• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Pushaccount: oorzaak en gevolg van pushing

DeletedUser234

Guest
@Richord Niet op forum een officiële aankondiging, maar ingame!!!!! Anders bereikt het niet iedereen.
 

DeletedUser3

Guest
Jezelf complimenteren door selectief citeren, goed idee :cool:
Is dat ineens ook een schuldbekentenis @Desi ? :D
@AlbertDeWijze : "Feind hört mit"

Ik ontken allen ;-)

het lijkt er op dat er inderdaad iets aan het gebeuren is, maarja; het is pas donderdag.
--
Vooralsnog maar een paar namen die niet in de top100 thuis horen ipv tig.
Indien er daadwerkelijk wordt opgetreden (@Desi ), zet dan ook door en zet een officiële aankondiging op het forum waarin duidelijk staat dat er een zero-tolerance beleid gevoerd gaat worden mbt nieuwe accounts en dat met terugwerkende kracht de huidige worden aangepakt:)

Ik kan/mag nu eenmaal niet heel veel zeggen over de manier hoe moderatie wordt gedaan. Om de simpele reden dat er dan weer mensen zijn die daar dan omheen proberen te werken. Wat ik wel kan zeggen is, zoals ik al eerder zei, er is voortgang. Je zult begrijpen dat zeker gezien de lange tijd dat we er al over praten, dit niet in een paar dagen allemaal is opgelost maar ik heb goede hoop dat we de grote problemen zullen oplossen.
 
ruilbudget; helaas; werkt niet; soms zit er vertraging in deals, driekhoeksdeals en vast nog meer problemen.
@Billy77 ingame; idd beter; misschien zelfs een mail ofzo.
@Desi her en der verneem ik dat er daadwerkelijk actie wordt ondernomen.
Prima (om positief te beginnen) maar nu ook doorpakken; want ook dit toernooi stonden er weer een paar in en buiten de top 100.
Dus; -eindelijk- goed bezig, maar nu doorzetten en schoon schip maken. En dan bedoel ik nog niet eens de strafmaatregel die ook genomen zou kunnen/moeten worden.

Hopelijk zien we de bg's & accounts verdwijnen die hier niet thuis horen, maar de gigantische voorsprong die tig spelers hebben, die lijken ze vooralsnog te houden.
Maar ok; goed dat er wat gebeurt.

Ik zal hier niet meer 2-dagelijks posten, maar ik houd het wel actief totdat het klaar is, want vanaf nu moet het alleen maar verder verbeteren.
 

DeletedUser3

Guest
want vanaf nu moet het alleen maar verder verbeteren

Daar ben ik actief mee bezig. We kunnen niet alles in een keer oplossen maar we zijn druk bezig om het stapje bij stapje beter te maken. Misschien dat dit toernooi nog te vroeg is gekomen maar ik hoop dat je bij de volgende toch wel verschillen zult zien. Verder ben ik altijd heel blij met mensen die een vinger aan de pols houden.
 
ruilbudget; helaas; werkt niet; soms zit er vertraging in deals, driekhoeksdeals en vast nog meer problemen.
En hoe werken deze niet?

Vertraging handel je af met je budget, je mag in mijn voorbeeld 50KP 'te veel' or 'te weinig' hebben. Uiteraard is het maar een willekeurig nummer, als 50 te klein is, gooi er een wat groter getal in.

Driehoeksdeals werken wel, binnen de ruil budgetten.
A geeft 50 KP aan B (A kan niet meer geven, B kan niets meer krijgen)
B geeft 50 KP aan C (B is weer gelijk, C kan niets meer krijgen)
C geeft 50 KP aan A (C is weer gelijk, A is weer gelijk)

KP ruilen tegen iets anders wordt lastiger. Je kunt het oplossen door elke dag het ruilbuget te verkleinen tot 0 met bijv 1 KP of minder.
Dan kun je eens in de zoveel tijd extra KPs krijgen van een ander, maar met 1KP / dag of minder is dat niet interessant voor pushen.
 

DeletedUser788

Guest
waarom krijg ik hier nu weer zo'n vieze smaak van in mijn mond?
Het lijkt erop dat kleinere spelers, met een fun 2e account aangepakt worden en niet de overduidelijke dubbel, tripple en nog meer accounts, die veel geld opbrengen, hoezo klassenjustitie, hoezo de 'zwakkeren' alleen aanpakken?
Alleen om te kunnen roepen als Mod's "kijk we doen er toch wat aan"
Doe er dan echt wat aan en pak iedereen aan, zonder aanzien des
persoon
 

DeletedUser1294

Guest
waarom krijg ik hier nu weer zo'n vieze smaak van in mijn mond?
Het lijkt erop dat kleinere spelers, met een fun 2e account aangepakt worden en niet de overduidelijke dubbel, tripple en nog meer accounts, die veel geld opbrengen, hoezo klassenjustitie, hoezo de 'zwakkeren' alleen aanpakken?
Alleen om te kunnen roepen als Mod's "kijk we doen er toch wat aan"
Doe er dan echt wat aan en pak iedereen aan, zonder aanzien des
persoon
Hoe weet je dat alleen de kleine spelers worden aangepakt?
 

