• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Pushaccount: oorzaak en gevolg van pushing

Je kunt wel dikke rode letters gebruiken, maar het probleem is niet oplosbaar; je bent tegen de menselijke natuur aan het vechten, en dat is niet te winnen.

Op zijn best boek je even winst, maar in verloop van tijd worden er weer nieuwe manieren gevonden.

Een zinnigere oplossing is je niets aan te trekken van mensen met push accounts. Als ze op die manier vals willen spelen, laat ze. Ja, je gaat niet van ze winnen, maar dat probleem heb je ook al als mensen wel eerlijk spelen en er meer geld tegenaan gooien dan jij doet (en voor mij is dat alles boven de 0 euro).
Speel je eigen spel, en hecht geen waarde aan zinloze getallen als ranking
 

DeletedUser2604

Guest
Je kunt wel dikke rode letters gebruiken, maar het probleem is niet oplosbaar; je bent tegen de menselijke natuur aan het vechten, en dat is niet te winnen.

Op zijn best boek je even winst, maar in verloop van tijd worden er weer nieuwe manieren gevonden.

Een zinnigere oplossing is je niets aan te trekken van mensen met push accounts. Als ze op die manier vals willen spelen, laat ze. Ja, je gaat niet van ze winnen, maar dat probleem heb je ook al als mensen wel eerlijk spelen en er meer geld tegenaan gooien dan jij doet (en voor mij is dat alles boven de 0 euro).
Speel je eigen spel, en hecht geen waarde aan zinloze getallen als ranking

Op zich ben ik het met je eens...maar (weet ff huidige status van regels niet) tijd geleden stond er in de regels dat het niet mocht. Als je er niet tegen vecht..zeg dan in je regels dat alles mag...want als speler die binnen de regels wil blijven...vind ik het vreemd dat er niet tegen opgereden word. Want tegen schelden en dorpsnamen met vreemde teksten word wel opgetreden (het kan wel).
Maar gezien de duur van dit probleem en de (niet) reactie...mee eens ze gaan er nies aan doen...maar de regels dan aanpassen zou wel meer fair zijn.

Groeten Jaap-Jan
 
Heb ooit een ander soort bouwspel gespeeld. Zo eentje waar je steden van andere spelers kon overnemen. Op een gegeven moment was er een bug waarbij je ongelimiteerd en gratis troepen kon krijgen.
Deze bug heeft een jaar bestaan ondanks massale protesten. Maar de makers deden niets want deze valsspelers waren grote spelers die veel geld uitgaven. Veel spelers stopte en uiteindelijk waren er te weinig spelers om door te gaan en het spel werd gestopt.

Ik denk niet dat het zover gaat komen met Elvenar, maar het geeft maar aan dat de makers verkeerde prioriteiten hebben. Zoals het Engelse gezegde, 'penny wise, pound foolish'.
 
In januari werd er mij door de CM verteld dat er grote veranderingen (binnen max 3 maanden) aan zaten te komen omtrent push-account.
Zo te zien waren dit net als vele andere woorden loze beloften!!
Innogames begint een aardige negatieve naam op te bouwen en tot op heden heb ik niemand meer aan geraden dit spel of welk spel dan ook van innogames te gaan spelen.
Ik hoop dat innogames het een keer gaat voelen en dat zij dan een keer op de rand van de afgrond komen te staan door hun asociaal gedrag en het niet op treden als mensen de regels over treden..

Nu al een tijd niet gespeeld en dat ga ik voorlopig zo houden. Mijn euro's zijn welkom bij andere games en dat zijn games waar men wel luistert naar spelers op optreed tegen vals spelers..
 
Beste lezer,
Afgelopen vrijdag zocht ik in de toernooiranglijst op hoe ik ervoor stond.
Mijn mond viel open toen ik zag dat in het eerste helft tot wel één op de drie pushaccounts waren en dit was gelijk voor mij de druppel.
Al maanden mail ik support en draag ik namen en hele bg’s aan met nepaccounts.
Zij zeggen er iets aan te doen; maar er gebeurt ogenschijnlijk helemaal niets. Sterker nog; gezien de reden dat ik dit schrijf, lijkt het alleen maar erger te worden.
Inno draait op geld. Helaas gaat dit zover dat ze hun eigen regels niet naleven en dat nepaccounts mij nu ook in de weg zitten, gaat me echt te ver.

