• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback verplaatsing van spelers

Goede indicaties van spelers die gestopt ijn, is dat ze steeds hetzelfde gebouw aan het uppen zijn (je moet inloggen om uppen te be-eindigen nadat het klaar is, dus die spelers loggen nooit in), of gebrek aan gebouwen uit recente events. Dat laatste hoeft niet altijd, er zijn ook wel spelers die de events helemaal niet doen.
 
Ik zie dus nog niet erg waarom dit een betere plaats is. Tenzij...... ze die hoek waar ik zat inderdaad willen gebruiken om minder of niet actieve spelers naartoe te verplaatsen. Misschien gaat het dan toch langzaam aan lopen
 

Deleted User - 124539

Guest
Je moet er ook rekening mee houden dat sommige van de spelers die geen hulp teruggeven jou nog niet hebben ontdekt.
 
Dat zou kunnen maar er zitten ook grotere spelers dan ik zelf ben dicht bij mij en je wil toch niet zeggen dat die mij nog niet ontdekt hebben. Dan hebben ze weinig vordering op de wereldkaart gemaakten en zijn ze alleen met de onderzoeksboom bezig geweest , dat geloof ik niet.
 

Deleted User - 124539

Guest
Dan geven ze geen burenhulp of zijn ze inderdaad niet actief, het tweede het meest waarschijnlijk als ze ook geen hulp geven nadat jij hulp hebt gegeven.
 

DeletedUser726

Guest
En dan is er altijd nog elvenstats, waar je na een tijdje de indicator ziet “mogelijk inactief”. Wordt na een tijd getoond als de statistieken van de speler niet wijzigen
 
Dan geven ze geen burenhulp of zijn ze inderdaad niet actief, het tweede het meest waarschijnlijk als ze ook geen hulp geven nadat jij hulp hebt gegeven.
Heb nu , zins ik daar zit, . inderdaad elke week het hele ontdekte gebied hulp gegeven, om uit te proberen hoe het hier zit met die hulp, en maar van een heel klein deel een reactie terug gehad. Die spelers krijgen nu van mij bijna elke dag hulp en ik krijg het ook terug dus die zijn wel actief op dit gebied . Om nu op elvenstats te kijken hoe actief iemand is gaat mij wat ver . Dat is toch maar betrekkelijk want waar kijk je naar om te oordelen of iemand actief is of niet . Nee, ik gaf dit alleen maar aan omdat als je verplaatst ben naar een "zogenaamde betere plaats"dat mijn inziens niet altijd zo hoeft te zijn.
 

Deleted User - 147694

Guest
Het is ook altijd een momentopname.

Voor hetzelfde geld kan het zijn dat een deel van die actieve spelers naderhand minder actief worden of zelfs stoppen.
 
Nog zo een paar vragen ; Hoe groot of klein moet dan de verbetering zijn om als "beter "aan gemerkt te worden? ; Wat is actief ; actiever ; meer of minder actief of weinig of niet actief/inactief?; Op welk gebied of gebieden moet dat dan zijn? ; Wat is een grote speler of wat is een grotere/ kleinere speler of ben je een kleine speler? Hoe meet je dat en in vergelijking met wie of wat? Natuurlijk heb je gelijk dat dat een momentopname is maar hoe oud is deze? Van een week geleden,een maand of maanden geleden? Hoe ouder hoe meer er in die tussentijd alweer verandert is. Als je dat dan toch aanhoud wekt het , mijn inziens , alleen een soort van valse verwachting met als risico op telurstelling en minder gaan spelen of opgeven.
 

