• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback verplaatsing van spelers

DeletedUser1143

Guest
Ik zeg succes aan diegene die het handmatige verplaatsen moeten doen en hopelijk weer een leuke actieve wereld ervoor terug.
 

DeletedUser1713

Guest
als je wordt verplaats ben je dan u bonusproducten kwijt?ik heb hout boekrollen en toverstof. krijg ik dan andere bonusgoederen?
 
Eindelijk en nu maar hopen dat ik verplaatst word.
Heb een nogal raar patroon omdat ik naar 3 spelers toe gewerkt heb ben wel bezig om het weer een beetje mooi rond te krijgen :)
 
als je wordt verplaats ben je dan u bonusproducten kwijt?ik heb hout boekrollen en toverstof. krijg ik dan andere bonusgoederen?
nee hoor, je komt in een vakje die volledig identiek is met je huidige vakje. Dus alles rond jou op de kaart blijft ook hetzelfde, dus als je 3 bv 3 marmers hebt in ring 3, dan zal je na verplaatsing ook 3 marmers hebben op exact dezelfde locatie als nu.
 
ik heb wel nog een vraagske, hoe vaak gaat die movement nu gebeuren, is dit een wekelijks iets? een eenmalig iets?
Ik vrees een beetje dat ik ergens terecht ga komen op een plaats waar veel spelers het opgegeven gaan hebben wegens combatupdate(s).
Maar die zullen nog niet lang genoeg gestopt zijn om als inactief gevlag te zijn en dus meeverhuizen naar het midden, terwijl ze eigenlijk buiten zouden moeten zitten
 
Het begint handmatig (oa ivm enorme volume), daarna loopt er wekelijks een script dat verplaatsingen uitvoert.
Het script zal spelers die langer dan 4 weken inactief zijn maar niet kunnen worden verwijderd naar de buitenringen verplaatsen, actieve spelers die het verst weg geplaats zijn van het centrum en voor wie er plek is gekomen zullen daarintegen richting het centrum verhuizen.

Alle inactieve buren zullen dus je nooit langer dan 4 weken je tot last zijn.
 

DeletedUser1721

Guest
Elfen en mensen,

We zijn lang bezig geweest om een goede en werkbare oplossing te vinden voor het probleem van te weinig buren. Nu zijn we zover dat er een daadwerkelijke verhuizing aan zit te komen.

Lees hier alles over hoe het gaat werken.

We zijn benieuwd naar jullie meningen en ervaring.

Het Elvenar team.

Zou super zijn! Ik had vroeger massa's buren, maar die zijn allemaal verdwenen.
Het enige dat ik er nu nog van heb zijn om de zoveel uur wat muntjes...
Voor de dichtst bijzijnde buur moet ik al snel 3 of 4 provincies veroveren, en dan is er weer een gigantisch stuk leeg.
Ik kijk er al naar uit! Dat onze bonusproducten onaangeroerd blijven is helemaal geweldig!
Thx!
Nog één bedenking, wat is ver weg van het centrum? Ik mag dan dat gevoel hebben, maar misschien denkt het script hier anders over?
 

DeletedUser1143

Guest
Nog één bedenking, wat is ver weg van het centrum? Ik mag dan dat gevoel hebben, maar misschien denkt het script hier anders over?

Zoek ingame desi of lord Jirre , dan heb je min of meer het centrum te pakken en kijk hoever je daarvandaan zit .
 

DeletedUser1467

Guest
Zou super zijn! Ik had vroeger massa's buren, maar die zijn allemaal verdwenen.
Het enige dat ik er nu nog van heb zijn om de zoveel uur wat muntjes...
Voor de dichtst bijzijnde buur moet ik al snel 3 of 4 provincies veroveren, en dan is er weer een gigantisch stuk leeg.
Ik kijk er al naar uit! Dat onze bonusproducten onaangeroerd blijven is helemaal geweldig!
Thx!
Nog één bedenking, wat is ver weg van het centrum? Ik mag dan dat gevoel hebben, maar misschien denkt het script hier anders over?
Nieuwe spelers werden al lange tijd vanuit het centrum geplaatst op de eerste lege plek. Als je geen buren hebt, is de kans heel erg groot dat je een heel stuk naar binnen gaat. Wat precies het centrum is, is volgens mij niet eens interessant. Iedereen die het vinkje niet heeft uitgezet wordt van buiten naar binnen geplaatst totdat van binnen uit iedereen buren heeft die in de afgelopen 30 dagen nog actief zijn geweest. Dus heel misschien blijf je nog net aan de buitenrand van actieve leden zitten, maar dan nog zul je allemaal buren hebben door de inactieve spelers die daar om heen worden geplaatst.
 

