• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback verplaatsing van spelers

DeletedUser

Guest
Je hebt inmiddels twee topics waar je je standpunt probeert duidelijk te maken. Dat is dus niet toegestaan, de grote letters zijn ook nergens voor nodig. Je standpunt is bekend en wordt ook heus wel gezien. Alleen moderatoren kunnen er niets aan veranderen behalve doorgeven! Of je standpunt tegen dovenmans oren is gericht waag ik te betwijfelen omdat er hard aan het systeem wordt gewerkt. Een en ander is niet binnen een maand, 2 maanden of zoals je zelf aangeeft binnen een jaar veranderd. Het werkt niet zo dat u roept en wij draaien. Was het maar zo'n feest. Ook moderatoren moeten afwachten wanneer iets is opgelost. En misschien ten overvloede wijs ik op punt 15 van de forum regels.

Ja klopt, twee topics, omdat in het eerste topic waarin ik het probleem aankaartte, ten eerste ook betrekking had op dat topic en ten tweede omdat een aantal posts in dat topic nogal off-topic gingen. Als speler mag ik daar niets over zeggen, dus ik ben maar verhuist naar dit topic waar het ook betrekking op heeft.

Ik vraag niet of moderators het probleem kunnen oplossen, want Ik weet echt wel dat jullie dat niet kunnen. Maar na een jaar van meerdere spelers de feedback krijgen dat het geautomatiseerde systeem ongewenste resultaten oplevert, mogen we op zijn minst wel een reactie van InnoGames zelf via CM @Desi verwachten. Aangezien die reactie uitblijft, ga ik uit van geen bericht is ..... boeit niet.

Wat betreft Forum regel 15:
15. Moderatie
Houd er alsjeblieft rekening mee dat alle Forum Moderators, vrijwilligers zijn die het leuk vinden een extra steentje bij te dragen aan de Elvenar community. Wees even respectvol naar hen toe, als je zou zijn tegenover elke andere gebruiker. Als je wordt gevraagd om iets te doen of juist niet te doen, volg dan alsjeblieft deze aanwijzing op – het weigeren hiervan, kan resulteren in een sanctie. Forum Moderators handhaven de regels om ervoor te zorgen dat we voor iedereen een prettige omgeving kunnen bieden.

Ik heb geen aanwijzing gekregen van @Lionell dat ik een zin niet in een groter lettertype mag zetten. Ik heb van @Lionell ook geen bericht gekregen dat hij mijn tekst had aangepast. Ik kan alleen maar aanwijzingen opvolgen, als ik daadwerkelijk aanwijzingen krijg.

Verder vind ik het te zot voor woorden dat jij mij nu op deze regel gaat wijzen. Ik heb onze moderators hier steeds verdedigd als andere spelers hun frustratie over gebrek aan informatie botvierde op moderators. Het respectvol omgaan met elkaar moet wel van beide kanten blijven komen
 
ze hebben toch wel zand in onze ogen gestrooid , met die zogenaamde verhuizingen .

daar was zoveel over te doen en is ook medegedeeld in één van updates , en het resultaat is toch enigszins erg teleurstellend

iemand blij maken om er dan bijna niks mee te doen :(
 

DeletedUser1427

Guest
Wat betreft Forum regel 15:


Ik heb geen aanwijzing gekregen van @Lionell dat ik een zin niet in een groter lettertype mag zetten. Ik heb van @Lionell ook geen bericht gekregen dat hij mijn tekst had aangepast. Ik kan alleen maar aanwijzingen opvolgen, als ik daadwerkelijk aanwijzingen krijg.

Verder vind ik het te zot voor woorden dat jij mij nu op deze regel gaat wijzen. Ik heb onze moderators hier steeds verdedigd als andere spelers hun frustratie over gebrek aan informatie botvierde op moderators. Het respectvol omgaan met elkaar moet wel van beide kanten blijven komen

Ik attendeer ook even regel 16 bij de forumregels, waarbij wij inhoud mogen aanpassen zonder daarbij een waarschuwing te geven, ik heb je nu aan de hand van regel 15 inderdaad aangesproken en vriendelijk gevraagd dit op te volgen.

