieuw spelelement introduceren die zo veel rankingen punten genereert waardoor de punten uit wonderen bijna niks lijken is een andere voorbeeld. Creatieve keuzes zijn er genoeg.

De ranglijsten op zich hebben voor mij ook niet zo veel waarde. de voorsprong die je kan halen door diamanten uit te geven is veel te groot waardoor je sowieso de ranglijsten niet kan gebruiken om te zien als je al dan niet goed bezig bent. De bonus van 1 magisch gebouw tov van een normaal huis/werkplaats is te groot waardoor je sowieso niet kan vergelijken, en dan heb je nog eens al die diamanten uitbreidingen die ook nog eens super veel punten kunnen geven.
 

DeletedUser

Guest
k ben niet met CW akkoord dat pushing moet gedoogd worden. Dat klink als een vakbond die zegt dat je bepaalde voordelen niet meer kan aanpassen omdat we die voordelen altijd gehad hebben.

Wat je met het gat moet doen die in die 2 jaar gemaakt is, daar kan inno wel zelf een creatieve oplossing voor zoeken? Ranking punten terug verwijderen van wonderen is een oplossing, of een aparte ranglijst maken die de wonderen niet meetelt, een nieuw spelelement introduceren die zo veel rankingen punten genereert waardoor de punten uit wonderen bijna niks lijken is een andere voorbeeld. Creatieve keuzes zijn er genoeg.

Het gaat mij met pushen niet zozeer om de rankingpunten uit de OWs maar vooral de voordelen die Lvl 25 OW biedt t.o.v. een Lvl 12-13 OW. Dus een optie zou kunnen zijn om de max. lvls van OWs voor lange tijd te bevriezen. Dat geeft spelers zoals ik de kans om een beetje bij te komen met het levelen, terwijl degenen die al hun OWs al op max hebben staan daar voorlopig niet verder in kunnen gaan.

@Desi is dit iets om aan de devs voor te leggen?
 

DeletedUser234

Guest
Waarom niet alle accounts van valsspelers verwijderen? Dan is alles in 1x opgelost en het lijkt me niet meer dan normaal om mensen te straffen. Vals spelen is een bewuste keuze en bij keuzes horen consequenties, die moet je dan ook aanvaarden.

"Als gebruiker mag u per spelwereld (een deel van een spel) slechts één account hebben. U kunt via de door u gedownloade apps en via de website van het spel op uw account inloggen. Meerdere accounts van u ("multi-accounts") binnen één spelwereld (via de gedownloade Mobiele App of de websites van de spellen) zijn verboden en kunnen met een onmiddellijke blokkering of een buitengewone opzegging van de licentieovereenkomst worden bestraft. Eventuele rechten van u zijn in een dergelijk geval uitgesloten."

Oftewel je houden aan je eigen Algemene Voorwaarden en gewoon doen wat er binnen de mogelijkheden ligt: valsspelers bestraffen met een blokkering of opzegging!!!!!!
 
Ik ben blij om te zien dat er steeds meer mensen het pushen als oneerlijk zien en dat men steeds massaler op komt om dit aan te pakken. Ook de discussie om de tot nu behaalde voordelen aan te pakken stemt mij steeds vrolijker.

Dia voordelen vind ik niet of minder van belang want zonder spelers die dia's kopen zou het spel zou het spel niet meer gratis te spelen zijn.
Misschien om dat probleem een beetje op te lossen zou er voor mensen die geen dia's uitgeven er toch een mogelijkheid kunnen komen om via beloningen aan dia gebouwen te komen, al moet het wel zo zijn dat het niet zomaar moet kunnen en er toch flink wat voor gedaan moet worden.

Aangezien ik al een tijdje niet meer speel weet ik niet of blauwdrukken nog bestaan maar daar zou je bv iets mee kunnen doen, 10 of 15 blauwdrukken voor een dia gebouw zou bv kunnen.

Op deze wijze worden mensen toch beloond voor hard werken (spelen). En dat zal mensen misschien aan zetten om toch eens een klein beetje dia's te kopen als ze eenmaal zien dat er goede voordelen uit te halen zijn. Men zal nooit helemaal in de top kunnen komen maar verschillen kunnen kleiner worden en zal het spel plezier verhogen omdat men toch een hele kleine mogelijkheid hebben om het gat wat kleiner te maken.
 
Waarom niet alle accounts van valsspelers verwijderen? Dan is alles in 1x opgelost en het lijkt me niet meer dan normaal om mensen te straffen. Vals spelen is een bewuste keuze en bij keuzes horen consequenties, die moet je dan ook aanvaarden.

