• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback verplaatsing van spelers

DeletedUser2114

Guest
Oh dat vind ik dan een hele slechte zaak...dan loopt straks het hele spel dood door de inactieve spelers die maar blijven bestaan...
Ja, vind ik ook. De knop waar je je account kunt verwijderen makkelijker vindbaar maken lijkt me al een hele verbetering. En voor elk hoofdstuk een maand langere inactiviteit voor verwijdering is misschien een goede. En diamantenspelers na een paar maanden inactiviteit een mailtje sturen of het account verwijderd mag worden. Die spelers hebben er namelijk wel geld ingestoken, dus zo mogen ze zelf bepalen of hun account blijft bestaan, maar worden er ook redelijk veel verwijderd denk ik.
 

DeletedUser

Guest
*zucht* Laat ik dit topic maar weer eens nieuw leven inblazen. Vandaag weer eens een checkje gedaan op mijn wereldkaart en het resultaat was schrikbarend. Steeds meer verdergevorderde spelers stoppen met het spel, maar laten hun stad wel op de wereldkaart staan. Ik heb er een aantal eens opgezocht in ElvenStats en dan blijkt dat ze al zeker 8 maanden inactief zijn. Sommige in een bs met 17 leden die allemaal inactief zijn.

Nieuwe buren krijg ik nauwelijks, als er al een plekje vrijkomt wordt deze direct opgevuld door een beginner die 9 van de 10 keer weer direct stopt.
Ik heb nu 502 provincies veroverd en een stuk of 25 verkend, maar kom momenteel niet verder dan hooguit 12 actieve buren. Het spel neigt hierdoor voor mij bijna onspeelbaar geworden.
Extreem weinig buren =
1) Extreem weinig handel buiten bs om
2) Extreem weinig burenhulp = geen cultuurbonus = lagere hamertjesproductie = verplicht ruimte te besteden aan meer Werkplaatsen
3) Extreem weinig burenhulp = verplicht zijn om meer ruimte te besteden aan cultuurgebouwen om toch nog iets uit de cultuurbonus te kunnen persen.

@Desi kun je dit probleem weer eens onder de aandacht van de devs brengen alsjeblieft?
Het is nu bijna 2 jaar geleden dat er een "oplossing" werd geïmplementeerd, maar tot nu toe is deze nog steeds maar half uitgevoerd en is er niets gedaan met de verdere feedback hierover.
 
Steeds meer verdergevorderde spelers stoppen met het spel, maar laten hun stad wel op de wereldkaart staan.

Nieuwe buren krijg ik nauwelijks, als er al een plekje vrijkomt wordt deze direct opgevuld door een beginner die 9 van de 10 keer weer direct stopt.

Ik ben er mee akkoord dat inactieve spelers beter naar de buitenrand worden verplaats, maar ik vrees dat wanneer ze dat doen, het duidelijk wordt hoe weinig spelers er nog over blijven. (Sorry hier ga ik een beetje offtopic: Heel wat recente ontwikkelingen hebben heel wat spelers weggejaagd ondanks waarschuwingen hiervoor op het forum. Ik vind dat het ook op alle fora heel duidelijk is hoe weinig activiteit er nog is. )
 
Ik heb al een keer eerder gemeld een hele stap zou al zijn om ergens duidelijk een knop of link te hebben voor mensen die willen stoppen. Nu is het een soort zoekplaatje of contact opnemen met support. Logisch dat mensen die stoppen geen lange zoektocht gaan doen hiervoor.
 

DeletedUser3583

Guest
beste Wondernar en anderen,
ja, ik snap dat het niet heel fijn is dat er inactieve accounts zijn. En ja, ik heb die ook bij mij in de buurt. ik ben een beginnend speler, en ik speel met veel plezier. ik merk hier op het forum, dat vooral mensen die al lang spelen vaak ontevreden zijn, over de quests, over Inno, over oplossingen, over beloftes. om je mijn waarheid mee te geven, dat haalt voor mij meer speelplezier weg, dan buren die inactief zijn, quest die misschien niet opleveren wat ik hoop, of oplossingen die wellicht beter, aardiger of leuker hadden gekund. ik heb een geweldige BS, waar niet geneuzeld wordt over dit soort zaken. dat maakt mijn speelplezier. het forum bekijk ik nog hooguit een keer in de maand. als ik dat niet doe laat ik me misschien door al die negativiteit wel wegjagen!
 