Support en inno moeten wakkergeschud worden, want de eerlijke speler wordt ernstig benadeeld.

Men mag een 2de etc account hebben, mits dit compleet op zichzelf staat.
Wat men ook gedoogt, is het maken van tig accounts om kp’s te oogsten en in wonderen te stoppen.
Hier ben ik ook op tegen, want dat betekent dat wat ik ook doe, zo’n speler beter kan zijn dan ik, maar niet op eerlijke manier.
Die ‘tig accounts’ komen veelvuldig de top 100 binnen van het toernooi en kapen dus punten van echte spelers.
Ergo; naast de punten die we missen omdat onze wonderen niet zo hoog kunnen zijn, missen we ook punten door nepaccounts en support zegt wat te doen, maar er gebeurt niets.

Een grote (geld-)speler van ons (latex lover) heeft dit aangekaard en is uiteindelijk gestopt omdat support (en inno) geen gehoor gaven.

Er moet verandering komen in het negeren van alle regels.
Ik wil een eerlijke kans, een kans om zelfs tegen een ietwat luie geldspeler te kunnen winnen en dus niet verliezen van valsspelers.

Beste eerlijke lezer, hierbij roep ik op tot twee dingen:
Mail support met een klacht over elke valsspeler die je ziet

Als je iemand kent met hulpaccountjes, laat hen weten dat ze met hun mini-accounts geen dwarsliggers vormen voor echte spelers.

Lang verhaal, maar duidelijke boodschap:
INNO/SUPPORT: LAAT DE VALSSPELERS OPHOUDEN!

De druppel die de emmer deed overlopen is allang gevallen, de emmer is overgelopen, de kamer staat blank, en de kelder is al volgelopen.
 

DeletedUser1427

Guest
Beste lezer,
Afgelopen vrijdag zocht ik in de toernooiranglijst op hoe ik ervoor stond.
Mijn mond viel open toen ik zag dat in het eerste helft tot wel één op de drie pushaccounts waren en dit was gelijk voor mij de druppel.
Al maanden mail ik support en draag ik namen en hele bg’s aan met nepaccounts.
Zij zeggen er iets aan te doen; maar er gebeurt ogenschijnlijk helemaal niets. Sterker nog; gezien de reden dat ik dit schrijf, lijkt het alleen maar erger te worden.
Inno draait op geld. Helaas gaat dit zover dat ze hun eigen regels niet naleven en dat nepaccounts mij nu ook in de weg zitten, gaat me echt te ver.

Support en inno moeten wakkergeschud worden, want de eerlijke speler wordt ernstig benadeeld.

Men mag een 2de etc account hebben, mits dit compleet op zichzelf staat.
Wat men ook gedoogt, is het maken van tig accounts om kp’s te oogsten en in wonderen te stoppen.
Hier ben ik ook op tegen, want dat betekent dat wat ik ook doe, zo’n speler beter kan zijn dan ik, maar niet op eerlijke manier.
Die ‘tig accounts’ komen veelvuldig de top 100 binnen van het toernooi en kapen dus punten van echte spelers.
Ergo; naast de punten die we missen omdat onze wonderen niet zo hoog kunnen zijn, missen we ook punten door nepaccounts en support zegt wat te doen, maar er gebeurt niets.

Een grote (geld-)speler van ons (latex lover) heeft dit aangekaard en is uiteindelijk gestopt omdat support (en inno) geen gehoor gaven.

Er moet verandering komen in het negeren van alle regels.
Ik wil een eerlijke kans, een kans om zelfs tegen een ietwat luie geldspeler te kunnen winnen en dus niet verliezen van valsspelers.

Beste eerlijke lezer, hierbij roep ik op tot twee dingen:
Mail support met een klacht over elke valsspeler die je ziet

Als je iemand kent met hulpaccountjes, laat hen weten dat ze met hun mini-accounts geen dwarsliggers vormen voor echte spelers.