Verder is met regel 15 de volgende meer van toepassing: als je wordt gevraagd om iets te doen of juist niet te doen, volg dan alsjeblieft deze aanwijzing op – het weigeren hiervan, kan resulteren in een sanctie. Forum Moderators handhaven de regels om ervoor te zorgen dat we voor iedereen een prettige omgeving kunnen bieden.

Daarnaast is het niet nodig verder om hierover te discussiëren, het onderwerp gaat over feedback verplaatsing van spelers. Ik wil graag verdere info hierover zien, andere discussies zal worden verwijderd.
 

DeletedUser2278

Guest
Het probleem van de verhuizingen is niet het verhuisprogramma zelf. Toegegeven, dat kan ook een heel stuk beter, maar voor zover ik het kan zien is het grootste probleem dat er geen mechanisme is om de activiteit van een stad te meten.

Op zich is het niet zo moeilijk om daar een systeem voor te bedenken, maar je zult statistieken moeten gaan bijhouden, en dat betekent dat je de spelersdatabase moet gaan uitbreiden. Ik kan me voorstellen dat Innogames daar een beetje voor terugdeinst, hoewel dat in mijn ogen niet helemaal terecht is.

Je zou de activiteit van een speler kunnen beoordelen aan de hand van:
- het aantal keren dat hij inlogt in een bepaalde periode,
- zijn voorgang qua gebouwen/provincies/onderzoeksboom in een bepaalde periode,
- het aantal keren dat hij burenhulp verleent in een bepaalde periode,
- de gemiddelde tijd dat hij ingelogd blijft,
bijvoorbeeld door elke week de voortgang te meten en dat te middelen (eventueel met een langdurigheidscompensatie voor vakanties of ziekte).

Verder zou je een toernooigeschiedenis bij kunnen houden, maar dat is misschien teveel in het voordeel van de pushers, dus wat mij betreft mag dat achterwege blijven, net als voorgang in het algemeen klassement c.q. oude wonderen. Of, wat mij betreft, het aantal gekocte diamanten, al kan ik me voorstellen dat Innogames daar anders over denkt ;).

Als je alle waarden hebt, reken je dat weer om naar een "activiteitsindex".

Heb je dat beoordelingssysteem eenmaal op orde, dan is het vrij makkelijk om een verplaatsingsalgoritme neer te zetten dat serieus optimaliseert en voortdurend op de achtergrond meedraait. Een beetje programmeur schrijft zoiets op een regenachtige zondagmiddag met zijn linkerpink.

Ik weet niet of deze suggestie de devs gaat bereiken, maar mocht dat gebeuren, dan hoop ik dat ze er iets mee doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser990

Guest
Bij ons in de Bs bekijken we gewoon na maand geen vooruitgang, is speler gestopt?
Gooien we hem uit de BS of wachten we berichtje af.?
Is dacht ik makkelijk bij te houden , Inno weet ook meteen als ik 3 dagen niet ingelogd heb.
Krijg ik automatisch berichtje dat er op me gewacht wordt.
Begrijp ook probleem niet met openstaande provincies dat er daarom niet verhuisd kan worden.
provincies vrijgespeeld is geen probleem, waarom open dan wel?
Maar goed zelf zit ik in een goede buurt, heb zelfs verhuisvinkje uit staan.
Mij hoor je hierover dus niet klagen alleen verbaasd vragen!
 
Bij ons in de Bs bekijken we gewoon na maand geen vooruitgang, is speler gestopt?
Begrijp ook probleem niet met openstaande provincies dat er daarom niet verhuisd kan worden.
provincies vrijgespeeld is geen probleem, waarom open dan wel?
dat verhaal van openstaande provincies mag je vergeten, dat klopte niet is later door mod gezegd.
 

DeletedUser2278

Guest
Begrijp ook probleem niet met openstaande provincies dat er daarom niet verhuisd kan worden.
provincies vrijgespeeld is geen probleem, waarom open dan wel?

Het gaat niet om vrijgespeelde provincies, maar om je bonusgoederen.
Die hebben namelijk met je buurprovincies te maken. Als je de wereldkaart bekijkt, dan moeten als het goed is de provincies boven je, links onder je en rechts onder je je bonusgoederen vertegenwoordigen (al heb ik gemerkt dat dat niet altijd klopt). Maar hoe dan ook, je bonusgoederen moeten in direct aangrenzende provincies zitten om de relikwieënoogst voor iedereen gelijk te houden. (Anders zouden sommige spelers dubbel zoveel provincies moeten verkennen om aan hun eerste bonusrelikwieën te komen).
Je zou dus alleen verplaatst kunnen worden als er een plek is met de bonusgoederen precies op de goede plaats op de kaart.

Voor mij is dat een schijnargument. Om te beginnen, zodra je verder bent dan de derde ring maakt het niet meer uit hoe ver de relikwieën van je vandaan zitten, want ze zitten toch allemaal evenveel in de ring.

Maar goed, als je van die bonusburen een punt wilt maken, dan is het nog steeds simpel.
Maak een lijst van alle spelers met dezelfde bonusgoederen, sorteer ze op activiteit, en zet ze in die volgorde terug op de kaart.
Eitje.

Alleen moet je wel een activiteitsbeoordeling kunnen maken, en daar zit bij Innogames kennelijk het probleem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Iemand van mijn bs zat ongeveer 5 ringen van me af en zit nu vlakbij, in ring 1. Nu was ik tot nu erg actief, en enkele buren ook, maar in ring 5 was dat volgens mij gelijkaardig, daar zitten ook een paar grote spelers die regelmatig handel zetten en burenhulp beantwoorden met hetzelfde.
Misschien is dit een onbedoeld effect?
Voor een broederschap is het ook interessanter om verder van elkaar te zitten, omdat de ledenlijst, de handel en de chat je al verbinden, en handel en burenhulp met meer mensen mogelijk is als je broederschap niet tegelijk je buren zijn.
 

DeletedUser

Guest
[...] het onderwerp gaat over feedback verplaatsing van spelers. Ik wil graag verdere info hierover zien, andere discussies zal worden verwijderd.

@Lionell Ik weet niet welke informatie je nog meer nodig zou moeten hebben, dus dan maar een samenvatting van mij:


Mijn eerste melding dat vrijgekomen plaatsen op de wereldkaart, direct gevuld worden door startende spelers (waarvan het overgrote merendeel niet doorgaat!), heb ik op 23 en 24 oktober 2016 gepost (bijna een jaar geleden dus!).

Waar ik om eerlijk te zijn wel een beetje van baal, is dat eergisteren er in mijn omgeving een aantal goudmijntjes verschenen. Ik dacht nog prima, dat zijn mooie plekjes voor nieuwe actieve buren, aangezien ik niet echt verwacht dat ik verplaatst zal worden (alhoewel het vinkje wel aanstaan). Maar nu zijn die plekkies al weer gevuld met startende spelers, die wederom mis-starters zijn. Tutorial nog niet eens afgerond, stadhuis al meer dan 24 uur in de up (duurt maar 10 min. hoor). Zit ik daar waarschijnlijk weer minstens 4 weken mee opgescheept :(:(:(:(

Ik heb ooit het idee geopperd om beginnende spelers op een oefenveldje te laten starten, tot ze tenminste het tutorial hebben afgerond. Dat was toen niet mogelijk, maar dat zou nu eigenlijk wel kunnen.

Dankjewel voor je antwoord @wsids Helaas niet zo goed nieuws voor mij :( Ik word blijkbaar niet verhuisd, omdat ik te dicht bij het centrum zit, maar zit anderzijds opgescheept met heel veel inactieve spelers die dus niet gaan verdwijnen. Ook nog op het laatste moment een hoop non-starters erbij gekregen. Nogal nadelig voor spelers van het eerste uur die in het centrum zitten. Ik huil dikke tranen nu :(:(:(:(:(:(

Nadat de eerste spelersverplaatsing had plaatsgevonden, heb ik een korte opsomming gegeven waar het naar mijn idee fout ging. Deze feedback heb ik op 25 oktober 2016 gepost.
Ik lees nergens in de aankondiging dat de verhuizingen alleen voor spelers in niemandsland bedoeld was
Ik kan de aankondiging helaas niet via een knopje citeren dus dan maar zo:
Desi: "Natuurlijk zullen we spelers alleen maar verplaatsen naar het midden van de kaart. Dit garandeert dat alle spelers in dezelfde algemene richting verplaatst worden."

Desi: "Activiteit. Als je inactief bent, krijg je geen prioriteit voor een nieuwe plek."