Sommige mensen hebben in hun bovenschrift staan dat ze gestopt zijn.
Is het misschien een mogelijkheid voor de omgeving om die aan te geven als gestopte speler, zodat ze verwijderd kunnen worden?
En idd: als je hebt gezien dat iemand al meer dan een half jaar niet gespeeld heeft via elvenstats, is het dan ook een mogelijkheid om die aan te geven bij support zodat die een bericht kunnen krijgen en eventueel verwijderd kunnen worden als ze niet reageren?
 
nee, dat kunnen ze niet; ik heb al maanden, misschien wel een jaar lang, spelers die 0,0 activiteit hebben -al dan niet verduidelijkt in de naam-.
Alleen maar omdat ze een keer een dia hebben besteed of een bepaald hoofdstuk hebben gehaald.
Maar ons van actieve buren voorzien; ho maar. Kom op; zet dat extra stapje en help ons vanuit logica ipv regels selectief en subjectief na te leven.
Niemand plaatst hier voor z'n lol een klacht en als er al 18 pagina's zijn, moet er toch een lampje gaan branden?
@Alvelinde negativiteit? tsja; dat ligt volkomen bij inno/moderators. Zij bepalen hoe leuk het spel voor ons is. We helpen belachelijk en onnodig veel met het aandragen van problemen en oplossingen, maar ze worden te langzaam of niet opgepakt.
Dus wat doen wij? Doorgaan met het benoemen van de problemen in de hoop -ja daar gaan we weer- dat het lampje gaat branden:)
 
beste Wondernar en anderen,
ja, ik snap dat het niet heel fijn is dat er inactieve accounts zijn. En ja, ik heb die ook bij mij in de buurt. ik ben een beginnend speler, en ik speel met veel plezier. ik merk hier op het forum, dat vooral mensen die al lang spelen vaak ontevreden zijn, over de quests, over Inno, over oplossingen, over beloftes. om je mijn waarheid mee te geven, dat haalt voor mij meer speelplezier weg, dan buren die inactief zijn, quest die misschien niet opleveren wat ik hoop, of oplossingen die wellicht beter, aardiger of leuker hadden gekund. ik heb een geweldige BS, waar niet geneuzeld wordt over dit soort zaken. dat maakt mijn speelplezier. het forum bekijk ik nog hooguit een keer in de maand. als ik dat niet doe laat ik me misschien door al die negativiteit wel wegjagen!

Avelinde, het probleem ven het verplaatsen is er wel degelijk, dit is ook dag 1 doorgegeven en bevestigd op beta.
Het probleem is dat spelers wel naar het centrum komen maar nooit verdwijnen, je hebt in een spel altijd spelers die stoppen en nieuwe aanwas dat is ook gezond.
Als echter de spelers naar het centrum worden verplaats en inactieve spelers niet naar buiten, dan wordt het centrum vanzelf een soort van "graveyard" spelers die daar gevangen zitten hebben missen dus echt een deel van het spel.
Vooral handel is erg belangrijk.
Ik zelf heb het geluk een hele hoop spelende goede buren te hebben, tenzij de productie van je gilde perfect in balans is kan je nu eenmaal niet zonder een paar goede buren.
Als al je buren echter een stel dode skeletten zijn dan wordt het een lastig verhaal.
 

DeletedUser1592

Guest
negativiteit? tsja; dat ligt volkomen bij inno/moderators. Zij bepalen hoe leuk het spel voor ons is. We helpen belachelijk en onnodig veel met het aandragen van problemen en oplossingen, maar ze worden te langzaam of niet opgepakt.
Dus wat doen wij? Doorgaan met het benoemen van de problemen in de hoop -ja daar gaan we weer- dat het lampje gaat branden:)
Wil hier toch even op reageren, want wat je nu zegt raakt kant nog wal. Moderatoren bepalen niet hoe leuk het spel wordt. Moderatoren zijn vrijwillgers die er voor zorgen dat de vragen op het forum en in support worden beantwoord, hulp daar waar mogelijk wordt geboden en ideeen en/of problemen worden doorgegeven. Een moderator kan verder geen invloed uitoefenen of iets al dan niet wordt opgepakt. Dat een moderator misschien wel eens een beslissing neemt die als negatief wordt ervaren kan natuurlijk. Maar dat heeft verder niets te maken met het al dan niet leuker maken van het spel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
@Beldroth Ik begrijp dat je de eer van de mods wilt verdedigen, dat is natuurlijk je goed recht. Maar het zou ook fijn zijn als je inhoudelijk op het topic in zou willen gaan. Want het wordt wat mij betreft al veel te lang door InnoGames genegeerd.

Wat voorbeeldjes van de info die ik uit ElvenStats heb gehaald (voor degenen die niet bekend zijn met ElvenStats: het driehoekje met uitroepteken erin betekent dat de speler al langere tijd geen enkele groei heeft gehad (=inactief).

inactieve bs.GIF
Van deze volledig inactieve bs van 17 leden zijn er 2 mijn buren. Waren geen kleintjes. 10 hebben er een score van boven de 10.000 punten en 3 zelfs boven de 100.000

buren 2.GIF

Van deze bs van 23 leden zijn er nog maar 6 semi-actief (geen idee waarom ze daar blijven zitten trouwens). 20 hebben er een score van boven de 10.000 punten. 5 leden zijn mijn buren, allemaal inactief helaas.
 

DeletedUser3

Guest
Beste allemaal,

Ten eerste heeft @Beldroth gelijk als hij zegt dat moderators hier geen invloed op hebben. Moderators hebben echt niet zoveel invloed als jij doet voorkomen @Richord .

Ten tweede, zijn de voorwaarden voor het bewaren van accounts nog steeds hetzelfde: Als je aan een van de volgende voorwaarden voldoet, dan wordt je account niet verwijderd:

- tenminste een keer diamanten gekocht
- geavanceerde verkenners van hoofdstuk 3 onderzocht.

En als laatste. Hoe vervelend het ook is voor sommige spelers. Als ik kijk naar de activiteit van spelers op de wereldkaart, dan zie ik nu een kaart waarbij de activiteit een stuk beter verdeeld is dan dat het was voordat we deze wijziging hebben doorgevoerd. Ik zou deze kaart graag met jullie delen, echter kun je hieraan voor sommige spelers herleiden hoe actief ze zijn en dat is niet toegestaan volgens de AVG. De graveyard waar @CrazyWizard over spreekt is er in algemene zin echt niet. Al kan dat natuurlijk voor sommige spelers wel zo zijn.
 

DeletedUser

Guest
Beste allemaal,

Ten eerste heeft @Beldroth gelijk als hij zegt dat moderators hier geen invloed op hebben. Moderators hebben echt niet zoveel invloed als jij doet voorkomen @Richord .

Ten tweede, zijn de voorwaarden voor het bewaren van accounts nog steeds hetzelfde: Als je aan een van de volgende voorwaarden voldoet, dan wordt je account niet verwijderd:

- tenminste een keer diamanten gekocht
- geavanceerde verkenners van hoofdstuk 3 onderzocht.

En als laatste. Hoe vervelend het ook is voor sommige spelers. Als ik kijk naar de activiteit van spelers op de wereldkaart, dan zie ik nu een kaart waarbij de activiteit een stuk beter verdeeld is dan dat het was voordat we deze wijziging hebben doorgevoerd. Ik zou deze kaart graag met jullie delen, echter kun je hieraan voor sommige spelers herleiden hoe actief ze zijn en dat is niet toegestaan volgens de AVG. De graveyard waar @CrazyWizard over spreekt is er in algemene zin echt niet. Al kan dat natuurlijk voor sommige spelers wel zo zijn.

Dit is erg slecht nieuws voor mij en voor vele andere spelers denk ik :( Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige speler ben die last heeft van het "graveyard"-effect. Maar uit dit antwoord haal ik toch eigenlijk een "we doen er verder niets aan" :rolleyes:

@Desi tot nu toe is ook steeds gezegd dat als je niet aan de eerste 2 criteria voldoet je account na 4 weken inactiviteit verwijderd kan worden. Het probleem schuilt er voor mijn gevoel in dat InnoGames activiteit meet op basis van inloggen, en niet op enige groei in puntenaantal. Dat betekent dat iemand slechts 1x in de 4 weken hoeft in te loggen, wat kps dumpt, misschien de moeite neemt om wat te oogsten en weer weg is. Volgens InnoGames definitie is dat nog steeds actief spelen. :rolleyes:
 
