• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Hoofdstuk 20 - De kracht van de muziek

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
mainbanner_ch19.png

Kort nadat de tovenaars Peregrim in hechtenis hebben genomen en hem uit de stad hebben verbannen om zijn toekomstig lot te bespreken, arriveert de Woodelf-koningin Ahskahala in de stad, omdat haar man niet is teruggekeerd. Koning Aelrindel is nog steeds in een boom veranderd en Ahskahala's magische krachten alleen kunnen de vloek niet opheffen. Voor de trotse Boselfen is het ondenkbaar om de gehate Tovenaars om hulp te vragen. Daarom roept Ahskahala Peregrim's zus Luania vanuit het bos - een krachtige Woudelf, die de helende krachten van Mana en muziek kan combineren.

Luania slaagt erin de vloek van Aelrindel op te heffen met behulp van een aria die ze vasthoudt vanaf een klein podium dat in de stad is opgesteld. Aelrindel en Ahskahala eisen dan dat decaan Durcu Peregrim uitleverd, zodat ze hem kunnen straffen volgens de wetten van hun volk - dat is het minste dat de tovenaars kunnen doen voor de bossen, nadat ze zoveel onheil in het bos hebben gebracht. Durcu gaat akkoord met het voorstel en laat Peregrim terugbrengen naar de stad. Peregrim, vervloekt en verraden, bruist nog van woede, maar zonder zijn magische krachten vormt hij geen bedreiging meer voor de stad. Luania probeert haar broer te verdedigen: hij is niet de gekke wetenschapper en koelbloedige schurk zoals iedereen hem nu ziet: het is de vloek die zijn geest heeft vertroebeld, en het is precies deze vloek die nu van hem moet worden verwijderd. Helaas zijn haar magische krachten niet genoeg om haar broer van zijn vloek te bevrijden. Het heeft te diep in zijn hart gevreten om de helende klanken van Luania's stem te horen.

Kun jij Luania helpen bewijzen dat haar broer niet de slechte persoon is die iedereen denkt dat hij is, of is hij precies wat iedereen verwacht, en moet hij gestraft worden? Ontdek het in dit nieuwe hoofdstuk in het verhaal van Elvenar!



section20.png

De nederzetting

Op donderdag 1 september, met de komst van het nieuwe hoofdstuk, komt het volgende niveau van verheven goederen, waardoor je handelaar niet 6, maar in totaal 9 goederen kan ruilen (na het uitbreiden van je handelaar naar niveau 9).

De uitdaging voor dit hoofdstuk is dat sommige productiegebouwen voor nederzettingen direct naast je fabrieken moeten worden geplaatst en andere (direct of indirect) moeten worden gekoppeld aan het portaalgebouw om te kunnen werken. In de loop van het hoofdstuk zul je merken dat je geleidelijk meer stadsruimte nodig hebt voor je nederzettingsgebouwen en dat je strategische keuzes moet maken in wat je wilt produceren en welke middelen je voor welk doel wilt gebruiken.

Natuurlijk brengt het nieuwe hoofdstuk nieuwe stadsuitbreidingen, uitbreidingen en eenheden. Ook wordt het stadsraster uitgebreid. Aan het einde van hoofdstuk 20 kun je 2 gloednieuwe oude wonderen ontgrendelen:

B_Ch20_AW2_1_0000.png


Taveerne van de verkenners (5x3)
Verlaagt verkentijden en verhoogt aantal burenhulp kisten




B_Ch20_AW1_1_0000.png


Voorouderlijke rustplaats (4x7)
Verlaagt verval van verheven goederen en produceert gruwelijke banshees


Wil je alvast een voorproefje van het nieuwe avontuur? Bekijk het hier hieronder!

We hopen dat hoofdstuk 20 - de kracht van de muziek je nieuwe uitdagingen en een nieuwe verhaallijn geeft en we kijken uit naar je feedback in ons discussietopic!

Met vriendelijke groet,
Jullie Elvenar Team
We horen graag jullie feedback!
 
Laat maar komen. Lang genoeg op gewacht.
Kan ik weer ouderwets rammen en beuken door een hoofdstuk om vervolgens daarna weer lekker relaxt verder te gaan.
 
Waarom zou ik klagen. Dat maak jij er van. Alsof ik niet weet dat het zekers 8 tot 10 maand duurt voordat hoofdstuk 21 begint.
Vind die opmerking dan ook zeer ongepast naar mij toe.
ik ga er van uit dat de opmerking niet specifiek naar jou gericht is, maar naar de standaard speler.

Persoonlijk denk ik niet dat het volgend hoofdstuk terug zo lang gaat duren, ik denk nu terug sneller.

Het constructen hoofdstuk heeft ook lange op zich laten wachten, omdat er niet genoeg spelers waren die al sentient goederen konden verhandelen, ik vermoed dat hier nu eigenlijk hetzelfde gebeurd is, voor de verheven goederen. Nog niet genoeg spelers ver genoeg, dus laatste verheven hoofdstuk wat vertragen.
 
