• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Pushaccount: oorzaak en gevolg van pushing

DeletedUser2080

Guest
@ Stellina: hij betaalt die Klikchinezen zelf elke maand ;););)
Wordt dat ook gecheckt via IP? Want dat is dan wel rechtstreeks inkomensverlies voor Inno.
hahahaha, ROFL :D
tsja, ik vond het nogal stellig :)
 

DeletedUser1427

Guest
Ik heb hierbij de titel van het topic veranderd zodat deze meer aansluit op de (algemene) discussie.
 
Ik ben van mening dat het spel zichzelf evolueert en dat Inno er nu alles aan probeert te doen om dat tegen te gaan. Als je als beginner aan dit spel begint plaats je alles wat je kunt plaatsen totdat je er achter komt dat de grotere spelers alleen maar bonusfabrieken hebben en ga je dus hetzelfde doen. Dan lezen ze dat er spelers zijn met een dubbel of zelfs meerdere accounts om de KP's te gebruiken en dus gaan ze dat dan ook kopiëren en zolang jouw stad zich ontwikkeld is het niet verboden een ander extra te helpen. Want hoe vaak zitten we niet vast in de boom of is er geen grond om verder uit te breiden waar gaat dan je KP naar toe? In je eigen wonder of die van iemand anders? Is het goed of fout?? ik denk dat dit de evolutie van het spel is. We doen het bijna allemaal in meer of mindere mate, binnen of buiten de regels om, om het spel voor jezelf maar aantrekkelijk te houden want 50 uur wachten op de verkenner, een maand moeten wachten voor een stukje grond of jaren bezig te zijn met het pompen van KP in je wonderen werkt alleen maar vertragend en komt echt niet ten goede van het spel(plezier) en we bedenken daar allemaal een oplossing voor. Die betaalopdrachten zijn volgens mij niet bedoeld om de beginnende spelers te ontmoedigen, hoewel dit wel zo overkomt maar ik vermoed dat dit een poging is van Inno om de kleinere push accounts te ontmoedigen en ze te dwingen eerst een volwaardige stad op te bouwen. De grotere accounts kunnen met scheve handel wel ondersteunen maar dit lijkt mij op den duur onhaalbaar om iedere dag maar scheve handel te accepteren dat doet de voorraad flink slinken en ondermijnt de handel. Misschien is het verstandiger beginnende spelers eerst te dwingen tot hoofdstuk 3, 4 of 5 met meerdere niet te weigeren opdrachten uit te spelen voordat ze aan toernooien of events mogen beginnen, daarmee scheidt je tegelijk het kaf van het koren. Toen ik begon waren er nog geen events, toernooien en push accounts en hebben we allemaal eerst onze steden moeten ontwikkelen. Uiteindelijk zijn we met z'n allen verantwoordelijk voor ons speelgedrag en zullen we moeten leven met de fratsen en grillen van Inno. Ik heb me er allang bij neergelegd en ik zal ook nooit in de top staan dat zijn mij de diamanten niet waard (er zal altijd iemand met meer tijd en budget zijn!). Desondanks wens ik iedereen nog veel speelplezier want ikzelf heb er nog wel steeds zin in.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser1120

Guest
Als mensen hun OW op hoogste level hebben staan , doen ze al die kleine acounts weer weg, denk dat al die stadjes maar tijdelijk zijn,
Ik denk wel dat veel mensen die fanatiek in toernooi zijn minder last hebben gehad van al die kleine stadjes In iedergeval had ik dat vernomen ,
dus denk wel dat deze topick egt even heel goed is geweest, ben benieuwd of meer mensen het verschil merkte
En ook dat er netjes word gepraat is wel fijn zo voorkom je slotjes die toch jammer zouden zijn ,
 

DeletedUser472

Guest
Als mensen hun OW op hoogste level hebben staan , doen ze al die kleine acounts weer weg, denk dat al die stadjes maar tijdelijk zijn,
Ik denk wel dat veel mensen die fanatiek in toernooi zijn minder last hebben gehad van al die kleine stadjes In iedergeval had ik dat vernomen ,
dus denk wel dat deze topick egt even heel goed is geweest, ben benieuwd of meer mensen het verschil merkte
En ook dat er netjes word gepraat is wel fijn zo voorkom je slotjes die toch jammer zouden zijn ,

ik heb niks gemerkt zelf maar mischien komt het omdat nu het kristal toernooi is het toernooi dat veel spelers toernooi doen dus willen ze mischien zelf op hun hoofdaccount hun tijd benutten moeten maar eens zien hoe dat volgende toernooi gaat
 
Heb een aantal accounts gemeld die mogelijk enkel bestaan om toernooi en misschien KP te pushen. Dat er niks meegedeeld wordt omwille van privacy (of zo zegt men toch) versterkt de indruk dat er niks gaat gebeuren. Als er geen sprake is van pushing even laten weten dat ik me vergis schendt geen privacy.
Is het toch pushing, dan hoop ik dat de mods met de intussen verzamelde meldingen een totaaloplossing kunnen uitwerken.
 
Ik speel dit spel een aantal jaren. Met ontzettend veel plezier, met ups en downs. De ups? Het is echt fantastisch mooi gemaakt, je ontmoet geweldige mensen, overzichtelijk, leuke uitdagingen zowel met de uitbreidingen van de nieuwe volkeren als wel met de tijdelijke wedstrijden. Over het algemeen echt niet meer dan complimenten.

Maar... ik word oprecht verdrietig als (beginnende) spelers mij vragen waarom sommige (beginnende) spelers het zo fantastisch doen tijdens de gevechtstoernooien. Ik zou heel graag hier één van de berichten die ik heb ontvangen willen laten zien.

"Het toernooi zo spelen en dan zo laag staan... dat is extreem vreemd. Echter, ik kan niet zien waar die gewonnen boekjes [kennispunten] heen gaan... je moet maar net weten wie hij/zij pushed. Maar zo slim om met het toernooi veel punten te halen. En aan de toernooi punten zie je ook dat dit niet de eerste keer is. En dan zo laag staan. Alleen begrijpelijk als de boekjes [kennispunten] ergens anders heen gaan. Zal ik dit melden bij support? Bewijzen is lastig... maar ZEER sterk het vermoeden dat dit NIET klopt."

Wat moet ik daar nou mee? Uitleggen dat het 'ok' is om push-accounts te hebben en je er heel ver mee kunt komen? Of omdat Inno er niets aan doet omdat er geen bewijzen zijn? Nope! Het is NIET ok!! Ik heb ook aanbevolen om het te melden bij support.Ik heb ze tevens verteld dat ik het verdom (sorry voor mijn woordgebruik) om op die manier het spel te spelen. En als de enige manier nog geldt om push-accounts te bezitten om hoger in de ranking te komen..dan hou ik ermee op. Ik probeer zoveel mogelijk (en met mij vele anderen) om er nog iets van te maken, zodat, uiteindelijk er iets gedaan gaat worden en Elvenar gewoon ELVENAR blijft.

Ik zou ZO graag zien dat we allemaal goed nadenken over hoe we dit geweldige spel willen (blijven) spelen en we er allemaal nog heel lang van kunnen blijven genieten..

X Merida
 

DeletedUser

Guest
@Merida Ben het helemaal met je eens meis, maar dat wist je denk ik al. Ook ik krijg mailtjes met dit soort vragen niet alleen van beginnende spelers maar ook van middelgrote spelers die zich afvragen wat ze fout doen. Het raakt mij ook dat ik dan moet uitleggen dat zij niets fout doen, maar dat andere spelers cheaten :(
Het leek eventjes of er door de leiding hier iets aan gedaan was, maar helaas was dat van korte duur. Vorige week was het weer zover :mad:
Ik word hier zo moe van, ons mooie spel wordt enerzijds verpest door cheaters in tournooien, waar InnoGames niets tot zeer weinig aan doet, en anderzijds door de kern van het spel (city building) op een steeds lager pitje te zetten tbv Events, wat alleen maar meer cheater gedrag in de hand gaat werken :(:(:(
 

DeletedUser1427

Guest
Ik speel dit spel een aantal jaren. Met ontzettend veel plezier, met ups en downs. De ups? Het is echt fantastisch mooi gemaakt, je ontmoet geweldige mensen, overzichtelijk, leuke uitdagingen zowel met de uitbreidingen van de nieuwe volkeren als wel met de tijdelijke wedstrijden. Over het algemeen echt niet meer dan complimenten.

Maar... ik word oprecht verdrietig als (beginnende) spelers mij vragen waarom sommige (beginnende) spelers het zo fantastisch doen tijdens de gevechtstoernooien. Ik zou heel graag hier één van de berichten die ik heb ontvangen willen laten zien.

"Het toernooi zo spelen en dan zo laag staan... dat is extreem vreemd. Echter, ik kan niet zien waar die gewonnen boekjes [kennispunten] heen gaan... je moet maar net weten wie hij/zij pushed. Maar zo slim om met het toernooi veel punten te halen. En aan de toernooi punten zie je ook dat dit niet de eerste keer is. En dan zo laag staan. Alleen begrijpelijk als de boekjes [kennispunten] ergens anders heen gaan. Zal ik dit melden bij support? Bewijzen is lastig... maar ZEER sterk het vermoeden dat dit NIET klopt."

Wat moet ik daar nou mee? Uitleggen dat het 'ok' is om push-accounts te hebben en je er heel ver mee kunt komen? Of omdat Inno er niets aan doet omdat er geen bewijzen zijn? Nope! Het is NIET ok!! Ik heb ook aanbevolen om het te melden bij support.Ik heb ze tevens verteld dat ik het verdom (sorry voor mijn woordgebruik) om op die manier het spel te spelen. En als de enige manier nog geldt om push-accounts te bezitten om hoger in de ranking te komen..dan hou ik ermee op. Ik probeer zoveel mogelijk (en met mij vele anderen) om er nog iets van te maken, zodat, uiteindelijk er iets gedaan gaat worden en Elvenar gewoon ELVENAR blijft.

Ik zou ZO graag zien dat we allemaal goed nadenken over hoe we dit geweldige spel willen (blijven) spelen en we er allemaal nog heel lang van kunnen blijven genieten..

X Merida

Ik heb het topic die je hebt aangemaakt verwijderd en heb de posts verplaatst naar dit al bestaande open feedback topic over de push-accounts.
 
Maar... ik word oprecht verdrietig als (beginnende) spelers mij vragen waarom sommige (beginnende) spelers het zo fantastisch doen tijdens de gevechtstoernooien. Ik zou heel graag hier één van de berichten die ik heb ontvangen willen laten zien.

"Het toernooi zo spelen en dan zo laag staan... dat is extreem vreemd. Echter, ik kan niet zien waar die gewonnen boekjes [kennispunten] heen gaan... je moet maar net weten wie hij/zij pushed. Maar zo slim om met het toernooi veel punten te halen. En aan de toernooi punten zie je ook dat dit niet de eerste keer is. En dan zo laag staan. Alleen begrijpelijk als de boekjes [kennispunten] ergens anders heen gaan. Zal ik dit melden bij support? Bewijzen is lastig... maar ZEER sterk het vermoeden dat dit NIET klopt."

Ik voel me aangesproken (maar niet aangevallen) door dit. Het zou me dan ook niet verbazen als de vragen die je krijgt over mijn accountje gaan :)

Waarom ik het doe is 2 ledig:

Ten eerste ik amuseer me er rot mee in het toernooi. zo veel dat ik niet meer wil groeien.
Waarom ik niet meer wil groeien? als ik groei dan wordt het toernooi een pak duurder voor mij en bijgevolg minder leuk, mijn kleine stad zou ofwel niet meer genoeg hamers en/of goederen kunnen produceren om het afkopen nog aan te kunnen. Of ik zou meer tijd moeten stoppen in dat accountje om vaker werkplaatsen/fabrieken te innen, iets wat ik niet wil. Het gaat er me enkel over toernooi. Ik heb dus gescout naar het max dat ik kon (en nee dat was niet tot ik aan orcs zat, maar tot ik mijn scout meer kostte dan mijn stadhuis aankan)

Ten tweede wil ik er ook mee aantonen dat waar het toernooi op gebaseerd is, namelijk onderzochte troepengrootte, dat ik dat een slecht idee vind. Ik heb dit ook meermaals als feedback aangegeven, zowel hier als op beta. Ik wil dus aantonen dat het belachelijk is dat een klein accountje zo veel punten kan scoren, terwijl het aartsmoeilijk wordt als je te veel groeit (en verplichte troepengroottes onderzoekt).

Als het effectief over mij gaat dan mag je me gerust aangeven, maar ik doe niks verkeerd volgens de regels. Ik produceer alles wat ik in toernooi gebruik zelf, en mijn verdiende kp, die verdeel ik gewoon over de BS (wat moet ik er anders mee als ik niet wil groeien). Trouwens ik was de eerste die een topic gemaakt heeft hier op nl forum met de vraag of het nu wel of niet toegestaan is, en ik heb me bij het onverwachte antwoord neergelegd en aanvaard. Zie https://nl.forum.elvenar.com/index....en-door-2-de-account-toegestaan-of-niet.2792/ ondertussen ook al een jaar geleden zie ik
 
dit is natuurlijk ook het gevolg van, als 2 spelers het doen en er wordt niet tegen opgetreden (zie discussie oktober vorig jaar) dan kan de rest enkel volgen.
Er wordt namelijk aantoonbaar niet opgetreden als toen was opgetreden tegen deze 2 spelers was het nooit zo uit de hand gelopen.

De rest van de competitieve spelers had geen andere keuze dan te volgen of te stoppen met het spel.
Oorzaak vs Gevolg.


Nu is de techniek dus nog verder verfijnd om vooral zo min mogelijk energie te kosten

Competative spelers die "eerlijk" speelden zag de competitie mijlenver wegvliegen en andere spelers razensnel dichterbij komen die het voorbeeld van de magische 2 volgden.
En de reactie van het elvenar team was letterlijk dat er naar gekeken is en deze spelers NIETS fout deden.

Tja wat moet je dan, als het elvenar team declareert dat de spelers niets fout doen, de enige manier om de competitie nog een beetje erin te houden is dan maar te volgen. denk dat we hard ons best hebben gedaan om hen toen van gedachten te laten veranderen. maar dat had helaas 0.0000000 effect.

Dit is de post waar kers eerder naar refereerde. geeft je wat interessante achtergrond lectuur, houd er wel rekening mee dat de meeste spelers die nu bij de oranje leeuwen zitten toen nog niet bij de oranje leeuwen waren, en lionell bv nog geen moderator was.
https://nl.forum.elvenar.com/index....en-door-2-de-account-toegestaan-of-niet.2792/
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2080

Guest
Competative spelers die "eerlijk" speelden zag de competitie mijlenver wegvliegen en andere spelers razensnel dichterbij komen die het voorbeeld van de magische 2 volgden.
En de reactie van het elvenar team was letterlijk dat er naar gekeken is en deze spelers NIETS fout deden.

Tja wat moet je dan, als het elvenar team declareert dat de spelers niets fout doen, de enige manier om de competitie nog een beetje erin te houden is dan maar te volgen. denk dat we hard ons best hebben gedaan om hen toen van gedachten te laten veranderen. maar dat had helaas 0.0000000 effect.

Dit is de post waar kers eerder naar refereerde. geeft je wat interessante achtergrond lectuur, houd er wel rekening mee dat de meeste spelers die nu bij de oranje leeuwen zitten toen nog niet bij de oranje leeuwen waren, en lionell bv nog geen moderator was.
https://nl.forum.elvenar.com/index....en-door-2-de-account-toegestaan-of-niet.2792/
lekker. fijn voor jullie dat inno het vind kunnen pushen.
ik hou van spelen zonder push.
gelukkig kan dat in mijn bs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1427

Guest
Ook hierbij meld ik graag uitingen naar andere achter wege te laten en concrete feedback te geven over dit onderwerp.. Ik heb daarom enkele tekst in de posts verwijderd om escalatie te voorkomen.
 

DeletedUser2080

Guest
en toch CW... ik weet dat er veel mensen zijn die aan de verkeerde kant van de weg fietsen. ik weet dat men daar tegenwoordig geen moer aan doet. Hte blijft voor mij geen reden om dus ook maar tegen t verkeer in te fietsen... (voorbeeld he? ik fiets niet. ik zit in n rolstoel)
 

DeletedUser2080

Guest
Ook hierbij meld ik graag uitingen naar andere achter wege te laten en concrete feedback te geven over dit onderwerp.. Ik heb daarom enkele tekst in de posts verwijderd om escalatie te voorkomen.

je bin dr maar druk mee... arme jij. ;) nu hoop ik maar dat je dit niet alleen doet als liefdewerk, oud papier...
 