Echter:
- Spelers van het eerste uur die in het centrum zitten worden niet verplaatst, ondanks dat er juist daar veel "vervuiling" op de wereldkaart heeft plaatsgevonden.
- Inactieve spelers die in het centrum zitten worden niet verplaatst en houden belangrijke plaatsen bezet.
- Beginnende spelers worden direct in het centrum geplaatst, en vooral degenen die er al heel snel mee stoppen (soms binnen 5 min.!), houden belangrijke plaatsen bezet (in ieder geval voor minimaal 4 weken), waardoor de vervuiling door blijft gaan.


Desi: "omdat we geloven dat verplaatst worden altijd beter is, omdat buren belangrijk zijn in Elvenar"

Helaas geldt dit blijkbaar niet voor spelers van het eerste uur. Die mogen aan blijven modderen zonder actieve buren.

PS: Ik heb minstens 250 "buren", maar slechts 15 actieve buren. Dat is slechts 6% Kan daarom echt niet stellen dat ik beter af zou zijn dan iemand die in niemandsland zat. Begrijp me goed, ik ben blij voor de spelers die eindelijk actieve buren hebben gekregen.
 

DeletedUser

Guest
(vervolg)
Er zijn door meerdere spelers suggesties gedaan, om deze problemen op te kunnen lossen:
Met het naar het schijnt wekelijk verplaatsen van spelers, begint het nu toch echt noodzakelijk te worden dat nieuwe spelers niet gelijk op de (hoofd) wereldkaart worden geplaatst. Niet dat ik nieuwe spelers wil benadelen (in tegendeel zelfs!), maar er zijn simpelweg teveel mensen die zich aanmelden voor het spel en slechts een paar minuten "ff kijken". Vaak is het tutorial niet afgerond (arbeidershut staat nog op 1). Ook zijn er veel die afhaken zodra de opdracht "upgrade stadhuis" komt, want dat duurt wel 10 minuten. Deze "nee-toch-maar-niet" newbies, blijven veel te lang op de wereldkaart staan. Er is ooit gezegd dat deze "nee-toch-maar-niet" newbies na 4 weken worden verwijderd, maar de meeste blijven aanzienlijk langer staan. Zeker omdat er ook heel snel een introductie-aanbieding komt (met de extra arbeider), waardoor de "nee-toch-maar-niet" newbies, dia-spelers worden en dus nooit meer verwijderd worden!

Extra frustrerend is dat ze momenteel dicht in het centrum worden geplaatst, en daarmee een niet-benutte plek op de wereldkaart in beslag nemen. Actieve spelers worden daardoor benadeeld omdat er voor hun geen ruimte is voor een verhuizing.

Mijn idee is dat het veel beter is om nieuwe spelers te laten starten op een soort oefenterrein op de wereldkaart totdat ze tenminste het tutorial hebben afgerond, en liefst totdat ze die opdracht "upgrade stadhuis" voltooid hebben. Nog beter zou zijn als ze de handelaar hebben geplaatst, want dan begint de wereldkaart en contact met de buren juist belangrijk te worden. In principe hoeft er allemaal maar rekening gehouden te worden met de t1 bonusfabrieken, want de rest hebben ze toch nog niet. Dat zou het verplaatsen naar de hoofd wereldkaart gemakkelijker moeten maken lijkt mij.

Een ander belangrijk punt is om die introductie aanbieding pas in een latere fase te lanceren. Dit voorkomt dat de "nee-toch-maar-niet" newbies, dia-spelers worden waar we voorgoed mee opgescheept zitten.

Het voordeel van dit plan voor de nieuwe spelers, is dat wanneer ze op de hoofd-wereldkaart geplaatst worden, ze (in ieder geval van mij) een warmer welkom zullen krijgen :D:D:D

(Als een speler stopt met spelen voordat hij hoofdstuk 3 bereikt, word zijn stad verwijderd.
De account blijft echter bestaan.
Als deze speler opnieuw wil spelen, krijgt hij een nieuwe plek op de wereldkaart met nieuwe bonussen, en moet hij of zij opnieuw beginnen met bouwen.)