"Als gebruiker mag u per spelwereld (een deel van een spel) slechts één account hebben. U kunt via de door u gedownloade apps en via de website van het spel op uw account inloggen. Meerdere accounts van u ("multi-accounts") binnen één spelwereld (via de gedownloade Mobiele App of de websites van de spellen) zijn verboden en kunnen met een onmiddellijke blokkering of een buitengewone opzegging van de licentieovereenkomst worden bestraft. Eventuele rechten van u zijn in een dergelijk geval uitgesloten."

Oftewel je houden aan je eigen Algemene Voorwaarden en gewoon doen wat er binnen de mogelijkheden ligt: valsspelers bestraffen met een blokkering of opzegging!!!!!!

Nogmaals deze regel geld niet op de NL server, hij staat wel in de voorwaarden maar meermaals is door de elvenar staf aangegeven dat deze regel NIET geld voor de NL server omdat er maar aleen maar aredyll als server is. Het hebben van meer dan 1 account is dus NIET tegen de regels.

En op basis van wat zou je de accounts willen verwijderen? hoe definieer je welk account "vals" heeft gespeelt?
en waarom is het valsspelen? ik heb volgens mij een paar post geleden nog een linkje gegeven waar in staat onder welke voorwaarden je KP in je eigen hoofdaccount mag stoppen met je andere accounts.

En hoe wil je nu nog aantonen dat wat bv 4 maanden geleden is gedaan niet voldoet aan die gestelde voorwaarden die officieeel geschreven zijn op het forum door het Elvenar Team.

Nogmaals deze acties zijn gewoon 2 jaar te laat, toen we 2 jaar geleden aan de bel trokken dat er gepushed werd en dat het niet kan en mag volgens de redels werden wij als spelers teruggefloten door het elvenar team. in al die tijd is er geen actie ondernomen en zijn er zelfs uitspraken gedaan in het voordeel van pushing..
Een coffeeshop kan je ook niet aanpakken voor het verkopen van wiet, er zijn uitspraken gedaan door de wetgever onder welke voorwaarden de verkoop zou worden gedoogd. in de wet staat echter dat de handel van wiet toch echt verboden is op straffe van (zoek maar zelf ff op in het wetboek van strafrecht)
Zolang je je aan de voorwaarden van het gedoogbeleid houd kan politie en justitie je niets maken, ook al staat in het wetboek hetzelfde.

Hetzelfde geld de algemene voorwaarden (wetboek) waarin staat dat je maximaal 1 account mag hebben op dezelfde wereld. echter heeft de wetgever/uitvoerende macht op NL laten weten dan deze regel niet zal worden toegepast.
Het is op Elvenar toegestaan om meerdere accounts te hebben.
Voor alle duidelijkheid: Wanneer je 2 accounts gewoon volwaardig bespeelt (dus alle spelelementen worden benut en beide accounts boeken gewoon progressie), dan is er niks op tegen om kp's bij je andere account te storten. Is dit echter het hoofddoel van zo'n account en wordt er verder niet volwaardig mee gespeeld, dan ben je in overtreding.

Na dit soort uitspraken heb ik het gevecht tegen pushing opgegeven, het was blijkbaar dus gewoon toegestaan.
 

DeletedUser

Guest
Voor alle duidelijkheid: Wanneer je 2 accounts gewoon volwaardig bespeelt (dus alle spelelementen worden benut en beide accounts boeken gewoon progressie), dan is er niks op tegen om kp's bij je andere account te storten. Is dit echter het hoofddoel van zo'n account en wordt er verder niet volwaardig mee gespeeld, dan ben je in overtreding.

Dat was een antwoord op een vraag van mij, toen ik nog 2 accounts had in dezelfde bs en ik met beide accounts aan de kp-ketting meedeed. Ik speelde volwaardig met beide accounts. (1 van deze accounts is later toch opgeheven, omdat ik 2x Orkenhoofdstuk een brug tever vond).

Dus @CrazyWizard voor mij was idd het een geruststelling dat meerdere accounts in dezelfde bs nog steeds kon en dat ik gewoon met de kp-ketting mee kon blijven doen. Ik kan hier met de beste wil van de wereld niet uit concluderen dat pushen blijkbaar gewoon toegestaan was.

Er is een wereld van verschil tussen
a) Meerdere accounts hebben en deze volwaardig bespelen, en
b) Meerdere accounts hebben waarvan er maar 1 (of 2) echt groeien en de andere accounts nauwelijks groeien maar met pappen en nathouden in de lucht worden gehouden, om kps te kunnen dumpen in de grote ("echte") accounts of om lekker goedkoop toernooien te doen (en de gewonnen kps vervolgens naar de grote accounts door te sluizen.

Voor mij was dit 2 jaar geleden en nu nog steeds helemaal duidelijk. Jammer dat het voor jou niet duidelijk was
 

DeletedUser234

Guest
GEBRUIK mogen maken van iets, is iets anders dan MISBRUIK mogen maken van iets.