[Ik gebruik geen afkortingen, zodat de beginnende speler ook weet waar ik het over heb]

Wat ik zie is dat de regels voor iedereen veranderen. Ook, en met name dus, voor de beginnende spelers. Ik heb het dan over de volgende onderwerpen:
- het doneren van kennispunten aan de stadjes op je kaart.
- het geven van burenhulp aan de stadjes op je kaart.
- de mogelijkheden om te handelen met de stadjes op je kaart.

Door de grote groei van push-accounts worden deze bovengenoemde voordelen om je eigen stad te laten groeien, vertraagd. Deze stadjes zullen namelijk nooit kennispunten terug doneren. Ze zullen niet jouw stad motiveren en ze zullen nooit handelen.

Een eventueel gevolg is dat we zullen gaan zien dat met name de beginnende spelers zullen stoppen OF denken dat het ok is om een 2e, 3e, 15e, 60e account op te zetten.

Ik blijf van mening dat, zolang we trouw blijven aan onze originele manier van spelen, dat wil zeggen, geen push accounts, gewoon je eigen originele account (zoals in zovele andere online games ook niet wordt getolereerd), dit prachtige spel nog een toekomst kan hebben. En dit meen uit de grond van mijn hart.

@kersepitje Deze post was zeker niet tot één of meerdere personen gericht. Het is gericht tot het systeem dat dit is geworden. Ik begrijp jou.. geloof me <3. En ik begrijp ook goed dat het een goed gevoel geeft dat je wel kunt meedingen in de toernooien. En die troepengroottes: ik probeer te blijven groeien, totdat ik 'ook weer eens mee kan doen' :)

Maar ik blijf bij mijn standpunt: het kan ook zonder extra accounts. Alleen dan maakt deze wedstrijd (want dat IS dit, een wedstrijd: INNO!) dit tot een gelijkwaardige, leuke en waardevolle wedstrijd. Een wedstrijd, een spel, waar je voldoening uit haalt.

@CrazyWizard : Ik blijf het oneens met dat Inno ons 'geen keuze gaf'. Deze hadden we wel. En die keuze hebben we nog steeds.

Elke dag komen er meer spelers bij. Zij zijn bezig met het spel ontdekken (lezen op wiki, lezen op het forum, stellen vragen) Ze vinden het spel leuk, het bouwen gaat snel, ze willen meer. Ze proberen zich aan te sluiten bij een broederschap (gelezen op wiki en het forum) Als dat is gelukt. Geweldig. Ze bouwen verder, worden groter. De Oude Wonderen worden vrijgespeeld. Nog steeds vinden ze het een geweldig spel. Na een paar maanden of een half jaar komen de vraagtekens. (Zie boven) 'Waarom kan ik niet handelen, waarom krijg ik niets terug, waarom zijn sommige stadjes als ik al zo hoog in ranking tijdens de toernooien?

Voor de beginnende speler: Je bent begonnen om een stad te bouwen en, na een poosje, je aan te sluiten bij een gezellige groep. Voor de gezelligheid en om je eigen stad uit te breiden, te kunnen handelen en te vechten als je dat zou willen.

Voor Inno: Jullie zijn dit spel begonnen als één van het mooiste, zo niet HET mooiste online-game tot nu toe. Ik vraag jullie om DUIDELIJKE en EERLIJKE regels, zodat ik, en vele met mij hier nog lang zullen blijven spelen. (Ik ga nu mijn vader bellen, het eten maken, en het laatste beetje 'innen' wat ik nog kan doen voor het geweldige event 'Broederschapsavonturen'

XXX Merida
 

DeletedUser

Guest
@Merida Helemaal voor de volle 100% met je eens.

En idd dat er mazen in de spelregels van InnoGames voor Elvenar zitten, betekent absoluut niet dat je geen andere keus hebt dan van die mazen gebruik te maken. Ik blijf erbij dat het cheaten is en het is absoluut niet nodig. Mijn algemene ranking is 33, ik ben 1x 1e geworden in de toernooien, 2x 2de. Mijn OWs groeien nog steeds gestaag. Dus waarom zou al dit extra gedoe nodig zijn?
 
Bovenaan