• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Pushaccount: oorzaak en gevolg van pushing

Het is begrijpelijk dat het voor meerdere mensen lastig is om te reageren omdat alle argument misschien al wel meer dan 2x zijn benoemd. Evenals het bewijs ervoor dat grotendeels bestaat uit keiharde feiten en de rest uit pure logica waar een eerlijk, weldenkend persoon niet omheen kan.
Zoals gezegd; ik blijf dit topic actief houden, want zwijgen is toegeven aan de valsspelers.
 

DeletedUser1570

Guest
Door al het gepraat over pushaccounts heb ik de spelregels nog maar eens nagelezen en liep tegen wat gekke dingen aan:

---Als een speler mag je alleen met je eigen account spelen. Het is dus niet toegestaan om in te loggen op het account van anderen.---

Ik vraag me af of het ook verboden is om het account bij te houden van bijvoorbeeld een familielid of goede vriend, als deze tijdelijk afwezig is door ziekte of vakantie?

En deze twee:
--Het is niet toegestaan een (deel van een) spelaccount te verkopen of kopen in ruil voor diamanten of andere betalingsmiddelen.--

--Het is niet toegelaten om goederen op de ene wereld te ruilen voor goederen in een andere wereld.--

Ik zou wel eens willen weten hoe je dat zou moeten doen? Is dat mogelijk?

Waar ik eigenlijk het meest nieuwsgierig naar ben is, helemaal lost staand van welke mening hier dan ook, wat zou er eigenlijk gebeuren als Inno het niet toestaan van pushaccounts gewoon helemaal schrapt uit de spelregels? Krijgen we dan een BSA speciaal voor de pushaccounts? :) :) Misschien is dat nog wel de beste oplossing.
Ik snap helemaal niet dat iemand al die moeite wil doen voor het onderhouden van al die accounts enkel en alleen voor wat punten en wat hele kleine beloningen (zoals we allemaal weten, dáár hoef je het niet voor te doen).

Oh ja, nog even tenslotte, dit was ook een leuke:

--Items die je in het spel bezit kunnen als vorm van straf worden verwijderd.--

Kun je je voorstellen dat je op een morgen wakker wordt en je kazerne is verdwenen? Haha wel een goede straf voor de pushaccounters!

Samenvattend denk ik dat het beter voor je gezondheid is om maar gewoon te accepteren dat als Inno ergens een pushaccount de nek omdraait er ergens anders toch wel weer één geboren wordt?
 

DeletedUser3381

Guest
Ik snap gerust dat het akelig tergend is als je met je bs ontzettend hard werkt om bovenaan te komen, en je wordt ingehaald door spelers die overduidelijk valsspelen, maar tegelijkertijd denk ik dat je maar moet accepteren dat dit ook bij het spelletje hoort. Per slot van rekening kun je hier totaal niks aan veranderen en zal er los van de pushaccounts ook altijd ongelijkheid blijven bestaan tussen de mensen die het spelletje gratis spelen en de mensen die er bakken met geld aan uitgeven. Daarnaast is het ook nog eens zo, hoe gaat innogames bepalen wat een pushaccount is en wat niet? Als een bs bakken met goederen in een kleine speler investeerd om die speler snel te laten groeien, wordt die dan straks ook van de server gegooid of gestraft? Hoe ga je het verschil zien tussen iemand met 2 of misschien wel meer accounts (wat absoluut niet verboden is volgens de regels) die zichzelf boost met goederen om zichzelf vooruit te helpen, en iemand die doelmatig de boel probeert te flessen? Waar trek je dan de grens van wat wel is toegestaan en wat niet is toegestaan? Ik gok dat innogames er weinig mee gaat doen... dus laten we vooral gewoon lekker gaan spelen.....
 
