• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback verplaatsing van spelers

DeletedUser3597

Guest
Het zouden geen verplichtingen moeten /hoeven zijn . Ik bedoel;je sluit je toch niet voor niets aan bij een BS . Dat doe je om ergens bij te horen en om geholpen te worden , dan spreekt het toch vanzelf dat je daar iets voor terug doet en ook de andere helpt,of niet? Dat hoeft echt niet elke dag . Niet iedereen kan elke dag spelen maar als je wel aanwezig bent en je geeft burenhulp en draagt je steentje bij in de tornooien en/of de avonduuren dan ben je voor mij ook al een actieve speler(naar vermogen dat wel). Als je alleen maar actief bent waar neer je elke dag speelt blijven er , denk ik, weinig actieve spelers over. Ja de hele grote die in de laatste hoofdstukken zitten misschien .

Nou, het is echt heel handig als er van tevoren afspraken gemaakt zijn in een bs, dan weet iedereen waar die aan toe is.
Afspraken zijn er meestal over
- Aantal keer burenhulp per week
- Aantal punten in een toernooi
- Actief meedoen met een avontuur
- Welke handel je wel en vooral welke je niet mag plaatsen
- Actief meedoen in de toren

Er zijn ook broederschappen die juist voor de vrijheid gaan en daarom ook geen of heel weinig regels hebben. Zoek er 1 uit die bij jouw speelstijl past. Broederschappen met aardig wat regels bereiken vaak wel het meest (maar als je het spel niet speelt om iets te bereiken, maar vooral om gezellig af en toe een spelletje te spelen, zoek er dan 1 met weinig regels.
 
Verplichting is een groot woord, het zijn verwachtingen van het BS naar jou toe. Niet idereen wil graag samen spelen, er zijn genoeg die alleen zelfstandig willen spelen en iet samen met anderen. Of ze willen erg competitief spelen, of juist heel relaxed, enzovoort.
Al deze mensen en nog vele anderen vind je allemaal in Elvenar. Met andere woorden, niet iedereen speelt op dezelfde manier!!

De "regels" van het BS zijn dus vooral om jouw wensen af te stemmen met de al aanwezige leden. Over het algemeen allemaal open deuren, maar hier en daar toch wel verschillen.
 
Nee dat heb ik gemerkt.Ik heb al eens vaker bij ons in de BS gevraagd wat ze met onze BS willen maar de meningen zijn nog al verdeeld dus misschien moet ik het er nog eens over hebben en als er geen duidelijkheid komt eens kijken naar een andere BS. Een BS kan je zelf kiezen uiteindelijk je plaats op de kaart niet .Hier wordt je door het systeem neer gezet en moet je maar afwachten wie je buren worden en wat je daar voor elkaar kunt betekenen.
 
dan spreekt het toch vanzelf dat je daar iets voor terug doet en ook de andere helpt,of niet?
Het zal je verbazen hoe vaak die regels nodig zijn en hoeveel spelers van BS naar BS zwerven omdat ze het vertikken om anderen te helpen... daarom zijn de regels/afspraken (of hoe je ze ook noemen wilt) helaas keihard nodig!
 
als er geen duidelijkheid komt eens kijken naar een andere BS
Een leuk BS wat bij je past maakt het verschil tussen dag en nacht.
Uit je huidige BS heb je wat geleerd over wat je belangrijk vind, neem dat mee als eis voor het volgende BS ("regels/wensen" gelden beide kanten op, jij wilt bepaalde dingen, en "zij" willen bepaalde dingen). Er zijn zoveel BSen, voldoende om een leuke te vinden.
 

Deleted User - 147694

Guest
Ik heb al eens vaker bij ons in de BS gevraagd wat ze met onze BS willen maar de meningen zijn nog al verdeeld dus misschien moet ik het er nog eens over hebben en als er geen duidelijkheid komt eens kijken naar een andere BS.

kappie.png


De omschrijving lijkt mij heel duidelijk.

we verwachten allemaal iets van elkaar.

maar wij zijn allen vrij om te doen en laten wat we willen

in vrolijke harmonie

alles mag en niets moet

enige activiteit wordt zeker op prijs gesteld


Met zo'n duidelijk omschreven broederschapsstrategie zou ik ook de weg kwijt raken...

Zoals ik het lees wordt alleen het spel spelen van je verwacht, voor de rest zijn jullie vrij om iets te doen, niets te doen of zoals ze in het Engels zo mooi zeggen, Whatever, Whenever, Wherever (wat dan ook, wanneer dan ook, waar dan ook).
 
Over die beschrijving hebben wij ook al menige discussie gehad en zo als jij het nu op een rijtje zet maakt het mij alleen maar meer duidelijk dat ze daar dus niet weten welke kant ze op willen want we konden het niet eens worden.
 

Deleted User - 147694

Guest
Het is altijd een nadeel wanneer de leiding van een Broederschap zelf niet goed voor ogen heeft wat het wil en waar ze naar willen streven.

Uiteindelijk is het een ieders eigen verantwoordelijkheid om voor zichzelf te bepalen of je nog steeds op de juiste plek zit of dat je buiten de deur moet gaan kijken.

Wat je ook zult gaan doen, kies altijd voor wat je zelf wilt in deze game, voeg je eventueel bij een ander BS en bekijk of ze bij jou passen. ;)
 
Ik heb nog eens terug gekeken naar wat er eerder op deze topic is gezegd/geschreven is. In oktober 2016 al begonnen met verplaatsen en nu 3 jaar later,veel commentaar en tips verder lijkt het nog steeds niet vlekkeloos te verlopen.Hoe kan dit? Is het zo een moeilijke/ingewikkelde klus om uit te voeren? Ik heb er geen verstand van,sorry hoor. Ik begrijp dat het uiteindelijk de bedoeling is dat alle en meest actieve spelers dichter bij elkaar in het midden van de kaart komen te staaan terwijl de niet actieven en gestopte spelers uitgeplaatst worden naar de buitenrand/ het niemandsland. Ik begrijp ook dat er begonnen is met spelers naar binnen te verplaatsen maar dat niet echt goed gaat doordat er te weinig vrije plekken zijn en als deze er zijn ze opgevuld worden met nieuwe spelers die zo als later blijkt weer snel stoppen. Klopt dit? Heb ik het zo goed begrepen?
 
Het lijkt mij toch, zoals eerder ook al aangegeven is, dat het noodzakelijk is om als eerste in het midden ruimte te maken door niet actieve spelers uit te plaatsen. Het is dan wel zaak deze vrij gekomen plekken niet op te vullen met nieuwe spelers maar deze vooralsnog meer naar buiten te plaatsen. Zo houd je in het midden ruimte om actieve spelers naartoe te verplaatsen . Als nieuwe spelers hebben laten zien dat ze blijven en actief zijn kunnen ze altijd nog verder naar binnen worden geplaatst. Het is in deze ook belangrijk om duidelijk te omschrijven wat jullie onder actief verstaan. Telt elke dag even on-line komen kijken en niets doen als actief of is elke week minimaal 1 x per week ook al genoeg als je dan maar burenhulp verleend , wat handelt , een provincie verkend en ontdekt of een bijdrage levert in een tornooi of avonduur ,de onderzoeksboom onderzoekt en je stad steets wat laat groeien?Ik persoonlijk vind het minder belangrijk of je er elke dag bent of minder, als je minder tijd hebt,, als je maar actief mee doet met het spel. Nu ben ik zelf onlangs ook verplaatst en moet daar nog mijn plaats vinden.Ik heb echter niet het gevoel dat ik meer naar het midden ben verplaatst maar meer van links onder naar rechts boven( misschien iets minder op de rand van de bewoonde wereld )maar nogsteets in de buitenste ring. Dit zou dan zijn omdat hier meer actievere spelers zitten maar dat vind ik maar betrekkelijk want ik merk nog niet zoveel van deze activieteit. Misschien komt dat nog. Wat me wel handig lijkt is dat je bij het team aan kan geven als je stopt zodat je er tussentijds el uit gehaald kan worden.
 
Wellicht heeft Inno heel andere idee-en en/of doelen dan wij denken. Als je dan ten opzichte van ons doel gaat kijken kan het lijken alsof het niet werkt, terwijl als je ten opzichte van het onbekende Inno doel gaat kijken eea werkt zoals bedoeld.
 

Deleted User - 370874

Guest
Verbeteringen voor het verhuissysteem staan op de roadmap, (de lijst met veranderingen die goedgekeurd zijn maar nog moeten worden uitgevoerd)
Echter moet dit dan nog ingepland worden door er mensen voor vrij te maken, uitgevoerd, getest ect.

Elk uur van een ontwikkelaar kan meer 1 keer ingezet worden, en tijdens de ontwikkeling kunnen er lastige of onoverkomelijke problemen tevoorschijn komen die er voor zorgen dat het uiteindelijk alsnog niet kan doorgaan, of op de langer termijn wordt geschoven.
We kunnen dus zeggen dat men er van bewust, is, dat op de planning staat om het ook aan te passen, maar dat we niet kunnen voorzien wanneer deze aanpassing ook daadwerkelijk in het spel komt.

Dit kan bijvoorbeel al in januari zijn, maar ook pas in januari 2021 of zelfs nog veel later als in mogelijk jaren als het nog meer tegenzit.
Wij kunnen dan ook geen uitspraken doen over wanneer er een oplossing komt voor de mindere kanten van het verhuissysteem, maar wel dat men er serieus mee bezig is.
 
Dank je wel voor je uitleg ,ik wist niet dat het zo ingewikkeld is en zoveel tijd neemt Ik was alleen verbaast dat deze toppic al ruim 3 jaar loopt en zo te zien nog steets niet naar een ieders tevredenheid verloopt.In iedergeval veel succes met deze grote klus.
 
Hebben jullie al iets kunnen doen met Didi 1 haar idee voor een trainingsveld op de wereldkaart voor nieuwe spelers? Ik heb nog eens gekeken op mijn oude plek en heb gezien dat daar nu het gat opgevuld wordt met kleine spelers . Zijn dit beginnende spelers of uitgeplaatste inactieve spelers?. komt hier dit zo genoemde trainingsveld? De plaats waar ik nu naar toe ben verplaatst zou meer actieve spelers bevatten maar ik weet niet waar die actiefiteit dan uit bestaat. Heb nu 93 ontdekte buren waarvan er 3 gestopt zijn maar nog niet verwijderd. Blijven er 90 over voor burenhulp maar ik krijg maar van 10 of 11 mensen hulp op regelmatige basis dus op dit gebied zijn ze toch niet zo actief.
 

DeletedUser2665

Guest
Hebben jullie al iets kunnen doen met Didi 1 haar idee voor een trainingsveld op de wereldkaart voor nieuwe spelers? Ik heb nog eens gekeken op mijn oude plek en heb gezien dat daar nu het gat opgevuld wordt met kleine spelers . Zijn dit beginnende spelers of uitgeplaatste inactieve spelers?. komt hier dit zo genoemde trainingsveld? De plaats waar ik nu naar toe ben verplaatst zou meer actieve spelers bevatten maar ik weet niet waar die actiefiteit dan uit bestaat. Heb nu 93 ontdekte buren waarvan er 3 gestopt zijn maar nog niet verwijderd. Blijven er 90 over voor burenhulp maar ik krijg maar van 10 of 11 mensen hulp op regelmatige basis dus op dit gebied zijn ze toch niet zo actief.

Op zich zegt burenhulp niet heel veel over activiteit. Zeker groter spelers hebben ten eerste minder behoefte aan een berg munten en ten tweede zóveel buren dat het geen doen is ze allemaal burenhulp te geven.
 

Deleted User - 147694

Guest
Op zich zegt burenhulp niet heel veel over activiteit. Zeker groter spelers hebben ten eerste minder behoefte aan een berg munten en ten tweede zóveel buren dat het geen doen is ze allemaal burenhulp te geven.
Amen.
 
Ik ben nog niet zo groot en er zitten ook kleinere spelers in het door mij ontdekte gebied. Ik kan de hulp wel goed gebruiken hoor en ik denk die andere kleinere spelers ook als ze nog spelen natuurlijk. Daar in tegen krijg ik al wel hulp van een stuk of 5 spelers die nog buiten het door mij ontdekte gebied liggen en dit zijn wel grote spelers dus het kan wel Als ik wel aan iedereen burenhulp geef en van 9 van de 10 spelers niets hoort of ziet lijkt het mij dat ze niet erg betrokken zijn bij hun buren Natuurlijk kan je niet altijd iedereen hulp geven maar als je hulp krijgt kan je toch ook eens hulp terug geven . Maar afgezien daarvan zie ik verder ook niet veel veranderen bij de spelers om me heen
 
Bovenaan