Lang verhaal, maar duidelijke boodschap:
INNO/SUPPORT: LAAT DE VALSSPELERS OPHOUDEN!

De druppel die de emmer deed overlopen is allang gevallen, de emmer is overgelopen, de kamer staat blank, en de kelder is al volgelopen.

Bedankt voor je feedback,

het huidige topic met dit bericht is samengevoegd met een al bestaand onderwerp over pushing. Je geeft aan meerdere keren support bereikt te hebben met deze meldingen, bij vragen betreffende andere spelaccounts kunnen wij geen informatie verstrekken betreft een spelaccount zo ook het onderzoek daarvan, je zult dan ook geen informatie ontvangen van de meldingen die je hebt doorgevoerd.

Support kan je enkel de informatie geven betreft jouw eigen spelaccount, vanwege de privacywet mogen en kunnen wij geen informatie verstrekken over andere spelaccounts aan derden.

Dit bericht wordt doorgegeven aan de community manager.
 

DeletedUser

Guest
Ik sta volledig achter Richord en ben het dus ook voor de volle 100% met hem eens.
De mensen met pushaccounts groeien extra hard, en dat niet alleen, ze remmen vooral ook de groei van de mensen zonder pushaccounts. In onze BS komt het bijvoorbeeld vrijwel wekelijks voor dat mensen in de top 100 hadden kunnen staan, maar dat niet lukt door de massa's pushaccounts. Elvenar wordt zo een leuk spel voor een enkeling, en andere mensen lopen steeds meer tegen grenzen aan.
Ik heb ook al een paar keer support gemaild, en dan "dat antwoord" gekregen waar niemand iets aan heeft. We willen weten:
GAAT ER NOG IETS AAN GEBEUREN????
Ik hoef niets van die personen te weten, dat privacy geblabla geloof ik wel, ik wil gewoon weten vanaf wanneer Elvenar/Inno ZIJN EIGEN REGELS gaat naleven. Dáár antwoord op geven lukt Elvenar/Inno al héél lang niet, en dat begint velen ongelofelijk dwars te zitten.
 
Ik geef toe dat het lang duurt.
Ik blijf positief en denk dat ze achter de schermen er druk mee bezig zijn.
Toch kunnen ze inderdaad spelers sneller een ban geven als nu.
Ik heb namen en broederschappen door gegeven met de link naar elvenstats.com hier is overduidelijk te zien wat ze doen.
En laten we wel wezen het gaat gewoon over de nummer 1 t/m 5 notering in de ranglijst (met uitzondering van nummer2) verder heb ik niet eens gekeken.
 
Ik vraag mij af wat het nut is van jezelf laten gebruiken door een groepje als een soort pushkonijn.
Mensen die een extra account maken wat ze laten gebruiken als pushkonijn kan ik nog volgen. Zij zijn zowel konijn als gebruiker. En de gebruiker profiteert.
Maar er zijn ook mensen die zich aanbieden als pushkonijn en dan "bestuurt" worden door de gebruikers.
Ze stellen zichzelf ter beschikking om vetgemest te worden en dan dat vet weer uit te smeren over het toernooi om zo de gebruikers te laten scoren.
Voor de gebruikers van het konijn moet er ook niet veel aan zijn. Je speelt neem ik aan niet om goedkoop een pushkonijn te gaan voeren. Wat is de lol?

Ik kan mij voorstellen dat als het pushkonijn & de gebruikers zelf denken dat ze niet goed genoeg zijn in efficiënt bouwen en goed vechten, dat ze dan kiezen voor deze optie. Het is een beetje een zwaktebod, maar je hebt zo toch wat punten en kunt net doen alsof je wel goed bent in het spel.
Vergelijkbaar met het kiezen voor een chirurgisch geimplanteerd wasbordje ipv trainen... Maar wie houd je voor de gek? Het is fake.
Je bent niet goed genoeg, anders zou je het niet op die manier aanpakken.
Je toont door zo te spelen aan dat je zelf ook weet dat je gewoon niet goed genoeg bent.

