• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback verplaatsing van spelers

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
De GDPR zorgt ervoor dat inactieve spelers - na een heeeele lange tijd - worden verwijderd. Het aanpassen van het verplaatsingssysteem staat ook op de todo, maar wanneer dat geïmplementeerd is, kan ik helaas niet zeggen.
 
Ik ben ook net verplaatst van links onder (aan de rand van de kaart met steeds minder buren)naar een plaats rechts boven in. Hier zijn wel meer buren,vaak al grote spelers die al lang spelen . Ik heb niet het gevoel dat dit zo heel erg veel meer naar het midden van de kaart is,waar dat dan ook is.Met meer buren is er wel meer activiteit maar dat blijft vooralsnog vrij beperkt naar mijn mening. Terwijl ik in de korte tijd dat ik daar nu zit iedereen om me heen al een paar keer van burenhulp heb voorzien heb ik nog lang niet van iedereen iets terug gehoord of gezien. Ook heb ik nog niet veel handel van mijn buren gezien en als dat wel het geval was was dit in zo een grote hoeveelheid dat ik er niet veel mee kon. Kortom, of ik er blij mee moet zijn ? Ik weet het niet. Nog maar even afwachten en het een kans geven.
 
Ik ben nu bijna een jaar bezig.Ben gelijk op deze plaats aan de buiten kant geplaatst,dus dat nieuwe spelers altijd in het midden van de kaart worden geplaatst lijkt mij niet te kloppen(bij mij niet in ieder geval). Het meer bij elkaar zetten van spelers van vergelijkbare grote lijkt me wel een goed idee. Je kan je dan aan elkaar optrekken. Elkaar zien groeien maakt dat je zelf ook wilt groeien en je kan van je buren leren en elkaar helpen omdat je de zelfde dingen tegenkomt wat de onderlinge betrokkenheid sterker maken. Het maakt de onderlinge handel ook makkelijker doordat de productie grote binnen de zelfde productklasse meer in evenwicht is wat eerlijke handel bevorderd. Het blijft wel handig als er een paar spelers in de buurt zitten die al een hoofdstuk verder zijn zodat je alvast kan zien wat er komen gaat.
 
Goede middag mensen,ik weet niet of mijn idee al eens genoemd is maar wat vinden jullie er van om van de kaart een soort darteboard te maken? Ik bedoel met gekleurde ringen van binnen naar buiten,rood,oranje,geel,groen en blauw.Dan plaats je alle beginnende spelers bij de spelers van hoofdstuk 1,2 en 3 in de buitenste blauwe ring, die van hoofdstuk 4 en 5 bij elkaar in de groene ring,alle dwergen,feeen en orkken bij elkaar in de gele ring, de boselfen,de tovenaars en de halflingen in oranje en de laatste 4 hoofdstukken in het rode midden.Alle niet actieve of gestopte zet je dan in een extra( grijze/ nevelige)buitenste ring waar ze rustig kunnen "slapen"en niemand last van ze heeft. Als je de hoofdstukken uit jou ring hebt voltooid promoveer je niet alleen naar het volgende hoofdstuk maar ook naar de volgende ring/kleur en zo steeds verder naar het midden(de buls-aye). Geeft een extra dementie aan het spelen ,misschien met een kleine beloning voor als je de volgende kleur haalt? Staan ook de spelers met ongeveer de zelfde grote dichter bij elkaar wat ook weer een soort van onderlinge competitie geeft binnen de kleur/ring voor wat betreft,wie groeit er snel en bereikt de volgende kleur/ring/level. Het speelveld kan gewoon blijven zoals het nu is alleen zou je dan ergens aan de rand een extra beeldje kunnen maken waarin je kan zien in welke kleur je zit en hoe ver je nog van het midden af bent(je plaats op de totale kaart).
 

Deleted User - 147694

Guest
Geeft een extra dementie aan het spelen ,misschien met een kleine beloning voor als je de volgende kleur haalt?
Ik hoop dat je dimensie bedoelt hier...

Het idee van de huidige opbouw is dat hierdoor grotere spelers de kleine spelers kunnen helpen door middel van het afnemen van hun aanbiedingen, eventueel zelfs de enorm kromme en scheve aanbiedingen, verder hebben grotere spelers een groter bereik in de spelers die ze eventueel burenhulp kunnen geven. Als je alle spelers van een vergelijkbare grootte bij elkaar zet dan verlies je in elk geval deze pluspunten.
 
Daar heb je ook weer gelijk in,maar dat is iets dat ik nog weinig gezien heb dat grotere spelers de kleinere spelers helpen met handel.Ik bedoel ook eens goederen aanbieden in kleinere porties. misschien is dat omdat ik tot nu toe op een verkeerde plaats heb gezeten en gaat het no beter.
 

Deleted User - 147694

Guest
Je kunt natuurlijk ook via een bericht sturen naar een grotere speler bij je in de buurt of die bereid is je daar mee te helpen. Wie weet tref je iemand die het leuk vind om je op die manier vooruit te helpen.

Ik plaats met mijn grote account ook niet zo snel kleine aanbiedingen terwijl het een kleine moeite is eigenlijk. Ik zal ze nu ook wat vaker gaan plaatsen.
 
