• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Oude Wonderen: wat zijn de beste oude wonderen

DeletedUser472

Guest
ik wil wel weer eens mij mening hier over geven ik zelf ben gaan kijken naar wat de beste wonderen zijn dit verschilt natuurlijk enorm met wat voor speler ben je ik zelf heb 4 categorie gekozen over hoe een speler is en bij elke categorie de 4 beste wonderen gepakt uiteraard hoor ik graag feedback er over


toernooi spelers

heiligdom
:dit maakt elke eenheid zijn hp groter heel belangrijk voor een toernooi speler omdat het effect heeft op elke unit
naalden van storm:deze unit maakt de kazerne sneller en kan je dus meer units produceren ook maakt het boogschutters sterker zeer belangrijk dus
heldensmederij: dit gebouw maakt zware eenheden sterker en dit zijn de beste units om bij toernooi veel te kunnen doen zeer belangrijk en het maakt orcs waar je ook weer unit mee kan maken
dwergenbolwerk :deze maakt units gratis en je krijgt grotere omvang om troepen te trainen zeer belangrijk

er zijn nog veel meer fijne toernooi wonderen enkel heb ik er 4 voor nu gekozen en ik kan goed begrijpen dat je de laatste mischien zou veranderen als je er maar 4 mocht kiezen

Handelaar

zalen onder de berg:
deze maakt je bonus groter en zo kan je dus meer produceren zeer belangrijk voor een handelaar
grote klokken toren:deze maakt goederen als je burenhulp geeft je krijgt extra goederen altijd fijn als handelaar
bloeiende handelaarsgilde: de naam zegt het al handelaars is dus fijn voor de handelaars :)
helden smederij:ongeacht dat deze ook units sterker maakt geeft het ook orcs die zeer belangrijk zijn in provincie later

ranking

troon van hoge heren
naalden van storm
goude afgrond
boek der geheimen
:hier ben ik simpel over dit zijn de 4 beste wonderen als het gaat om ranking dus deze dan bouwen

allround

gouden afgrond: is de eerste wonder die je kan krijgen en geeft inw zeer fijn iedereen vindt wel fijn
heiligdom: maakt alle units sterker dus ook voor de allround is dit fijn kan je ook een beetje knokken en geeft ook nog cultuur
toren van welvaart: geeft hamers extra iedereen heeft wel hamer problemen dus voor iedereen zeer fijn
zalen onder de berg: dit maakt je goederen productie omhoog en iedereen heeft goederen nodig en geeft ook nog inw zeer fijne wonder voor iedereen


hoor graag feedback of als mensen andere vinden hoor ik graag besef wel ik koos er maar 4 dus ik moest keuzes maken
of als iemand een andere categorie speler kent noem hem op ik hoor het graag want iedereen is anders
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser889

Guest
Mooi lijstje. Je zou een extra categorie kunnen toevoegen met Enars Ambassade, Doolhof van de Duistere Materie, Drakenabdij en de Bloeiende Handelaarsgilde omdat deze een bonus geeft op de gast producties.
 
klokkentoren geeft nu een heel klein beetje goederen. gaat straks x% goederen geven van je gescoute provincies.

Dan kan het zomaar oplopen (bij lvl 20) naar 500 goederen per burenhulp, dat is best wel veel :D
 
Laatst bewerkt:
Zo, denken we dat binnenkort een nieuw lijstje moeten maken ?
In elk geval wie niet gekozen heeft voor oude wonderen zal nu wel voor zijn kop slaan. :s
 
Heb vast 1 wonderpagina volledig geupdate (naar beneden scrollen voor nieuwe versie.
Ik heb gelijk wat tabbellen toegevoegt die de percentages omzetten in reele getallen.

http://crazywizard.info/en/wonder_golden_abyss.html

Ik heb een stadhuis op 13 en een abyss op level 2. Volgens jouw tabel krijg ik dan 10500 muntjes. Volgens de het spel krijg ik 26251 muntjes... En volgens mij krijg ik die ook :)
Als ik het percentage toepas 0,875%*300000 (capaciteit) kom ik op 26250 :)

De bevolking komt wel ongeveer overeen.
 
ja net ook een pm gehad, er lijken een paar tabellen omgewisselt te zijn, ik heb nu even RL verplichtingen, ik ga er vanavond even naar kijken wat ik fout heb gedaan en dit herstellen.

vermoedelijk zijn de tabellen van GA en de uitgraving omgewisselt
 

DeletedUser1327

Guest
dank jullie wel voor alle adviezen, gezien het enorme ruimte gebrek dat ik heb, speel nagenoeg zonder diamanten, heb ik een aantal wonders weer opgedoekt. en de belangrijkste met de hulp van jullie lijst laten staan. super:);)
 
Denk dat ik ook eens een ticketje moet indienen. :mad:
Ik krijg bijna altijd dezelfde runenscherven. Ik heb onder tussen al 144 voor de grote klokkentoren/kristalvuurtoren.
Wie doet beter ?
 

DeletedUser1427

Guest
Denk dat ik ook eens een ticketje moet indienen. :mad:
Ik krijg bijna altijd dezelfde runenscherven. Ik heb onder tussen al 144 voor de grote klokkentoren/kristalvuurtoren.
Wie doet beter ?

Om eerlijk te zijn krijg ik regelmatig verschillende runescherven bij de toernooien en provincies. Je kunt altijd een ticket indienen mocht je denken dat er iets mis is met de beloning van runescherven.
 

DeletedUser990

Guest
Ik krijg bijna altijd dezelfde runenscherven. Ik heb onder tussen al 144 voor de grote klokkentoren/kristalvuurtoren.
Wie doet beter ?

Is wat fout gegaan reactie staat hier onder!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser990

Guest
Zit op 43 vond ik al heel wat lvl 9.
Maar jij hoeft dus niet lang te wachten als je met runen moet gaan opwaarderen.
Hoewel het is Inno ben benieuwd of je het met 144 redt. Vlug even nagerekend moet je kunnen halen. 14x10.
Met een beetje mazzel kan je er dan heel wat wegspelen om andere wonders op te waarderen.
 
Denk dat ik ook eens een ticketje moet indienen. :mad:
Ik krijg bijna altijd dezelfde runenscherven. Ik heb onder tussen al 144 voor de grote klokkentoren/kristalvuurtoren.
Wie doet beter ?

Ik heb dit ook eventjes gehad, Ik kreeg heel veel runen van de vliegende academie, en die wou ik eigenlijk niet echt :)
ik kreeg 3/10 vliegende runen uit toernooi en ook uit wereldmap. Uit de kistjes van toernooi ook meer dan gemiddeld.
Duurde minstens 2 weken, en toen is het min of meer genormaliseerd.
Ik vrees dat het gewoon radom is, soms is dat voordelig, soms nadelig :)
 

DeletedUser472

Guest
even een ander vraagje wat is belangrijker voor toernooien

sterkere units of meer units

dus als je 1 wonder kon plaatsen gaan je dan voor een wonder die sterkere units maakt of een wonder die units zelf maakt (en uiteraard heeft elke wonder een tweede effect maar als het even om die 2 effecten gaat)

ik zelf denk dat ik het al wel weet maar hoor graag toch de mening van andere
 
hangt af van veel factoren:

Stel in een normale 6 ster gevecht verlies je 60% van je inzet, stel je zet 5 keer 100 eenheden van 100 hp, dan verlies je dus 300 eenheden of in totaal of 30000 hp.

Had je nu 20% meer hp, dan verlies je 250 eenheden in de plaats. of 50 eenheden winst per gevecht.

Neem nu een golem, 72 min duurt dat om 1 te trainen, met een lvl 25 kazerne is dat nog 26 seconden per golem (lagere kazerne veel minder dus)
heb je nu een wonder dat de trainingssnelheid met 20% verhoogd dan is dat nog 22 seconden.

op een week tijd kon je zonder het wonder dus 23 260 golems maken per week. Met wonder is dat 27490. 4230 meer golems dus.

Nu is het toernooi wel zo dat het steeds duurder wordt per provincie dat je verder zit. dus provincie 1 heb je met hp bonus, 200 eenheden winst,
provincie 2 heb je dan 400 eenheden winst, provincie 3 600, .....
Na 5 provincies komt je dan uit op een winst van 4200 eenheden. 6 provincies heb je dan 5400 eenheden winst.

Maw als je meer dan 5 provincies doet, kan je meer doen met 20% hp.

Nu weet ik niet wat de gemiddelde verliezen zijn op 1, 2, 3...6 ster provincies, maar als het minder is dan 60% is het effect dus lager van hp bonus.
 
Bovenaan