• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Oude wonderen: buffen door 2 de account, toegestaan of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is het nu eigenlijk toegestaan om een 2de (of 20ste) account aan te maken en die hun kp te gebruiken om je eigen wonderen te vullen? Ik dacht van niet, maar als ik naar sommige spelers kijk die boven me staan, dan denk ik dat sommigen dat wel doen.

Ik wou dus even verifieren als dit nu wel of niet mag volgens de regels. Als het niet mag, dan is het volgens mij wel te omzeilen ook, als ik nu met mijn 2de account mijn vriend buff, en die vriend bufft dan mijn wonder als 'betaling' (al dan niet met zijn 1ste of 2de account) dan mag dit volgens mij wel volgens de regels en komt dit op hetzelfde neer.
 

DeletedUser7

Guest
Je mag een 2e account hebben, maar dit account moet ook gewoon bespeeld worden. Je mag dus niet een extra account aanmaken alleen om dat te gebruiken om een wonder te buffen.
 

DeletedUser472

Guest
het meest vervelende vind ik hier aan dat er ongeacht dat er veel mensen die gewoon extra account maken voor enkel de kp er ook mensen zijn die gewoon vrienden zijn of familie dan vind ik het logisch dat je hierbij elkaar doneert met kp terwijl het lijkt op pushen ik vind het aardig vervelend voor deze mensen die gewoon aardig proberen te doen met hun vrienden en familie
 
Je mag een 2e account hebben, maar dit account moet ook gewoon bespeeld worden. Je mag dus niet een extra account aanmaken alleen om dat te gebruiken om een wonder te buffen.

Dus als ik het goed begrijp mag het perfect, zo lang je zelf maar vooruitgaat met je 2de account. Dus als ik bv 1 punt per dag in mijn research stop, dan is er geen probleem. Ikzelf heb ook een 2de account, maar die focust vooral op wonderen, op die account wil ik proberen zo veel mogelijk al mijn wonderen op lvl 15 te krijgen, dus daar sta ik wel stil op onderzoek, om alle kp in mijn wonderen te kunnen steken (allé wonderen, eigenlijk momenteel alleen afgrond wat me enorm veel zal helpen eens ik terug verder lvl, veronderstel ik).
 
het meest vervelende vind ik hier aan dat er ongeacht dat er veel mensen die gewoon extra account maken voor enkel de kp er ook mensen zijn die gewoon vrienden zijn of familie dan vind ik het logisch dat je hierbij elkaar doneert met kp terwijl het lijkt op pushen ik vind het aardig vervelend voor deze mensen die gewoon aardig proberen te doen met hun vrienden en familie

tuurlijk, het is bijna onmogelijk om misbruik en gewoon vriendschappelijk helpen uit elkaar te kunnen halen, maar als ik een wonder zie, waar 5 pagina's aan hulp in zit, allemaal met weinig kp (van 5 tot 15) dan twijfel ik toch als die wel allemaal familie en vrienden zijn, zeker als het wonder nog maar 1 dag kp kan aanvaarden en al 25 donateurs in zitten :)

Nu weet ik tenminste dat zelfs als het allemaal dezelfde speler is, het eigenlijk wel mag, tenminste zolang die account ook wel beetje vooruit gaat.
 

DeletedUser1143

Guest
Je mag een 2e account hebben, maar dit account moet ook gewoon bespeeld worden. Je mag dus niet een extra account aanmaken alleen om dat te gebruiken om een wonder te buffen.

Dat is duidelijk en tegelijkertijd heel vaag.
Want als ik een 2e account maak en met deze elke dag 15 tot 20 kp in mijn main account wonder stop en toch ook iedere dag een beetje vooruit kom in het spel en verder gewoon handel met buren en fabrieken bouw en lvl is mijn bedoeling duidelijk. Ik push mijn wonder , wat niet mag.