DeletedUser234

Guest
Ik heb het vanaf de verhuizing bij BETA een beetje gevolgd hier op het forum en we hadden vorige week al de verhuisknop zien staan bij de instellingen, maar ik ben er nog steeds niet uit of ik nu beter wel of niet kan verhuizen, dus vinkje aan laten staan of uit zetten.

Met de argumenten die ik hier gelezen heb, zou verhuizen de beste optie zijn, maar veel buurtjes van me gaan niet verhuizen. Op zich zit ik niet slecht, ik heb best wel wat actieve buren, die ook behulpzaam zijn als ik iets nodig heb.
Maar ik heb geen idee waar ik zit op de kaart en of ik misschien sowieso niet verplaatst wordt, omdat ik al te ver naar het midden zit. Misschien dat als ik blijf zitten, mijn buurt juist gevuld gaat worden met allemaal actieve buren.

Mijn grootste twijfel zit hem in: dat buren actief spelen, wil niet zeggen dat ze actief zijn met burenhulp geven of handelen.
Dus krijg je wel gegarandeerd een betere plek, vraag ik me dan af?

Is er ergens een lijstje te vinden met argumenten voor en tegen? Hopelijk dat dat me kan helpen een keuze te maken.

Dankjewel alvast,

groetjes Billy77
 
Als je tevreden bent met waar je nu zit, zou ik gewoon het vinkje uitzetten. Mochten er veel buren weggaan (inactief of door de verhuizing), kan je hem altijd weer aanzetten.
Het is natuurlijk altijd een gok. Mischien kom je wel in een drukke buurt terecht maar doen zij niks aan handel/burenhulp. Of kom je in een rustigere buurt terecht waar veel gedaan wordt aan handel/burenhulp.
 
Ik heb het vanaf de verhuizing bij BETA een beetje gevolgd hier op het forum en we hadden vorige week al de verhuisknop zien staan bij de instellingen, maar ik ben er nog steeds niet uit of ik nu beter wel of niet kan verhuizen, dus vinkje aan laten staan of uit zetten.

Met de argumenten die ik hier gelezen heb, zou verhuizen de beste optie zijn, maar veel buurtjes van me gaan niet verhuizen. Op zich zit ik niet slecht, ik heb best wel wat actieve buren, die ook behulpzaam zijn als ik iets nodig heb.
Maar ik heb geen idee waar ik zit op de kaart en of ik misschien sowieso niet verplaatst wordt, omdat ik al te ver naar het midden zit. Misschien dat als ik blijf zitten, mijn buurt juist gevuld gaat worden met allemaal actieve buren.

Mijn grootste twijfel zit hem in: dat buren actief spelen, wil niet zeggen dat ze actief zijn met burenhulp geven of handelen.
Dus krijg je wel gegarandeerd een betere plek, vraag ik me dan af?

Is er ergens een lijstje te vinden met argumenten voor en tegen? Hopelijk dat dat me kan helpen een keuze te maken.

Dankjewel alvast,

groetjes Billy77

de enige tegen, is dat je erg gehecht bent aan je buurt, maar dat kan je weer wegstrepen omdat de buurt toch zal verhuizen/veranderen.
Het vinkje uit is eigenlijk puur voor sentimentele waarde, mocht het vinkje blijven staan dat heeft het wel een extra functie.

Mocht je bv voor een iets langere tijd op vakantie gaan (bv 4 weken naar de bush in afrika ofzo) en je daardoor kans lopen om geflagged om inactief te zijn(4 weken niet inloggen), dan zou je het vinkje tijdelijk kunnen uitvinken om te voorkomen dat je bij terugkomst ergens naar een uithoek bent verhuist. natuurlijk zal je weer naar de bewoonde wereld verhuizen zodra je actief wordt maar dan heb je weer hele nieuwe buren. (er vanuit gaan dat er geen override is gescript bij langere inactiviteit en hij het vinkje respecteerd.
 

DeletedUser1467

Guest
de enige tegen, is dat je erg gehecht bent aan je buurt, maar dat kan je weer wegstrepen omdat de buurt toch zal verhuizen/veranderen.
Het vinkje uit is eigenlijk puur voor sentimentele waarde, mocht het vinkje blijven staan dat heeft het wel een extra functie.