Voor mij was het ook altijd duidelijk: pushen was nooit toegestaan. Hoe men bepaalt wat precies wel en niet pushen is, welke grenzen men hanteert en welke middelen men kan gebruiken is geheel aan het team.
 

DeletedUser448

Guest
Het gat tussen de spelers zal wel degelijk kleiner worden. Het spel verranderd en ow die ik ooit bruikbaar vond en kp's in stopte ( gewoon mijn eigen:cool: ) zijn minder bruikbaar geworden en dus afgebroken: weg kp's. Dus waarschijnlijk komt er in de toekomst iets dat snelheid van kazerne ect. minder van belang maakt of de troepen van de kazernes nutteloos maakt ect ect. Er zullen nieuwe ow's komen die mooie voordelen geven en de oude zullen alleen kostbare plekken innemen. Vandaar ook dat ze niets willen weten van teruggave van Kp's bij afbraak van ow"s.
Ik voorzie nog moeilijke beslissingen voor diegene die een level 25 ow hebben staan.:confused:
 

DeletedUser3236

Guest
Dit hoort eigenlijk op het suggestie forum maar wat denken jullie van dit idee om pushen onrendabel te maken:

Deel 1:

Een speler kan niet meer goederen inzetten in het toernooi dan als hij zelf geproduceerd heeft. Per Tier, dus als je marmer als bonus hebt en alleen marmer maakt kan je inzetten hout+staal+marmer = totale productie marmer. Of misschien zelfs in totaal, indien het mogelijk moet blijven om bijv alleen tier 2 bonus te maken en de rest te ruilen.

Deel 2:

De bonusen van wonderen in een stad word verminderd als de speler zelf weinig KP investeert in wonderen (bij zichzelf of bij anderen) maar wel veel KP ontvangt.
 
Dit hoort eigenlijk op het suggestie forum maar wat denken jullie van dit idee om pushen onrendabel te maken:

Deel 1:

Een speler kan niet meer goederen inzetten in het toernooi dan als hij zelf geproduceerd heeft. Per Tier, dus als je marmer als bonus hebt en alleen marmer maakt kan je inzetten hout+staal+marmer = totale productie marmer. Of misschien zelfs in totaal, indien het mogelijk moet blijven om bijv alleen tier 2 bonus te maken en de rest te ruilen.

Deel 2:

De bonusen van wonderen in een stad word verminderd als de speler zelf weinig KP investeert in wonderen (bij zichzelf of bij anderen) maar wel veel KP ontvangt.

1:
Goederen ik denk niet dat het veel verschil zou maken, de meeste die einde tech zijn, hebben een overproductie dus wat zou het uitmaken.
Beter zou zijn dat je om af te kopen iets nodig hebt dat niet verhandelbaar is, iets zoals orcs bv. Je moet het dus zelf in je stad produceren. (Maar neem dan wel iets anders dan orcs want die worden voor veel andere dingen ook nog gebruikt).
Ik vind bv hoe ze die T4 goederen aangepakt hebben wel goed, je moet je handelaar eerst upgraden anders kan je ze niet verhandelen, op die manier is het heel moeilijk om T4 te pushen. Als nu alles op termijn zo die T4, T5 en T6 zou kosten ipv tier 1, 2 en 3, dan zou het probleem ook opgelost worden.

2:
hoe definieer je veel of weinig hier, eens dat vastgelegd is ben ik zeker dat sommigen zullen zorgen dat ze net onder de 'veel' grens zitten. Wat als je meer kp uitgeeft dan je krijgt dan, worden je wonderen dan ook sterker?

Op zich wel leuke ideeën alleen praktisch wat moeilijker te realiseren?
 

DeletedUser3236

Guest
ik heb een langere uitwerking geschreven maar ik denk dat het het te veel tekst is.

in het kort: ik denk dat het vanuit technisch/ontwikkel oogpunt een vrij tijdrovend verhaal word om in te voeren, hoewel dat afhanklijk is van wat nu al bestaat in de code. Ook gaat de hoeveelheid data per account omhoog.

Als de lijsten met wie in je wonder bijdraagt wordt gewist zodra het wonder wordt geupgraded is het sowiso een stuk moelijker en alleen maar mogelijk om toekomstig pushen tegen te gaan.

Wat betreft punt 1. Er worden hier in deze thread twee manieren van pushen genoemd. Een einde tech account word gebruikt om goederen in een hoofdstuk 4/5 account te pompen, waarmee dan heel veel provincies en hoge toernooi scores worden gehaald. Het lijkt me niet meer veel voor te komen. maar mijn inziens zou deze regel dit voorkomen, met name als in het hoofdstuk 5 account vooral schijn activiteit is, en verder alleen toernooien worden afgekocht.