De grens is makkelijk; elk account hoort op zichzelf te staan, dus jezelf boosten is ook pushen.
investeren in een kleinere speler; zolang het scheve handel is; lijkt me dat niet zo'n probleem, mits direct voor de groei is.
Scheve handel is toegestaan, maar dat is een beetje een grijs gebied.
Maargoed;
Zojuist weer de lijst bekeken van het toernooi en de verziekers zijn al weer bezig. Als iemand per se gebruik wil maken van het gedoogbeleid (dat nooit tot stand had mogen komen), maak dan genoeg accounts aan om 1/25=1600 punten = 6x lvl6 te scoren in het toernooi.
Pushaccounts zouden nooit in de top 100 mogen staan, tenzij ze toevallig de eerste zijn die meedoen aan het toernooi.
Support/eerlijke spelers; neem een kijkje en houd ze in de gaten.
Ik doe dat iig wel en zal het laten weten ook.
 

DeletedUser2114

Guest
De grens is makkelijk; elk account hoort op zichzelf te staan, dus jezelf boosten is ook pushen.
investeren in een kleinere speler; zolang het scheve handel is; lijkt me dat niet zo'n probleem, mits direct voor de groei is.
Scheve handel is toegestaan, maar dat is een beetje een grijs gebied.
De grens is makkelijk zeg je. Hoe controleer je zo makkelijk of die scheve handel die iemand aan een kleine speler geeft voor de groei is dan? Is het pushen als iemand kp bij iemand in zijn wonder stopt om die speler gewoon te helpen om aardig te doen? Zo nee, waar zit dan de grens?
 

DeletedUser234

Guest
Het laatste dat ik mee heb gekregen, is dat ze het aan het onderzoeken zijn, maar een tussentijdse update vanuit Inno of een einduitslag als die er al is, zou zéér welkom zijn. :)
Dat onderzoeken hoeven ze niet te doen, als ze niet van plan zijn om ook iets te doen met het resultaat of men moet tot de conclusie komen dat er niks tegen te doen is. Als men er niks tegen wilde doen, hadden ze nooit een onderzoek gestart, dat is dan nutteloos, maar nogmaals:

Een update zou welkom zijn. :)
 

DeletedUser3381

Guest
De grens is makkelijk; elk account hoort op zichzelf te staan, dus jezelf boosten is ook pushen.
investeren in een kleinere speler; zolang het scheve handel is; lijkt me dat niet zo'n probleem, mits direct voor de groei is.
Scheve handel is toegestaan, maar dat is een beetje een grijs gebied.
Maargoed;
Zojuist weer de lijst bekeken van het toernooi en de verziekers zijn al weer bezig. Als iemand per se gebruik wil maken van het gedoogbeleid (dat nooit tot stand had mogen komen), maak dan genoeg accounts aan om 1/25=1600 punten = 6x lvl6 te scoren in het toernooi.
Pushaccounts zouden nooit in de top 100 mogen staan, tenzij ze toevallig de eerste zijn die meedoen aan het toernooi.
Support/eerlijke spelers; neem een kijkje en houd ze in de gaten.
Ik doe dat iig wel en zal het laten weten ook.

Ik denk dat het feitelijk geen bal uitmaakt of de goederen vanaf hetzelfde ip of van een ander ip komen, feit blijft dat iemand dan meer goederen heeft dan hij of zij op dat moment zou kunnen hebben zonder hulp. En dat is volgens mij ook waar het stukje balans in onderstaande regel over gaat.

§7 Pushregels

Het beheren van een "pushaccount" is verboden. Een pushaccount is een account om goederen/geld/punten te verzamelen en deze over te doen naar een ander waardoor de balans in het spel verstoord wordt. Pushen van goederen is ook niet toegestaan als het tweede account niet van dezelfde eigenaar is.


Oftewel, als je het heel plat bekijkt zou ook scheve handel om bijvoorbeeld iemand te helpen wat huisjes of fabriekjes te upgraden kunnen worden gezien als pushen. Moeten we daar dan ook moeilijk over gaan doen? Ik denk persoonlijk van niet, want dan kom je geen stap vooruit aan het begin van het spel.