Dit is erg slecht nieuws voor mij en voor vele andere spelers denk ik :( Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige speler ben die last heeft van het "graveyard"-effect. Maar uit dit antwoord haal ik toch eigenlijk een "we doen er verder niets aan" :rolleyes:

@Desi tot nu toe is ook steeds gezegd dat als je niet aan de eerste 2 criteria voldoet je account na 4 weken inactiviteit verwijderd kan worden. Het probleem schuilt er voor mijn gevoel in dat InnoGames activiteit meet op basis van inloggen, en niet op enige groei in puntenaantal. Dat betekent dat iemand slechts 1x in de 4 weken hoeft in te loggen, wat kps dumpt, misschien de moeite neemt om wat te oogsten en weer weg is. Volgens InnoGames definitie is dat nog steeds actief spelen. :rolleyes:

Ik denk inderdaad dat dit helemaal geen prioriteit heeft bij innogames, ze hebben de noodzaak van een goede buurt proberen verminderen, door bv de toernooien te wijzigen van een burending, naar een broederschaps ding. Handel gaat beter via je broederschap (en alle buren van je broederschapsleden) dan via je eigen buren. Ook de burenhulp hebben ze in waarde doen verminderen door bv de vuurtoren aan te passen. Op de mobiele app kan je zelfs niet eens je buren bezoeken en zo schatkistjes krijgen (waar er toch wel wat wonderen voor bestaan dus die ontbrekende kistjes vind ik heel vreemd).
Al deze zaken samen geven me het gevoel dat buren voor inno echt niet belangrijk zijn.
 

DeletedUser3

Guest
. Het probleem schuilt er voor mijn gevoel in dat InnoGames activiteit meet op basis van inloggen, en niet op enige groei in puntenaantal. Dat betekent dat iemand slechts 1x in de 4 weken hoeft in te loggen, wat kps dumpt, misschien de moeite neemt om wat te oogsten en weer weg is. Volgens InnoGames definitie is dat nog steeds actief spelen. :rolleyes:

Correct.
 

DeletedUser

Guest

Dan denk ik dat je kaart er toch heel anders uit gaan ziet, als je activiteit meet op basis van groei in punten.
Want alleen op basis van inloggen, betekent dus ook dat al die push-accounts en toernooi-stadjes super-actief zijn o_O
 
Beste allemaal,

Ten eerste heeft @Beldroth gelijk als hij zegt dat moderators hier geen invloed op hebben. Moderators hebben echt niet zoveel invloed als jij doet voorkomen @Richord .

Ten tweede, zijn de voorwaarden voor het bewaren van accounts nog steeds hetzelfde: Als je aan een van de volgende voorwaarden voldoet, dan wordt je account niet verwijderd:

- tenminste een keer diamanten gekocht
- geavanceerde verkenners van hoofdstuk 3 onderzocht.

En als laatste. Hoe vervelend het ook is voor sommige spelers. Als ik kijk naar de activiteit van spelers op de wereldkaart, dan zie ik nu een kaart waarbij de activiteit een stuk beter verdeeld is dan dat het was voordat we deze wijziging hebben doorgevoerd. Ik zou deze kaart graag met jullie delen, echter kun je hieraan voor sommige spelers herleiden hoe actief ze zijn en dat is niet toegestaan volgens de AVG. De graveyard waar @CrazyWizard over spreekt is er in algemene zin echt niet. Al kan dat natuurlijk voor sommige spelers wel zo zijn.

Als het zo is dat de voorwaarden (nog steeds) zijn - tenminste een keer diamanten gekocht en/of - geavanceerde verkenners van hoofdstuk 3 onderzocht dan het wellicht een tijd voor Inno om deze onder de lopen te nemen? Wat is het nut om accounts te behouden die al maanden/jaren geen enkele activiteit hebben, dus inclusief niet inloggen? Grote hoeveelheden mensen die zelf hebben aangegeven te zijn gestopt. Hoe groot is de kans dat iemand die stel 12 maanden niet heeft gespeeld dit weer gaat doen? Ik denk reeel gezien nihil.

Daarnaast is er al meerdere keren aangegeven dat de procedure om je account echt op te heffen niet snel duidelijk en al helemaal niet snel zichtbaar is. Het zou al zeer helpen als dit bv simpel onder het tandwiel als optie zou zijn opgenomen en dit is echt geen hoger programmeer werk noch zou het risico hoeven te hebben op het generieke spel.
 
Bovenaan