Dus waarin zit de beloning dan? In de punten, de inmiddels valse score?
In het lui achterover kunnen hangen terwijl een of ander pushkonijn het werk doet?
Iemand die zich wel wil laten besturen/gebruiken als een handpop?

Ik snap het wel als iemand een extra account neemt en dat account als pushkonijn gebruikt.
Je geeft ermee toe dat je niet écht kunt winnen, maar nou ja: gewoon wat lui zijn, kiezen voor gemak en "het systeem" te slim af zijn, kan een zekere charme hebben. Zo'n recalcitrante overmaatse puber-charme. Niks mis mee.
Behalve dan dat je de ranglijst vervuilt voor de echte spelers. Dat is gewoon flauw.

Het is niet slim. Elke nitwit weet hoe je het push-systeem kunt inzetten. Het is simpel te bedenken, zelfs voor een leek die er nooit van gehoord had.
"Het systeem" heeft er ook geen last van verder. Dus je bent niet "tegen het systeem".
Je bent gewoon flauw en lui bezig met een voor de hand liggend stukje valsspelen. Meer niet.

Als "oplossing" zie ik niet het aanpakken van pushkonijnen of zoiets. Naief zijn en onder de indruk zijn van hoge scores is menselijk.
En alle manieren die er zijn om de situatie aan te passen geven een aanleiding om de indruk te krijgen dat ze het systeem te slim af kunnen zijn.
Het is dus een uitdaging en daardoor eerder aantrekkelijk dan afwerend.
Als de mensen écht interesse in het spel zouden hebben zouden ze het spelen ipv toegeven dat ze niet kunnen spelen en het dus van valsspelen moeten hebben.
 
Om het topic dagelijks levend te houden, zal ik hier blijven reageren.
Voor vandaag: Eerlijkheid duurt het langst. Helaas geldt dat al niet altijd in de echte wereld, maar hier lijkt het een droom.
Oplossing zat; nu de wil en daadkracht nog.
 

2 jaar geleden heb ik al aangekaart dat 2 spelers enorm veel konijntjes hadden. screenshots, filmpjes erbij.
Je kon gewoon naar het wonder kijken en dan zag je login account a: stort 10kp, loguit, login account b stort 10 KP, loguit, login account c stort 10 KP ect. en dat 30+ keer
Een meer extreem en duidelijk voorbeeld van pushing wordt het niet!

Echter de uitslag na een onderzoek naar de beide spelers leverde als resultaat op dat zij niets verkeert deden volgens innogames.

Deze spelers hebben als een voorbeeld voor velen gediend en je zag andere spelers al volgen.

Nu ontstond de volgende situatie voor zij die voor de ranglijst spelen:
1. een groeiend deel van de spelers vliegt je voorbij door het "gedoogd/gelegaliseerde"* gebruik van push accounts. je kan niet meer mee en stopt.
2. Blijkbaar mag het dus dan volg je maar het voorbeeld.
*elvenar ziet het niet als gedogen/legalisatie maar met de uitspraak die spelers doen niets verkeert was dat natuurlijk wel zo.

gevolg is dat nu de NL server 1 groot pushfest is geworden.

ongeveer een jaar/half jaar geleden is er schot in de zaak gekomen, echter waren de CM's verdeeld, de push spelers waren namelijk vaak de spelers die heel veel geld in het spel stopte. en er moest eerst onderzoek gedaan worden wat de financiele gevolgen zouden zijn van het aanpakken van push spelers.

Blijkbaar is dat onderzoek nu afgerond en heeft men gekozen voor de volgende oplossing: (die in mijn ogen geen oplossing is)

Recent afgelopen 4-6 weken denk ik) heb ik van spelers van diverse servers berichten gekregen dat er eindelijk iets wordt gedaan. namelijk de Duitse en de Italliaanse server.
Het komt erop neer dat men zegt foei, dat mag niet. maar het blijft wel zonder gevolgen.
Enkel de push accounts worden afgesloten en het account waar alles is beland blijft ongeschonden.

Om deze reden is het in mijn ogen nog steeds geen oplossing, en op NL is er zover ik weet nog geen enkele actie ondernomen om ook maar iets te doen tegen pushing.