Vind het eerlijk gezegd ook enigzins sneu dat sommige mensen het zo belangrijk vinden om bovenaan in de ranglijst te staan dat ze daar allemaal verschillende accountjes voor aan gaan maken... zoek een leven ofzo... maargoed.. je komt ze in elk spel met een competitie element wel tegen...
 

DeletedUser234

Guest
Klopt, maar in bijna elk spel met een competitie element, worden valsspelers wél hard aangepakt.
 
Quote van Marindor uit een gesloten topic
Ook dat inderdaad, plus dat veel van onze andere spellen een heel competitief karakter hebben en Elvenar niet. Je hebt je broederschap om elkaar te helpen, maar verder is het niet een spel waarbij spelers elkaar aanvallen, plunderen, complete dorpen kunnen kwijtraken etcetera. Buiten je broederschap om, speel je het spel redelijk op jezelf. Sommige "die hards" zien de ranglijst als een soort van wedstrijd en willen graag zo hoog mogelijk staan, maar in feite is dat niet de drijfveer van het spel zelf :)
*sarcasme modus aan*
Toernooien? Broederschapsavonturen?, Ranglijsten? Ga toch weg daar zit helemaal geen competitief element in, jullie bazelen maar wat.
*sarcasme modus uit*

Omdat we elkaar dus niet letterlijk de koppen mogen inslaan boeit het allemaal dus helemaal niet.
Daarom heb ik het dus gewoon opgegeven, het feit dat er veel gepushed wordt is namelijk "omdat het helemaal niet boeit er is namelijk geen enkel competitief element in dit spel en daarom doet natuurlijk ook niemand het he, nou ja behalve die ene halve gare. maar ja dat is toch geen probleem?"

Met deze denkwijze is het dus uit de hand gelopen in mijn opinie.
 
"kleine spelers helpen", "aardig zijn" zou heel strikt genomen idd tegen de regels zijn, maar daar gaat het hier juist om.
Het kromme is dat men dus niet de regels kan/wil naleven zoals ze bedoelt (horen te) zijn:
hier en daar wat goederen of een welkomst-kp'tje/belonings-kp'tje zou geen probleem moeten zijn; maar tienduizenden overdragen om een nepaccount snel te laten groeien zodat het later ook misbruikt kan worden voor kp's.... naja, you get the point (I hope).
Goedenacht (of dag:) ) ik meld me zaterdag weer -denk ik- om te melden of en zo ja, hoe fout het toernooi dit keer ging.
 

DeletedUser3012

Guest
*sarcasme modus aan*
Toernooien? Broederschapsavonturen?, Ranglijsten? Ga toch weg daar zit helemaal geen competitief element in, jullie bazelen maar wat.
*sarcasme modus uit*

Ho, ho. wacht even. Het is maar hoe je het opvat. Toernooien, broederschapsavonturen en ranglijsten zie ík niet als competitieve elementen hoor. Je kunt het wel zo opvatten, maar ik geloof zeker dat het niet zo bedoelt is:)
 

DeletedUser234

Guest
toernooi en BSA kán ik ook nog wel zien als niet competitief, maar een ranglijst is toch lastig anders te zien.
 

DeletedUser3

Guest
Pushing is en blijft een probleem. Wat ook lastig is, is om een uniform beleid te kunnen bepalen op basis van feiten en meetgegevens.

Ik ga hier de komende periode weer flink aandacht aan besteden want ik ben zelf uiteraard ook niet gelukkig met de huidige situatie die volgens mij teveel ruimte laat voor discussie. En die onduidelijkheid zorgt zoals we kunnen zien voor onrust en onvrede.

Nogmaals, ik kan niets beloven maar ik kom er zeker binnenkort op terug.
 
Pushing is en blijft een probleem. Wat ook lastig is, is om een uniform beleid te kunnen bepalen op basis van feiten en meetgegevens.

Ik ga hier de komende periode weer flink aandacht aan besteden want ik ben zelf uiteraard ook niet gelukkig met de huidige situatie die volgens mij teveel ruimte laat voor discussie. En die onduidelijkheid zorgt zoals we kunnen zien voor onrust en onvrede.

