• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Oude Wonderen: wat zijn de beste oude wonderen

DeletedUser472

Guest
mooie post kersepit maar 2 dingen

ik bedoelde niet hp maar attack sterker maken net zoals bij voorbeeld naalden van storm die de boogschutter sterker maakt
en 2 ik snap eerlijk gezecht nog steeds niet uit je bericht wat je nou beter vind
 

DeletedUser1427

Guest
Wat ik persoonlijk mis aan beloningen is een verdedigings percentage, levenspunten en schade is leuk maar dit maakt uiteraard niet dat klappen van een vijand net zo hard aan komen als anders :) wellicht komt dit ooit :)
 

DeletedUser7

Guest
@lord daniel Als je van plan bent het wonder snel te upgraden denk ik dat sterkere troepen beter zijn. Als je niet van plan bent de boel te upgraden zijn meer troepen waarschijnlijk beter (ik zeg dit op gevoel, heb geen berekeningen gedaan)
 
Als je twijfelt over de naalden, en een ander wonder, dan is de naalden het beste, het combineert beide betere boogschutters, en snellere kazerne.

En inderdaad ik heb niet gezegd wat het beste is, dat hangt ook volledig af van je speelstijl, ik heb je de 2 afwegingen gegeven, aan jou de keuze wat je beter vind. De eindconclusie is, je wil ze gewoon alle 2 :)

Weet ook dat je in het toernooi voornamelijk tegen een overmacht vecht, 20% meer schade wil niet zeggen dat je 20% meer vijanden gaat doden op dezelfde tijd. Jou troepen gaan nog altijd sneller dood dan de vijand :).
 
Wat ik persoonlijk mis aan beloningen is een verdedigings percentage, levenspunten en schade is leuk maar dit maakt uiteraard niet dat klappen van een vijand net zo hard aan komen als anders :) wellicht komt dit ooit :)

verdedigingspercentage is veel minder nuttig sinde de nieuwe combat rekenlogica. Een kannonier of vijandelijke tovenares kan van jouw -80% defensie snel -8% defensie maken. :)

Ik zag in de gamefiles dat er nog in de verre toekomst speciale combatgerelateerde eventgebouwtjes aankomen. Wat ze juist doen geen idee, maar uit de naam leid ik af dat ze een tijdelijke buff geven. Wat ik gezien had was iets van evt_expiring_hp_boost, evt_expiring_mage_boost, evt_expiring_melee_boost.

Dus tijdelijke hp boost, tijdelijk sterkere magier eenheden, en tijdelijk sterkere melee.
Heel benieuwd naar wat die gebouwtjes gaan doen, en als hun effect opstapelt :)
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser1427

Guest
verdedigingspercentage is veel minder nuttig sinde de nieuwe combat rekenlogica. Een kannonier of vijandelijke tovenares kan van jouw -80% defensie snel -2 8% defensie maken. :)

Ik zag in de gamefiles dat er nog in de verre toekomst speciale combatgerlateerde eventgebouwtjes aankomen. Wat ze juist doen geen idee, maar uit de naam leid ik af een tijdelijke buff. Wat ik gezien had was iets van evt_expring_hp_boost, evt_expiring_mage_boost, evt_expiring_melee_boost.

Dus tijdelijke hp boost, tijdelijk stereke magier eenheden, en tijdelijk sterkere melee.
Heel benieuwd naar wat die gebouwtjes gaan doen, en als hun effect opstapelt :)

Klinkt opzich ook heel redelijk, al is dit uiteraard een toekomstig beeld, al met al lijkt het mij dat er zoals je zegt meer variatie komt in de soorten bonus gebouwen. ben dan ook erg benieuwd :D
 

DeletedUser862

Guest
Bij mij werkt de helft niet, als je er op let, ze hebben het nagekeken, maar ze zien bij een aantal niks geks, terwijl ik toch echt de troepen bijv niet zie toenemen oid. Dus ik heb er een aantal verwijderd omdat ze geen waarde hebben. Gaan er vervolgens runen heen die je toch al sporadisch krijgt, naar degene die ik verwijderd heb, en er komt niks bij de rest, dus ik sta stil, krijg er geen 1 meer bij zo......hopeloos
 

DeletedUser1751

Guest
even een ander vraagje wat is belangrijker voor toernooien

sterkere units of meer units

dus als je 1 wonder kon plaatsen gaan je dan voor een wonder die sterkere units maakt of een wonder die units zelf maakt (en uiteraard heeft elke wonder een tweede effect maar als het even om die 2 effecten gaat)

ik zelf denk dat ik het al wel weet maar hoor graag toch de mening van andere

Ik zou denken dat sterkere units beter zijn. Aangezien je per gevecht een maximum aantal kan opstellen. Als je het gevecht gaat verliezen, dan kan je een miljoen vechters hebben, je zult blijven verliezen aangezien je ze niet allemaal in dat gevecht kunt opstellen. Maak je je vechters sterker, dan heb je meer kans om het gevecht te winnen.
 
Heb een plaatsje dat vrij is voor een tijdelijk oud wonder. Het is de bedoeling dat ik bij uitbreiding nieuw ras dit opnieuw ga opdoeken.
Wat zet ik: Je hebt de keuze tussen heldensmederij of doolhof van duistere materie.
Noot : Ik heb geen gebrek aan orks en geen gebrek aan mana.
 
Heb een plaatsje dat vrij is voor een tijdelijk oud wonder. Het is de bedoeling dat ik bij uitbreiding nieuw ras dit opnieuw ga opdoeken.
Wat zet ik: Je hebt de keuze tussen heldensmederij of doolhof van duistere materie.
Noot : Ik heb geen gebrek aan orks en geen gebrek aan mana.
ik zou voor de helden gaan. Volgende week is paladijn/treant week in toernooi en binnen 3 weken ook dacht ik. Dus dan helpt die wel, al is het maar voor even. Doolhof, ik zie aan die wonder geen meerwaarde als je al de abdij hebt. Ik heb er al spijt van dat ik hem ooit gezet heb.
 
Ik heb iets opgevangen dat de nog meer goederen gaan krijgen voor de grote klokkentoren of de kristalvuurtoren.
Klopt het dat de inkomsten x10 zijn. Zou wel lekker zijn.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb iets opgevangen dat de nog meer goederen gaan krijgen voor de grote klokkentoren of de kristalvuurtoren.
Klopt het dat de inkomsten x10 zijn. Zou wel lekker zijn.

Reken jezelf niet rijk! Ipv dat je goederen krijgt bij elke keer dat je iemand burenhulp geeft, krijg je nu slechts 3x goederen in het kistje. Dit is wel hoger (ongeveer 10x), maar als je normaal gesproken meer dan 30x burenhulp geeft (bs-leden en buren), verlies je er flink op :mad:
 

DeletedUser1427

Guest
Ik heb iets opgevangen dat de nog meer goederen gaan krijgen voor de grote klokkentoren of de kristalvuurtoren.
Klopt het dat de inkomsten x10 zijn. Zou wel lekker zijn.

Het is zoals @Didi1 ongeveer zegt, spelers die bijvoorbeeld wel veel buren/leden hebben en daar dagelijks de burenhulp geven en dus ook een Kristalvuurtoren of de grote Klokkentoren hebben zullen wellicht flink balen. Het is een grote verandering die plaats gaat vinden met toch gevolgen voor deze spelers. Relatief kleine spelers met nog niet heel veel buren en misschien nog niet veel leden in de BS kunnen meer verwachten als ze 1 van deze oude wonderen beschikken. Dit komt met de aankomende release 1.39 mee. Uiteraard kan je dan de feedback achterlaten in de aangemaakte feedback topic van deze release.
 

DeletedUser

Guest
@Lionell Het merendeel van de relatief kleine spelers, zullen de Vuurtoren/Klokkentoren nog niet hebben aangezien je die pas vrijspeeld aan het einde van hoofdstuk IV en je dan vervolgens nog aan de runes moet zien te komen. De meeste spelers die trouw waren in burenhulp zullen er daarom flink op achteruit gaan
 

DeletedUser1427

Guest
@Lionell Het merendeel van de relatief kleine spelers, zullen de Vuurtoren/Klokkentoren nog niet hebben aangezien je die pas vrijspeeld aan het einde van hoofdstuk IV en je dan vervolgens nog aan de runes moet zien te komen. De meeste spelers die trouw waren in burenhulp zullen er daarom flink op achteruit gaan

Dat klopt, echter bedoel ik met klein dat de spelers nog niet (vergeleken) hogere spelers veel provincies en buren hebben vrijgespeeld, niet aan locatie van waar ze zitten in het hoofdstuk :) Dit kan je dan weer terugleiden naar het maximum van provincies tot aan het moment dat deze spelers orks nodig moeten hebben om verder te kunnen. Ik ben het met je eens, ik deed ook burenhulp voor goederen :) helaas zal dat wegvallen dus uit goede wil zou ik doorgaan.
 

DeletedUser239

Guest
De goederen die ik kreeg met mijn kristalvuurtoren was de belangrijkste motivatie om enkele keren per week de wereldkaart af te lopen ... dat ga ik dus nooit meer (moeten) doen ... jammer dat ik bijna de app op mijn iPad kan installeren waarmee het naar het schijnt veel makkelijker wordt ... heel vreemd dat het bezoeken van elkaar via de wereldkaart zo wordt ontmoedigd ipv aangemoedigd.

Ik vind dit en het nieuwe broederschapsavontuur dat VEEL TE SNEL komt flink balen :(
 
Begrijp ik nu goed dat de voorraden en muntjes weg gaan vallen als je burenhulp geeft in release 1.39, omdat er iets gedaan wordt met de oude wonderen die je als kleintje toch nog lang niet hebt? Je krijgt alleen nog 3x dat kistje ook al geef je 30 buren hulp?
 

DeletedUser

Guest
Begrijp ik nu goed dat de voorraden en muntjes weg gaan vallen als je burenhulp geeft in release 1.39, omdat er iets gedaan wordt met de oude wonderen die je als kleintje toch nog lang niet hebt? Je krijgt alleen nog 3x dat kistje ook al geef je 30 buren hulp?

@Raafke, nee de muntjes en voorraden blijven, het gaat alleen om de bonusgoederen die krijgt als je dat OW hebt staan
 
Bovenaan