Zou zoiets ook een oplossing kunnen zijn voor de steden van spelers, die gestopt zijn met spelen nadat ze hoofdstuk 3 bereikt hebben, en waardoor de kaart nu vol slibt?
Zou niet alleen hun account, maar ook hun vooruitgang bewaard kunnen worden?
Hierdoor zou het mogelijk worden om deze stadjes, na een bepaalde inactieve periode (tijdelijk) van de kaart te verwijderen. (in limbo plaatsen)
Bij hernieuwde activiteit zouden deze stadjes een nieuwe plek op de kaart kunnen krijgen, gebonden aan de bonus die ze al hadden.

In het licht van de nu uitgevoerde verhuizingen, zou zoiets toch ook te realiseren moeten zijn.



SUGGESTIE :
Bij mij worden de vier weekse inactieven verwijderd op donderdag en vrijdag, lijkt het..... de verplaatsing van actieve spelers gebeurt helaas pas op maandag... Gevolg: tegen maandag zijn alle lege plaatsen terug ingenomen door de fameuze vijf minuten spelers. dat betekent dus weer vier weken wachten.

Gisteren werden er een 7tal spelers bij mij verwijderd en die zijn ALLEMAAL vervangen door 5 minuten spelers, die intussen al weer gestopt zijn.

Daarom lijkt het me zinvol om het verwijderscript bvb zondag nacht te laten draaien, zodat de verplaatsing van de actieve spelers van buiten naar binnen sneller en geconcentreerder kan verlopen en iedereen sneller nieuwe buren krijgt. op deze wijze bovendien komen de nieuwe speler automatisch aan de buitenrand en zullen zij die actief spelen ook automatisch mee naar binnen verhuizen. dit lijkt me een makkelijke en handige manier, waar iedereen voordeel bij doet. Wie steunt dit voorstel ?


Dat is ondertussen nagevraagd @Gandolas, maar spelers worden op alle dagen verwijderd. Het ligt er maar net aan wanneer ze gestopt zijn.
Dat gezegd, er wordt wel gekeken naar mogelijkheden om het verwijderen en verplaatsen beter op elkaar af te stemmen.

Mbt tot de definitie "actief zijn" = 1x in de 4 weken inloggen
Zou dat criteria dan niet een "klein beetje" verstrengd moeten worden? Wat heb je nu aan spelers die niet spelen? zowel andere spelers als de community als de makers van het spel... zou goed zijn... Ik speel tennis... sta daar maar wat en dat is voldoende om de naam speler te krijgen? Zou mn opponent dat leuk vinden? De eerste match wss wel... de 10de niet meer denk ik dan.

Mbt het verplaatsen van inactieve spelers naar de buitenrand
@Marindor Ik vind het heel prettig dat je duidelijk maakt dat er een misverstand is geweest.:)
Dit gezegd hebbende, en aangezien de vele teleurgestelde reacties, zou ik toch even iets meer duidelijkheid willen hebben.:confused:
Kan ik uit het door jou gebruikte woord "vooralsnog" concluderen dat er wel aan gewerkt word, of gaat worden?
Dat dit (het verplaatsen van inactieve spelers) in de toekomst inderdaad gaat gebeuren?

@Glorias Er wordt nog altijd gewerkt aan het verbeteren van burenactiviteit. Er wordt zeker gespeeld met het idee om inactieve spelers naar buiten te verplaatsen, echter is het burenprobleem nu (groten)deels opgelost en zullen er hoogstwaarschijnlijk eerst een aantal andere updates zijn voordat we hier überhaupt weer iets over horen.
Dus ja, er wordt naar gekeken, maar verwacht er de eerste tijd niet te veel van.

Kortom: de problemen zijn vanaf het begin af aan al aangekaart door meerdere spelers. Eventuele oplossingen voor deze problemen zijn ook vanaf het begin af aan geopperd. We horen nu al een jaar dat er naar gekeken wordt, maar dat het geen prioriteit heeft.
Ondertussen is het probleem alleen maar groter geworden.
- Er zijn aanzienlijk meer inactieve grote spelers in het midden van de wereldkaart bijgekomen.
- De kleine inactieve spelers worden altijd (bij mij tenminste) donderdag/vrijdag verwijderd. De vrijgekomen plaatsen worden direct door beginnende spelers gevuld. Als maandag een verhuisschript draait, zijn er geen plaatsen meer vrij.
- Doordat de diamantaanbieding voor starters al heel snel in hoofdstuk 1 komt, komen er steeds meer dia-spelers bij die nooit verwijderd kunnen worden. Echter, ondanks €10,- hebben uitgegeven, stoppen de meeste starters toch na een paar dagen.

Misschien ten overvloede, maar de grootste moeilijkheden die spelers hiervan ondervinden is niet alleen het gebrek aan burenhulp, maar vele malen belangrijker het vrijwel totale gebrek aan handel met buren. Elders is al op het forum gemeld, dat sommige broederschappen problemen ondervinden om genoeg van een bepaald goedje binnen te kunnen halen. Vooral de toernooi-goederen (van dat moment) levert problemen op, omdat het onderhandelen extreem veel goederen kost. Ik heb gisteren 200k elixer in de aanbieding gegooid, omdat er geen edelsteen meer te vinden was en zelfs mijn aanbieding bleef nog vrij lang staan. Ik vrees mijn ergste vrezen als wij in het volgende hoofdstuk iid met speciale goederen (sentient goods) moeten gaan handelen.

@Lionell Hopelijk heb je nu weer genoeg informatie. Misschien dat dit overzicht helpt als je het weer doorgeeft aan de devs. Mijn vriendelijk doch zeer dringend verzoek aan de devs is om aan dit probleem de grootste prioriteit te geven.
 

DeletedUser1427

Guest
@Lionell Hopelijk heb je nu weer genoeg informatie. Misschien dat dit overzicht helpt als je het weer doorgeeft aan de devs. Mijn vriendelijk doch zeer dringend verzoek aan de devs is om aan dit probleem de grootste prioriteit te geven.

Ik heb je post uitvoerig doorgelezen. Het is begrijpelijk dat hier veel vraagtekens bij zitten en ideeën/suggesties geopperd worden. Helaas je verzoek om dit de grootste prioriteit te geven gaat niet lukken. Er is een groter probleem dat eerste onderzocht wordt, dat is het zo gehete pushing. Hierbij is meegedeeld door de Community Manager @Desi dat er uitgebreid onderzoek wordt gedaan naar de voor en nadelen en de uitwerking ervan van de vele variabelen, waarbij ook gezegd is dat er binnenkort een conclusie over dit onderwerp 'pushing' zal volgen. Nou ligt speler verplaatsing iets verder weg, niet omdat we dit probleem ontkennen, want dit probleem is aanwezig. Het is echter een onderwerp die op dit moment stil ligt (minder prioriteit heeft) omdat er nog geen duidelijkheid gegeven kan worden wat de eind conclusie is van het 'pushing' en wat hier uitgehaald gaat worden (dit is helaas nog niet bekend bij ons wat de eind conclusie is).
 

DeletedUser

Guest
Ik heb je post uitvoerig doorgelezen. Het is begrijpelijk dat hier veel vraagtekens bij zitten en ideeën/suggesties geopperd worden. Helaas je verzoek om dit de grootste prioriteit te geven gaat niet lukken. Er is een groter probleem dat eerste onderzocht wordt, dat is het zo gehete pushing. Hierbij is meegedeeld door de Community Manager @Desi dat er uitgebreid onderzoek wordt gedaan naar de voor en nadelen en de uitwerking ervan van de vele variabelen, waarbij ook gezegd is dat er binnenkort een conclusie over dit onderwerp 'pushing' zal volgen. Nou ligt speler verplaatsing iets verder weg, niet omdat we dit probleem ontkennen, want dit probleem is aanwezig. Het is echter een onderwerp die op dit moment stil ligt (minder prioriteit heeft) omdat er nog geen duidelijkheid gegeven kan worden wat de eind conclusie is van het 'pushing' en wat hier uitgehaald gaat worden (dit is helaas nog niet bekend bij ons wat de eind conclusie is).

@Lionell Het volgende is niet persoonlijk aan jou of andere mods gericht (not gonna shoot the messenger), dus schiet mij ook niet neer alsjeblieft.

Ik word hier werkelijk wanhopig van. Ik begrijp dat het probleem van inactieve buren gedeeltelijk samenhangt met het probleem van push/toernooistadjes accounts. Daar zijn we ook al zeer lange tijd met vele spelers vragen over aan het stellen. Gedeeltelijk samenhangt, want de grotere inactieve accounts, zijn geen push-accounts of toernooistadjes geworden. Die spelers zijn gewoon gestopt (opgegeven/geen zin meer/andere prioriteiten).