En hoe zit het dan met een 2e , 3e en 10+ accounts? Tel maar uit je winst...iedere dag van 10 of meer accounts 10 kp per dag in je wonder ....en dat zou mogen als je maar vooruit komt in je spel.

Ik kan me er niet geheel in vinden.

Bovendien staat in de regels:
§7 Pushregels

Het beheren van een "pushaccount" is verboden. Een pushaccount is een account om goederen/geld/punten te verzamelen en deze over te doen naar een ander waardoor de balans in het spel verstoord wordt. Pushen van goederen is ook niet toegestaan als het tweede account niet van dezelfde eigenaar is.


Daar staat nergens dat het wel mag als je maar vooruit komt in het spel of dat je geen pushaccount hebt zolang je maar groeit.
In mijn optiek , als je je wonderen volpropt met KP van je eigen sub accounts ben je aan t pushen ongeacht of die sub accounts groeien of niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser472

Guest
Daar staat nergens dat het wel mag als je maar vooruit komt in het spel of dat je geen pushaccount hebt zolang je maar groeit.
In mijn optiek , als je je wonderen volpropt met KP van je eigen sub accounts ben je aan t pushen ongeacht of die sub accounts groeien of niet.

@Smirnoff uiteraard ga ik er van uit dat pushen gewoon niet mag enkel kunnen de moderators op geen enkele manier er achter komen of het account is gemaakt om te pushen of gewoon om te spelen ongeacht dat het soms overduidelijk is kan een moderator niks bewijzen want stel nou eens op een of andere manier is er een groep van 25 mensen die samen beginnen met spelen en die doneren allemal in 1 wonderen om snel te runen bijvoorbeeld te krijgen als die account dan worden verwijdert zijn die 25 mensen boos want ze hebben enkel gedoneerd in een wonder uiteraard is de kans klein dat dit gebeurt maar het is in theorie mogelijk en daarom kunnen de moderators er niks tegen doen

de regel is er eigenlijk maar het is bijna onmogelijk om te controleren en daarom besteden ze er weinig tijd aan of beter gezegd ze kunnen er niks tegen doen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn vraag kwam meer uit volgende optiek:

Als je nu steeds wordt voorbijgestoken door spelers die aan het pushen zijn, moet je ze dan aangeven of moet je gewoon meedoen, tenminste als je ranking punten belangrijk vind.
 

DeletedUser1143

Guest
@Smirnoff uiteraard ga ik er van uit dat pushen gewoon niet mag enkel kunnen de moderators op geen enkele manier er achter komen of het account is gemaakt om te pushen of gewoon om te spelen ongeacht dat het soms overduidelijk is kan een moderator niks bewijzen want stel nou eens op een of andere manier is er een groep van 25 mensen die samen beginnen met spelen en die doneren allemal in 1 wonderen om snel te runen bijvoorbeeld te krijgen als die account dan worden verwijdert zijn die 25 mensen boos want ze hebben enkel gedoneerd in een wonder uiteraard is de kans klein dat dit gebeurt maar het is in theorie mogelijk en daarom kunnen de moderators er niks tegen doen

de regel is er eigenlijk maar het is bijna onmogelijk om te controleren en daarom besteden ze er weinig tijd aan of beter gezegd ze kunnen er niks tegen doen

Sorry , met alle respect maar dat is onzin. Als je een regel opstelt met iets wat niet mag , dan moet je hier op controleren en aanpakken. Bovendien zullen ze bij inno heus wel zo slim zijn om te kunnen zien of er 25 accounts op 1 ip adres zitten of 25 individuele accounts zijn.
 

DeletedUser189

Guest
het zijn wel opvallend veel willemen.
Ik ga voor de punten, maar ga er zeker niet aan mee doen.
Is er dan gewoon weer zo een waar van ik denk die is niet voorbij te gaan.
 