DeletedUser788

Guest
pfffffff, mensen als jij zijn dus de reden, dat ik bijna nooit op 't forum ben, mensen die 't aantal reacties belangrijker vinden, dan de inhoud.
en ik heb dus idd van een aantal mensen bericht gehad dat ze hun hun 'fun' accountjes die echt geen push accounts zijn, moesten verwijderen.
 

DeletedUser3542

Guest
Maar wat voor inhoud heeft een bericht dat begint met "het lijkt" dan? Zijn alleen maar aannames.
 

DeletedUser788

Guest
heel simpel; kreeg alleen berichten van spelers, die een klein 2e account hebben, die dus totaal geen invloed hebben op toernooien of wat dan ook,
als je 't echt wilt aanpakken, moet je niet de 'kleintjes' pakken, dat zet geen zoden aan de dijk.
dit staat in de algemene voorwaarden:
5.4 Als gebruiker mag u per spelwereld (een deel van een spel) slechts één account hebben. U kunt via de door u gedownloade apps en via de website van het spel op uw account inloggen. Meerdere accounts van u ("multi-accounts") binnen één spelwereld (via de gedownloade Mobiele App of de websites van de spellen) zijn verboden en kunnen met een onmiddellijke blokkering of een buitengewone opzegging van de licentieovereenkomst worden bestraft. Eventuele rechten van u zijn in een dergelijk geval uitgesloten.
en verder:beledigende, bedreigende, belastende of lasterlijke inhoud te gebruiken, in te zetten, te publiceren of een link met dergelijk materiaal aan te maken, ongeacht of deze inhoud andere gebruikers, onze medewerkers of andere personen of ondernemingen betreft.
Dus om niet onder 'laster' te vallen ga ik van 'lijkt' uit.
maar punt 5.4 is duidelijk genoeg, alleen handhaving gebeurd niet.
 
heel simpel; kreeg alleen berichten van spelers, die een klein 2e account hebben, die dus totaal geen invloed hebben op toernooien of wat dan ook,
als je 't echt wilt aanpakken, moet je niet de 'kleintjes' pakken, dat zet geen zoden aan de dijk.
dit staat in de algemene voorwaarden:
5.4 Als gebruiker mag u per spelwereld (een deel van een spel) slechts één account hebben. U kunt via de door u gedownloade apps en via de website van het spel op uw account inloggen. Meerdere accounts van u ("multi-accounts") binnen één spelwereld (via de gedownloade Mobiele App of de websites van de spellen) zijn verboden en kunnen met een onmiddellijke blokkering of een buitengewone opzegging van de licentieovereenkomst worden bestraft. Eventuele rechten van u zijn in een dergelijk geval uitgesloten.
en verder:beledigende, bedreigende, belastende of lasterlijke inhoud te gebruiken, in te zetten, te publiceren of een link met dergelijk materiaal aan te maken, ongeacht of deze inhoud andere gebruikers, onze medewerkers of andere personen of ondernemingen betreft.
Dus om niet onder 'laster' te vallen ga ik van 'lijkt' uit.
maar punt 5.4 is duidelijk genoeg, alleen handhaving gebeurd niet.

Er is meer dan eens aangegeven door de elvenar stafleden in het verleden dat deze regel NIET geld voor de NL wereld omdat er maar 1 wereld is (ipv bv 7 op de us servers)
Aan de ene kant vreemd dat dit op deze manier geupdate is in de spelregels, al vermoed ik dat het gewoon een vertaling is van de engelstalige/duitstalige regels.

