• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Hoofdstuk 20 - De kracht van de muziek

Ik heb ook de laatste 2 onderzoeken met het portaal op level 3 kunnen doen, kan bij mij dan 9300 noten bevatten.
Scheelt een hoop ensembles bouwen. Nadeel je kunt niet alle opdrachten doen en ik zie nu dat de laatste opdracht, verkoop het portaal is.
is de beloning daarvoor de moeite waard om het portaal tot het volgende hoofstuk te laten staan ?
 
Even een waarschuwing voor hen die nog niet zo ver zijn in H20.
Let op je ork productie en verbruik!
Iedere ensemble vraagt om 54k orks en per wapenkamer maak je maar 3500 orks.
Dus een beetje onachtzaam wonderen verbeteren terwijl die ook orken nodig hebben per upgrade, is vragen om problemen.

Helaas liep ik zelf in deze val en gaat me iedere ensemble die ik nu nog wil maken 2 dagen duren.
Één klein geluk heb ik wel, ik moet nog maar 4 ensembles voordat mijn portaal naar 4 kan.
Bedankt voor de tip Bor!!!
 
Even een extra punt om over na te denken in hoofdstuk 20.
Zodra je 9 ensembles hebt gemaakt en portaal level 3 hebt, kun je 3 spel opties volgen.
  1. je maakt af en toe een extra ensemble die je met een teleport spreuk in je inventaris zet en je negeert alle opdrachten. Doet de rest van de onderzoeken en pas op het moment van de oude wonderen, zodra je 60 liedjes hebt plaats je alle ensembles, upgrade je portaal en klaar.
  2. Je gaat door met ensembles maken tot dat je er 12 van hebt en gaat nog even door met de opdrachten to dat je al je T1, T4 en T7 fabrieken op level 34 hebt staan. Voor de rest speel je met de zelfde strategie van optie 1.
  3. Je gaat door met de ensembles en ontwikkelingen plus de upgrades van je T1, T4 en T7 fabrieken zodat je ook nog eens opdracht 73 af hebt (15 ensembles) en zorgt er voor dat jij je portaal naar level 4 kunt brengen.
De voor en nadelen van optie 1:
Een relaxtere manier van spelen maar alle tussen prijzen voor de opdrachten loop je mis. plus je moet wachten op H21 voordat jij de overgeslagen opdrachten kunt skippen.
De voor en nadelen van optie 2:
Ook een relaxtere manier van spelen maar je hebt iets meer ruimte nodig. Verder krijg je iets meer opdracht prijzen maar voor de rest geld het zelfde als bij optie 1
De voordelen van optie 3:
Zodra je portaal op level 4 staat kun je een gedeelte of alle ensembles verkopen. Je krijgt vrij veel zaden en orken retour die je kunt gebruiken voor extra instrumenten makers in de vrij gekomen ruimte. En je krijgt er een nieuw lied die nog maar 3 uur kost en per 3 liedjes goedkoper is in vergelijking tot 3 verschillende liedjes bij portaal 3. Ik zelf kon van 3x3 makers naar 3x4 makers gaan in deze optie, toen ik alle ensembles verkocht had. Je doet alle opdrachten, krijgt alle opdracht beloningen en hoeft niet te wachten om alle opdrachten af te werken.
Nadeel van optie 3:
Als jij geen portaal spreuken gebruikt voor de muziek noten, dan lever je behoorlijk in met het maken van de mana-aria's.
Verder is het even erg lastig met alles passend te krijgen en zul je waarschijnlijk even je voortgang moeten pauzeren totdat die portaal op level 4 is.

Ik kan je verder wat getallen geven maar die zijn gebaseerd op een BHG level 28 en ook een opslag vortex level 9.
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.
Groetjes Bor de Wolf.
 
Er is nog een optie. Als je vortex op minimaal level 15 hebt staan maar beter nog op level 20 hoef je portaal helemaal niet naar 4 te uppen en dus hoef je dan ook niet 3x 3 ensembles extra te maken. Je moet dan wel je bloeiende op 30 hebben staan anders gaat het niet lukken met die vortex.
Je gaat niks meer gastras maken met je makers maar je vergroot je portaalopslag wel.
Ben daar achter gekomen doordat er een speler in mijn BS op A die vortex zo hoog heeft staan.
 
Ik beschouw jou optie meer als optie 1a, @Yogi69
Zelf hoop ik met hooguit 10 dagen klaar te zijn.
Straks ga ik echter wel die vortex omhoog brengen maar ik wil voor de toekomst die portalen naar 4 optie wel openhouden, juist omdat die soms kleine voordelen kan hebben.
 
vraagje hoe maak ik
1667145207355.png
componeer een treant-balade.

heb 2 van deze gemaakt
1667145285514.png
maar is het dus niet ???
 
@ Bor de wolf - ik heb die 2 gemaakt toen opdracht open stond.
@ Jan H. Post - ik heb de rechter gebruik, dus ga links doen.
merci... en top gelukt
 
@xeses welke van de 3 liederen je ook maakt, het telt elke keer als 1 lied in de zelfde voorraad.
Je moet alleen even bij de naam kijken om te weten welke je maakt.
Pas met portaal op 4 komt er een nieuw lied bij die goedkoper is dan de andere 3 en ook nog sneller.