@Witchje

dat is helaas niet de enige

Toen dit fenomeen startte (bij een andere spelers als die van de willemsen) heb ik contact opgenomen met Desi, met het verzoek dit fenomeen snel de kop in te drukken en met goede argumenten omdat andere op het punt stonden het te gaan kopieren (waarvan ik ze heb kunnen weerhouden)
Ik kreeg als antwoord dat het niet het juiste kanaal was.

En moest alles 1 voor 1 via een ticket doorgeven, daar pas ik voor ben geen politieagent, en heb wel wat beters te doen dan te gaan zoeken naar.
Als er toen duidelijk actie was ondernomen was het nu niet zover gekomen.

Maar sinds het nu legaal is schakel ik ook maar over naar de duistere zijde, al loop ik ondertussen al 20k punten achter.
Het is niet leuk, en dacht dat eerlijkheid het langste duurde maar nu blijkt het legaal en dus de enige manier om met de "legaal vals spelende" meute mee te komen.
Ik dacht dat we keuzes moesten maken, nou ja die keuze is nu dus helaas al voor mij gemaakt.
Maak 20 accounts en doe er geen 3-6 maanden over het levellen van een wonder maar een week.

Het zij zo.
 

DeletedUser189

Guest
dat is dan heel jammer, dan zal ik steeds verder weg gaan zakken in het klassement want ik ga er niet aan mee doen of het legaal is of niet.
Vind 1 account genoeg en als we al die ellende die nu op beta is over ons heen krijgen weet ik nog niet of ik blijf door spelen
 
Vind 1 account genoeg en als we al die ellende die nu op beta is over ons heen krijgen weet ik nog niet of ik blijf door spelen

Daar ben ik helaas ook mee akkoord. Ik check heel vaak het betaforum momenteel om te zien als ze een update plannen en die aankondigen (misschien vlak voor toernooi, misschien zoals gewoonlijk op een woensdag), in de hoop dat ze er nog iets aan zullen doen voor het op de live servers komt. Als dit zo op live servers komt toont het vooral dat innogames een bedrijf is waar ik geen geld en tijd meer aan wil spenderen.
 

DeletedUser472

Guest
Sorry , met alle respect maar dat is onzin. Als je een regel opstelt met iets wat niet mag , dan moet je hier op controleren en aanpakken. Bovendien zullen ze bij inno heus wel zo slim zijn om te kunnen zien of er 25 accounts op 1 ip adres zitten of 25 individuele accounts zijn.
¨
goed punt en vraag me in dat geval inderdaad af of ze de ip adres kunnen zien als dat zo is vind ik inderdaad dat ze dit moeten controleren


wat ook kan is dat ze net zoals bij FOE dat je niet kan doneren als je in het zelfde netwerk zit hier door zorgen ze er voor dat pushen niet meer lukt maar is ook groot nadeel voor vrienden kennis of collega die in het zelfde netwerk zitten ik zelf kwam er zo achter dat een collega het ook speelde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser317

Guest
Witchje, ben het met je eens speel gewoon eerlijk en dan kunnen anderen ook gewoon een leuk en gezellig spel hebben
 
ik speel met twee acc. en heb nooit de instantie gehad om mijn ander acc. te pushen of extra goederen te doneren. ik doe het alleen omdat ik met mijn eerste, heel veel fouten heb gemaakt. maar speel gewoon met alletwee verder en ja ik doneer kp bij elk acc. in een wonder ,1 per dag en ik vind niet dat ze mij daarvoor moeten beboeten. er zullen er altijd zijn die hier misbruik van maken wat ikzelf heel jammer vind trouwens.

want stel je voor dat een van mijn kids ook een avontuur willen starten dan zal dat niet lukken omdat die op hetzelfde ip adres starten, dat is absurt.
 

DeletedUser

Guest
@ratko. Helemaal mee eens. Ik speel ook met 2 accounts in dezelfde bs. Ik zou niet weten waarom ik mijn andere account niet op dezelfde manier zou mogen helpen als dat ik de andere bs-leden doe.
Ik denk trouwens dat er maar vrij weinig spelers echt een push account hebben, dus niet zo druk over maken is mijn idee ;)
 
Goh, van een puntje per dag 50 goederen en een kop thee zou ik me ook niet echt druk maken.
Lekker door blijven spelen en plezier hebben.

