• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Pushaccount: oorzaak en gevolg van pushing

@CrazyWizard zonder pushen 2000kp? nou, die berekening wil ik wel eens zien.
@CrazyWizard geef maar door via pm; ga ik ze ook -weer?- aangeven.

Berekening? wat valt er te berekenen, je moet gewoon heel goed zoeken dan vind je kennispunten genoeg.
Voel je vrij om het live te volgen je kan gewoon in me wonderen kijken en zien dat er niets geks gebeurt, behalve dat ze behoorlijk snel vol raken. beide wonderen stijgen ongeveer 1x per week.
Momenteel level ik om en om piramide en sluwe paddestoel. voel je vrij om iets aan support te melden als je iets ziet wat niet klopt.

ps me basis is 100 5jes en heb vandaag alweer flink gebruik gemaakt van de wondermail. dus heb genoeg KP verdiend vandaag en de dag is nog niet om.

upload_2018-12-20_18-49-12.png
 
Je zult misschien nu niet meer pushen omdat je al de voordelen daarvan hebt en die voordelen gebruik je nu.
Zodra Innogames die behaalde voordelen ooit (dus nooit) een keer weg gaat halen dan zal je schrikken dat je er gewoon weer lang overdoet (net als de overgrote meerderheid) om OW te updaten naar de lvl's die de zogenaamde top spelers nu hebben.

Mijn gevoel en dat van vele anderen zegt dat Innogames nooit wat gaat doen aan de behaalde voordelen en dat gaat ze een keer de kop kosten, valt op dat er steeds meer "eerlijke spelers" stoppen..
 

DeletedUser3722

Guest
Wat een gebed zonder einde.
Er zullen overal 'eerlijke' en 'niet eerlijke' mensen zijn.
Of mensen die er geld tegen aan gooien of niet.

Uiteindelijk zou het er niet toe moeten doen wat de anderen doen.
Als hun in de sloot springen dan spring je er toch ook niet achter aan?
Het zou moeten gaan om je eigen plezier, ongeacht wat anderen doen en op welke wijze.

Dit spel speel je voor je plezier.
Geen plezier, tja dan zou ik iets gaan zoeken wat ik leuker vind.
Dit gebeurt dag dagelijks in games maar ook in RL.

La vie est belle, maar je moet er wel zelf iets moois van maken.
Ergens aan ergeren, kost nutteloos energie. Zonde, dat kun je aan mooiere dingen in je leven besteden.
 

DeletedUser234

Guest
Met in de sloot springen doe je niemand kwaad, dat is iets anders en hier wil niemand erachteraan springen, we willen voorkomen dat iemand springt.

En het gaat om pushen, de regels overtreden, niet om mensen die gewoon geld eraan uitgeven, die zorgen er juist voor dat wij dit spel gratis kunnen spelen.

In RL zou ik overtreden van regels ook niet goedkeuren en die regels worden je meer opgelegd dan dat je ervoor kiest, iedereen die dit spel speelt is zelf akkoord gegaan met de regels.

Als je je niet aan de regels kan houden, moet je dit spel niet spelen!
 

DeletedUser2578

Guest
Met in de sloot springen doe je niemand kwaad, dat is iets anders en hier wil niemand erachteraan springen, we willen voorkomen dat iemand springt. En het gaat om pushen, de regels overtreden, niet om mensen die gewoon geld eraan uitgeven, die zorgen er juist voor dat wij dit spel gratis kunnen spelen. In RL zou ik overtreden van regels ook niet goedkeuren en die regels worden je meer opgelegd dan dat je ervoor kiest, iedereen die dit spel speelt is zelf akkoord gegaan met de regels. Als je je niet aan de regels kan houden, moet je dit spel niet spelen!

Klopt Billy maar zie de datum van het eerste bericht over de ergenis van het pushen; dat is nu inmiddels al anderhalf jaar geleden en er zijn inmiddels 20 pagina's vol met berichten erover geschreven. Je kunt erin blijven hangen maar als na zo'n lange tijd deze ergenis nog niet is opgelost zoals La vie est belle zegt dan kost het alleen maar nutteloze energie. Zonde, je kunt dan beter je energie in de leuke dingen van het spel besteden, in de dingen waar je wel plezier van krijgt of al hebt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3722

Guest
Ik denk dat je mijn punt mist.

Of je het spel speelt of niet is een keuze.
Op welke wijze je dat doet, is ook een keuze.
Wil niet zeggen dat ik het goedkeur, maar je aan ergeren zoals ik in sommige berichtgeving lees of letterlijk een ander aanvallen/beschuldigen bederft uiteindelijk alleen je eigen spelplezier.
En dat vind ik jammer.

Mensen die dit spel spelen, komen allemaal uit RL.
En laten we eerlijk zijn, dat in RL er nogal wat regels overtreden worden.
Ook dat keuren we niet goed, maar gebeurt wel en wordt ook veel te vaak gedoogd.
Maar als je je constant daar druk over maakt, kost dat je je eigen geluk.

En @Billy77, ik bedoel dit niet persoonlijk, maar over de gehele linie van deze tread.
En als reactie op je laatste zin. Als je je in RL niet aan de regels kan houden, wat dan??? Geen recht op een plek in de maatschappij? Geen recht van leven? Geen recht op herstel?
Dit klinkt overtrokken en dat is ook de bedoeling. Er zal altijd wel wat zijn.
Mensen blijven mensen, en sommige kiezen nu eenmaal om zich niet aan regels te houden.
 
euh; ja, van mij mag je de bak in als je niet normaal kunt doen:)
Maargoed, dat is off-topic.
Hier is het juist helder; hier kan men zonder al te veel bureaucratisch gedoe en overleg de reeds heldere regels -die alleen maar nageleefd moeten worden zoals ze bedoelt zijn- naleven.
Dit is een spel en hier kan je juist goed doen wat in RL mis gaat, dit kan je juist een betere omgeving maken.
We blijven hier lekker over doorgaan, totdat alle accounts eerlijk bespeelt worden en het spel beter ontworpen wordt, zodat mensen met voorkennis en/of 1 bepaalde manier van spelen geen noemenswaardig voordeel meer hebben (optionele troepen bv).
 

DeletedUser3821

Guest
Ik heb me lang voorgehouden om niet al te inhoudelijk te reageren op zaken waar ik zelf bij betrokken ben geweest. Ik vind dat dit nu een taak van @DonFrank is.

Echter wil ik wel iets kwijt over deze hele discussie wat in algemene zin misschien wat opheldering geeft zonder dat ik daarbij het huidige beleid verstoor.

InnoGames is een bedrijf dat spelletjes maakt. Dit klinkt misschien voor de hand liggend, maar deze zin is van belang om al het andere in context te zetten. Het doel is spellen maken en daar geld aan te verdienen. Om zoveel mogelijk geld te verdienen, heb je veel mensen nodig die je spellen spelen. Klinkt heel logsich. Een van de zaken die hierbij van belang is, is spelersretentie. De regels zijn duidelijk, maar de manier waarop je met overtredingen omgaat, worden niet vermeld. Zo ga je voor een keer door rood licht rijden niet direct de bak in. Hetzelfde geldt voor pushing. Het beleid van Elvenar is erop afgestemd om spelers op te voeden aangaande de regels zonder ze daarbij kwijt te raken. Opvoeden gaat over het algemeen met veel waarschuwen voordat je daadwerkelijk straft. Want in de basis wil je niemand uitsluiten van dit spel. Dat zou slecht zijn voor Elvenar of een van de vele andere (toekomstige) spellen van InnoGames.

Een van de redenen dat voor deze optie wordt gekozen en de regels bij sommige andere spellen strenger worden gehandhaafd is omdat in tegenstelling tot deze spellen, de gevolgen van de overtreding niet veel directe gevolgen hebben voor andere spelers. Er is veel onderzoek gedaan naar eigenlijk alle mogelijke manieren waarop je zou kunnen pushen. Hiervan zijn alle voordelen en nadelen voor zowel degene die pusht als voor andere spelers die het niet doen uitgezocht. Je kunt zelf niets verliezen zoals bij bijvoorbeeld Tribal Wars of FoE wel kan. Het is hoogstens irritant om te zien dat iemand zich sneller ontwikkelt dan jij, dat deze persoon hoger in de ranglijsten komt of mooiere gebouwen heeft. Echter is dit niet iets waardoor jouw voortgang in het spel in gevaar komt.

Daar komt verder bij dat je niet moet vergeten dat Elvenar een internationaal spel is en dat zowel de regels als de handhaving daarvan op al deze servers gelijk moet zijn. Nederlanders zijn heel anders dan veel van onze wereldgenoten. In veel landen heerst er een omerta waardoor overtredingen simpelweg niet gemeld worden. Dat geldt niet alleen in spellen, maar ook in het dagelijkse leven. Daar kunnen wij allemaal wat van vinden, maar dat is wel de realiteit. Net zoals het dus realiteit is dat je daar rekening mee moet houden in het opstellen van beleid over de manier waarop je met pushen omgaat.
 

DeletedUser234

Guest
Waarom dan die regel maken?????????

Nu benadeelt men door zo'n regel de mensen die zich er wel netjes aan houden.
 
@Desi Boukerse Zal wel, maar het blijft moreel verwerpelijk en dus maakt het niet uit dat het zo gaat, het moet veranderen.
Het wegnemen van punten/prijzen heeft WEL invloed op het spel. Het zij minimaal, maar toch, het gaat om het idee.

Jou mening op wat realiteit is en moet zijn is prima, maar ik deel die niet en heel veel andere eerlijke spelers ook niet. Die willen gewoon dat elk account op zichzelf staat het bespeelt wordt zoals het bedoelt is.

Dus de oproep blijft hetzelfde:
-Elk account dat niet met de juiste intentie bespeelt wordt, moet verwijderd worden
-Elk account dat voordeel heeft, kan en moet aangepakt worden
-Het liefst bovenstaande met terugwerkende kracht (wat binnen de mogelijkheden van de regels ligt maar dat is superlastig gezien het vele indirecte voordeel bij andere spelers)

Maar voor nu nemen we genoegen dat de overduidelijke overtredingen worden aangepakt (wat lijkt te gebeuren). Hopelijk wordt het spel ooit valsspeelvrij.
 
Nu benadeelt men door zo'n regel de mensen die zich er wel netjes aan houden.

Wordt jou stad hierdoor kleiner, heb je hierdoor minder productie. Niets van dit alles. Irritant ja, benadeeld nee net als Desi al zei:
Het is hoogstens irritant om te zien dat iemand zich sneller ontwikkelt dan jij, dat deze persoon hoger in de ranglijsten komt of mooiere gebouwen heeft. Echter is dit niet iets waardoor jouw voortgang in het spel in gevaar komt.

Kortom: Erger u niet verwonder u slechts
 

DeletedUser234

Guest
@Gnilaw Mensen worden wel degelijk benadeeld, maar als jij denkt van niet; dan stort mijn wonderen maar helemaal vol tot max. level. Dan zal ik daarna wel toegeven dat ik er geen enkel voordeel aan heb........duh!
 

DeletedUser3821

Guest
Ik heb nooit gezegd dat anderen er voordelen aan hebben, ik zei dat jij er geen nadeel van hebt. Leg mij eens uit wat jij er voor nadelen van ondervindt dat iemand anders een hoger wonder heeft dan jij?
 
.... zucht.
wellicht maakt jou het resultaat van je spel niet uit. Velen anderen en ikzelf hebben er WEL moeite mee dat we minder hoog in een ranglijst kunnen eindigen en dat de plek die we wel weten te bemachtigen onevenredig veel units/goederen en alle tijd etc daarvoor kost.
De hoge wonderen zorgen tevens voor extra ruimte, waardoor we op die manier ook weer het nakijken hebben.
Sommige bondgenootschappen hadden/hebben mini's die ze vol stoppen met wp's en T1's. Op die manier de prijzen wegkapen (alhoewel ze nu totaal niets voorstellen) is wel degelijk nadelig.
((een grote stad met veel ruimte; tsja, dat is nou eenmaal zo, daar ga ik niet moeilijk over doen))

Die beloningsgebouwen zijn meestal goed en zorgen op hun manier voor extra punten, ruimte reductie etc.

Ergo; wellicht boeit het jou niet, maar ons wel.
 
Ik heb nooit gezegd dat anderen er voordelen aan hebben, ik zei dat jij er geen nadeel van hebt. Leg mij eens uit wat jij er voor nadelen van ondervindt dat iemand anders een hoger wonder heeft dan jij?

Wel degelijk hebben anderen er last van. er zijn zeker 2 spelelementen waarbij andere spelers er last van "kunnen" hebben.

Toernooi:
Toernooi heeft 2 problemen die het niet eerlijk maken. het ene probleem is het probleem van de niet verplichte troepenonderzoeken, spelers die niet wisten of niet konden overslaan omdat de regels halverwege veranderden lopen enorm achter. dit kan wel tot meer dan 30% in verloren troepen en goederen schelen. dat is een behoorlijk verschil.
De andere zijn wonderen die mogelijk gepushed zijn. deze leveren meer troepen en goederen waardoor je hier beter kan presteren dan je concurrentie.
Aangezien er een prijs aan de wekelijkse eindstand is verbonden ben je hier wel degelijk in het nadeel.

Broederschapsavonturen:
Veel wonderen zijn ruimtebesparend, denk bijvoorbeeld aan een torens van welvaart die meerdere werkplaatsen vervangt (inclusief de ketting van huizen/cultuur) of bijvoorbeeld een gouden afgrond die veel inwoners levert.
Dit "kan" er voor zorgen dat spelers die wonderen pushen meer ruimte in hun stad hebben voor een BSA omdat zij hetzelfde kunnen presteren met minder ruimte en dus meer ruimte zouden kunnen reserveren voor een BSA. dit kan weer leiden tot betere resultaten in je gilde met bijbehorende prijzen.

Er zijn dus 2 prominente spelelementen in elvenar waar je mogelijk wel degelijk in het nadeel bent.
En waar je als speler dus zelf direct last van kan hebben.
 
Laatst bewerkt:
Weer wat bekenden gemeld dat ze NOG STEEDS gebruik maken van mini's om wonderen te vullen.

Fijn dat inno dit zo adequaat en volledig aanpakt...

ZERO-TOLERANCE! Het is nu allang duidelijk dat er regels zijn, dus gewoon verwijderen die lui...!
 

DeletedUser2037

Guest
We zullen de komende 2 dagen wel weer veel verschuivingen zien ben ik bang.
Sommige grote BS-en hebben dan 20 spelers van 400K punten en dan zitten er weer 5 van rond de 30K bij.
Ik ben gewoon voor een meld-systeem wat verdacht is/lijkt.
En na 2 of 3x alles van datzelfde IP-adres verwijderen. Zero-tollerance
 
Weer wat bekenden gemeld dat ze NOG STEEDS gebruik maken van mini's om wonderen te vullen.

Fijn dat inno dit zo adequaat en volledig aanpakt...

ZERO-TOLERANCE! Het is nu allang duidelijk dat er regels zijn, dus gewoon verwijderen die lui...!

Ik heb je al eens eerder hierover aangesproken.
Als je zo schreeuwt tegen pushen dan zou ik eerst even intern kijken.
De door jouw gerunde gilde is een van de, zo niet de meest pushende de gilde van de nederlandse server. (ik houd het allemaal niet meer bij wie wel en niet pushen, kost teveel energie)
Het excuus dat ze dan ergens anders gaan pushen vind ik niet overtuigend. uiteindelijk heb ook jij baat bij het pushen van je gildeleden.
Iets met een goed begin begint bij jezelf.

Zelf trek ik me eigen plan, ben wel iets trager en het kost veel meer tijd en energie maar ik kom er ook wel.
Ben eindelijk klaar met het hoofdstuk dus nu kan ik me mega voorraad kp inzetten.

upload_2019-3-23_19-4-32.png
Voor het gezeur straks begint als me wonderen straks sterk verbeteren het is het geen pushen maar het resultaat van vele uurtjes zoeken zoeken en zoeken.
 
((edit; ik corrigeer mezelf maar ff door mijn initiële reactie te verwijderen, maargoed; :D te grappig dat je mij gaat aanspreken...))
praten heeft geen zin, dus moet er maar wat duidelijkere taal komen. Helaas schijnt ook dat weinig effect te hebben.
Elke pusher moet aangepakt worden, waar ze ook zitten.
Het staat je vrij iedereen te melden. Dat blijf ik ook doen.
 
Bovenaan