Waarom zou ik klagen. Dat maak jij er van. Alsof ik niet weet dat het zekers 8 tot 10 maand duurt voordat hoofdstuk 21 begint.
Vind die opmerking dan ook zeer ongepast naar mij toe.
ik klaag wel hoor, vind 6 maanden ertussen lang zat ;) Ok 7 dan voor als t tegen zit :p Maar goed, vanwege een paar toch tijdvretende veranderingen is t ze voor deze ronde vergeven :p
 
Laatst bewerkt:
ik ga er van uit dat de opmerking niet specifiek naar jou gericht is, maar naar de standaard speler.

Persoonlijk denk ik niet dat het volgend hoofdstuk terug zo lang gaat duren, ik denk nu terug sneller.

Het constructen hoofdstuk heeft ook lange op zich laten wachten, omdat er niet genoeg spelers waren die al sentient goederen konden verhandelen, ik vermoed dat hier nu eigenlijk hetzelfde gebeurd is, voor de verheven goederen. Nog niet genoeg spelers ver genoeg, dus laatste verheven hoofdstuk wat vertragen.
en niet eens vanwege de goederen denk ik....iemand die missies gewoon volgt, daarnaast gewoon werkt of naar school gaat en niet tussentijds nog ff inlogt om t eea aan te zetten die zal nog niet gek lang klaar zijn met h19. Ken er iig meer dan een enkeling die direct of vrijwel direct aan 19 waren begonnen en nu pas net een paar weken klaar zijn. Daar zal best op gewacht zijn idd
 
en niet eens vanwege de goederen denk ik....iemand die missies gewoon volgt, daarnaast gewoon werkt of naar school gaat en niet tussentijds nog ff inlogt om t eea aan te zetten die zal nog niet gek lang klaar zijn met h19. Ken er iig meer dan een enkeling die direct of vrijwel direct aan 19 waren begonnen en nu pas net een paar weken klaar zijn. Daar zal best op gewacht zijn idd
snelheid is relatief natuurlijk voor iedereen, hoe meer tijd je stil staat tussen de hoofdstukken hoe meer je kan opsparen en hoe sneller je terug door het volgende hoofdstuk kan raken.

Ik ben op 1 november 21 begonnen met de handelaars van unur, en ben vandaag net klaar met het laatste hoofdstuk. Dus 3 hoofdstukken gedaan in 10 maanden.

Ik vond team spirit trouwens een pak trager dan banneling.
 

DeletedUser5121

Guest
Net als bij H19 zal ik ook voor H20 weer de opdrachten vertalen en als printbare PDF hier posten. Ik moet alleen even uitzoeken hoe de vertalers de gastrastermen naar NL hebben vertaald. Het helpt wel dat muziek mijn beroep is. Maar vooralsnog kom ik niet uit de vertaling van het ding dat het Harmoniebos produceert. Als ik naar het symbooltje kijk, lijkt het op bladmuziek. Zou gezien het thema ook wel logisch zijn. Maar....
- in de Engelse Elvenar heet het ‘bars of music’. Notenbalk zou je zeggen, maar notenbalk in het Engels is staff. Lijkt me ook stug om notenbalken los te produceren.
- bladmuziek in het Engels is gewoon ‘sheet music’ of in mijn vak ‘scores’.
- kan ook een leeg vel met notenbalken zijn waar je later de muziek op moet componeren, maar hoe is dat dan vertaald? Muziekblad?

Kan iemand al zien wat de vertalers daarvan hebben gemaakt? Anders weet @DonFrank het wel?
 

DeletedUser5121

Guest
Super icey. Bedankt;).
Daar zou ik nooit opgekomen zijn, want een muzieknoot is in het Engels... geloof het of niet... gewoon music note:p
 

DeletedUser5121

Guest
Dat speelt een rol, maar ook de vrijheid van een vertaler:
- de Duitse Elvenar heeft het over Notenblatt, ofwel bladmuziek... of in het Engels simpel te vertalen als scores of music sheet.
- maar de Engelse Elvenar heeft het vertaald als bar of music (klein segment van bladmuziek dat de maat aangeeft)
- niet verwonderlijk dat de Italiaanse Elvenar het dan (google) vertaalt als battuta de musica (wat hetzelfde betekent als de Engelse vertaling)
- de Nederlandse vertalers hebben er muzieknoten van gemaakt.

Maakt allemaal niet uit... ik hou graag de termen van de NL Elvenar aan en dat is opgelost;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5121

Guest
Klaar... in de bijlage de Nederlandstalige lijst met opdrachten als printbare PDF.
Er zitten weer een paar huurlingenopdrachten bij. Ik neem aan dat Inno die net als in H19 weigerbaar maakt.

Edit: nieuwe lijst toegevoegd met gecorrigeerde opdracht 3.
 

Bijlagen

  • Opdrachten hoofdstuk 20.pdf
    115,4 KB · Weergaven: 194
Laatst bewerkt door een moderator:
en niet eens vanwege de goederen denk ik....iemand die missies gewoon volgt, daarnaast gewoon werkt of naar school gaat en niet tussentijds nog ff inlogt om t eea aan te zetten die zal nog niet gek lang klaar zijn met h19. Ken er iig meer dan een enkeling die direct of vrijwel direct aan 19 waren begonnen en nu pas net een paar weken klaar zijn. Daar zal best op gewacht zijn idd
 
Bovenaan