Helaas zijn er spelers die een schamele 200-600+ (ja geen grap 600+per dag) kp per dag op deze manier wegwerken.
Als je eenmaal de top 50 hebt gehaald wil je toch wel proberen een plekje hoger te halen.

Zou je dit eerlijk willen bereiken, dan ben je dus 8 jaar verder (4 met huidige toernooi regels) en dat is onder de voorwaarde dat er geen nieuwe rassen of meer wonderen en andere vertragende factoren worden toegevoegd in die periode.

Tja wat is "eerlijk" spelen, het is dus officieel gelegaliseerd, dus ook zij spelen nu gewoon eerlijk.
Al hoef je het daar natuurlijk niet mee eens te zijn.
 

DeletedUser1143

Guest
De voorbeelden die @Didi1 en @ratko geven vallen in mijn ogen ook niet onder push , push zie ik als je zelf in korte tijd heel erg omhoog helpen.
Niet gewoon lekker spelen met 2 accounts.

Ik denk trouwens dat er maar vrij weinig spelers echt een push account hebben, dus niet zo druk over maken is mijn idee

Ik denk dat dat nog wel eens tegen kon vallen en dat er veel meer zijn als je denkt. In mijn buurt zitten enkele nieuwe buurtjes in 1 broederschap , en aan de namen te zien is die hele broederschap maar voor 1 doel opgericht.
Bovendien , is het dan oke als het er maar 1 of 2 zijn??
Inno geeft duidelijk in de regels aan dat push niet mag , en ik wil nu weten wat er dan tegen gedaan wordt en of ze al die multi accounts die KP pushen in wonderen nu gedogen ( en dus aan een ieder toestemming geven om het ook te gaan doen) of dat er iets tegen gedaan word.

Aangezien ik niet van plan ben om er een hoop accounts op na te gaan houden , moet ik dus met lede ogen toegaan zien op alle wonderen die naar t hoogste lvl schieten en ik er achteraan hobbel met 1 of 2 wonderen die ik net aan een leveltje omhoog krijg.
 

DeletedUser6

Guest
Hoi allemaal,

Er lijkt hier wat onduidelijkheid te zijn over de definitie van push-accounts, dus laat me proberen daar wat meer duidelijkheid in te brengen :)

Het is op Elvenar toegestaan om meerdere accounts te hebben. Het is echter niet toegestaan om een of meerdere van deze accounts hoofdzakelijk te gebruiken om je hoofdaccount een onterecht voordeel te verschaffen (in bijvoorbeeld kp's in je OW's, oneerlijke goederenruil etcetera). We hebben een aantal punten waarop wij kunnen beoordelen of een account wel of niet bespeeld wordt. Denk aan bijvoorbeeld progressie op de wereldkaart, deelname aan toernooien, voltooien van opdrachten, doen van onderzoek, geven van burenhulp etcetera etcetera. De exacte criteria hiervoor gaan we niet prijsgeven omdat dat voor de echte misbruikers alleen maar aangeeft hoe ze precies buiten die grenzen kunnen blijven om niet "gepakt" te worden. Wij zullen echter zaak voor zaak beoordelen of er volgens onze richtlijnen wel of niet sprake is van pushing en zo ja, dan zullen we daar actie op ondernemen en dat kan inderdaad resulteren in een spelban.

Voor alle duidelijkheid: Wanneer je 2 accounts gewoon volwaardig bespeelt (dus alle spelelementen worden benut en beide accounts boeken gewoon progressie), dan is er niks op tegen om kp's bij je andere account te storten. Is dit echter het hoofddoel van zo'n account en wordt er verder niet volwaardig mee gespeeld, dan ben je in overtreding.

Hopelijk maakt dit het iets duidelijker :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan