• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback winterevenement

DeletedUser2975

Guest
@brocante Maar was helemaal niet voor de volle set bezig, wou gewoon een uitdaging hebben om prijzen te bemachtigen.
Dat de fontein mana geeft, daar had ik er best 3 van willen winnen. Ging er meteen biblotheek uit.
De rest van de set zou leuk zijn, maar het zijn Inno prijzen dus gokprijzen!
Het spijt me voor je dat deze gok je niet heeft gebracht wat je je gewenst had, maar een bibliotheek is ook niet mis...lezen houdt wel je grijze massa in beweging en verruimt je kennis ;).
 
Even een vraag over de set. Het is dus mogelijk om maar 1 volledige set te behalen. Dit aangezien de 2e hoofdprijs, de ijsbergtrol, een enkele hoofdprijs is en dus nergens meer te winnen valt?
 
@maxxbaass : ja, maar je kan wel van de andere gebouwen meerdere exemplaren winnen en aankoppelen en zo de bonussen in verschillende van de gebouwen verhogen. Indien je er veel wint dan toch, het blijft een loterij.
 
Even een vraag over de set. Het is dus mogelijk om maar 1 volledige set te behalen. Dit aangezien de 2e hoofdprijs, de ijsbergtrol, een enkele hoofdprijs is en dus nergens meer te winnen valt?
De kans zit er ook wel in dat die 3 hoofdprijzen terugkomen in een van de volgende avonturen. Dus er is nog een kleine kans om nog een extra ijsbergtrol binnen te halen, maar ik zou er niet op rekenen.
 
ik vind het event erg leuk, maar heb wel een puntje van kritiek, namelijk de gigantische hoeveelheden relikwieen die je moet verzamelen. Heb er net 40 binnengehaald maar ben nu volledig door mijn elixer, toverstof en edelstenen heen en de andere goederen staan er ook bijzonder slecht voor. En over een paar opdrachten moet ik er weer 50 verzamelen. Ik weet nog niet hoe ik dat moet doen...
Ik vind dat ze wel wat creatiever mogen zijn in het verzinnen van opdrachten. Dit vind ik een gevalletje 'er makkelijk vanaf maken'.

Toernooien helpen ;) 50 relieken zijn 2 rondes van 8 provincies en kosten in een toernooi meestal minder dan in een provincie.
de 50 relieken is de laatste. daarna zijn het simpele opdrachten :) Dus als je dinsdag of woensdag aan de 50 reliekenopdracht in het toernooi kan beginnen en daar een paar dagen over doet heb je nog tijd zat voor de rest.

Ik denk dat ze bij die aantallen relieken echt rekening houden met toernooien. Het zijn er dit keer een stuk meer dan in vorige evenementen.
 

DeletedUser2278

Guest
50 relieken zijn 2 rondes van 8 provincies

Die snap ik niet helemaal.
Elke confrontatie levert één relikwie op, en je hebt acht confrontaties per provincie.
Voor vijftig relikwieën moet je dus zes volle provincies veroveren (6 x 8 =48) plus twee extra confrontaties.
Dus twee rondes van acht provincies lijkt me wat royaal gepland.

[Naschrift]
Oh, wacht even, je hebt het over de toernooien.
Daar doe ik te weinig aan, ga 't eens proberen.
 

DeletedUser2021

Guest
even een ander probleempje aankaarten wat betreft de dagelijkse quest ; dat amper uitvoerbaar is voor kleinere , kortelings begonnen spelers / acc's .
ik heb een acc dat maar net aan het begin zit van het 3de hoofdstuk ; dus waar men de tir 3 groep moet vrijspelen ( elixir , toverstof en edelstenen ) .
ik zit hier nu aan de dagelijkse quest van de bijhorende grondstoffen ( nodig 250 ), elixir , toverstof en edelstenen , waar ik met de onderzoeken nog een eeuwigheid van af ben ; op de vrije markt zijn die nog zelden terug te vinden , en dan nog enkel als als vraag , en niet als aanbod , vermits deze nog niet vrijgespeeld zijn , zijn ze ook nog niet via de groothandel ter beschikking .
Een dagelijkse quest wil letterlijk zeggen dat deze na 24 u dan ook afgelopen is ; wat hier niet het geval is die blijft actief , en zo kan men dus hoegenaamd niet verder sleutels verzamelen .
is hiervoor een oplossing , zonder dat men hier een paar duizend diamant voor nodig heeft ?
 

DeletedUser

Guest
Een dagelijkse quest wil letterlijk zeggen dat deze na 24 u dan ook afgelopen is ; wat hier niet het geval is die blijft actief , en zo kan men dus hoegenaamd niet verder sleutels verzamelen .
is hiervoor een oplossing , zonder dat men hier een paar duizend diamant voor nodig heeft ?
Die dagelijkse quests kan je in je eigen tempo doen. Lukt het niet om op de dag zelf zo'n quest te doen maar bv. pas op de 2e dag dan krijg je daarna gelijk de dag quest van die 2e dag. Er gaan dus geen dagelijkse quests verloren, je kan ze altijd inhalen dus ook de sleutels blijven gewoon te winnen.

Wat die grondstoffen betref: zoek een grootte speler in jouw buurt en stuur hem een mailtje of die je wil helpen.
 

DeletedUser2021

Guest
Wat die grondstoffen betref: zoek een grootte speler in jouw buurt en stuur hem een mailtje of die je wil helpen
ik ben in die regio zelf 1 van de grootste spelers , met mijn ongeveer 6000 punten , en dat is dan op een zeer ruime oppervlakte bekeken .
( acc naam , longest day )
 

DeletedUser

Guest
ik ben in die regio zelf 1 van de grootste spelers , met mijn ongeveer 6000 punten , en dat is dan op een zeer ruime oppervlakte bekeken .
( acc naam , longest day )

Kijk ook verder dan de buren die je ontdekt hebt. Grote spelers hebben waarschijnljjk jou al lang ontdekt, ook al heb je hun nog niet ontdekt.
Gewoon ff op je wereldkaart zoeken naar een grotere speler.

Echt kleine spelers kunnen mij ook een mailtje sturen voor hulp met t3 goederen trouwens. Als ik je kan terugvinden in de handelaar, komt het in orde ;)

Aanvulling: titaankiller ik zie nu dat je met "Longest day" in de woestijn zit zonder echte buren en al je bs leden ook nog klein zijn. Een andere tip is daarom om via je broederschap een soort doorgeef systeem te hanteren:
Iemand van je broederschap heeft een grote buur die kan helpen. Je bs lid haalt via de buur binnen wat er voor de bs nodig is en verdeelt dit vervolgens over de leden van je bs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2975

Guest
Kijk ook verder dan de buren die je ontdekt hebt. Grote spelers hebben waarschijnljjk jou al lang ontdekt, ook al heb je hun nog niet ontdekt.
Gewoon ff op je wereldkaart zoeken naar een grotere speler.

Echt kleine spelers kunnen mij ook een mailtje sturen voor hulp met t3 goederen trouwens. Als ik je kan terugvinden in de handelaar, komt het in orde ;)

Aanvulling: titaankiller ik zie nu dat je met "Longest day" in de woestijn zit zonder echte buren en al je bs leden ook nog klein zijn. Een andere tip is daarom om via je broederschap een soort doorgeef systeem te hanteren:
Iemand van je broederschap heeft een grote buur die kan helpen. Je bs lid haalt via de buur binnen wat er voor de bs nodig is en verdeelt dit vervolgens over de leden van je bs.
Hoe kan ik trouwens zo'n oase in de woestijn vinden? Ik struin af en toe de grote zandvlakte af, maar vind het een gedoe en vind het jammer van de tijd. Is er een andere manier om dat snel te vinden?
 

DeletedUser

Guest
Hoe kan ik trouwens zo'n oase in de woestijn vinden? Ik struin af en toe de grote zandvlakte af, maar vind het een gedoe en vind het jammer van de tijd. Is er een andere manier om dat snel te vinden?