Ik begrijp werkelijk niet meer waar InnoGames mee bezig is. 2 grote onderliggende problemen worden maar niet opgelost/uitgesteld om op te lossen, maar ondertussen wordt er steeds nieuwe content ingevoerd die de 2 grootste problemen alsmaar erger maken.

Het water staat mij ondertussen al aan de lippen, want ik heb geen buren meer waarmee ik kan handelen. Ik bulk van de bonusgoederen, maar er is niemand meer die ze af wilt nemen, zelfs niet als ik 10% korting (binnen dezelfde tier) plaats. Ik sta daarom op het punt om het bijltje er maar bij neer te gooien, want op deze manier kan ik niet eens meer voluit gaan in de toernooien (trainen gaat daar ook te langzaam voor).

Ondanks dat ik met verlangen uitkeek naar een nieuw hoofdstuk, lijkt het mij ondertussen veel verstandiger om eerst deze 2 problemen eens aan te pakken. Dit is mijn persoonlijke mening, maar misschien is het een idee om ook aan andere spelers feedback hierover te vragen. Via een poll, aangekondigd in het posthoorntje misschien?
 

DeletedUser2278

Guest
Ik begrijp werkelijk niet meer waar InnoGames mee bezig is. 2 grote onderliggende problemen worden maar niet opgelost/uitgesteld om op te lossen, maar ondertussen wordt er steeds nieuwe content ingevoerd die de 2 grootste problemen alsmaar erger maken.

Ik denk dat ik het begin te begrijpen. De drempel is denk ik het algoritme om het spelgedrag van een speler te beoordelen.
Vermoedelijk zijn de programmeurs van Innogames afkomstig uit de grafische/interactieve wereld, maar hebben ze weinig AI-achtergrond. Dat is jammer, want (ik heb het al vaker gezegd), zo heel verschrikkelijk moeilijk is het toch echt niet.
Maak een lijstje van pushgedrag (bijvoorbeeld hoeveel kennispunten je gemiddeld aan anderen doneert, broederschapswisselingen (vooral rondom toernooien), bevolkingsoverschot etc.) en bereken daaruit een "pushindex".
Zou moeten werken, maar alweer, je moet wel wat statistiek aan je database toevoegen.
 

DeletedUser2278

Guest
Ik heb na de laatste opschoning een inactief account geopend, 1 die niet gespeeld wordt en alleen de tutorial gedaan heeft, en was behoorlijk verbaasd dat dit account per direct verplaatst was naar het midden van de kaart. Beetje vreemd dat dit dus niet kan met actieve spelers.

Ik zie dat "verbluft" niet bij de smileys zit.
Verbeterpuntje?
 
Je wordt niet verplaats naar het midden van de kaart. Je wordt daar als starter direct neergezet als er een plekje vrij is. Mijn tweede account, aangemaakt vrijwel direct na de grote schoonmaak, zit tussen de groters. Ik heb toen direct de kaart bekeken en ik heb nog steeds dezelfde buren. Nieuw gaat voor op verhuizen. Dat is volgens mij ook een van de onderliggende probleem bij het huidige verhuisscript. Verhuizen zal dus nooit gebeuren naar het hart van de kaart toe omdat die plekken al opgevuld zijn met starters.

En dat is jammer. Een starter heeft ook actieve buren nodig, maar hoeft geen hele grote buren te hebben. Spelers als Didi1 wel, voor haar is het essentieel vanwege de handel. Bij de grote steden gaat het om zulke hoeveelheden, dan moet je wel buren hebben die niet zo heel veel kleiner zijn anders kun je nog niet met hen handelen.

Dat punt zouden ze ook wel mee mogen nemen in het probleem van het verhuizen en het plaatsen van starters. Een klein account heeft andere behoeften dan een groot account. Activiteit is voor beide van belang, maar het soort activiteit (veel grote of veel kleine spelers in de buurt en hoever zit die activiteit vanaf de stad zit) is misschien nog wel veel belangrijker.

