• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback verplaatsing van spelers

elke speler moet weg na 1 maand inactief te zijn geweest. liefst naar de rand van de kaart, nog liever naar een 2de centraal punt, wat dus eigenlijk een 2de wereldkaart betekent.
 
Ik ben blij dat dat inderdaad zo niet werkt anders had ik ook verbannen geweest . Vorrige zomer ben ik er meer dan een maand tussen uit geweest door een ziekenhuisopnamen en kon toen niet spelen Gelukkig voor mij kijken ze over een langere periode en dat is inderdaad beter
 
De speler gaat na een bepaalde tijd in "limbo" dus weg van de kaart, als hij weer opnieuw inlogt krijgt hij weer een nieuwe plek op de wereldkaart onder dezelfde condieties.
Als je aartsmagier verdwijnd voor een zeer lange tijd kan je het beste support een verzoek sturen en die lossen dat probleem dan voor je op.

Na 3 jaar wordt een speler verwijderd, dus minimaal 2017 en dan zal die niet lang meer bestaan.

Dank. Weg van de kaart is al heel wat, zelfs "tijdelijk", zeker als dat eveneens geldt voor spelers die ooit iets betaald hebben.
Drie jaar is best lang, maar stukken korter dan eeuwig.
Overigens heb ik geen probleem met mijn huidige BS, integendeel ;). In het vorige BS heeft die AM het netjes overgedragen en uiteindelijk heb ik dat BS opgeheven.
 
Dat mag jij vinden, maar daar ben ik het absoluut niet mee eens... wel eens gehoord van het echte leven? Soms zijn andere dingen (al dan niet tijdelijk) belangrijker! Zo heb ik zelf bijv. een half jaar chemotherapie moeten doen... dan is Elvenar echt de laatste prioriteit!
lees dat beta en NL helemaal: daar wordt oa door ondergetekende een vakantie-modus geopperd zodat je in feite 2 maanden weg kunt zijn.
Dit spel is voor vrijwel dagelijkse spelers (indien lid van een actief bg). In dat geval is enkele dagen al te lang en een week; 'not done'. Dus een maand al veel te lang zonder goede reden.
RL gaat altijd voor, MAAR indien je voor dit spel kiest, horen daar verantwoordelijkheden bij.
Wil/kan je die niet aan? Ga dan patience spelen:D
Er zijn zat opties om dit goed af te handelen. Gewoon inactief zijn en een plaats bezet houden wat actieve spelers ontzettend ergert, is de onjuiste keuze.
Lees alles, dan weet je wat de opties zijn en is mijn reactie veel begrijpelijker.
Ik ga niet telkens een stuk schrijven dat minstens zo lang is als dit, om het voor elke noob/newbie/luie speler inzichtelijk te maken.
no offense, maar ja, dat 'zeggen' heeft waarsch weinig nut. Toch bedoel ik het zo.
 
lees dat beta en NL helemaal: daar wordt oa door ondergetekende een vakantie-modus geopperd zodat je in feite 2 maanden weg kunt zijn.
Dit spel is voor vrijwel dagelijkse spelers (indien lid van een actief bg). In dat geval is enkele dagen al te lang en een week; 'not done'. Dus een maand al veel te lang zonder goede reden.
RL gaat altijd voor, MAAR indien je voor dit spel kiest, horen daar verantwoordelijkheden bij.
Wil/kan je die niet aan? Ga dan patience spelen:D
Er zijn zat opties om dit goed af te handelen. Gewoon inactief zijn en een plaats bezet houden wat actieve spelers ontzettend ergert, is de onjuiste keuze.
Lees alles, dan weet je wat de opties zijn en is mijn reactie veel begrijpelijker.
Ik ga niet telkens een stuk schrijven dat minstens zo lang is als dit, om het voor elke noob/newbie/luie speler inzichtelijk te maken.
no offense, maar ja, dat 'zeggen' heeft waarsch weinig nut. Toch bedoel ik het zo
Wie ben jij om te bepalen door wie en hoe dit spel gespeeld dient te worden? Je reactie is enorm kort door de bocht en puur vanuit je eigen opvattingen en op basis van jouw leven geredeneerd. Verder hoort bij het spelen in een BS ook een stukje sociaal gedrag; dat betekent ook rekening willen houden met de omstandigheden van een ander. En ter informatie: ik heb op Arendyll hoofdstuk 15 afrgerond... dus een newbie ben ik zeker niet!
 
Niet iedereen heeft elke dag de hele dag de tijd om te spelen,hoor.Als jij liever speelt met alleen maar mensen die dat wel kunnen ,misschien moet je dan aan Ino vragen of ze voor die mensen een aparte kaart maken. Of een apart deel van de kaart net als wij graag zien dat alle niet actieven bij elkaar gezet worden aan de rand van de kaart of in een bepaalde hoek.
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 147694

Guest
Lees alles, dan weet je wat de opties zijn en is mijn reactie veel begrijpelijker.
Is er nog meer te lezen dan dit relaas?

Een maand en dan verwijderd worden is vind ik veel te kort door de bocht, soms kun je niks aan inactiviteit doen, gun deze mensen dan ook de gelegenheid om weer terug te kunnen keren. Dat jij geluk hebt dat jij nooit voor een iets langere tijd niet aanwezig kunt zijn, betekend niet dat de rest van ons die luxe hebben, binnen je eigen BS mag jij als de Aartsmagiër je eigen beleid rigoureus doorvoeren, maar serverbreed val je denk ik binnen de minderheid die er zo over denkt.

Gelukkig maar, want anders was ik ook allang verdwenen toen ik een paar maanden niet spelen kon doordat ik in een grote verbouwing zat.
 
Limbo is een best slimme oplossing
Niet iedereen heeft elke dag de hele dag de tijd om te spelen,hoor.Als jij liever speelt met alleen maar mensen die dat wel kunnen ,misschien moet je dan aan Ino vragen of ze voor die mensen een aparte kaart maken. Of een apart deel van de kaart net als wij graag zien dat alle niet actieven bij elkaar gezet worden aan de rand van de kaart of in een bepaalde hoek.

Het gebruik van limbo is best een slimme oplossing die niemand schaad.

Stel spelers die als inactief worden beschouwd zouden naar buiten worden geplaatst:
Dan zitten alle actieve spelers in de kern en alle inactieve accounts om deze actieve spelers heen.

Waar komen de nieuwe spelers?
Stel het volgende plaatje voor.

1583426602330.png

  • Groen is de actieve kern
  • Rood zijn de inactieve spelers
  • Geel zijn nieuwe spelers voor wie nog geen nieuwe plek / verhuis moment heeft plaatsgevonden
De nieuwe gele spelers komen dus op een plek terecht waar er geen actieve spelers zijn.
Zij hebben dus geen handelsparners en kunnen zo in de problemen komen waardoor ze weer snel afhaken.

Als we het rode deel echter in limbo plaatsen komen deze spelers aan de rand van de actieve kern terecht waar "grote spelers" hun kleine handel kunnen oppakken, burenhulp krijgen ect. hierdoor is de kans veel groter dat nieuwe spelers blijven.

Hetzelfde geld voor rode spelers die terugkomen, zij worden vanuit limbo terug geplaatst aan de rand van de kern.
Zou dit niet het geval zijn dan zouden zij zich ergens in het rode niemandsland bevinden met dezelfde gevolgen.

Limbo is dus geen slecht ding, maar een goed ding, het zorgt ervoor dat niemand in een niemandsland terecht gaat komen en altijd spelers om zich heen heeft die in meer of mindere mate actief zijn.
 
Uiteindelijk is het toch de bedoeling dat de meest actieve spelers bij elkaar in het midden komen en de niet actieven zo ver mogelijk weg-naar de buitenrand. Al die andere meer of minder actieven daar tussen in al naar gelang hun activiteit dichterbij of verder weg van het midden . Nieuwe spelers kunnen hier dan tussen geplaatst worden
 
Uiteindelijk is het toch de bedoeling dat de meest actieve spelers bij elkaar in het midden komen
Hoe kom je erbij dat dit de bedoeling zou zijn? Dat grotere spelers dat prettig zouden vinden begrijp ik, maar dat is iets anders... en verder, als iemand door omstandigheden in het prive leven na (bijv) 2 maanden 'in limbo' terecht komen, en vervolgens het spel weer volop kunnen en willen oppakken... hoe (en wanneer) zet je die dan weer terug? Ik ben pertinent tegen!
 

Deleted User - 147694

Guest
Overigens wordt er te simplistisch gesproken over het verplaatsen en herplaatsen van spelers, spelers terugplaatsen is afhankelijk van de positie ten opzichte van de relikwie-provincies, dit betekend dat een speler niet overal zonder problemen geplaatst kunnen worden omdat dan de vorm van het ontdekte gebied identiek moet zijn aan de originele positie van die betreffende speler op de wereldkaart.

Dus als je bijvoorbeeld 43 marmerprovincies vrijgespeeld hebt, dan moet je die ook weer precies terug krijgen. Dit is nu ook al de reden dat spelers die in een dunbevolkt gebied zitten, niet per direct verplaatst worden omdat die speler als een puzzelstukje weer geplaatst moet worden tussen de juiste andere puzzelstukjes.
 
Dat is wat ik regelmatig heb gelezen . Als dat meer de wens van de grotere spelers is en nog niet zozeer de bedoeling van al dat verplaatsen heb ik het misschien verkeerd begrepen ,sorry hoor. Wie zegt overigens dat je na bv 2 maanden minder of niet actief te zijn geweest al gelijk in limbo geplaatst zou moeten worden? Ik heb dat nooit gezegd. Ino kijkt over een langere tijd en dan nog hoeft het niet zo te zijn maar kan die speler eerst nog naar bv. een iets rustigere plaats verplaatst worden waarvandaan hij ook zo weer terug kan als hij weer actiever wordt. Dat het allemaal niet zo makkelijk is en even snel gedaan is begrijp ik best . Het is ook een heel gepuzzel om iedereen op een door hemzelf juist geachte plaats te zetten , daar denk ik echt niet te licht over hoor
 

Deleted User - 147694

Guest
Ik zou vooral al blij zijn als de spelers die meer dan een jaar niet meer online geweest zijn er tussenuit gehaald zouden worden. :)
 
Wie zegt overigens dat je na bv 2 maanden minder of niet actief te zijn geweest al gelijk in limbo geplaatst zou moeten worden?
Lees de commentaren Richord hierboven, waar jij je - ogenschijnlijk - bij aansluit... als dat niet zo is, dan is je reactie daar iig niet duidelijk over!
 
Hoe kom je erbij dat dit de bedoeling zou zijn? Dat grotere spelers dat prettig zouden vinden begrijp ik, maar dat is iets anders... en verder, als iemand door omstandigheden in het prive leven na (bijv) 2 maanden 'in limbo' terecht komen, en vervolgens het spel weer volop kunnen en willen oppakken... hoe (en wanneer) zet je die dan weer terug? Ik ben pertinent tegen!

Mocht je oude plek beschikbaar zijn dan kom je daar terug, anders krijg je gewoon een vergelijkbare plek toegewezen op de wereldkaart.

Het is niet zo dat het de bedoeling is om alle grote spelers bij elkaar te zetten, het nadeel van eenrichting verplaatsen zoals nu gebeurd is dat spelers die stoppen niet uit het centrum verdwijnen, jij bevind je misschien in een bevoorrechte positie van een plek waar spelers behoorlijk actief zijn maar voor vele andere spelers geld dit niet.

Zij bevinden zich in niemands land en zouden heel graag naar een "betere plek" willen, dit geld voor zowel gevorderde maar ook voor minder gevorderde en zelfs beginnende spelers die toevallig dat ene vrijgekomen plekje omdat een speler 3 jaar inactief is en wordt verwijderd krijgt toegewezen.

Het oude verhuissysteem loste de problemen een tijdje op maar de leeftijd hiervan zorgt nu voor nieuwe problemen
Er zijn momenteel voldoende spelers met maar 5 actieve buren omdat ze toevallig op de "verkeerde plek" zijn terechtgekomen.
Deze spelers willen ook graag een goed plekje krijgen.
Dit betekend dus dat al die "dode steden" er tussen uit moeten. echter moeten die spelers van "dode steden" ook een kans krijgen om terug naar het spel te komen en deze weer oppakken.

Het puur naar buiten verplaatsen levert zoals ik eerder heb aangegeven hierboven weer andere problemen op, daarom is limbo een ideale oplossing.

Stel: je wordt morgen ziek of krijgt een ongeluk en ligt 6 maanden in het ziekenhuis / revalidatiecentrum en elvenar is het laatste waar je op dat moment mee bezig bent.

  • Na een langere periode van inactiviteit wordt je stad in limbo geplaatst, deze wordt van de wereldmap verwijderd en opgeslagen.
  • Je plek wordt toegewezen aan een anderen (nieuwe) speler van elvenar
  • Na 6 maanden pak je het spel weer op, en logt in.
  • Je stad wordt uit limbo gehaald en je krijgt nieuwe identieke plek toegewezen op de wereldkaart met dezelfde bonussen en provincies om je heen (voorwaarde voor een verhuizing), dit is identiek aan het plaatsen van een nieuw geregistreerd account op elvenar met het verschil dat deze plek moet voldoen aan dezelfde bonusprovincies als toen de speler stopte.
  • Deze nieuwe plek heeft actieve buren.
  • Elke speler van elvenar groot of klein heeft nu een geschikte plek met actieve buren. er bestaan geen "dode zones" meer.
Als de speler enkel naar buiten zou worden geplaatst zou deze speler na 6 maanden terug komen op een plek waar zich enkel spelers bevinden die "gestopt" zijn, een plek zonder buren, zonder handel volledig aangewezen op een broederschap, zonder BS valt dan niet te spelen.
Als de speler blijft plakken op dezelfde plek hebben andere spelers die op slechte plekken zitten geen kans op een goede plek.

Het verhuissysteem is ooit ontworpen om vergelijkbare problemen uit het verleden op te lossen, spelers die zich in gebieden bevonden met enkel lege plekken / goudmijnen. het wordt nu verbeterd om de ontwerpfouten uit de eerste versie op te lossen.
 
Lees de commentaren Richord hierboven, waar jij je - ogenschijnlijk - bij aansluit... als dat niet zo is, dan is je reactie daar iig niet duidelijk over!
Sorry als ik het niet altijd duidelijk verwoord maar dat is het gevolg van mijn hersenschaden. Ik ben het net als jij het absolut niet eens met Richord. Die is mij veel te streng als hij het heeft over zelfs 1 dag niet actief zijn, dat dat al niet kan, laat staan 1 week of 1 maand en dat je dan al verwijdert moeten worden Echt niet,en gelukkig gebeurd dat ook niet zo. Waar ik me wel beter in kan vinden is hoe @CrazyWizard het uitlegt,vooral in de post hierboven. Ik hoop dat dit duidelijker is. Voor de duidelijkheid als ik het heb over niet actieven spelers bedoel ik spelers die eerder 1 tot 2 jaar niet actief zijn of die gestopt zijn dan de spelers die een aantal maanden niet actief zijn door omstandigheden. Wij kunnen nu eenmaal niet zien wat de reden is voor de afwezigheid en of ze op een later tijdstip weer verder willen/kunnen spelen .
 
Laatst bewerkt:
ach ach ach. reacties zonder maar even na te denken dat wat ik schrijf misschien te letterlijk/recht voor z'n raap geschreven is.
Neem fora met een korrel zou aub en haal de essentie uit iemand reactie en laat je mening eruit.
Ik heb een hekel aan lange tekst omdat het zo veel tijd kost. zoals nu.
-actieve spelers bij elkaar: ja
-inactieve spelers naar een 2de centrum of alternatief: ja
-vakantiemodus om dat te voorkomen: ja
-meer dan een maand wachten op iemand NAAST vakantiemodus: NEE
(vergelijkbare plek wordt geregeld als je wordt verplaatst)

Dit topic gaat over het verplaatsen van spelers.
Dus de 1ste 2 punten zijn belangrijk. Welke beredenering of mening dan ook. (voor mij).
Waarom?
Omdat ik hulp nodig heb ipv al die munten die ik krijg van hulp geven zonder return.
actieve handel; ook zo.
Logica (op basis van actief spel) staat voor deze punten.

RL is belangrijk, maar als je dit spel speelt en zeker als je in een goed bg zit, horen daar verplichtingen bij, want je maakt deel uit van een groep.
Uitzonderingen kunnen gemaakt worden, maar de rest moet ontmoedigd/onmogelijk gemaakt worden.
 
Laat ik nu net denken dat een forum als dit juist de plek is om je mening ergens over te geven/te laten weten aan Ino hoe je er over denk of wat je van het spel en de door hun doorgevoerde veranderingen vindt,alsmede mee te denken en te komen tot tips of mogelijke oplossingen voor problemen die wij ervaren in en verbeteringen voor dit spel.Om elkaar dan gelijk "aan te vallen"omdat iemand een andere mening heeft dan jij of het net even anders /ongelukkig of onduidelijk verwoord lijkt mij niet de juiste manier. Als ik zo alle berichten op dit topic door lees denk ik dat we het eens kunnen zijn dat het fijner is met actieve spelers om ons heen,en dat de spelers die niet meer actief zijn er tussen uit gehaald worden. Spelers die gestopt zijn helemaal verwijdert worden en dat er een oplossing komt voor hen die door omstandigheden een kortere of langere tijd niet actief kunnen zijn. Het is aan Ino en het systeem om te bepalen of iemand tot de minder of niet actieve behoord of juist tot de actieven. Daar bij tellen veel dingen mee en het is eerlijk om hier een wat langere tijd voor te nemen om dit te meten. Daar bij komt nog of iemand zo al veel of weinig tijd heeft om te spelen want niet iedereen heeft evenveel tijd en om mensen met minder beschikbare tijd dan maar gelijk als minder actief te bestempelen gaat mij te ver.Ik heb begrepen dat Ino al heel druk bezig is met het aanpassen van het systeem en met het verplaatsen van actieve spelers naar een voor hen betere plaats maar die moet er wel zijn (precies als op de oude plaats)en dat is niet zo maar 1 2 3 gedaan. Ook in deze is dus geduld een schone zaak
 
Bovenaan