Een andere manier is om in je handelaar te kijken wie er lekker handelt. Ook als daar nog verhoogde handelaarskosten bijzitten (herkenbaar aan ! voor de handel). Als het een grotere spelers is, kan het zijn dat die jou wel ontdekt heeft en daarom wel met je kan handelen.

Dus mailtje sturen naar die speler, vragen of hij/zij wilt helpen, en een tijd afspreken ervoor.
 
Toch wel erg jammer dat ze weer zo'n T3 opdracht er in gezet hebben. 250 van T3 is heel veel als je de productie nog niet heb ontgrendeld en daar struikelen de kleine spelers op. En dat willen we toch juist niet.

Ik ben daar toen op gestruikeld met de absurde betaalopdrachten in een van de vorige grote events. Ik heb toen ook als feedback gegeven dat een speler eigenlijk geen T3 goederen opdrachten zou mogen krijgen als hij niet de productie nog niet ontgrendeld heeft. Kopen op de markt is geen optie als je nog zo klein bent, daar ga je failliet aan met de huidige exchange rate volgens elvenar. Als kleine speler heb je nu eenmaal nog niet zoveel goederen kunnen opsparen omdat alles in de voortgang gaat zitten. Jammer dat daar niet beter over nagedacht wordt door de makers.

@titaankiller: Mocht je echt niemand in je buurt vinden die je kan helpen, misschien is het dan een optie om even uit je broederschap te stappen en tijdelijk bij een ander aan te sluiten waar ze wel T3 goederen hebben. Heb je de goederen binnen kan je weer terug. Ik weet alleen niet of er wachttijd zit als je uit een broederschap gaat en je er weer bij aansluit.
 

DeletedUser2021

Guest
@titaankiller: Mocht je echt niemand in je buurt vinden die je kan helpen, misschien is het dan een optie om even uit je broederschap te stappen en tijdelijk bij een ander aan te sluiten waar ze wel T3 goederen hebben. Heb je de goederen binnen kan je weer terug. Ik weet alleen niet of er wachttijd zit als je uit een broederschap gaat en je er weer bij aansluit.
~
dat zou idd een mogelijkheid zijn ; zal het even bekijken .
 

DeletedUser

Guest
Toch wel erg jammer dat ze weer zo'n T3 opdracht er in gezet hebben. 250 van T3 is heel veel als je de productie nog niet heb ontgrendeld en daar struikelen de kleine spelers op. En dat willen we toch juist niet.

Ik ben daar toen op gestruikeld met de absurde betaalopdrachten in een van de vorige grote events. Ik heb toen ook als feedback gegeven dat een speler eigenlijk geen T3 goederen opdrachten zou mogen krijgen als hij niet de productie nog niet ontgrendeld heeft. Kopen op de markt is geen optie als je nog zo klein bent, daar ga je failliet aan met de huidige exchange rate volgens elvenar. Als kleine speler heb je nu eenmaal nog niet zoveel goederen kunnen opsparen omdat alles in de voortgang gaat zitten. Jammer dat daar niet beter over nagedacht wordt door de makers.

@titaankiller: Mocht je echt niemand in je buurt vinden die je kan helpen, misschien is het dan een optie om even uit je broederschap te stappen en tijdelijk bij een ander aan te sluiten waar ze wel T3 goederen hebben. Heb je de goederen binnen kan je weer terug. Ik weet alleen niet of er wachttijd zit als je uit een broederschap gaat en je er weer bij aansluit.

Voor het weer terugkeren naar je oorspronkelijke broederschap zit een wachttijd van 24 uur op. Dus dat zou ik alleen als allerlaatste optie gebruiken hoor.
 

DeletedUser2278

Guest
ik ben in die regio zelf 1 van de grootste spelers , met mijn ongeveer 6000 punten , en dat is dan op een zeer ruime oppervlakte bekeken .

Maar ik zie in je broederschap toch een leuk aantal veel grotere spelers. Kun je daar dan geen handel mee drijven?
Voor dit soort opdrachten mag handel ook best af en toe een beetje scheef zijn om een kleine speler te helpen; bij ons is dat in elke geval redelijk normaal.
 
Bovenaan