• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Hoofdstuk 20 - De kracht van de muziek

Ik vind irritant dat je altijd met die opdrachten achterloopt t.o.v. waar je in het spel bent.
Moet nu voor opdrachten 1 vioolassemble hebben... ondertussen heb ik me portaal al op lvl 4 en ben ik met de laatste onderzoeken bezig...

Ik laat die opdrachten gewoon lekker zitten voor als er een nieuw hoofdstuk uitkomt en ik ze kan cancelen.

Vond het wel een leuk hoofdstuk.... heb me prima vermaakt.
Genoeg puzzelen met al die gebouwen...
Ter info.. heb hoofdstuk gedaan met 7x3 makers...
Denk dat ik het ook wel af had gekunt met 6x3 makers
 
Portaaltab geeft duidelijk aan hoeveel je verbruikt hebt en hoeveel je nog nodig dient te hebben. Echter als je de verbruikte verwijderd moet je deze weer opnieuw plaatsen of bouwen. En om de laatste 2 onderzoeken te kunnen voltooien dien je van ieder dus 6 ensembles te hebben staan. Anders gaan die laatste 2 onderzoeken niet lukken tenzij je dia gebruikt.
 
Ik kwam er achter dat ik een fout had gemaakt omdat mijn portaal de informatie niet wilde vernieuwen.
Hier door bleef ik ruim 15u of langer met een portaal level 2 die maar om 1 extra ensemble vroeg voor de volgende upgrade terwijl dit er 2 hadden moeten zijn.
Tevens een navraag bij een BS-genote gaf me geen 100% duidelijke informatie.
je hebt dus 3 van elke ensemble nodig voor portaal upgrade van 2 naar 3 en je moet totaal 6 van elke ensemble hebben staan om portaal 4 te kunnen maken.
 
Ik vind irritant dat je altijd met die opdrachten achterloopt t.o.v. waar je in het spel bent.
Moet nu voor opdrachten 1 vioolassemble hebben... ondertussen heb ik me portaal al op lvl 4 en ben ik met de laatste onderzoeken bezig...

Ik laat die opdrachten gewoon lekker zitten voor als er een nieuw hoofdstuk uitkomt en ik ze kan cancelen.

Vond het wel een leuk hoofdstuk.... heb me prima vermaakt.
Genoeg puzzelen met al die gebouwen...
Ter info.. heb hoofdstuk gedaan met 7x3 makers...
Denk dat ik het ook wel af had gekunt met 6x3 makers
dan moet je die opdrachten sneller afronden, achterlopen doe je echt zelf
 
dan moet je die opdrachten sneller afronden, achterlopen doe je echt zelf
pff misschien wel, maar een quest die vraagt om 1000 muzieknoten te doneren, terwijl je portaal nog maar op lvl 1 staat en die muzieknoten productie nog amper iets voorstelt, die stel ik ook wel even uit tot het me beter uitkomt hoor. of een quest waar je plots 1dagsproducties moet maken in je werkplaats... en ja dan zit je plots veel verder in het hoofdstuk.
 
Voor die 1000 muzieknoten was het gebruik van portaal spreuken een hele snelle oplossing.
En ja, opdracht 54 blijft lastig maar met een klein beetje ruimte, net genoeg voor 4x een level 1wp, los je dat probleem ook met net een paar minuten meer dan 24u op.
En had je de Yulia vertaalde opdrachten lijst of die uit andere bronnen gebruikt, dan had je deze opdracht zelfs in 3:30:00 klaar kunnen hebben.

En ja, dit hoofdstuk vreet portaal spreuken zelfs met een opslagvortex level 8.
Ik was begonnen met ruim 66x 100% portaal vullen. Ik heb er in de tussentijd nog genoeg bij gekregen maar heb nu nog 27x een 100% vulling over.
 
Voor die 1000 muzieknoten was het gebruik van portaal spreuken een hele snelle oplossing.
En ja, opdracht 54 blijft lastig maar met een klein beetje ruimte, net genoeg voor 4x een level 1wp, los je dat probleem ook met net een paar minuten meer dan 24u op.
En had je de Yulia vertaalde opdrachten lijst of die uit andere bronnen gebruikt, dan had je deze opdracht zelfs in 3:30:00 klaar kunnen hebben.

En ja, dit hoofdstuk vreet portaal spreuken zelfs met een opslagvortex level 8.
Ik was begonnen met ruim 66x 100% portaal vullen. Ik heb er in de tussentijd nog genoeg bij gekregen maar heb nu nog 27x een 100% vulling over.
ja tuurlijk kan je met pp doen, maar waarom zou je 75% PP verspillen aan een quest met een portaal lvl 1, als je dezelfde quest met 10% PP kan doen met portaal op 4... Door gewoon wat wachten, maw
 
Ik heb gewoon alles op pp gedaan. Ongeacht wel level het was.
Door toren en al die events loopt dat spul alleen maar op en was blij dat ik een hoop kon lozen.
Doe mij nog maar een hoofdstuk waarbij je een hoop pp kan inzetten.
 
Ik ben het met je eens @Yogi69 , en dankzij de tip om die opslag vortex te plaatsen en te verbeteren krijg ik nu meer noten per PP die ik verbruik.
Verder weet ik dat als die op niveau 14 komt hij hoog genoeg zou moeten zijn maar ik denk voor de lol om hem in de toekomst nog verder te verhogen.
 
Heb die vortex nog maar op 3 staan en zal ik in de toekomst zeker nog gaan verhogen maar heeft geen prio.
Eerst rustplaats naar 30 en dan zie ik wel verder. Staat nu op 11 en merk nu het verschil al met afname.
 
Wat ik ook een prettige bijkomstigheid vind in dit hoofdstuk 20,dat je gewoon T1 fabriekjes kunt gebruiken voor de makers trom ,viool en fluit, scheelt een hoop ruimte
 
Heb je gelijk in @Carlala maar als jij van je T1-9 gebouwen zo plaatst dat die 9 makers die je totaal nodig hebt voor een opdracht, er netjes tegen aan komen zonder dat je een stukje weg verspilt aan die makers. Dan win je nog meer ruimte.

Tijdens de hele periode dat ik van portaal 2 naar portaal 4 aan het gaan ben gebruik ik de ruimte die ik beschikbaar heb zoveel mogelijk voor extra zaden producties en nog kom ik er achter dat er soms nog ergens een gebouw dubbel staat die echt overbodig is en dus onnodig veel ruimte opslokt waardoor ik op het einde de 18 ensembles met gemak kan hebben staan terwijl ik dan maar 3 makertjes tijdelijk in de opslag hoef te zetten.
Het enige probleem is de constante jongleren met zaden en unurium producties en er langzaam achterkomen dat je een paar wonderen moet hebben staan en zo vlug mogelijk omhoog richting max level moet jagen.
 
Ik heb de makers ook rondom mijn normale fabrieken staan. Zoals Bor zegt, die fabrieken moet ik toch hebben staan, en nu kosten de fabrieken om de makers tegenaan te zetten geen extra ruimte. Het enig nadeel is dat mijn fabrieken nu wat verspreid over de stad staan.

Je kunt vrij eenvoudig 6 makers tegen 1 grote fabriek zetten. @Bor de Wolf 1965 je zegt 9 makers? Ik dacht 6 (per soort).

Nu we geen event hebben is mijn unurium wat lastig, mijn handelshuis draait nu continu unurium produktie. Zaden doe ik met een stapeltje festival kramen en wat 2x2 gebouwtjes, en ikheb weinig problemen (1 doel tegelijk doen werkt uitstekend!). Mijn grootste "probleem" is dat het onderzoeken zo langzaam gaat, wegens de grote aantallen KP die erin moeten.

Vandaag of morgen speel ik mijn 1e ensemble onderzoek vrij.
 
@AlbertDeWijze je hebt voor opdracht 70: 9 instrumenten makers nodig
Voor Opdracht 68 heb je 12 ensembles nodig dus die 2 kunnen een beetje wringen om het tegelijkertijd te hebben staan.

Maar je hebt 3x 6 ensembles om de portaal naar level 4 te krijgen en dan kun je een paar makers tijdelijk opslaan of verkopen.
(in mijn geval kan ik van elke type maker 1 weg doen en nog de zelfde productie houden als met 3x3 makers en portaal 3)
 
Ik had het verschil tussen maker en ensemble wel gezien en ook begrepen. Ik zat alleen met die 9, ik dacht dat dat misschien per soort was, maar zo lezende denk ik nu dat je in totaal 9 bedoelt, dus bijvoorbeeld 3 makers viool, 3 fluit, en 3 trom.

Wat de ruimte betreft, dat is wel afgedekt, in architect kan ik alles tegelijk kwijt na het opslaan van wat minder nuttige gebouwen, dus dat zal in de echte stad ook wel lukken.

Bedankt voor je uitleg.
 
Ik heb de makers ook rondom mijn normale fabrieken staan. Zoals Bor zegt, die fabrieken moet ik toch hebben staan, en nu kosten de fabrieken om de makers tegenaan te zetten geen extra ruimte. Het enig nadeel is dat mijn fabrieken nu wat verspreid over de stad staan.

Je kunt vrij eenvoudig 6 makers tegen 1 grote fabriek zetten. @Bor de Wolf 1965 je zegt 9 makers? Ik dacht 6 (per soort).

Nu we geen event hebben is mijn unurium wat lastig, mijn handelshuis draait nu continu unurium produktie. Zaden doe ik met een stapeltje festival kramen en wat 2x2 gebouwtjes, en ikheb weinig problemen (1 doel tegelijk doen werkt uitstekend!). Mijn grootste "probleem" is dat het onderzoeken zo langzaam gaat, wegens de grote aantallen KP die erin moeten.

Vandaag of morgen speel ik mijn 1e ensemble onderzoek vrij.
Ik heb even gekeken bij je! bedankt voor de uitleg, ik ga het ook zo proberen.
 
Klaar... in de bijlage de Nederlandstalige lijst met opdrachten als printbare PDF.
Er zitten weer een paar huurlingenopdrachten bij. Ik neem aan dat Inno die net als in H19 weigerbaar maakt.

Edit: nieuwe lijst toegevoegd met gecorrigeerde opdracht 3.
dus ik hoef mijn opdrachten met dag prijzen niet heer op het form te zetten?
 
Even een waarschuwing voor hen die nog niet zo ver zijn in H20.
Let op je ork productie en verbruik!
Iedere ensemble vraagt om 54k orks en per wapenkamer maak je maar 3500 orks.
Dus een beetje onachtzaam wonderen verbeteren terwijl die ook orken nodig hebben per upgrade, is vragen om problemen.

Helaas liep ik zelf in deze val en gaat me iedere ensemble die ik nu nog wil maken 2 dagen duren.
Één klein geluk heb ik wel, ik moet nog maar 4 ensembles voordat mijn portaal naar 4 kan.
 
Bovenaan