Als het account actief gespeeld word kan er bijna niet aan de goederen cap gekomen worden, en dat is ook de bedoeling want dat is de regel.



wat betref punt 2. Ik zat te denken aan ongeveer 80% tot 85% (je moet minstens 80% van je wonderscore in je eigen of wonderen van een ander hebben gestopt) en dat de regel niet ingaat voordat je wonder score boven de 1000 punten uitkomt.

Hoe verder je van die 80% van je eigen wonder score afzit hoe slechter je wonderen het doen. Ik denk niet dat je het omgekeerde moet belonen.

Als je een jaar lang een push acount hebt wat 23 punten per dag in je wonder stopt levert dat een extra wonder score op van 8395.

Als je een jaar redelijk actief speelt heb je ook ongeveer een zelfde aantal. (Ligt er natuurlijk aan hoeveel extra kp je haalt uit het toernooi, en of je uitgaven hebt in de onderzoeks boom. Ik weet dat het voor super actieve spelers wel kan oplopen tot 20.000 per jaar ) Laat ik zeggen dat voor dit voorbeeld het precies gelijk is. Dan zou elk wonder ongeveer half zo effectief moeten zijn als normaal.


Zou het de ontwikkeltijd waard zijn om het pushen te verminderen?
 

DeletedUser2546

Guest
Hou toch eens op om die push accounts,ik word er depri van
Inno is er blijkbaar mee bezig,dus stop eens met dit gezeik,geen leven verder?Is dit spel alles wat je hebt?Stop eens met al dit gezeik,en speel lekker je spel zoals je wilt,pffff,ik word er zo moe van
 
De beste manier om pushen te elimineren is om een legale manier te vinden om het einde van de wonderen te halen in een redelijk tijdsframe.

8-12 of 15 jaar is geen redelijke tijdsframe. 3 jaar is al een stuk "redelijker".
 

DeletedUser2546

Guest
Pfffff,get a life:(
Speel je spel en laat het allemaal over aan Inno,gaat veel beter voelen en je speelt dan veel relaxter:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De beste manier om pushen te elimineren is om een legale manier te vinden om het einde van de wonderen te halen in een redelijk tijdsframe.

8-12 of 15 jaar is geen redelijke tijdsframe. 3 jaar is al een stuk "redelijker".


Zou je wel willen, jij en de andere pushers lekker het voordeel houden van jullie oude wonderen terwijl de overige spelers het nooit kunnen inhalen want jullie kunnen gelijk nieuwe oude wonderen uppen.

Weet het beter gemaakt, alle oude wonderen of de deur uit of bij iedereen alle oude wonderen gelijk max.
Maar beter is natuurlijk om overtreders gewoon hard te straffen..
 
Zou je wel willen, jij en de andere pushers lekker het voordeel houden van jullie oude wonderen terwijl de overige spelers het nooit kunnen inhalen want jullie kunnen gelijk nieuwe oude wonderen uppen.
Crazy wizard pleit voor de mogelijkheid om huidige spelers juist de mogelijkheid te geven om de pushers in te halen!!

Ie, hij is tegen een algemeen push-verbod, omdat de pushers dan voor altijd bovenaan blijven staan.
 

DeletedUser234

Guest
Pushers inhalen moet niet nodig hoeven zijn, gewoon al die accounts verwijderen. Dan is het hele probleem opgelost.
 
Zou je wel willen, jij en de andere pushers lekker het voordeel houden van jullie oude wonderen terwijl de overige spelers het nooit kunnen inhalen want jullie kunnen gelijk nieuwe oude wonderen uppen.

Weet het beter gemaakt, alle oude wonderen of de deur uit of bij iedereen alle oude wonderen gelijk max.
Maar beter is natuurlijk om overtreders gewoon hard te straffen..

Lezen is blijkbaar ook een vak.
Volgens mij schrijf ik toch echt het tegenovergestelde van wat jij beweert.

en dat lukt je al een rechtie of 5 op een rij, steeds vraag, beweer en eis je allerlei dingen die of al beantwoord zijn of niet kloppen.

Volgens mij zie je mijn naam staan en slaan er meteen een paar stoppen door en reageer je zonder te lezen en of na te denken
 
Het heeft niets met jou te maken alleen wat jij schrijft, namelijk dat de overgrote meerderheid benadeeld wordt en dat die maar moeite moet doen om oude wonderen naar max te brengen.
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat de pushers beloond worden en de rest er maar moeite voor moet doen.

Stel dat er een mogelijkheid komt om sneller (zeg 3 jaar) oude wonder naar max te krijgen hebben de pushers toch nog steeds 3 jaar die extra voor delen.

Pushers kunnen met nieuwe wonderen gelijk beginnen om deze vol te krijgen terwijl de rest nog bezig is met de anderen, dus waar is dan de eerlijkheid. Inderdaad die is er niet..
 
Bovenaan