• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback winterevenement

Albert, sommigen onder ons vinden het echt leuk dat het spel een uitdaging biedt, dat het niet gewoon allemaal vanzelf gaat ...
(en stiekem denk ik dat je eerst en vooral andere oplossingen moet zoeken zodat je alleen bonusfabrieken uitbouwt ... daar meer dan 1 van dan en je kan tier-3-goederen bekomen op de markt)
Ik heb geen enkel probleem met uitdagingen, maar dan wel eerlijk, en niet alleen die spelers pakken die nog druk in opbouw zijn met basis goederen, en werken aan de probleem bij het opschalen zijn naar een grote sprong aan vraag voor vrijspelen van onderzoek.

Ik speel al 2 jaar FoE, dus ik ken het klappen van de zweep. Ik zit echt wel tegen de limieten wat mogelijk is op alle fronten.

Edit: Ik heb niet-bonus fabrieken niet uit keus maar uit noodzaak. Buren zijn niet actief, BS heeft geen boekenrollen. Zonder die niet-bonus fabrieken zit ik geheel vast.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser239

Guest
Dan kan je best ofwel heel hard leden met boekrollen zoeken ofwel met je hele BS aansluiten bij een beter BS ... denk ik ... wat alleen bewijst dat alles subjectief is en niets witzwart ... fijne feestdagen desalniettemin :)
 

DeletedUser2278

Guest
Als ik dat ga uitgeven aan geheel nutteloze tier 3 goederen loop ik overmorgen volkomen vast bij gebrek aan goederen die ik wel nodig heb

Die kun je natuurlijk weer terughandelen naar Tier 1 :)

Dat soort zinloze handel heb ik sowieso heel vaak.
Soms ruil ik in dezelfde sessie marmer voor staal en dezelfde goederen ook omgekeerd. Heb ik zelf niets aan, maar gewoon om buren te helpen. Heb ik zelf ergens een tekort, dan komt dat via de broederschap wel weer goed.
We doen niet echt aan de competitie mee, maar broederhulp en vooral handel staan bij ons centraal.
 

DeletedUser2021

Guest
Het is mooi geweest, maar (waarschijnlijk) 3 x 250 tier 3 vragen van spelers die net een handvol tier 2 hebben en nog niet eens tier 3 hebben onderzocht gaat het niet worden voor mij. Veel geluk toegewenst aan anderen.

gewoon even via de handelaar een ruil opzetten , er zijn spelers genoeg die je zullen , willen helpen .
ik heb die betreffende goederen ook verkregen op mijn klein acc ( longest day ) via een andere nog vrij kleine speler doorgespeeld gekregen via , via .....
daarvoor trouwens mijn dank .
zet dus gewoon een ruilhandel op voor de betreffende goederen , best met 2 sterren ruiling ; als je binnen mijn handelszone ligt , help ik je dan al verder .
 

DeletedUser2021

Guest
Deze bedoel je?
Die heeft toch grote spelers?
Ik zou met mijn stad nog niet eens in de top tien staan, en ik ben toch de grootste speler in onze broederschap.
Behalve de allerjongste spelers (die nog maar in hoofdstuk 2 zitten) heeft bij ons niemand moeite met de handel. Dan zou het bij jullie helemaal moeten lukken. Alles onder de pakweg 3000 is voor mij een grote speler.

Bekijk bijlage 2892
sorry , maar een handel drijven is beperkt in oppervlakte en dus moet er minstens 1 speler zijn die de benodigde goederen al kan winnen om een ruil op te kunnen zetten , als je naar de onderzoeken gaat kijken , dan zit ik nog volop in de onderzoeken op de lijn voor de onderzoeken voor de betreffende goederen . zodoende geen opbrengst en geen ruil mogelijk zonder dat er via , via gewerkt wordt .

en het gaat wel duidelijk over mijn acc " longest day " dat maar ongeveer 1/10 van uw punten heeft
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2021

Guest
Dat hoort natuurlijk bij het spel :)
Ik vind de derde prijs toch niet erg interessant. Hij geeft lekker bevolking, maar gemengde gebouwen maken het plannen lastiger, dus ik vermijd ze liever. En op dubbele-sleutelsdagen is de prijs altijd zo'n direct-effectgebouwtje dat maar vijf dagen werkt en daarna ongeveer zo nuttig is als een lantaarnpaal.
gemengde gebouwen leveren net meer op dan zuivere cultuur gebouwen , het zijn net die gebouwen die het meeste opbrengen , en bij de juiste keuze erin er zelfs voor zorgen dat je een pak huizen minder nodig hebt .
ik heb enkel gemengde cultuur gebouwen , en de kleinste ervan die doe ik dan ook nog geregeld weg als ik er 2 kan inruilen voor 1 grotere die meer opbrengt dan die 2 samen ( spaart gemiddeld 3-6 vlakje uit )
 
woongebouwen brengen nog altijd het meeste bevolking op en gemengde gebouwen zijn achter af moeilijk weg te krijgen.
dus is de keuze snel gemaakt
Ik denk dat dit juist is. In het begin lijkt cultuur+bevolking aantrekkelijk. Maar verder in het spel denk ik dat woongebouwen meer bevolking geven. Ik behoud de gemengde gebouwen die ik heb of vervang ze door gebouwen die meer opbrengen. Maar ik heb besloten er geen meer bij te zetten.
Maar ieder speelt zoals hij wil natuurlijk. Dat is het leuke aan dit spel. Niets moet
 