Ergens begrijp ik het wel,hoor. Als je een grote speler bent heb je vaak grote hoeveelheden producten nodig en dan zijn kleine aanbiedingen niet zo interessant , die zetten geen zoden aan de dijk.Als dat hele verplaatsen en je tussen grote actieve spelers tot doel heeft dat je door hen verder geholpen kan worden misschien kan het team hier dan ook aandacht aan besteden door dit meer en duidelijker onder een ieders aandacht te brengen .Ik ga in ieder geval contact zoeken met de grotere spelers in mijn omgeving,bedankt.
 
Het is vrij normaal voor grote spelers om zelf geen kleine aanbiedingen te plaatsen, maar ze wel af te nemen.
Kleine spelers kunnen dus het best zelf op de markt zetten wat ze zouden willen.
Als de handel binnen dezelfde tier is, is het zo weg.

Een grote speler die bij de markt aankomt, selecteert dat wat hij/zij wil geven en wat hij/zij wil aanbieden en klikt dan aan wat er is zolang de voorraad strekt.
Dat is dus incluis alle kleine aanbiedingen. Zonder al die grote spelers die de markt uitvegen als ze langskomen, was ik zelf nooit zo snel groter geworden.
Ik heb wel altijd eerlijke handel geplaatst. Zoveel mogelijk binnen dezelfde tier.
 
Ik pak kleine handel als ik het zie, als eindspeler zijn die groottes voor mij niet echt interessant, maar ik weet dat ik de andere kant er een groot plezier mee doe. Het grootste probleem is echter dat ik vrij weinig op de markt kijk, wegens de overvloedige hoeveelheid rommel die aangeboden wordt als cross-tier.

Zo lang Inno geen tijd wil steken om dat op te reduceren, zal het doorgaan en jagen ze vele spelers weg van de markt.

@FairyBlossum Ik zou proberen om binnen je BS zoveel mogelijk te gaan handelen. Als dat niet lukt (om wat voor reden dan ook), kun je overwegen om een ander BS te gaan zoeken wat beter past bij je behoeftes.
 

Deleted User - 147694

Guest
Vaak helpt het ook al als je aangeeft in de chat dat je aanbiedingen geplaatst hebt, veel spelers gaan dan toch kijken of er voor hun geschikte aanbiedingen bij zitten. Al nemen ze maar enkele aanbiedingen van je af, dan scheelt dat toch alweer.
 

Deleted User - 147694

Guest
@FairyBlossum Ik heb even je stad bekeken, ik zie dat je nog van elke fabriek meerdere hebt staan, mijn advies is om alleen de fabrieken van je bonussen te laten staan en die op maximale level te brengen en te houden. Je bonusfabrieken gaan namelijk steeds meer en meer omhoog qua productie waardoor de niet-bonusfabrieken steeds verder van de bonusfabriekproductiehoeveelheden komen te liggen. Op den duur is het gewoon niet meer rendabel, die fabrieken kosten nu eenmaal veel ruimte, bevolking en vooral productietijd die je jezelf kunt besparen door met je bonusgoederen op de handelsmarkt te gaan handelen.
 
Bedankt voor jullie info. We hebben relatief veel kleinere en middel grote spelers in onze BS.Hier doe ik al veel handel mee in kleinere porties.Dat is ook de rede dat ik ook van de niet bonusfabrieken er 1 of 2 heb staan. Ik ben dan niet alleen afhankelijk van de handel.Door deze eigen productie heb ik ook een klein voorraadje om direct de kleine spelers uit mijn BS te kunnen helpen.Als zij wat groter zijn zal ik vanzelf wel wat weg moeten doen om ruimte te maken.Het is overigens wel handig om wel een paar x de combie hout/ijzer/marmer te houden voor het avontuur.Ik kijk wel regelmatig voor handel want ik help graag kleinere spelers,ook van buiten mijn BS maar heb ook graag van alles wat op voorraad omdat je nooit precies weet waarneer je iets nodig hebt.Niet alleen de cros-tier is ergelijk maar soms kan iemand niet anders en als het dan maar wel eerlijk gaat kan ik daar nog wel mee leven maar als grote spelers binnen de zelfde tier 4 of 5 x meer vragen dan ze aanbieden en dit ook cros-tier doen terwijl ze dat niet nodig hebben daar wordt je echt ziek van.
 

Deleted User - 147694

Guest
Je kunt ook er voor kiezen om een bepaalde hoeveelheid niet bonusgoederen op voorraad te houden door die goederen van de handelsmarkt te halen door aanbiedingen van anderen te accepteren of door je eigen 1:1 aanbiedingen te plaatsen, tot je te maken krijgt met de T4-T6 10% nachtroof, verlies je namelijk niks van je voorraad goederen tenzij je ze ergens anders voor gebruikt, die methode is ook nog altijd voordeliger dan het aanhouden van die paar non-bonusfabrieken.

Maar goed, je moet niks, als jij je prettiger blijft voelen met je huidige systeem, wie ben ik om je daar van af te houden. ;)
 
overigens wel handig om wel een paar x de combie hout/ijzer/marmer te houden voor het avontuur
Het is (altijd!) handig om wat ruimte vrij te houden, o.a. zodat je - bijv. als een BSA er om vraagt - die combi's op level 1 kunt neerzetten... ook om mee te kunnen doen aan events is het tijdelijk bijbouwen van fabriekjes rendabeler dan ze permanent in je stad hebben...
 
Dus iedereen die langer speelt, zoals jij,en die advies en goede raad voor mij heeft mag die geven hoor.Dat wordt zeer gewaardeerd en zal ik serieus bekijken. Met advies vertel je niemand hoe hij of zij moet spelen.:)
 
Bovenaan