Daarnaast is er zeker op NL een mega kloof ontstaan die niet meer op een normale manier te dichten is. pushers kunnen eenvouding stoppen, de kloof is namelijk al gemaakt.
Men zou enorme hoeveelheden wonder kennispunten moeten weg gaan geven om deze kloof te repareren, en dan ook echt enorme hoeveelheden aangezien hier al 2 jaar niets is gedaan aan pushing.
 
Al heeft iemand gereageerd met een prima verhaal en weer de voorbeelden waar een normaal mens niet omheen kan, toch alsnog een bericht van mij om te laten weten dat actie nodig is.
 

DeletedUser990

Guest
Al heeft iemand gereageerd met een prima verhaal en weer de voorbeelden waar een normaal mens niet omheen kan, toch alsnog een bericht van mij om te laten weten dat actie nodig is.

Er wordt uitgelegd dat er geen actie komt, want het wordt gedoogd!
Dus of je stopt omdat je niet bij de top 100?(geen idee hoeveel het er zijn) komt of je speelt je eigen spel en de plaats is niet belangrijk.
 
Aangezien het pushen te lang is gedoogd, zijn er meer mensen gaan pushen. Zo werkt dat nu eenmaal, want het gaat storen als je de ranglijst van belang vindt.
Dat snap ik. Ik ben niet erg competitief van aard, dus zo'n ranglijst is voor mij makkelijk op te delen in lui die spelen op mijn manier en lui die er niet toe doen, want ze gebruiken pushkonijnen. Ik ben alleen geïnteresseerd in competitie met mensen die spelen zoals ik doe en de rest boeit mij niet zo.
Datzelfde heb je ook al als je zelf geen of weinig diamanten gebruikt. Je gaat je dan niet serieus meten met mensen die overal diamanten in stoppen, want die zijn voor jouw manier van spelen niet relevant. Zij doen er niet toe. Hun score is dus feitelijk onbelangrijk voor je.
Het indelen in relevant of niet relevant is dus sowieso wel aanwezig bij overige spelers, ook als je niks zou doen aan de pushers.

De uiteindelijke beloning voor het pushen is asociaal veel punten op de wonderen krijgen. Dat krijg je er niet meer vanaf. Dus ze zullen altijd dat stukje voorsprong houden. Dat is inmiddels gewoon binnen, wat je verder ook doet. Of Inno moet dat stuk volledig schrappen, wat mij niet een realistische keuze lijkt, aangezien álle mensen daar ontzettend in hebben geïnvesteerd. Dus dan pak je de harde werkers ook. En natuurlijk pikken die dat niet. Het gewonnen voordeel is dus gewoon binnen. Je zou wellicht kunnen kijken wie wat gekregen heeft van een pushkonijn, maar ik denk niet dat je dat zo zuiver kunt scheiden van andere acties. Daarvoor zijn er te veel complicaties.

Het zou wél irritant zijn :D als een echt pushaccount zonder meer weggehaald zou worden ergens midden in een toernooi zonder waarschuwing en dan de broederschap een maand niemand anders zou kunnen aannemen. Broederschappen die zich inlaten met pushaccounts, zouden dan getroffen worden in de mate waarmee ze zich hiermee bezig hebben gehouden. Hun normale spel is dan een tijd kapot, ook als ze snel verkassen is het veel werk.


Tegen het gebruiken van bestaande personen met kleine accounts als pushkonijnen kun je weinig doen, denk ik. Die laten zich gebruiken op die manier en worden weggegooid als ze te groot aan het worden zijn. Ik zal maar niet zeggen waar het mij aan doet denken. Het is sneu, maar iemand hoeft niet te kiezen om zich zo te laten gebruiken.
 
Niets doen is de makkelijkste manier om support/inno/de valsspelers met rust te laten en hen op die manier te 'laten winnen'.
Dat is onwaardig en onjuist.
In de eerste plaats gaat het mij erom dat al dit pushaccounts mij niet direct in de weg zitten. Dat zou echt makkelijk werkelijkheid moeten kunnen worden.
Binnen 1 uur zou ik tientallen accounts en minstens 4 bg's kunnen verwijderen zonder schuldgevoel van bijkomende schade.
Dat was het weer voor vandaag.
 