Overigens, wel ontzettend gaaf om te zien, die grote reuzen in het boselfen, tovenaars- en draken, of halflingen hoofdstuk. Er is zoveel mooi te bewonderen in die stadjes. Ik geniet dagelijks van mijn burenronde.
 

DeletedUser

Guest
Het account werd wel degelijk verplaats. Het was een starters account die toch al wel een maand of 2 oud is, wellicht ouder en nooit verder dan de tutorial is gekomen. Op de wereldkaart was deze niet meer terug te vinden ('semi verwijderd'?) maar kon er gewoon op inloggen en kwam in het midden terug. Moest kiezen voor mens of elf maar kreeg niet nogmaals de tutorial en kon direct spelen, dorp lag er precies zo bij als achtergelaten en met dezelfde bonusgoederen.

@Crosshair Dan werd dat account niet verplaatst, maar is in de inactieve periode verwijderd. Als je dan opnieuw inlogt, start je eigenlijk een nieuw account.
 

DeletedUser64

Guest
Ik weet niet of ik het al eerder heb gepost, maar ik ben en blijf van mening dat er ook handmatig opgeschoond zou moeten worden. Grote spelers die stoppen en hun stad leegruimen, blijven wel hun plaats op de kaart behouden. Aan de ene kant denk ik: ja, ik heb gezien dat een gestopte speler zijn stad ontruimde en maanden later toch weer begon. Maar dat komt niet vaak voor. De meeste gestopte spelers die hun stad leeghalen, komen niet meer terug. Dat account hoeft van mij niet weg, de restanten van de stad ook niet, maar kan zo'n stad niet uit het centrum weg? Ik snap dat dat niet automatisch gebeurt, vandaar dat een handmatige opschoning na meldingen van spelers en onderzoek wel fijn zou zijn.

Verder heb ik al een aantal keren gemerkt dat er kleine inactieve spelers van de kaart verdwijnen. Heel fijn, daar heb je niks aan.
En vervolgens komen er nieuwe spelers voor terug die na een uur of meteen of na een dag weer stoppen. Waarom worden de vrijgekomen plekken niet opgevuld met spelers die verder van het centrum zitten? Ik weet dat de bonusgoederen moet kloppen, maar dan nog. Is er dan telkens helemaal geen speler die past op de open gekomen plek? Dit snap ik dus niet en het onbegrip zorgt voor irritatie.
 
Heeft iemand al eens bedacht dat je misschien wel al in het midden zit? maar dat er zo weinig echte spelers zijn, dat je buurt steeds opgeschoond wordt.
Het feit dat je snel nieuwe buren krijgt bewijst ook dat je redelijk in het midden zit, want die nieuwe buren starten ofwel ook in het midden, of worden er snel naar verplaatst.

vermoedelijk zit je op de rand van het midden, nieuwe spelers die verder van het midden zitten krijgen meer prioriteit om naar het echte midden verhuisd te worden omdat ze verder zitten.

Het is maar een ideetje hé.
Ik denk dat de support mods dat wel kunnen zien, waar je ongeveer zit.
 

DeletedUser47

Guest
Ik weet dat de bonusgoederen moet kloppen, maar dan nog. Is er dan telkens helemaal geen speler die past op de open gekomen plek? Dit snap ik dus niet en het onbegrip zorgt voor irritatie.
Dit komt waarschijnlijk omdat zodra speler verwijderd worden het niet direct opgevuld wordt met actieve spelers, verhuizen van die spelers gebeurd op maandag. Dus als een speler verwijderd word op dinsdag-zondag dan is er nog tot maandag om die plek te kunnen vullen met nieuwe spelers, die dan wel of niet stoppen.
 

DeletedUser64

Guest
Ik begrijp wat je zegt wsids, maar dan komen er dus nooit grotere actieve spelers naar het midden toe, want tegen de tijd dat de verhuizing plaatsvindt (logischerwijs op maandag, dat snap ik), zijn die eerder open gekomen plekken al weer opgevuld.

Ik zit zelf in het midden, daar heb ik niks over te klagen, het gaat niet om een verhuizing van mijn eigen stad. Maar het gaat wel om wat er om me heen gebeurt. Hoe je het ook wendt of keert, even los van handel, kleine spelers die meteen stoppen etc, maandenlang tegen een gestopte speler aankijken die zijn stad heeft leeg geruimd is niet leuk.
 
Bovenaan