• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Oude Wonderen: wat zijn de beste oude wonderen

Tijd voor plaats te maken voor het nieuwe gast-ras. Dus kom de onvermijdelijke vraag welk wonder bewaren , welk wonder vernietigen.

1) Dwergenbolwerk : lvl 1 , wegens te veel plaats gaat deze sowieso.

2) Heldensmederij : lvl 1 ; 5x5 nodig, is ook niet klein. Heb nog 230000 orks dus daarvoor moet ik hem ook niet houden. 5% sterkere melée is dat voldoende om hem te behouden, ik vrees van niet.

3) Naalden van de storm: lvl 1 , ok een snellere kazerne maar die van mij gaat al snel, scheelt hem max 10' op 1 voltooiing . 5% sterkere licht langeafstand , voldoende ? . Is wel niet te groot. CrazyWizard is er fan van, ik neem het mee.

4) Wachttoren ruines : lvl 3 Zorgt voor extra cultuurbonus bij BH en extra cultuur. Grote valt mee dus deze ligt in de weegschaal met de grote klokkentoren.

5) De grote klokkentoren : lvl 8 . De punten hierbij zijn al aanzienlijk maar is mijn geval bijkomstig. Ik heb de indruk dat de 71% langere BH me wel voordeel kan opleveren tussen een cultuurbonus van 125% en 150% . Aangezien er meer overlapping en grotere kans dat BH samen valt.

6) Vliegende academie lvl 1 , nog te plaatsen. Geen idee of het de moeite is.

Graag jullie gedacht mag eventueel in 1) Nee 2) Nee 3) Ja enz.
 

DeletedUser

Guest
@markymarc ik zou zeggen 3) Naalden als eerste weg en eventeel ook 1) Dwergenbolwerk want dat ding is veel te groot.

Wachttoren ruines en Klokkentoren zou ik zeker houden. De extra cultuurbonus zul je nog hard nodig hebben in dit hoofdstuk
 
Tijd voor plaats te maken voor het nieuwe gast-ras. Dus kom de onvermijdelijke vraag welk wonder bewaren , welk wonder vernietigen.

1) Dwergenbolwerk : lvl 1 , wegens te veel plaats gaat deze sowieso.

2) Heldensmederij : lvl 1 ; 5x5 nodig, is ook niet klein. Heb nog 230000 orks dus daarvoor moet ik hem ook niet houden. 5% sterkere melée is dat voldoende om hem te behouden, ik vrees van niet.

3) Naalden van de storm: lvl 1 , ok een snellere kazerne maar die van mij gaat al snel, scheelt hem max 10' op 1 voltooiing . 5% sterkere licht langeafstand , voldoende ? . Is wel niet te groot. CrazyWizard is er fan van, ik neem het mee.

4) Wachttoren ruines : lvl 3 Zorgt voor extra cultuurbonus bij BH en extra cultuur. Grote valt mee dus deze ligt in de weegschaal met de grote klokkentoren.

5) De grote klokkentoren : lvl 8 . De punten hierbij zijn al aanzienlijk maar is mijn geval bijkomstig. Ik heb de indruk dat de 71% langere BH me wel voordeel kan opleveren tussen een cultuurbonus van 125% en 150% . Aangezien er meer overlapping en grotere kans dat BH samen valt.

6) Vliegende academie lvl 1 , nog te plaatsen. Geen idee of het de moeite is.

Graag jullie gedacht mag eventueel in 1) Nee 2) Nee 3) Ja enz.

Hangt helemaal van je speelstijl af.
Doe je veel toernooien, dan is naalden en helden super. verbeterde treant/paladijn is super, naalden is super voor je bogen, maar het versnelt je kazerne ook enorm. zeker de moeite.

wachttoren is niet slecht als je hem hoog krijgt, maar zo lang dat niet het geval is zou ik deze wegdoen. persoonlijk speel ik amper met een bonus hoger dan 100% dus dan helpt die niet veel. Ik zie dat jij tussen 125 en 150 zit dus dan help die wel veel.

Hoe dan ook ik zou ofwel naalden en helden houden, ofwel klokkentoren en wachttoren. Hang af van je speelstijl.
 

DeletedUser1974

Guest
Ja je kan ze afbreken en weer opbouwen, MAAR dan moet je wel de rune ring opnieuw gaan vullen en alle kennispunten en levels die je hebt verdiend gaan verloren.

hoi, vraagje, ik zit ook met een ow zijnde boek der .. wil dat afbreken maar is bijna vol naar level 2.. eerst uppen of nu reeds afbreken, maakt dit verschil in de scherven die ik ontvang of niet? verder kan ik naalden plaatsen, doe ik dat beter wel/niet aangezien het er nog niet staat heb ik de keuze.
dank je alvast voor respons
 

DeletedUser

Guest
hoi, vraagje, ik zit ook met een ow zijnde boek der .. wil dat afbreken maar is bijna vol naar level 2.. eerst uppen of nu reeds afbreken, maakt dit verschil in de scherven die ik ontvang of niet? verder kan ik naalden plaatsen, doe ik dat beter wel/niet aangezien het er nog niet staat heb ik de keuze.
dank je alvast voor respons

@Aaronas Als je een OW afbreekt krijg je er niets voor terug. Dus ook geen scherven! Je moet ook weer helemaal opnieuw beginnen met runes verzamelen voordat het weer zou kunnen plaatsen.

Wat de naalden betreft, dat is vooral afhankelijk van je eigen voorkeur. Als je veel vecht en je wilt sneller trainen is het zinvol. Ga je meer voor onderhandelen dan heeft het niet zoveel zin
 
@ Aaronas: de mensen die er zoveel KP ingestoken hebben voor je zouden waarschijnlijk liefst eerst nog de runen ontvangen, dus voor de lieve vrede is eerst uppen en dan afbreken aan te raden ;)
 

DeletedUser

Guest
@ Aaronas: de mensen die er zoveel KP ingestoken hebben voor je zouden waarschijnlijk liefst eerst nog de runen ontvangen, dus voor de lieve vrede is eerst uppen en dan afbreken aan te raden ;)

@Aiki een goede tip :), maar de donateurs krijgen al de beloning als de KP-balk vol is, dus uppen hoeft dan niet meer ;)
 

DeletedUser1974

Guest
ah das wel een topnieuwtje zoals ze zeggen, want anders moest ik idd nog relics erin steken. blijf wel twijfelen over naalden, wil eig beetje van beiden, ben nog niet goed geschoold int vechten, maar enkel handelen is ook vrij duur lijkt me.. meningen lijken ook erg verdeeld.. maar goed dat boek moet toch eens weg zodra de laatste kps erin zitten, dank jullie allen voor de snelle hulp en tips
 

DeletedUser1974

Guest
hoi eff ter info, heb het vol gemaakt mijn onderzoek van t wonder maar blijkbaar is dat niet voldoende en moet ik dus eerst uppen vooraleer ik kan afbreken... helaas voor men reliks
 

DeletedUser1974

Guest
@Aiki een goede tip :), maar de donateurs krijgen al de beloning als de KP-balk vol is, dus uppen hoeft dan niet meer ;)
dit lijkt niet te kloppen, kpbalk is vol, maar schijnbaar hebben ze het nog niet ontvangen, kan dat?
twijfel nu of ik het moet uppen.. probeer wat zekerheid te krijgen.
thx
 

DeletedUser7

Guest
Zodra de balk vol zit horen de beloningen te worden uitgekeerd. Weet dit vrij zeker aangezien ik zelf meerdere keren bij anderen heb gestort en de balk heb vol gemaakt. Kreeg toen altijd direct de beloning. Hoe weet je zo zeker dat de beloningen niet zijn uitgekeerd?
 

DeletedUser234

Guest
Beloning wordt zeker uitgekeerd op moment dat balk vol is. Zo heb ik regelmatig wonder volgemaakt van mensen die gestopt zijn met spelen. Dan krijg je de beloning zodra je de laatste kp stort.
 

DeletedUser1974

Guest
ah dus dan kan ik met goed gemoed afbreken, dankjewel billy77! helaas wisten de bewuste mensen niet of ze het ontvangen hadden, ik hoop eig ook dat je een scherm zou kunnen zien wie wat heeft gekregen van waar juist.
mc
 

DeletedUser

Guest
ah dus dan kan ik met goed gemoed afbreken, dankjewel billy77! helaas wisten de bewuste mensen niet of ze het ontvangen hadden, ik hoop eig ook dat je een scherm zou kunnen zien wie wat heeft gekregen van waar juist.
mc

Helaas krijg je zelf geen bevestiging dat de beloningen zijn uitgedeeld, en de ontvangers krijgen niet te zien van wie (welk OW) ze de beloning hebben gekregen. Maar als het OW vol zit, kun je er zeker van zijn dat de beloningen verdeeld zijn.
 
Helaas? Dat zou voor beiden aangegeven moeten worden, toch? Hoe kan je dat anders nog volgen? Een dergelijk voorstel staat al ergens bij suggesties, maar ik heb geen idee waar :D
 

DeletedUser1427

Guest
Helaas? Dat zou voor beiden aangegeven moeten worden, toch? Hoe kan je dat anders nog volgen? Een dergelijk voorstel staat al ergens bij suggesties, maar ik heb geen idee waar :D

Het voorstel wat er het meest bij in de buurt komt staat in de toppic: suggesties en ideeen, https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/voltooien-wonders.2686/ uiteraard kan dit voorstel weer naar voren geplaatst of extra aandacht krijgen als dit een gewenst idee is.
( Dit zal dan ook waarschijnlijk bekeken worden door @Lord Jirre of dit idee een poll waardig is, dat laat ik aan hem over ;) )
 

DeletedUser7

Guest
Ik zal het in gedachten houden. Er zijn meerdere goede ideeën en er is wel een limiet aan hoeveel ik kan doorgeven. Dus ik moet zelf ook een beetje kieskeurig zijn ;)
 
Bovenaan