DeletedUser2278

Guest
maar een handel drijven is beperkt in oppervlakte

Nee, dat is niet waar. Je hebt twee gebieden waar je zonder toeslag van de handelaar handel mee kunt drijven:
  • de buren die je al hebt verkend (of die jou al hebben verkend, maar dat is éénrichtingsverkeer);
  • en de leden van je broederschap.
Dus zelfs al zitten er geen grote spelers in de buurt van jouw stad, zolang er een paar in je broederschap zitten zou je als kleine speler geen handelsproblemen moeten hebben. Met ruim de helft van de broeders onder de 3000 op de scorelijst mag dat toch geen probleem zijn (wij hebben die niet eens), en anders zou ik een andere broederschap zoeken.
 

DeletedUser2278

Guest
gemengde gebouwen zijn achter af moeilijk weg te krijgen.

Precies. Op zich is de bevolking van zo'n gebouw vaak leuk — voor het hoofdstuk waar je dan in bent. Maar ben je een eind verder, dan is de opbrengst relatief opeens een heel stuk lager dan die van je "gewone" gebouwen, en je kunt ze niet uitbreiden.

Plus dat je in de latere hoofdstukken bij elk nieuw hoofdstuk je hele stad compleet moet ombouwen, en dan zit je met die dingen. Vooral de grotere combigebouwen kunnen dan een probleem zijn, want als je er eentje weghaalt heb je voor je het weet opeens te weinig bevolking of cultuur. En als je geen cultuur, maar mana nodig hebt, dan zit je met gebouwen die je niet weg kunt doen omdat dat bevolking kost.

Daarom heb ik liever toegesneden gebouwen, dat is veel makkelijker plannen.
 
Klopt allemaal wat jullie zeggen, maar toch vind ik het vele malen leuker om een variatie aan eventgebouwen in mijn stad te hebben staan. Ik wil vooral bereiken dat ik een mooie (en dat natuurlijk in mijn ogen) stad heb en sommige eventgebouwen voegen dan meer toe dan bijvoorbeeld een standaard huis. Dan maar wat antiek in mijn stadje, zolang het mooie antiek is en zolang mijn stadje maar functioneert, waarom zou ik de gewonnen event prijzen dan niet neerzetten.

Gelukkig heb ik tot nu toe ruimte zat, maar ik denk ook door dat dat komt dat ik voor de rest met een minimum aan werkplaatsen en fabrieken speel. Ik upgrade pas als ik merk dat ik te korten krijg van iets. Het gevolg is wel naar verhouding minder klassementspunten, maar ik speel toch niet om het klassement. Dus waarom zou ik me druk maken om die klassementspunten.
 

DeletedUser2278

Guest
Ik zie trouwens aan mijn handelaars dat er vandaag een heleboel mensen bezig zijn met de opdrachten 93 en 98; er blijven maar kleine aanbiedingen van alle soorten T1 en T2 komen :)
Ik ben nog niet zo ver; ik wil een rustige kerst (ik ga straks Lord of the Rings bingen), dus ik heb voor de kerst opdrachten 83 t/m 86 gepland. En voor Oud en Nieuw 104 t/m 107, ben ik op nieuwjaarsdag klaar :)

Vrolijk kerstfeest, iedereen!

gildor_sam_pippin_frodo_and_elves_by_steamey-d6nxx09.jpg
 
Ik denk dat dit juist is. In het begin lijkt cultuur+bevolking aantrekkelijk. Maar verder in het spel denk ik dat woongebouwen meer bevolking geven. Ik behoud de gemengde gebouwen die ik heb of vervang ze door gebouwen die meer opbrengen. Maar ik heb besloten er geen meer bij te zetten.
Maar ieder speelt zoals hij wil natuurlijk. Dat is het leuke aan dit spel. Niets moet
Helemaal mee eens en beschouw het als zodanig als een beginnersfout die ik gemaakt heb, dus elke mogelijkheid die ik krijg om of er een combi uit te halen wordt aangegrepen en zeker, als het niet anders kan, vervangen door helaas een betere door gebrek aan betere optie.
 

DeletedUser2278

Guest
gemengde gebouwen zijn achter af moeilijk weg te krijgen

Nu kan dat voor puur-cultuur-gebouwen ook opgaan.
Ik heb in verschillende steden nog eenhoorns staan die per vakje minder opbrengen dan de weg naar het stadhuis.
Maar ja ;-)
 

DeletedUser2021

Guest
het spijt me jullie dan te moeten teleurstellen , maar bekijk mijn acc dan maar eens goed .
met maar 17 huizen op een lvl 20-23( 1tje ) en voor de rest combi cultuur heb ik een massa aan bevolking overschot ( + 12000 ) en nog een pak vrije ruimte , buiten die dat voorzien is voor het nieuwe hoofdstuk ( tovenaars en draken ) .
heb het even nagezien , de huizen nemen nu een opp in van 4x3 en hebben een opbrengst van 900-1050 bevolking , terwijl de mix cultuur variëren tussen dezelfde opp en 4x6 met een gemiddelde opbrengst van een 1350 bevolking / gebouw ; de grootste brengen dan nog wat anders op zoals bv. Mana .
voor de meeste spelers is het uitzicht van hun stad belangrijker dan de oppervlakte die ze daarvoor nodig hebben , wat dan weer resulteert in een hoop gebouwen en amper de mogelijkheid om nog bouw oppervlakte bij te zetten , ik heb nu nog een 38 vlakken ( 5x5 )die ik nog moet gaan verwerven vooraleer ik die kan gebruiken .
ik dacht in het begin er ook zo over , dat men veel meer huizen nodig had maar heb dat moeten herzien na een grondige studie / vergelijking hierover
ik heb enkele gebouwtjes staan van 2x2 en 2x3 die dat enkel al bijna zoveel bevolking opleveren dan een huis op het lvl dat ik ze staan heb , en waarvan 2 ervan al snel 30-50% meer opbrengen .
alles in dit spel is zuiver bereken en puzzelen om zoveel mogelijk de plaatst die men heeft zonder plaats verlies op te vullen .
neem nu even de " treurwilg ( 5x5 )en boselfen habitat ( 4x7 ) " als voorbeeld
treurwilg levert cultuur (3500) + mana (2800 ) op habitat , cultuur 2900 ; mana 2900 + bevolking 1130 .
dan lever dit per vlakje op , 5x5 = 112 mana en 140 cultuur ; 4x7 = 103 en 103 + 1130 bevolking op wat een verwaarloosbare meeropbrengst ( treurwilg ) is gezien de extra bevolking die ze opbrengen tegenover elkaar , uiteindelijk speelt dat extra uurtje dat er nodig is voor dezelfde hoeveelheid te bekomen geen enkele rol gezien dit een tijdloos spel is wat tot in de eeuwigheid kan voortgaan , zolang er nieuwe hoofdstukken worden aangemaakt .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik wil ook even tegengas geven.
Ik vind cultuur/pop gebouw gewoon de beste die er zijn. Bij sommige is het zelf vrij duidelijk dat ze supergoed zijn. Als ze meer populatie per vakje geven dan het beste huis, dan zijn ze gewoon beter dan een huis, want dan krijg je er nog eens gratis cultuur bij. (terwijl een gewoon huis cultuur vraagt)

Ja een huis gebruikt cultuur en geeft je dus rankingpunten, maar ik denk dat ik gewoon meer rankingpunten krijg door dit soort gebouwen.

Elk zijn eigen speelstijl natuurlijk, en dit event zat er ook geen enkel cultuur/pop gebouw bij dat de moeite waard is (van wat we weten tenminste)

Zonder deze gebouwen had ik nooit zo veel fabrieken kunnen zetten ook,want dan stond mijn stad voor de helft vol met huizen (wat ik ook niet zo estethisch vind) en ik zou ook niet weten wat ik me al die overschot aan munten had moeten doen van al die huizen. je kan toch niet blijven kp kopen, want dan worden ze te duur wanneer je ze moet kopen in een event
 
Ik denk dat het ook een beetje afhankelijk is van het hoofdstuk waarin je de combi eventprijs wint. Hoe lager het hoofdstuk, hoe ongunstiger de verhouding bevolking/cultuur tov van de oppervlakte.
 

DeletedUser2021

Guest
Ik denk dat het ook een beetje afhankelijk is van het hoofdstuk waarin je de combi eventprijs wint. Hoe lager het hoofdstuk, hoe ongunstiger de verhouding bevolking/cultuur tov van de oppervlakte.
daarom dat ik in een eerdere post ook al gezegd heb dat ik geregeld minder opbrengend gebouwen ( meestal kleinere en minder opbrengende aan cultuur/ bevolking ) vervang door nieuwere die die meestal iets groter zijn maar ten opzichte van de gebouwen die ik verwijder , wel meer opbrengen .
 

DeletedUser2600

Guest
moet je wel geluk hebben dat je er 20 na elkaar wint
niet iedereen win er 20 na elkaar
 
Bovenaan