• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback verplaatsing van spelers

DeletedUser2278

Guest
Dat argument van "er moeten lege plekken zijn om te kunnen verhuizen" blijft me verbazen.
Als je je boekenplank wilt sorteren hoef je toch ook niet eerst boeken weg te gooien?

De "plaats op de kaart" is niet meer dan een getalletje in de gegevens van de speler.
Die getalletjes zijn heel makkelijk om te wisselen als je spelers van plaats wilt verwisselen.

Innogames heeft twee problemen met de verplaatsing:
a) Er is geen mechanisme om de activiteit van de spelers te beoordelen;
b) Het verplaatsingsprogramma is, op zijn zachtst gezegd, amateuristisch.

Los die twee punten op, en je kunt verhuizingen probleemloos laten gebeuren, zelfs volcontinu als je dat zou willen.
 

DeletedUser

Guest
Ik denk dat het probleem van de "toch-maar-niet"-beginnelingen hem vooral zit in dat ze steeds op dezelfde weekdag worden weggehaald.
Bij mij worden ze op donderdag/vrijdag weer verwijderd. Maar omdat de vrijgekomen plekken vrijwel direct gevuld worden met nieuwe starters, worden deze exact 4 weken later wederom op donderdag/vrijdag weggehaald. Dit patroon herhaalt zich nu al een jaar.

Een vrij simpele oplossing zou kunnen zijn om deze "toch-maar-niet"-beginnelingen na 4 weken + 2-3 dagen weg te halen. Daardoor schuift de tijd steeds iets op, waardoor je uiteindelijk op zondagavond een heel stel van deze mis-starters kwijt raakt, en actieve spelers die aan de rand van de kaart zitten, meer kans gaan krijgen om verplaatst te worden.
 

DeletedUser

Guest
Ik weet niet of ik het al eerder heb gepost, maar ik ben en blijf van mening dat er ook handmatig opgeschoond zou moeten worden. Grote spelers die stoppen en hun stad leegruimen, blijven wel hun plaats op de kaart behouden. Aan de ene kant denk ik: ja, ik heb gezien dat een gestopte speler zijn stad ontruimde en maanden later toch weer begon. Maar dat komt niet vaak voor. De meeste gestopte spelers die hun stad leeghalen, komen niet meer terug. Dat account hoeft van mij niet weg, de restanten van de stad ook niet, maar kan zo'n stad niet uit het centrum weg? Ik snap dat dat niet automatisch gebeurt, vandaar dat een handmatige opschoning na meldingen van spelers en onderzoek wel fijn zou zijn..

@Anne65 Dit zou toch inderdaad mogelijk moeten zijn. Ik denk dat we allemaal wel namen aan support kunnen doorgeven van spelers die gestopt zijn. Je weet van je oud-bs leden iig dat ze gestopt zijn, maar ook van buren waar je geen contact meer mee krijgt, die hun stad hebben afgebroken, of "gestopt" in hun naambalk hebben staan.

Ze hoeven idd niet van de wereldkaart verwijderd te worden, maar handmatig verplaatsen naar de buitenrand zou toch mogelijk moeten zijn?
 

DeletedUser1592

Guest
@Anne65 Dit zou toch inderdaad mogelijk moeten zijn. Ik denk dat we allemaal wel namen aan support kunnen doorgeven van spelers die gestopt zijn. Je weet van je oud-bs leden iig dat ze gestopt zijn, maar ook van buren waar je geen contact meer mee krijgt, die hun stad hebben afgebroken, of "gestopt" in hun naambalk hebben staan.

Ze hoeven idd niet van de wereldkaart verwijderd te worden, maar handmatig verplaatsen naar de buitenrand zou toch mogelijk moeten zijn?
Voordat we overstelpt worden met tickets.... Support kan spelers niet handmatig verplaatsen of verwijderen.
 
Als ik het hier allemaal zo lees dan is er toch een simpele oplossing? Het moment van verwijderen tot het moment van verhuizen is gewoon simpelweg te lang. ipv het weekend over moet het verhuisscript gewoon direct na de verwijdering gedraaid worden. Kan niet zo moeilijk wezen dan toch? Blijkbaar is er dus onwil, en worden nieuwe spelers voorgetrokken, of er is nog wat anders aan de hand.
Of nieuwe spelers starten niet in het midden maar aan de buitenkant, en moeten net als de rest wachten tot een verplaatsing op de eerstvolgende maandag.

Al weet ik niet als dat iets oplost, hoe verder van het midden, hoe meer prioriteit om te verhuizen, denk ik, of zou het recentste activiteit zijn?
 

DeletedUser572

Guest
Wat als we mensen vanaf onderzoeksniveau 2 of hoger alleen verhuizen? Dat scheelt al een hele boel.
 

DeletedUser2479

Guest
Dit komt waarschijnlijk omdat zodra speler verwijderd worden het niet direct opgevuld wordt met actieve spelers, verhuizen van die spelers gebeurd op maandag. Dus als een speler verwijderd word op dinsdag-zondag dan is er nog tot maandag om die plek te kunnen vullen met nieuwe spelers, die dan wel of niet stoppen.
En als er op de eerstvolgende maandag dat verplaatsing mogelijk is, dus als aan alle voorwaarden is voldaan, er geen verplaatsing plaats vindt? Is het dan nog überhaupt mogelijk om nog verplaatst te worden, met het huidige (automatische) verplaatsingsysteem?

Overigens zijn de voorwaarden die mij bekend zijn: aanvinken dat je verplaatst wilt worden (instellingen in het spel) én een identieke beschikbare provincie-locatie (i.v.m. bonus-productie).

Als onvoltooide provincies idd geen belemmering vormen voor een verplaatsing, waarom is een toernooi dit wel? Dat zou immers de reden zijn dat een verplaatsing alleen op een maandag plaatsvindt. Als de nieuwe locatie identiek is aan de vorige dan geldt dit ook voor de beschikbare provincies waarin men bezig is in een toernooi. In dat geval zou een toernooi een verhuizing niet in de weg moeten staan. En zou je denken dat een verplaatsing dus op elk beschikbaar moment zou kunnen plaatsvinden. In dát geval zou je dus verhuizingen een hogere prioriteit kunnen geven in een vernieuwd verplaatsingsysteem dan het plaatsen van een nieuwe speler op een goede locatie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als onvoltooide provincies idd geen belemmering vormen voor een verplaatsing, waarom is een toernooi dit wel? Dat zou immers de reden zijn dat een verplaatsing alleen op een maandag plaatsvindt. Als de nieuwe locatie identiek is aan de vorige dan geldt dit ook voor de beschikbare provincies waarin men bezig is in een toernooi. In dat geval zou een toernooi een verhuizing niet in de weg moeten staan. En zou je denken dat een verplaatsing dus op elk beschikbaar moment zou kunnen plaatsvinden. In dát geval zou je dus verhuizingen een hogere prioriteit kunnen geven in een vernieuwd verplaatsingsysteem dan het plaatsen van een nieuwe speler op een goede locatie.

In theorie hoeft dit niet (meer), maar dit is afhankelijk van de implementatie. Gezien de toernooien oorspronkelijk opgezet waren om gespeeld te worden met buren ipv met broederschappen kan ik me voorstellen dat er nog wel afhankelijkheden van de precieze kaart in het systeem zitten of kunnen zitten. Maw dat het een groot risico op problemen oplevert als men de verhuizing tijdens een toernooi plaatsvindt.

Verder is het verhuisalgoritme waarschijnlijk in die tijd ontstaan en daarom dus maandag als dag gekozen. (Ik ben ergens in de overgangstijd buren->broederschapstoernooien verhuist).
 

DeletedUser2278

Guest
In theorie hoeft dit niet (meer), maar dit is afhankelijk van de implementatie. Gezien de toernooien oorspronkelijk opgezet waren om gespeeld te worden met buren ipv met broederschappen kan ik me voorstellen dat er nog wel afhankelijkheden van de precieze kaart in het systeem zitten of kunnen zitten. Maw dat het een groot risico op problemen oplevert als men de verhuizing tijdens een toernooi plaatsvindt.

Ik heb daar ook over na zitten denken. Je zou bij je verplaatsingsprogramma kunnen kijken of een speler is ingelogd of niet; zo ja, dan wacht je tot de volgende gelegenheid. Op die manier zou je altijd veilig zijn.
Als je verhuisprogramma altijd op de achtergrond meedraait zou dat niet erg zijn, er zijn elke dag wel momenten dat een speler off-line is.

Maar een efficiënt verplaatsingsalgoritme hoeft niet veel tijd te kosten — niet meer dan een seconde of vijftien, twintig voor een hele wereld. Je hoeft geen grote hoeveelheden data te verplaatsen, alleen maar een index. Dat zou je makkelijk tijdens de wekelijkse update kunnen doen, als je zeker weet dat er toch niemand is ingelogd.

In het ergste geval is de server 20 seconden langer off-line.
Dat vind ik een aanvaardbaar offer.
 

DeletedUser2278

Guest
Enne, welke toernooien de server voor je klaar zet hoeft niet afhankelijk te zijn van je buurt.
Dat is het op het moment waarschijnlijk ook al niet. Je voortgang wordt heus niet op de echte kaart genoteerd, maar op een aantekeningenlijstje dat bij jouw speler hoort.
En dat lijstje verhuist gewoon mee naar de nieuwe plek.
 
Maar een efficiënt verplaatsingsalgoritme hoeft niet veel tijd te kosten — niet meer dan een seconde of vijftien, twintig voor een hele wereld. Je hoeft geen grote hoeveelheden data te verplaatsen, alleen maar een index. Dat zou je makkelijk tijdens de wekelijkse update kunnen doen, als je zeker weet dat er toch niemand is ingelogd..

Ik bedoelde te zeggen dat als alles netjes in elkaar zit het idd geen probleem is. Offline is handig of je moet er rekening mee houden dat er tegelijkertijd wijzigingen kunnen plaatsvinden. Vergeet bijvoorbeeld niet dat een online "oude" buur je net op het verkeerde moment burenhulp kan geven. Maar goed dat is te ondervangen (hoewel gezien de foutmeldingen die ik vaak krijg er volgens mij minder situaties worden ondervangen dan zou kunnen. (bv burenhulp geven aan een object waar iemand anders je net voor is geweest), of een moment te kiezen dat iedereen offline is.

Verder bedoelde ik te zeggen dat er tijdens het toernooi oude code aan het werk kan zijn die afhankelijkheden met buren in zich heeft. Hier krijg je dan situaties vergelijkbaar met verhuizen van broederschap tijdens toernooi, maar dan voor een situatie die niet meer gebruikt wordt (samen met buren). Als de code echter netjes is opgeschoond zouden deze problemen niet meer mogen plaatsvinden.

Dat burenverhaal verklaard waarom ze ooit voor een moment buiten de toernooien hebben gekozen. De rest is vasthouden aan een keuze. En alleen elke maandag zou op zich niet zich niet erg zijn als spelers die verplaatsing nodig hebben ook maar binnen redelijke termijn worden verplaatst.

Het verplaatsen van spelers zelf kost (als de code van het spel netjes in elkaar zit) weinig tijd. De tijd gaat zitten in bepalen wie waarnaar verhuist moet worden. Daarvoor moet de hele (of iig groot deel) database doorlopen worden en berekeningen gemaakt worden. Met moderne computers hoeft dit geen uren te duren, maar bij grote werelden moet je daar toch wat tijd voor rekenen. En de berekeningen kunnen op zich relatief simpel gehouden worden maar ook niet te simpel. (anders kan het bv voorkomen dat oude spelers nooit verplaatst worden, maar gelukkige nieuwe spelers heel snel (en dan de positie innemen die die oude kon innemen)) Dus iets om goed over na te denken en continue te verbeteren en iets zegt me dat dat geen prioriteit heeft voorde devs.
 

DeletedUser2278

Guest
Met moderne computers hoeft dit geen uren te duren, maar bij grote werelden moet je daar toch wat tijd voor rekenen.

Valt mee. Als je database goed in elkaar zit, kun je de spelers al selecteren en sorteren in je SQL-query, en hoeft je programma daar verder niet veel aan te doen, behalve de links naar de kaart toewijzen.
De activiteitsmeting hoef je niet tijdens de verplaatsing te doen; die kun je voortdurend op de achtergrond doen in een CRON-job. Ook dat spaart een heleboel tijd uit tijdens de daadwerkelijke verplaatsing.
 
Ik heb veel doorgelezen, maar ik kan mijn probleem helaas niet vinden.
Ik ben heel benieuwd wat de criteria is om mensen te verwijderen? En gaat dit ook automatisch of wordt dat handmatig gedaan?
In mijn regio heb ik heel wat spelers die al inactief zijn sinds ik speel (anderhalf jaar) ik snap niet dat die niet na bijvoorbeeld een jaar inactief geweest te zijn verwijderd worden om zo plaats te maken voor actieve of nieuwe leden.

Ik wil niet weg uit deze regio omdat ik een aantal heel fijne buren heb, maar het zou wel fijn zijn als die inactieve buren verwijderd worden zodat we wat meer actieve buren kunnen krijgen.

Persoonlijk denk ik ook dat het spel wat meer nieuwe mensen vast houdt die blijven spelen als er meer activiteit is. Al die stilstaande spelers zijn ontzettend irritant...
 
Ik heb veel doorgelezen, maar ik kan mijn probleem helaas niet vinden.
Ik ben heel benieuwd wat de criteria is om mensen te verwijderen? En gaat dit ook automatisch of wordt dat handmatig gedaan?
In mijn regio heb ik heel wat spelers die al inactief zijn sinds ik speel (anderhalf jaar) ik snap niet dat die niet na bijvoorbeeld een jaar inactief geweest te zijn verwijderd worden om zo plaats te maken voor actieve of nieuwe leden.

Ik wil niet weg uit deze regio omdat ik een aantal heel fijne buren heb, maar het zou wel fijn zijn als die inactieve buren verwijderd worden zodat we wat meer actieve buren kunnen krijgen.

Persoonlijk denk ik ook dat het spel wat meer nieuwe mensen vast houdt die blijven spelen als er meer activiteit is. Al die stilstaande spelers zijn ontzettend irritant...

Weet het niet helemaal meer uit mijn hoofd maar.. als ik het goed heb.

-Zodra je diamanten koopt wordt je nooit meer verwijderd
-Zodra je voorbij hoofdstuk 3 bent wordt je nooit meer verwijderd.

Ik kan het hoofdstuk deel iets fout hebben maar het was ongeveer dat.
 
Oh dat vind ik dan een hele slechte zaak...dan loopt straks het hele spel dood door de inactieve spelers die maar blijven bestaan...
 

DeletedUser3554

Guest
Blijkbaar nog steeds de 5-minuten accounts nodig ? Tweede server nodig binnen een maand a!s ik eenmaal...
Ruimte probleem opgelost: tweede server met gewoon 10k dode accounts.... Of meer..85% dood...
 
Bovenaan