Voor mij is het al weer 2 weken geleden toen ik de laatste maakte en heb nu nog last van verhuis stress en alleen mijn mobiel voor het spel.
 
Even een extra punt om over na te denken in hoofdstuk 20.
Zodra je 9 ensembles hebt gemaakt en portaal level 3 hebt, kun je 3 spel opties volgen.
  1. je maakt af en toe een extra ensemble die je met een teleport spreuk in je inventaris zet en je negeert alle opdrachten. Doet de rest van de onderzoeken en pas op het moment van de oude wonderen, zodra je 60 liedjes hebt plaats je alle ensembles, upgrade je portaal en klaar.
  2. Je gaat door met ensembles maken tot dat je er 12 van hebt en gaat nog even door met de opdrachten to dat je al je T1, T4 en T7 fabrieken op level 34 hebt staan. Voor de rest speel je met de zelfde strategie van optie 1.
  3. Je gaat door met de ensembles en ontwikkelingen plus de upgrades van je T1, T4 en T7 fabrieken zodat je ook nog eens opdracht 73 af hebt (15 ensembles) en zorgt er voor dat jij je portaal naar level 4 kunt brengen.
De voor en nadelen van optie 1:
Een relaxtere manier van spelen maar alle tussen prijzen voor de opdrachten loop je mis. plus je moet wachten op H21 voordat jij de overgeslagen opdrachten kunt skippen.
De voor en nadelen van optie 2:
Ook een relaxtere manier van spelen maar je hebt iets meer ruimte nodig. Verder krijg je iets meer opdracht prijzen maar voor de rest geld het zelfde als bij optie 1
De voordelen van optie 3:
Zodra je portaal op level 4 staat kun je een gedeelte of alle ensembles verkopen. Je krijgt vrij veel zaden en orken retour die je kunt gebruiken voor extra instrumenten makers in de vrij gekomen ruimte. En je krijgt er een nieuw lied die nog maar 3 uur kost en per 3 liedjes goedkoper is in vergelijking tot 3 verschillende liedjes bij portaal 3. Ik zelf kon van 3x3 makers naar 3x4 makers gaan in deze optie, toen ik alle ensembles verkocht had. Je doet alle opdrachten, krijgt alle opdracht beloningen en hoeft niet te wachten om alle opdrachten af te werken.
Nadeel van optie 3:
Als jij geen portaal spreuken gebruikt voor de muziek noten, dan lever je behoorlijk in met het maken van de mana-aria's.
Verder is het even erg lastig met alles passend te krijgen en zul je waarschijnlijk even je voortgang moeten pauzeren totdat die portaal op level 4 is.

Ik kan je verder wat getallen geven maar die zijn gebaseerd op een BHG level 28 en ook een opslag vortex level 9.
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.
Groetjes Bor de Wolf.
Hoi Bor, moeten er geen 18 ensembles staan om naar lvl 4 te gaan? na opdracht 73 ?
 
Opdracht 73 vraagt om 15 ensembles.
Portaal level 4 vraagt om 18 ensembles.
Ik heb daar niets gezegd dat je bij optie 3 kunt stoppen na 15 maar ging er vanuit dat je dan door zou gaan voor 18.
 
Opdracht 73 vraagt om 15 ensembles.
Portaal level 4 vraagt om 18 ensembles.
Ik heb daar niets gezegd dat je bij optie 3 kunt stoppen na 15 maar ging er vanuit dat je dan door zou gaan voor 18.
Opdracht 73 vraagt om 15 ensembles.
Portaal level 4 vraagt om 18 ensembles.
Ik heb daar niets gezegd dat je bij optie 3 kunt stoppen na 15 maar ging er vanuit dat je dan door zou gaan voor 18.
zou handig geweest zijn na 15 ensembles, de ganse boel terug weg.
 
Ik heb een vraag. Heb het niet kunnen vinden in de posts, maar wellicht lees ik er overheen.
Mijn opdracht is Harmoniebos naar level 3. Echter ik kom niet verder dan van elke melodie 1, ik heb van alle melodiegebouwen er 2 staan. Wat mis ik nog?
 
Ik heb een vraag. Heb het niet kunnen vinden in de posts, maar wellicht lees ik er overheen.
Mijn opdracht is Harmoniebos naar level 3. Echter ik kom niet verder dan van elke melodie 1, ik heb van alle melodiegebouwen er 2 staan. Wat mis ik nog?
je hebt van elke melodie er 3 nodig om te kunnen verhogen naar level 3
 
Vraagje.......Doen jullie wel alle opdrachten? Ik moet nu 1000 muzieknoten doneren (opdracht 53,) die ik wel al hebt maar dacht dat jullie of vele van jullie die opdrachten niet deden.......dus vond het zonde van mijn muzieknoten, :)
1668005295685.png
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat velen die voor de 18 ensembles gaan en dus ook portaal level 4, alle opdrachten uitvoeren.
Voor zover ik weet hebben alle leden in de BS waar ik zit alle H20 opdrachten gedaan, tot zover als ze nu zijn in de onderzoeksboom.
 
Bovenaan