Nogmaals, ik kan niets beloven maar ik kom er zeker binnenkort op terug.

Dat zelfde heb je ook in januari aan mij mede gedeeld en daar zou je op terug komen (wacht nog steeds), en volgens mij ook vorig jaar in andere berichten!!

Ik zal het voor de laatste maal nog een keer uitleggen hoe je makkelijk kunt zien of iemand push accounts gebruikt.

Kijk naar het aantal punten die iemand heeft voor oude wonderen want daar worden push accounts voor 95% voor gebruikt.
Ik speel nu al een tijdje niet meer dus kan geen vergelijk meer maken met punten maar mensen die meer als (schatting) 75.000 punten hebben bij hun oude wonderen hebben deze verkregen door gebruik te maken van push accounts.

Je kunt namelijk niet meer dan 24 kennispunten per dag ontvangen en die in oude wonderen stoppen. Nog maar niet te spreken over de kennispunten die je nodig hebt als er weer eens een nieuw ras aan kwam/komt.

Of mensen moeten 1.000.000 uitgegeven hebben aan euro's maar anders is meer als (schatting) 75.000 punten in oude wonderen niet te halen.

Doordat mensen hun oude wonderen gepush hebben naar extreem hoge lvl's hebben zij ten onrechte te sterke troepen (dus in tournooien beter kansen op meer punten), sneller troepen maken, meer bevolking enz enz.

Het uitblijven van maatregelen tegen push accounts en het constant liegen van Innogames over push accounts hebben mij doen besluiten niet meer te spelen.

Het probleem is al heel lang bekend maar Innogames heeft al die tijd hun kop in het zand gehouden en zelfs als je al met 100% bewijs kwam niets gedaan!!!

Nu leeft dit bericht weer even, Innogames komt weer met loze belofte en over een tijdje gaat hier een slotje op en iedereen is het weer vergeten!!
Door niet op te treden in het verleden en het heden is Innogames bezig met het graven van hun eigen graf!
Voorbeelden van andere games die niet op traden tegen overtreders en daar door de inkomsten terug liepen zijn er zat, met het gevolg dat deze dus nu niet meer bestaan!!

Laatste tip voor Innogames :

Treed nu een keer hard op, maak schoon schip en houd het lijntje kort wat overtreders betreft, wees eerlijk en open en verschuil je niet achter onderzoeken en dat soort dingen..
Ben een oud speler die altijd met plezier gespeeld (en soms dia's kocht) maar was/ben de leugens zat, zo en nu weer naar mijn nieuw spel toe (en daar wat geld uitgeven).
 
Ik vraag me af of het ook verboden is om het account bij te houden van bijvoorbeeld een familielid of goede vriend, als deze tijdelijk afwezig is door ziekte of vakantie?
Volgens mij mag je zelf niet inloggen op de account van je man/vrouw al is zoiets natuurlijk bijna onmogelijk te controleren aangezien je op hetzelfde ip-adres zul spelen.

En deze twee:
--Het is niet toegestaan een (deel van een) spelaccount te verkopen of kopen in ruil voor diamanten of andere betalingsmiddelen.--

--Het is niet toegelaten om goederen op de ene wereld te ruilen voor goederen in een andere wereld.--

Ik zou wel eens willen weten hoe je dat zou moeten doen? Is dat mogelijk?