Mocht je bv voor een iets langere tijd op vakantie gaan (bv 4 weken naar de bush in afrika ofzo) en je daardoor kans lopen om geflagged om inactief te zijn(4 weken niet inloggen), dan zou je het vinkje tijdelijk kunnen uitvinken om te voorkomen dat je bij terugkomst ergens naar een uithoek bent verhuist. natuurlijk zal je weer naar de bewoonde wereld verhuizen zodra je actief wordt maar dan heb je weer hele nieuwe buren. (er vanuit gaan dat er geen override is gescript bij langere inactiviteit en hij het vinkje respecteerd.
Ik vind alle buren helpen inderdaad veel te veel werk, en ben gehecht aan de namen die ik ken doordat ik regelmatig geholpen wordt. Persoonlijk vind ik het dus jammer als die vertrekken. Broederschapsleden houd je een band mee, maar ook die zal ik missen als ik tussen allemaal vreemden kom.
Ik heb het vinkje dus inderdaad uitgezet en in de broederschap uitgelegd dat die mogelijkheid er is voor als je in een volle buurt zit en liever eerst niet verhuisd wordt.
Natuurlijk is er een grote kans dat spelers die in een buurt zitten met minder dan 10% lege plekken dat die wel blijven zitten waar ze zitten en juist meer actieve buren erbij krijgen. Ik heb met 160 provincies maar 2 of 3 plaatsen met munten ipv buren.
 

DeletedUser234

Guest
Als we het hebben over het midden vd kaart en over de buitenste rand, waar spreken we dan over?

Welke speler zit in het midden en de hoeveelste ring is de buitenste rand?

Is er ergens te vinden in welke ring je zelf zit?
 
je weet helaas niet in welke ring je zit.
Het midden is ongeveer Lord Jirre en Desi, actieve spelers zullen in hun richting bewegen.

De buitenste rand is waar de spelers overgaan in niemandsland, gebieden waar eigenlijk alleen maar mijnen, een verlaten actieve spelers en verlaten steden zich bevinden.
er zijn spelers die al bijna een jaar 3-5 actieve buren hebben uit hun 200 ontdekte provincies. deze spelers zullen als eerste naar het centrum bewegen.

@CoCo tenzij al je buren ook uitvinken zullen zij snel verdwijnen, tenzij je natuurlijk al in de buurt van het centrum bevind, dan gebeurt er namelijk helemaal niets.

Als er ergens in het midden een plek vrijvalt wordt de meest verre weg gesitueerde speler die het zelfde mappatroon heeft naar deze locatie verplaatst.
Je wordt dus alleen verplaatst als het echt nodig is en je in niemandsland dreigt te komen of leeft. of als je inactief bent (verplaatst naar buiten om plaats te maken voor actieve spelers tot je terugkeer)

Het vinkje uitzetten zal dus niet bereiken wat je beoogd, op het moment dat het te laat is, moet je dan wachten tot er een geschikte plek vrijkomt en dat kan met een beetje pech wel een paar weken duren.
Het kan zeer goed zijn dat er helemaal niets met je gebeurt omdat je al in een geschikte buurt woont, dan zullen de rotte appels verdwijnen en er goede appels voor terug komen.
 

DeletedUser

Guest
Vraagje: hoe gaat het nu geregeld worden met nieuwe spelers? Komen die gelijk in het centrum te zitten of eerst in niemandsland?
Beide opties hebben voor- en nadelen.
Als een nieuwe speler die gelijk in het centrum wordt geplaatst (misschien zelfs wel ten koste van een actieve speler die nog in niemandsland zit), maar het na 10 min. spelen al opgeeft (vaak met stadhuis in de up :mad:), blijf het probleem met inactieve buren bestaan.
Anderzijds als gemotiveerde nieuwe spelers in niemandsland worden geplaatst, geven ze het misschien snel op, waardoor we te weinig aanwas van nieuwe actieve spelers krijgen.
Wat is het beleid van InnoGames hierover?
 

DeletedUser7

Guest
Zoals al eerder aangegeven zal de verhuizing niet eenmalig zijn. Een nieuwe speler zal in eerste instantie zo dicht mogelijk in het centrum worden geplaatst, maar mocht hij niet verder spelen, dan wordt deze speler verwijderd of naar de rand verplaatst en wordt zijn plek ingenomen door een actieve speler.
 
Bovenaan