Deleted User - 147694

Guest
Die informatie is alleen bekend bij InnoGames, denk niet dat ze daar uitspraken over zullen doen, ivm bedrijfsmatige informatie. Maar wie weet kan @DonFrank je daar meer over mededelen @FairyBlossum. Maar geen garanties van mij. :p
 
Die informatie is alleen bekend bij InnoGames, denk niet dat ze daar uitspraken over zullen doen, ivm bedrijfsmatige informatie. Maar wie weet kan @DonFrank je daar meer over mededelen @FairyBlossum. Maar geen garanties van mij. :p
Nee geen garanties en ik denk dat InoGames hier ook liever vaag over blijft .Hoe minder wij overal het fijne van weten hoe meer zij kunnen doen wat ze willen en er een uitleg aan geven die hun het beste uitkomt . Hoe wij dan mee kunnen denken en goede feet-back kunnen geven begrijp ik dan niet helemaal maar dat zal wel aan mij liggen :) ;)
 
Nog zo een paar vragen ; Hoe groot of klein moet dan de verbetering zijn om als "beter "aan gemerkt te worden? ; Wat is actief ; actiever ; meer of minder actief of weinig of niet actief/inactief?; Op welk gebied of gebieden moet dat dan zijn? ; Wat is een grote speler of wat is een grotere/ kleinere speler of ben je een kleine speler? Hoe meet je dat en in vergelijking met wie of wat? Natuurlijk heb je gelijk dat dat een momentopname is maar hoe oud is deze? Van een week geleden,een maand of maanden geleden? Hoe ouder hoe meer er in die tussentijd alweer verandert is. Als je dat dan toch aanhoud wekt het , mijn inziens , alleen een soort van valse verwachting met als risico op telurstelling en minder gaan spelen of opgeven.

Uit de spelregels:
Speleraccounts kunnen verwijderd worden van een wereld na 30 dagen van inactief zijn. Let hierbij op dat eventuele diamanten gekoppeld zijn aan je master account. Deze zullen niet verwijderd worden.
Je kan er dus redelijkerwijs vanuit gaan dat een actieve speler een speler is die de afgelopen 30 dagen heeft ingelogd.

Als voor hoe het nu werkt:
1x per week wordt er gekeken of er een identieke plek ik die dichter bij het midden van de map ligt, als deze wordt gevonden wordt de speler dus dichter naar het midden verplaatst.

Het probleem met het huidige systeem is dat er enkel naar binnen wordt verplaatst. spelers die niet na 30 dagen maar pas na 3 jaar kunnen worden verwijderd worden niet (tijdelijk) naar buiten verplaatst. hierdoor is het centrum geen plek bruisend van activiteit die je zou verwachten.
Dit is ook direct aangegeven als feedback toen dit systeem is geintroduceerd, er is zelfs nog een tijdje verwarring geweest of spelers nu wel of niet naar buiten werden verplaatst, maar uiteindelijk is aangegeven dat dit niet gebeurd.

Volgens mij is ook ergens aangegeven (geen idee waar ik het heb gelezen) dat men van plan is dit eindelijk te gaan aanpakken.
Echter tussen plannen om het aan te pakken en dat wij daadwerkelijk gaan zien kan veel tijd zitten. goed voorbeeld is de sterren bij cross tier trade, DonFrank heeft al ik denk een jaar geleden aangegeven dat men er serieus naar aan het kijken is, en pas nu zien wij ook daadwerkelijk een actie op het betaforum dat men er daadwerkelijk mee bezig is inclusief screenshots.

Maar gezien dat we recent meer van deze "verbeteringen" in het spel zien waar we al jaren om vragen heb ik er wel vertrouwen in dat het ook daadwerkelijk gaat komen, de grote vraag is echter wanneer. is dat volgende maand of misschien ook pas in 2021.
En wie weet is het wel zo lastig om te programmeren dat men er helemaal vanaf zal zien.

Het vetrouwen komt omdat de laatste tijd duidelijk meer gefocust op het spel te verbeteren dan alleen maar bezig zijn met het uitbrengen van content zoals we vaak in het verleden zagen. Zo kunnen we bijvoorbeeld werkplaatsen in 1 keer allemaal resetten, is het makkelijker geworden om de juiste provincies te vinden op de wereldmap, is men manieren aan het testen om burenhulp te verbeteren op de desktop ect.
Ik wacht dan ook met spanning het moment af dat we een verbeterd verhuissysteem gaan zien.
 
Als alleen 1 x per maand inloggen al als actief wordt gezien begrijp ik een beetje waarom het zo lang duurt en moeilijk is om de kaart op te schonen en actiever te maken.want dan zijn er heel veel spelers actief en blijven dan gewoon staan zonder dat ze verder iets doen. Nou alleen 1 x per maand inloggen noem ik niet actief hoor. Daar moet je echt wel iets meer voor doen zou ik zo zeggen
 
Dat ze met heel veel dingen bezig zijn om te verbeteren maar dat dat nog al veel tijd kost heb ik begrepen maar is het niet mogelijk om ons zo nu en dan tussentijds wat beter op de hoogte te houden omtrent de vorderingen met het een en ander. Als er extra problemen op duiken terwijl zij zo hard voor ons bezig zijn en ze delen die met ons zijn er misschien mensen die mee kunnen denken over een oplossing. Gaat het misschien iets sneller als niet een paar mensen alles alleen uit moeten zoeken Ik denk dat er dan meer duidelijkheid, rust en begrip komt voor hoe lang iets duurt en voor het team en hoe hard zij werken om het ons naar de zin te maken want dat wij nog al wat van hun vragen geloof ik wel. Dikke duim op voor het team hoor
 
Als alleen 1 x per maand inloggen al als actief wordt gezien begrijp ik een beetje waarom het zo lang duurt en moeilijk is om de kaart op te schonen en actiever te maken.want dan zijn er heel veel spelers actief en blijven dan gewoon staan zonder dat ze verder iets doen. Nou alleen 1 x per maand inloggen noem ik niet actief hoor. Daar moet je echt wel iets meer voor doen zou ik zo zeggen
Je moet ergens een grens trekken, ik denk niet dat er heel veel spelers zijn die maar eens per maand inloggen, en iemand moet natuurlijk wel op vakantie kunnen gaan zonder bang te zijn als inactief te worden gezien.

Dat ze met heel veel dingen bezig zijn om te verbeteren maar dat dat nog al veel tijd kost heb ik begrepen maar is het niet mogelijk om ons zo nu en dan tussentijds wat beter op de hoogte te houden omtrent de vorderingen met het een en ander. Als er extra problemen op duiken terwijl zij zo hard voor ons bezig zijn en ze delen die met ons zijn er misschien mensen die mee kunnen denken over een oplossing. Gaat het misschien iets sneller als niet een paar mensen alles alleen uit moeten zoeken Ik denk dat er dan meer duidelijkheid, rust en begrip komt voor hoe lang iets duurt en voor het team en hoe hard zij werken om het ons naar de zin te maken want dat wij nog al wat van hun vragen geloof ik wel. Dikke duim op voor het team hoor
Ben het deels met je eens, echter vergeet niet dat veel mensen alleen lezen wat ze willen lezen en dat als je als bedrijf het kleinste foutje maakt/schrijft je later met dit om de oren wordt geslagen. je schept namelijk toch verwachtingen die mogelijk niet waargemaakt kunnen worden.
 
Je moet ergens een grens trekken, ik denk niet dat er heel veel spelers zijn die maar eens per maand inloggen, en iemand moet natuurlijk wel op vakantie kunnen gaan zonder bang te zijn als inactief te worden gezien.

Ja dat wel maar om echt actief te zijn mag je wel wat meer doen lijkt mij
Ben het deels met je eens, echter vergeet niet dat veel mensen alleen lezen wat ze willen lezen en dat als je als bedrijf het kleinste foutje maakt/schrijft je later met dit om de oren wordt geslagen. je schept namelijk toch verwachtingen die mogelijk niet waargemaakt kunnen worden.
Dat mensen alleen lezen wat ze willen lezen hou je toch wel en dat ze voorzichtig zijn met wat ze zeggen en schrijven begrijp ik maar om feetback vragen,zeggen dat het door gegeven wordt en dan niet meer laten horen wat er verder mee gedaan wordt vind ik ook niet helemaal eerlijk tegenover de mensen die serieus proberen mee te denken
 
Bovenaan