• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Oude Wonderen: wat zijn de beste oude wonderen

DeletedUser2080

Guest
Het is zoals @Didi1 ongeveer zegt, spelers die bijvoorbeeld wel veel buren/leden hebben en daar dagelijks de burenhulp geven en dus ook een Kristalvuurtoren of de grote Klokkentoren hebben zullen wellicht flink balen. Het is een grote verandering die plaats gaat vinden met toch gevolgen voor deze spelers. Relatief kleine spelers met nog niet heel veel buren en misschien nog niet veel leden in de BS kunnen meer verwachten als ze 1 van deze oude wonderen beschikken. Dit komt met de aankomende release 1.39 mee. Uiteraard kan je dan de feedback achterlaten in de aangemaakte feedback topic van deze release.


ALWEER zon geweldige elvenar achteruitgang. waar zijn jullie toch mee bezig????:(:mad::confused: te triest... te triest... waarom zou ik dan nog bh geven? een van de weinige goede OW voor kleinere spelers wordt de nek omgedraaid. Veel plezier met jullie BS avonturen Inno. Ik word het echt meer dan zat.
 

DeletedUser1570

Guest
10 x meer goederen in 3 kistjes? Ben zeer benieuwd hoe dit afloopt, want het lijkt me dat dit nooit kan opwegen tegen burenhulp aan 288 provincies, die mij nu 33.408 goederen per dag opleveren. In elk kistje 10.000 stuks van elk van mijn bonusgoederen??? En dan heb ik de klokkentoren nog maar op level 3. We wachten af.

Voordeel is natuurlijk wel als we die oude wonderen kunnen wegdoen omdat ze niets meer opleveren we weer ruimte winnen en niet te vergeten heeeeel veel tijd, die ik nu aan burenhulp besteed!

Waar ik erg veel lol aan had in de release waren de woorden:

"Sommigen kunnen zeggen dat ze minder redenen zouden hebben om burenhulp te doen, maar in feite, geeft de meerderheid van de spelers burenhulp niet voor deze beloningen, maar eigenlijk om hun broedersschapsleden en buren te helpen."
 

DeletedUser

Guest
10 x meer goederen in 3 kistjes? Ben zeer benieuwd hoe dit afloopt, want het lijkt me dat dit nooit kan opwegen tegen burenhulp aan 288 provincies, die mij nu 33.408 goederen per dag opleveren. In elk kistje 10.000 stuks van elk van mijn bonusgoederen??? En dan heb ik de klokkentoren nog maar op level 3. We wachten af.

Voordeel is natuurlijk wel als we die oude wonderen kunnen wegdoen omdat ze niets meer opleveren we weer ruimte winnen en niet te vergeten heeeeel veel tijd, die ik nu aan burenhulp besteed!

Waar ik erg veel lol aan had in de release waren de woorden:

"Sommigen kunnen zeggen dat ze minder redenen zouden hebben om burenhulp te doen, maar in feite, geeft de meerderheid van de spelers burenhulp niet voor deze beloningen, maar eigenlijk om hun broedersschapsleden en buren te helpen."

10x meer is 10x wat je nu per bezoekje krijgt. Dus krijg je bijv. 200 goederen per bezoek nu. Dat dan krijg je na de re-balancing (het ondertussen meest gehate woord hier) 2000 goederen per kistje x3 kistjes = totaal 6000 goederen. That's all folks o_O
 

DeletedUser1570

Guest
Zo, dat is dus al bekend. Re-balancing noemen ze dat? Wat voor balans was er dan? Ik denk dat de kassa ge-rebalanced moet worden, en nog steeds zijn ze er niet achter dat het zo niet werkt. Dat krijg je als je niet naar je klanten luistert.
Maar ik bouw gewoon lekker verder aan mijn stadje hoor, dan nog maar wat langzamer.

Ik hoop wel dat er niet nog meer spelers gaan stoppen door deze beslissing. Och wat, we hoeven ze straks toch niet meer te bezoeken. Didi, dan hoeven we ons ook niet meer zo druk te maken om al die verlaten stadjes, maakt toch niet meer uit! :)
 
Dat klopt, echter bedoel ik met klein dat de spelers nog niet (vergeleken) hogere spelers veel provincies en buren hebben vrijgespeeld, niet aan locatie van waar ze zitten in het hoofdstuk :) Dit kan je dan weer terugleiden naar het maximum van provincies tot aan het moment dat deze spelers orks nodig moeten hebben om verder te kunnen. Ik ben het met je eens, ik deed ook burenhulp voor goederen :) helaas zal dat wegvallen dus uit goede wil zou ik doorgaan.

Eigenlijk gaat gewoon iedereen die dat ding heeft staan en de moeite nam om iets aan burenhulp te doen er gewoon op achteruit.
En niet een beetje zoals Innogames beweerden.
Er vanuitgaande dat je iig je broederschapsleden helpt, gaat iedereen die ooit iets van burenhulp deed op de wereldmap er op achteruit.
Want 6 buren doet iedereen toch wel als ze de wereldmap bezoeken? en wie heeft er nu geen 6 buren?
Alleen spelers die NOOIT burenhulp aan de buren verleenden gaan er in deze situatie op vooruit.

Ik snap wel dat er een nerf is gekomen op dit wonder, dit heb ik op beta ook duidelijk gemotiveerd waarom dit nodig was. maar de uitvoering van de nerf is zoals gewoonlijk weer eens dramatisch slecht. daar heeft men helaas wel een patent op bij innogames. elke keer als je denk nog stommer kan, niet verrassen ze je weer eens met iets dat nog dommer is.
 

DeletedUser1731

Guest
Als ik heel eerlijk mag zijn, dan valt het me op dat de veranderingen van de laatste tijd wel heel erg ontmoedigend werken. Op een enkeling na, zal niemand nog buren bezoeken op de kaart, en daar heeft iedereen last van die normaal elke dag hulp kregen. De hulp op de wonderen op ond eigen veld zal ook teruglopen als gevolg hiervan
 
Het is zoals @Didi1 ongeveer zegt, spelers die bijvoorbeeld wel veel buren/leden hebben en daar dagelijks de burenhulp geven en dus ook een Kristalvuurtoren of de grote Klokkentoren hebben zullen wellicht flink balen. Het is een grote verandering die plaats gaat vinden met toch gevolgen voor deze spelers. Relatief kleine spelers met nog niet heel veel buren en misschien nog niet veel leden in de BS kunnen meer verwachten als ze 1 van deze oude wonderen beschikken. Dit komt met de aankomende release 1.39 mee. Uiteraard kan je dan de feedback achterlaten in de aangemaakte feedback topic van deze release.

Zoals je in een ander topic kunt lezen heb ik bijna geen actieve buren (5 of 6), is de hoop op ooit nog te verhuizen de grond in geboord omdat er ineens verhuisregels blijken te zijn, wordt de enige genoegdoening die ik van mijn saaie buren heb me ook nog afgenomen. Ben er erg blij mee.
 

DeletedUser1570

Guest
Ik vind het wel erg voor je, hacos!

Burenhulp zal in de toekomst minder tijd gaan kosten, dus de we gunnen actieve spelers eigenlijk niet dat ze ZO snel hun goederen kunnen binnenschrapen.

Marindor letterlijk:"We willen u helpen om burenhulp minder saai en tijdrovend te maken, maar dit betekent ook dat we niet door kunnen gaan met het geven van tonnen goederen voor iets dat bijna geen tijd meer kost."

Ja, dat zou toch ook al te mooi zijn!

En dan nog even deze:

Marindor:

"We zijn er ook sterk van overtuigd dat de spelers die veel burenhulp geven dit niet alleen doen voor de beloningen en dat het ook niet de belangrijkste reden mag zijn om burenhulp te geven.

De beloningen zijn een stimulans, de gereedschappen en munten die je automatisch krijgt zijn een andere en de tevredenheid van het helpen van je in-game vrienden is de sterkste en belangrijkste voor ons.

Als de spelers die veel buren helpen, geloven dat het over het algemeen niet de moeite waard is, kunnen ze er minder van doen en de gewonnen tijd ook besteden aan andere aspecten van het spel."

Ik heb zo'n medelijden met Marindor. Je zult het maar moeten mededelen. :(
 

DeletedUser239

Guest
Heel eenvoudig gezegd: elkaar helpen was essentieel binnen Elvenar, maar omdat de dev's er niet in slagen dat succesvol te implementeren bouwen ze nu een shortcut in waardoor het niet meer hoeft, zelfs niet meer loont ... BAH BAH BAH
 

DeletedUser2080

Guest
Ik vind het wel erg voor je, hacos!

Burenhulp zal in de toekomst minder tijd gaan kosten, dus de we gunnen actieve spelers eigenlijk niet dat ze ZO snel hun goederen kunnen binnenschrapen.

Marindor letterlijk:"We willen u helpen om burenhulp minder saai en tijdrovend te maken, maar dit betekent ook dat we niet door kunnen gaan met het geven van tonnen goederen voor iets dat bijna geen tijd meer kost."

Ja, dat zou toch ook al te mooi zijn!

En dan nog even deze:

Marindor:

"We zijn er ook sterk van overtuigd dat de spelers die veel burenhulp geven dit niet alleen doen voor de beloningen en dat het ook niet de belangrijkste reden mag zijn om burenhulp te geven.

De beloningen zijn een stimulans, de gereedschappen en munten die je automatisch krijgt zijn een andere en de tevredenheid van het helpen van je in-game vrienden is de sterkste en belangrijkste voor ons.

Als de spelers die veel buren helpen, geloven dat het over het algemeen niet de moeite waard is, kunnen ze er minder van doen en de gewonnen tijd ook besteden aan andere aspecten van het spel."

Ik heb zo'n medelijden met Marindor. Je zult het maar moeten mededelen. :(


Werkelijk weer belachelijk. ik zal van mn levensdagen niet met die app spelen, gewoon omdat ik geen smartphone heb, noch wil. tonnen met goederen. je moet je ogen uit je hoofd schamen dat je het durft te zeggen. bah. innofrustratie. ik nijg echt naar compleet stoppen. door al het gezeik heb ik zelf niet eens meer zin in de toernooien. dank je wel inno. :(
 

DeletedUser1586

Guest
Vind dat er hier enkele mensen graag mogen mopperen, De ontwikkelaars van dit spel doen stinkend hun best om er iets moois van te maken, Ik zou zeggen keep up the good work guys.

De mopperende mensen hebben niet in de gaten hoeveel werk het is om een leuk spel te maken en een leuk spel tot een succes te maken.

Er zullen altijd mopperaars komen en mopperaars gaan.
 

DeletedUser1897

Guest
Eigenlijk gaat gewoon iedereen die dat ding heeft staan en de moeite nam om iets aan burenhulp te doen er gewoon op achteruit.
En niet een beetje zoals Innogames beweerden.
Er vanuitgaande dat je iig je broederschapsleden helpt, gaat iedereen die ooit iets van burenhulp deed op de wereldmap er op achteruit.
Want 6 buren doet iedereen toch wel als ze de wereldmap bezoeken? en wie heeft er nu geen 6 buren?
Alleen spelers die NOOIT burenhulp aan de buren verleenden gaan er in deze situatie op vooruit.

Ik snap wel dat er een nerf is gekomen op dit wonder, dit heb ik op beta ook duidelijk gemotiveerd waarom dit nodig was. maar de uitvoering van de nerf is zoals gewoonlijk weer eens dramatisch slecht. daar heeft men helaas wel een patent op bij innogames. elke keer als je denk nog stommer kan, niet verrassen ze je weer eens met iets dat nog dommer is.



Ik ben ook een speler die zo goed als dagelijks een groot half uur spendeert aan de wereldkaart... Ik volg je mening en durf nog een stap verder te gaan, dit lijkt mij opnieuw een stimulans voor spelers en bs om extra accounts aan te maken. Met 283 provincies voltooid is het nu al schrijnend hoe weinig bh of handel er te vinden is. Er zijn nu al netwerken van push-accounts die niet enkel de kp's doorsluizen maar dus ook goederen. Ik denk dat ik dan ook maar dat half uur per dag even goed aan een aantal extra steden zal besteden...
 

DeletedUser

Guest
Oef... dit is voor mij ook héél slecht nieuws!
Burenhulp is voor mij: laat op de avond even verstand op nul, alle bs-leden burenhulp verlenen, en dan iedereen op de wereldkaart (250+ prov. verkend). Dagelijks en heel trouw.
Waarom? Niet voor de beloningen?
We zijn er ook sterk van overtuigd dat de spelers die veel burenhulp geven dit niet alleen doen voor de beloningen en dat het ook niet de belangrijkste reden mag zijn om burenhulp te geven.
Marindor letterlijk:"We willen u helpen om burenhulp minder saai en tijdrovend te maken, maar dit betekent ook dat we niet door kunnen gaan met het geven van tonnen goederen voor iets dat bijna geen tijd meer kost."?
WOW! Hahahaha ik moet nu wel lachen. Burenhulp op de wereldkaart geef ik (en ongetwijfeld velen met mij) natuurlijk wél voor de beloningen!! Waarom zou ik al die mensen die ik niet ken anders burenhulp verlenen? Om dié mensen, mijn "concurrenten" te helpen en er zelf niets aan te hebben? Zo'n barmhartige samaritaan ben ik nu ook weer niet! Beloningen die niet de belangrijkste motivatie voor burenhulp mogen zijn? Wat is dan wel de belangrijkste reden volgens de makers??
Kortom: ik als super trouwe "burenhulpverlener" zal hoogstwaarschijnlijk een niet-zo-trouwe burenhulpverlener worden. En er zijn al zo weinig mensen die burenhulp verlenen... Het gebruiksgemak van de toekomstige manier moet dan wel héél veel beter zijn dan de huidige, om tegen deze superslechte wijziging van de kristalvuurtoren op te kunnen :(
 
mijn vuurtoren heb ik vorige week afgebroken omdat deze wijziging er zat aan te komen, en omdat ik de plaats kon gebruiken voor het broederschaps avontuur.

Nu dat avontuur ook nog is weggevallen is het wel jammer, ik had nog een weekje langer de goederen kunnen innen :)

maar soit, ik ga er niet van doodgaan :)
 
Vind dat er hier enkele mensen graag mogen mopperen, De ontwikkelaars van dit spel doen stinkend hun best om er iets moois van te maken, Ik zou zeggen keep up the good work guys.

De mopperende mensen hebben niet in de gaten hoeveel werk het is om een leuk spel te maken en een leuk spel tot een succes te maken.

Er zullen altijd mopperaars komen en mopperaars gaan.

Ik denk dat er in dit geval wel juist gemopperd worden.

1. Omdat men poep praat, serieus we gaan meer BH doen als we minder ervoor krijgen, vreemde logica.
2. Zie 1, Waarom minder BH creeeren ipv meer?

Wel snap ik dat de cijfertjes omlaag moeten, maar de manier waarop dat gedaan wordt zorgt voor een negatieve impuls op burenhulp ipv een positive.
als je de maximale reward al na 5 buren binnen hebt waarom zou je dan 250 buren helpen?

Daar wringt het dus, en daarom vind ik het meer dan terechte kritiek.
 

DeletedUser2378

Guest
Ik ga nu alle dagen bij mijn buren langs, extra goederen zijn natuurlijk grote stimulans. Dat betekent wel een uurtje klikken. BS-rondje plus buren, kon ik uit op zo'n 280 keer handjes schudden. Door de aanpassing die er aankomt aan de klokkentoren, kan ik mij goed voorstellen dat veel spelers, die zich in dezelfde situatie bevinden, de moeite niet zullen nemen om bij alle buren langs te gaan. Het zal snel worden: ik bezoek wie mij bezoekt, en klaar.
Dus deze aanpassing speelt niet alleen in het nadeel van bezitters van dit Oud Wonder, maar ook in het nadeel van lagere spelers die zich bevinden in de rand van je uitbreidingen. Zij zijn niet in staat om hoog gerangschikte spelers te bezoeken en gaan zo veel hulp mislopen.

upload_2017-9-23_13-25-6.jpeg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mee eens. Ik kan niet altijd iedereen bezoeken wegens dat het zoveel tijd neemt en soms wegens gezondheidstoestand. Maar wanneer ik wel kan bezoek ik maximaal m'n buren, en dan is Klokketoren een extra motivatie. Als dat wegvalt doe ik zeker de moeite niet meer.
 

DeletedUser1751

Guest
Mocht je tijd hebben, Crazy Wizard, wellicht je eerste post aanpassen, zodat als er nieuwe spelers/forumbezoekers langskomen niet een verkeerde indruk krijgen. Ik denk namelijk dat door de devaluatie van kristalvuurtoren/grote klokkkentoren, de wachttoren ook in kracht is gedaald evenals de troon (mensen zijn geneigd om OW niet te bouwen, af te breken, waardoor troon ook minder waard wordt). Ik zou de troon naar 'redelijk' verplaatsen en de wachttoren naar 'slecht' (misschien 'redelijk'). Tenzij je het hier niet mee eens bent, dan ben ik benieuwd naar je onderbouwing waarom ;-)
 
ik denk dat heel die ranking van in de eerst post niet meer klopt.
Hangt ook volledig af van je speelstijl
Naarmijn aanvoelen moeten ze zo geschikt worden:

voor niet vechters:

Goed:
gouden afgrond
zalen onder de berg
torens van welvaart
eindeloze uitgraving
boek der geheimen
draken abdij

medium:
troon van de hoge heren
handelaarsgilde
elvenars handelscentrum
doolhof van de duistere materie
wachttoren ruïnes
vechtklooster
heldensmederij

slecht:
kristal vuurtoren

waardeloos:
enars ambassade
tempel der padden
vliegende academie
heiligdom van de sluwe paddestoel
dwergenbolwerk
naalden van de storm


voor vechters:

Goed:
naalden van de storm
vechtklooster
heiligdom van de sluwe paddestoel
vliegende academie

medium:
tempel der padden
dwergenbolwerk
torens van welvaart
eindeloze uitgraving
boek der geheimen
heldensmederij

slecht:
draken abdij
gouden afgrond
zalen onder de berg
troon van de hoge heren
handelaarsgilde
elvenars handelscentrum
doolhof van de duistere materie
wachttoren ruïnes

waardeloos:
kristal vuurtoren
enars ambassade



Voor een mix-match:

Goed:
naalden van de storm
vechtklooster
draken abdij
gouden afgrond
zalen onder de berg
torens van welvaart
eindeloze uitgraving
boek der geheimen


medium:
heiligdom van de sluwe paddestoel
vliegende academie
tempel der padde
dwergenbolwerk
heldensmederij

slecht:

troon van de hoge heren
handelaarsgilde
elvenars handelscentrum
doolhof van de duistere materie
wachttoren ruïnes


waardeloos:

kristal vuurtoren
enars ambassade
 
Bovenaan