Link:https://nl.forum.elvenar.com/index....e-account-toegestaan-of-niet.2792/#post-29757
Hoi allemaal,

Er lijkt hier wat onduidelijkheid te zijn over de definitie van push-accounts, dus laat me proberen daar wat meer duidelijkheid in te brengen :)

Het is op Elvenar toegestaan om meerdere accounts te hebben. Het is echter niet toegestaan om een of meerdere van deze accounts hoofdzakelijk te gebruiken om je hoofdaccount een onterecht voordeel te verschaffen (in bijvoorbeeld kp's in je OW's, oneerlijke goederenruil etcetera). We hebben een aantal punten waarop wij kunnen beoordelen of een account wel of niet bespeeld wordt. Denk aan bijvoorbeeld progressie op de wereldkaart, deelname aan toernooien, voltooien van opdrachten, doen van onderzoek, geven van burenhulp etcetera etcetera. De exacte criteria hiervoor gaan we niet prijsgeven omdat dat voor de echte misbruikers alleen maar aangeeft hoe ze precies buiten die grenzen kunnen blijven om niet "gepakt" te worden. Wij zullen echter zaak voor zaak beoordelen of er volgens onze richtlijnen wel of niet sprake is van pushing en zo ja, dan zullen we daar actie op ondernemen en dat kan inderdaad resulteren in een spelban.

Voor alle duidelijkheid: Wanneer je 2 accounts gewoon volwaardig bespeelt (dus alle spelelementen worden benut en beide accounts boeken gewoon progressie), dan is er niks op tegen om kp's bij je andere account te storten. Is dit echter het hoofddoel van zo'n account en wordt er verder niet volwaardig mee gespeeld, dan ben je in overtreding.

Hopelijk maakt dit het iets duidelijker :)
 

DeletedUser788

Guest
zie je ook hoe serieus die NL server genomen wordt.
Vertaald of niet, staat in de algemene voorwaarden, dus die gelden juridisch gezien.
ook al zijn er maren, mitsen, uitzonderingen, in een rechtzaak gelden de algemene voorwaarden.
anders weet je als consument = speler, nooit wat je rechten/plichten zijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:
pfffffff, mensen als jij zijn dus de reden, dat ik bijna nooit op 't forum ben, mensen die 't aantal reacties belangrijker vinden, dan de inhoud.
en ik heb dus idd van een aantal mensen bericht gehad dat ze hun hun 'fun' accountjes die echt geen push accounts zijn, moesten verwijderen.

Als je 'fun' account geen push account is, dan ga je toch gewoon in beroep op de vraag? Als je effectief niks mis doet, dan lijkt het me niet dat je dat account moet weg doen. Ik veronderstel dat als ze je vragen om een account te verwijderen, dat ze dan ook kunnen aantonen dat je iets mis gedaan hebt?

Wat ik vermoed dat velen met hun 'fun' account gedaan hebben, is dat ze in het begin heel wat goederen hebben gekregen van de hoofdaccount, iets wat dus inderdaad verboden is en onder pushing valt.

Persoonlijk lijkt mij de beste oplossing tegen pushing inderdaad om slechts 1 account per speler toe te laten. Al zou zo'n wijziging in de regels voor mij ook slecht uitvallen, en zou ik waarschijnlijk stoppen met spelen de volgende keer dat ik x maanden moet wachten op het volgend ras.
 

DeletedUser788

Guest
dit is nu precies wat ik bedoel; hoe bepaal je wat een 'push-account' is en wat niet, zelfs als je er regels voor maakt, dan nog zal een beslissing dubieus zijn of anders uitgelegd kunnen worden.
Is het zelfde met 'jury-sporten' elke beoordeling is afhankelijk van perceptie, persoonlijke voorkeuren en nog tig andere dingen.
Maw hoe kun je dan steeds 100% de juiste beslissing nemen.
één account en alles is opgelost.
 
Niet helemaal, hoe besluit je dat account A en account B niet bij dezelfde persoon hoort?
maw ik neem 2 gmail accounts, maak daar 2 elvenar accounts mee zoals 'pietje' en 'klaasje' (fictief voorbeeld), hoe ga je checken dat ik 2 accounts heb? Totdat je officiele papieren gaat vragen is het vrijwel onmogelijk om dat te beslissen.
 

DeletedUser788

Guest
yup, je kunt tig email-adressen hebben, maar als die allemaal 't zelfde IP-adres hebben;-)
 
En meerdere familieleden gebruiken allemaal dezelfde computer, en ISPs hebben "dynamische IP adressen" die ze tijdelijk geven, en daarna weer aan een andere gebruiker van ze. Er zijn ook mensen met eigen thuis netwerkjes waarbij jet voor de buitenwerled allemaal 1 computer lijkt te zijn, maar het niet is.

Er zijn ook netwerken die gebouwd om anoniem op het net te kunnen, waarbij je eigen IP-adres niet weggegeven wordt aan de andere partij.

En wie zegt dat ik niet een PC en een mobiel heb, bij verschillende providers????


Kortom, "duplicate IP-adres" is niet "dezelfde persoon", zeker niet als je er wat moeite voor wilt doen.
 
Bovenaan