In Forge of Empires zie je vaak in de globale chat (iets waar wij maar van kunnen dromen): ik wil xxx goederen kopen op server B en geef je daarvoor xxx FP op server A. Zo'n deals willen ze vermeiden veronderstel ik.
Verkopen van accounts bij BV world of warcraft was 5-10 jaar geleden heel normaal. Ook al is het daar ook verboden denk ik. De bedoelings is dat enkel inno kan verdienen aan jou als speler, niet dat jij ook iets kan verdienen aan inno door een hoog gerankte account te verkopen. Al is een hoge ranking hier natuurlijk niks waard dankzij pushaccounts :)


Daar zijn de punten voor. De ranglijst is om je vordering ten opzichte van de rest bij te kunnen houden. Dat is dus competitief, omdat het ten opzichte van de rest is.

zonder een competitief aspect zou dit spel snel doodbloeden hoor. Elk spel heeft wat competitie nodig, al is het maar om spelers aan te zetten wat diamanten te spenderen. Nu vind ik wel al jaren dat inno geen goede manier heeft om spelers aan te zetten om te kopen, maar dat zal wel enkel mijn visie zijn.
 

DeletedUser3012

Guest
Daar zijn de punten voor. De ranglijst is om je vordering ten opzichte van de rest bij te kunnen houden. Dat is dus competitief, omdat het ten opzichte van de rest is.

Ja, dat klopt inderdaad wel, Stan. Het is inderdaad een competitief onderdeel van het spel. Hoewel ik het ook vaak gebruik om mijn éigen vorderingen te bekijken.

Maar je hebt toch wel gelijk.

Magicalbean
 
Hetzelfde geld voor het toernooi en BSA,
De beste 100 spelers krijgen in het toernooi extra punten voor de algemene ranglijst. hoe hoger op de lijst hoe meer puntjes.

Hetzelfde geld voor het BSA alleen de beste broederschappen krijgen extra gebouwen, en de beste gebouwen bij de beste broederschappen in een BSA.


Mijn eerste conversatie richting innogames op 7 augustus 2016!!!!! bijna 2 jaar geleden.
nog voor de 30+ push accounts issue bestond vanaf hier is het helemaal uit de hand gelopen. (alle namen van spelers en broederschappen zijn gesensureerd
Beste //censuur//

Ik weet dat push accounts niet toegestaan zijn, dit staat ook duidelijk in de regels.
Ik weet dat //CENSUUR// gruwelijk veel geld doneerd richting Innogames, maar mag ze het daarom wel?

Van ex gilde leden weet ik dat ze //censuur// ook //censuur//, .//censuur//. , en //censuur// "beheert" daarnaast heeft ze nu 4 extra accounts
//censuur//, en 3 accounts met de naam in diverse varianten alle "//censuur//" en alle accounts bevinden zich in //censuurbroederschap// en de //censuurbroederschap//

Als "bekende" speler ging ik ervan uit dat dit snel zal op zou vallen(zeker aangezien ze het niet eens verbergt) en er actie zou worden ontnomen.
echter heeft ze nu sinds dat wonderen punten opleveren een klokkentoren van lvl 10 naar 14, afgrond van 0 naar 9, troon van 0 naar 12, en nu begonnen aan de naalden op lvl 2 en ook daar alweer 39 push KP in.
Ook in de andere wonderen vind je voldoende KP van door haar beheerde accounts. waaronder 4 push accounts.

Als resultaat dat anderen dit nu overnemen, de letterlijke respons was als zij dat mag, mogen wij het ook(en gelijk hebben ze), nu de eerste over de brug zijn is het een questie voor de rest volgt.
Toen we begonnen met 2de accounts op de NL server heb ik duidelijk gemaakt dat ook KP pushen niet mag binnen onze gilde.

Ik hoop dat er snel zichtbaar actie wordt ondernomen door minimaal //censuur// wonderen te "resetten". op deze manier is het voor mij ook mogelijk om de rest van de spelers weer op de rails te krijgen.

Anders graag reactie dat het mag, dan gaan wij namelijk ook actief KP pushen.

mvg
-CW




een jaar geleden
Beste allemaal,

Push accounts en de daarbij horende problematiek hebben op dit moment zeker op mijn lijstje hoge prioriteit.
Vorige week ben ik op bezoek geweest bij InnoGames en heb dit uitvoerig besproken met verschillende betrokkenen.

Zoals al eerder aangegeven is het een lastig onderwerp. We zijn volop bezig om te kijken hoe we hier het best mee om kunnen gaan.
Het uitzoeken van 20+ accounts is een aardig karwei en alle moderators doen dit werk vrijwillig. De topics worden dan ook niet gesloten omdat we het onder het tapijt willen schuiven maar omdat we inmiddels wel op de hoogte zijn van jullie standpunt. Doorgaan met het publiekelijk blijven aankaarten van dit probleem verandert niets aan de inzet of de houding van mij of het team tegenover dit probleem. Wat het wel doet is de tijd die we te besteden hebben niet kunnen gebruiken aan het oplossen van het probleem maar aan het in toom houden van een discussie die al meerdere keren gevoerd is.

Daarom het vriendelijke verzoek om vooralsnog vermoedelijke push accounts te blijven melden via support en niet via een forum topic.

Alvast bedankt voor het begrip.


9 maanden geleden
Bedankt voor je feedback JJD3.

Ik begrijp je standpunt wel, echter je kunt Elvenar op geen enkele manier vergelijken met Tribal Wars (op de makers na dan).
Op dit moment kan ik niets anders dan herhalen wat ik al eens eerder heb gezegd. Push accounts en hoe daarmee om te gaan staat bovenaan de prioriteitenlijst op dit moment. Het is, omdat dit spel nu eenmaal niet overeenkomt met andere spellen, niet vanzelfsprekend dat alle regels ook maar hetzelfde moeten zijn. Daar doen we nu dus uitgebreid onderzoek naar.

Ik kan dus niet anders dan nog even om geduld vragen.

gisteren:
Pushing is en blijft een probleem. Wat ook lastig is, is om een uniform beleid te kunnen bepalen op basis van feiten en meetgegevens.

Ik ga hier de komende periode weer flink aandacht aan besteden want ik ben zelf uiteraard ook niet gelukkig met de huidige situatie die volgens mij teveel ruimte laat voor discussie. En die onduidelijkheid zorgt zoals we kunnen zien voor onrust en onvrede.

Nogmaals, ik kan niets beloven maar ik kom er zeker binnenkort op terug.


Ik zeg deja vu!

In 2 jaar tijd is er letterlijk helemaal niets gebeurt, als toendertijd was ingegrepen had de huidige situatie nooit bestaan. als spelers die bovenaan de lijst openlijk valsspelen en er duidelijk voor deze speler geen gevolgen zijn dan is er maar 1 gevolg, en dat is dat de anderen zullen volgen.
Als dan ook nog wordt aangegeven via weer een andere innogames staff member dat deze speler niets verkeerd deed is het hek van de dam.
Door juist bij die 2 spelers bovenaan de lijst in te grijpen had je het probleem in kunnen dammen, dan was duidelijk te zien geweest dat pushen niet loont.

Ik weet dat er is aangegeven dat je de spelers 1 voor 1 moet aangeven aan support, heb een paar keer een lijst met een lading namen doorgemailt incl de speler die de ontvangende partij was en dat vind ik meer dan voldoende. had ook aangegeven videomateriaal en screenschots te hebben die zijn nooit opgevraagd.
voor 80 spelers 1 voor 1 een support ticket aanmaken dat zoek ik helemaal niet.
Andere spelers hebben wel een 1 persoon per keer witchhunt gedaan

Na 2 jaar is daarmee 0 komma noppes niets nada gedaan, ja gevraagd om nog heel even te wachten.

Een duidelijk gevolg van verkeerd beleid, met ditto gevolg.

Gooi maar een slotje op dit topic, en alle toekomstige topics omtrend pushing. het heeft toch totaal geen nut om hierover verder te discussieeren.
Zelfs op het moment dat er iets van activiteit plaatsvind op de duitse en italliaanse servers gebeurt er helemaal niets op de NL server. nog steeds zien we wekelijks een broederschap worden opgedeeld over 3 broederschappen tijdens de toernooien om goederen te feeden naar de push accounts.

Er is dus nog steeds niet 1 enkel push account gesloten.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan