• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Oude Wonderen: wat zijn de beste oude wonderen

Ik bots op de limieten van de vecht-speelstijl, en ga waarschijnlijk op handelaarsstijl over halverwege het spel : )

Voor beide lijken mij de eindeloze uitgraving en de troon der hoge heren overbodig, tenzij voor wie absoluut sneller respectievelijk hoger wil gaan. Ik gebruik ze wel tijdelijk wanneer ik met een teveel aan scherven zit, en om de runes van beide om te zetten in scherven voor andere wonderen.
Klokkentoren/kristalvuurtoren is nu ook waardeloos gemaakt, jammer genoeg. Wachttoren-ruïne verliest ook aan waarde doordat burenhulp absoluut niet gestimuleerd wordt door de ingevoerde veranderingen.
 
Ik bots op de limieten van de vecht-speelstijl, en ga waarschijnlijk op handelaarsstijl over halverwege het spel : )

Voor beide lijken mij de eindeloze uitgraving en de troon der hoge heren overbodig, tenzij voor wie absoluut sneller respectievelijk hoger wil gaan. Ik gebruik ze wel tijdelijk wanneer ik met een teveel aan scherven zit, en om de runes van beide om te zetten in scherven voor andere wonderen.
Klokkentoren/kristalvuurtoren is nu ook waardeloos gemaakt, jammer genoeg. Wachttoren-ruïne verliest ook aan waarde doordat burenhulp absoluut niet gestimuleerd wordt door de ingevoerde veranderingen.

Op lvl 25 in het laatste hoofdstuk levert die uitgraving dagelijks 374k hamers op. Dat vind ik wel de moeite, ik wil die uitgraving vooral om dagelijks mijn voorraden op peil te kunnen houden, zonder steeds spreuken te moeten gebruiken. een kazerne met max naalden kost je dagelijks 808k hamers om die draaiende te halen. Dus die uitgraving levert bijna de helft van de dagelijkse hoeveelheid op. Dat helpt al een heel stuk. Ok de welvaart levert je meer hamers op, maar het lukt mij echt niet om elke 3 uur online te zijn om die hamers te innen :) Ik vind het juist chillen dat de uitgraving een 24u productie heeft.

De troon is echt wel overbodig tenzij je voor ranking punten gaat. je gaat in de top 10 wel veel tronen zien, daaronder wordt het al snel een stuk minder.
De wachttoren is beter hoe minimalistischer je stad is. Hoe minder werkende bevolking hoe minder cultuur je nodig hebt om cultuurbonus te hebben. Dus als je nu volop gaat inzetten op onderhandelen en extra fabrieken ga bouwen, dan wordt die wachttoren minder nuttig omdat je minder snel aan de cultuurbonus gaat raken. De vraag is ook wil je wel een cultuurbonus als je voor handelaarspad gaat? cultuur heeft immers geen invloed op je goederenproductie (jammergenoeg) Dus de meeste onderhandelaars op het einde van het spel hebben graag 0 cultuur over aangezien ze niet zo veel hebben aan een cultuuroverschot.
 

DeletedUser

Guest
Hoe minder werkende bevolking hoe minder cultuur je nodig hebt om cultuurbonus te hebben. Dus als je nu volop gaat inzetten op onderhandelen en extra fabrieken ga bouwen, dan wordt die wachttoren minder nuttig omdat je minder snel aan de cultuurbonus gaat raken. De vraag is ook wil je wel een cultuurbonus als je voor handelaarspad gaat? cultuur heeft immers geen invloed op je goederenproductie (jammergenoeg) Dus de meeste onderhandelaars op het einde van het spel hebben graag 0 cultuur over aangezien ze niet zo veel hebben aan een cultuuroverschot.

Ik onderhandel in provincies, aangezien ze niet meer te bevechten zijn. Toch zou ik in grote paniek zijn als ik 0 cultuuroverschot zou hebben momenteel.
Door de cultuurbonus (liefst 160-170%) is mijn productie van de werkplaatsen aanzienlijk hoger dan bij 0 cultuurbonus. Je zult toch de productiekosten moeten betalen voor het produceren van goederen.

Level 25-30 van welk OW ook is onrealistisch voor de meeste spelers, tenzij je natuurlijk heel veel kaboutertjes in dienst heb die op miraculeuze wijze je OWs met kennispunten vullen
 

DeletedUser1849

Guest
Wat vinden jullie van:
-Heldensmederij
-Heiligdom van de sluwe paddestoel

Ik heb deze wonderen onlangs vrijgespeeld en geplaatst, maar met name bij de heldensmederij heb ik wel wat twijfels. De schade aan zware melee eenheden neemt toe, daarnaast produceert hij orks. Dat hij orks produceert, daar zie ik eigenlijk het nut niet van in. Je zou hem dus puur moeten plaatsen vanwege de bonus op zware melee eenheden. Hoe goed is die? Is dat voldoende?
 

DeletedUser

Guest
@Atala, het nut van de Heldensmederij, is behalve de verbeterde vechteenheden, is toch ook echt de zonder kosten geproduceerde Orken. Misschien dat ze je ze nu nog niet hard nodig hebt, maar later waarschijnlijk wel voor onderhandelen in provincies en het uppen van je werkplaatsen. En het produceren van Orken in de wapenkamers kost een vermogen aan hamertjes.
 

DeletedUser1570

Guest
Waar kan ik de formaten vinden van de oude wonderen. Ik heb op de Wiki gezocht, maar ze niet gevonden.
Bij alle andere gebouwen staat de ruimte die ze innemen als je ze plaatst, dat lijkt me ook wel handig bij een oud wonder, vooral omdat sommige best groot zijn.
 
@anneke2016 : onderaan midden heb je een menu met onder andere runenscherven-overzicht, degene die je hebt onderzocht en nog niet gebouwd staan daar met de relevante info inclusief afmetingen.
 

DeletedUser2121

Guest
ik heb een vraag, ik kan momenteel de toren van welvaart bouwen of een extra werkplaats, ik neig naar de toren, wat vinden jullie daarvan? de toren is 5x4 en mijn werkplaatsen zijn 3x6, dus qua ruimte zijn ze ongeveer gelijk.
 

DeletedUser2021

Guest
ik heb een vraag, ik kan momenteel de toren van welvaart bouwen of een extra werkplaats, ik neig naar de toren, wat vinden jullie daarvan? de toren is 5x4 en mijn werkplaatsen zijn 3x6, dus qua ruimte zijn ze ongeveer gelijk.
dan zou ik opteren voor de toren ; die brengt een + 10 k op /3 uur een uitbreiding van je werkplaatsen , levert maar een + 200 / uur op per level of dus een 600 à 700 / 3 u .
en die verhoogt de bonus opbrengst en duur als je een spreuk op de werkplaatsen inzet .
om de opbrengst van de toren te evenaren zou ja al 2 werkplaatsen moeten bijzetten op een ( ongeveer ) lvl 20 wat de opbrengsten betreft
 
Bovenaan