DeletedUser234

Guest
Het is heel normaal, als ze kunnen aantonen dat je vals speelt, dat al je accounts verwijderd worden en sterker nog, ook je ip wordt geblokkeerd.
Dat is een keuze die je maakt, voor je gaat vals spelen en dan moet je niet zeuren als je wordt gestraft.

Om dan te zeggen "Ja, maar Jantje en Pietje deden het ook" dat is zo flauw, je maakt je eigen keuze om ze te volgen op het 'slechte' pad.

Ik zou het heel hard afstraffen en alle accounts per direct verwijderen als ik Inno was.

Maar ik ben Inno niet, maar een speler die zich richt op eigen spel, sowieso al niet op kan tegen betalende spelers en al helemaal niet tegen valsspelers, dus ik speel gewoon mijn stadje en vergelijk mezelf hooguit met eensgezinde spelers die ook eerlijk en zonder dia's spelen.

Zou wel leuk zijn om een keer te kunnen zien, hoe de stand zou zijn, als de ranglijst in drieën gesplitst wordt. ;)
 
Even gisteren inhalen.
@Vonkentrekker ; Eigen server? Tsja; sprookje van alle gevangenen naar Australia brengen werkte helaas ook niet (goed).
@Billy77 , wellicht moeten we dan maar een functie invoeren met een slim algoritme dat checkt of men op een realistische score zit en dan een 2de ranglijst maken.
 
Aangezien details volgens mij niet mogen, zal ik mijn dagelijkse herinnering om de eerlijke speler weer een kans te geven, voorzetten met een vaag voorbeeld van het probleem: op het moment van schrijven zijn er binnen de top40 weer een handvol die er niet thuishoren.
Wellicht een idee om hier wekelijks te melden hoeveel er grofweg in de top 100 staan die ons dwarsbomen?
 
Aangezien je toch graag hier pushed met je forum account, misschien kun je even uitleggen wat je probeert te bereiken met deze zinloze spam-berichten?
Het is vrij irritant om elke keer een "nieuw" bericht te zien, waarin niets nieuws gezegd wordt.


Stel even, Inno games is zo onder de indruk van je posts dat ze valsspelers stoppen (niet dat dat zal gebeuren, maar stel even). Een ban lijkt me onmogelijk, na 2 jaar niets doen, dat gaan ze niet riskeren.
En dan?

Denk je nu echt dat je een kans maakt om te winnen door eerlijk te spelen? Een aantal spelers zijn zo ver vooruitgelopen, die ga je in je leven niet meer inhalen (ze spelen simpelweg in hetzelfde tempo als jij, en het gat blijft even groot wat je ook doet). Er ook zijn spelers die bereid zijn er grotere bakken geld tegenaan te gooien dan jij. Die halen je op hun dooie gemakje in.

Kortom, zelfs als Inno optreedt ben je nog nergens qua "eerlijk winnen", dus wat wil je nu bereiken precies?
 
zinloze spamberichten? Ik probeer hier eerlijkheid en naleven van regels verwerkelijkt te krijgen. Als je daar een probleem mee hebt; dan dan kan je beter stoppen met het forum:)
Geld; ik heb geen cent uitgegeven en ga ik ook niet doen; precies om dit hele gebeuren.
En ik ga gewoon door totdat ik er zelf ook hier flauw van wordt.
Regels zijn er en die moeten nageleefd worden. Omdat dat kennelijk lastig is en om mensen te herinneren dat er vals wordt gespeeld, blijf ik doorgaan.
Dit toernooi: minstens 8 accounts dat punten hebben gekaapt. Dit keer minimaal 2 leden die daardoor buiten de top 100 staan.

Als je stilzwijgend wilt toekijken hoe valsspelers het hand boven het hoofd wordt gehouden; prima.
Maar mij vertellen dat ik moet stoppen omdat jij het spam vind, dat is een kromme/omgekeerde wereld waar ik niet aan ga meewerken. Tot morgen:)
 
Bovenaan