• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Hoofdstuk 20 - De kracht van de muziek

DeletedUser5121

Guest
Dank Wunjo! Ik vond het al vreemd, maar alle drie de bronnen die ik gebruikte (Engels, Duits en Italiaans die het waarschijnlijk van elkaar kopiëren) hadden het over 1 mana.

Opdracht aangepast en de lijst in vorige topic vernieuwd;)
 
Ik moet 500 muzieknoten verzamelen, (Opdracht 12) maar ik zit al op 1500 en ben nog niet zo ver dat ik het portaal kan uppen, hoe kan ik die muziek noten gebruiken? heb alleen nog maar het portaal staan. :)

Ik heb het al gevonden! moet fabrieken onderzoeken/ activeren :cool:
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik graag vooraf of tijdens een hoofdstuk een hoop dingen bereken voor een goed werkende strategie voor mij wil ik hier even wat leuke informatie kwijt.
Ik weet dat dit hoofdstuk een ramp is wat betreft mana, zaden en unurium maar mana verbruik kun je behoorlijk controleren en de rest helaas niet.
Het is belangrijk dat jij je Bloeiende Handelaars gilde op een zo hoog mogelijk niveau hebt staan. Liefst op 30 ik zelf zit nog op 28.
Heb zoveel mogelijk zaden producerende gebouwen staan en ben bereid om unurium productie even wat lager te zetten ter voordeel van de zaden.

Als eerste de muziek noten productie: laat je portaal stil staan en gebruik portaal spreuken. Dat scheelt in mana en unurium.
Ik gebruik een simpele formule voor hoeveel ik telkens nodig heb.
( MaxMuziek - HebMuziek ) / MaxMuziek * 100 = RuimteOver in procenten
Ik vul het portaal telkens aan met telkens veelvouden van 5% maar ga nooit over de 100% portaal vulling heen.
Dit maakt het handig zodra je de instrumenten kunt gaan maken.

De instrumenten:
Ik weet dat dit hoofdstuk om 4824 violen, 5756 fluiten en 3834 trommels vraagt.
Met 3 makers van elk zou je in 35 dagen aan kop-staart producties van 3 uur klaar zijn.
Met 4 makers van elk zou je in 25 dagen aan kop-staart producties van 3 uur klaar zijn.
Ben verstandig en doe alleen de 3 uur producties, ook als je gaat slapen.
Een 9 uur productie levert net zoveel op als 2x een 3 uur productie maar kost meer.
Als je eenmaal bezig bent met de instrumenten maken stop dan even zodra je 363 violen, 555 fluiten en 390 trommels hebt.
Je kunt nu je eerste 3 ensembles plaatsen en je portaal upgraden naar level 2.
Maak nu 401 violen, 480 fluiten en 320 trommels en plaats de ensembles voor portaal level 3.
Ik weet dat anderen het niet eens zijn met die wacht momenten maar niet iedereen heeft het maximale aantal stadsuitbreidingen en bijna alle wonderen op level 30+ staan. De kosten voor iets komen dus wel zwaar op die punten te liggen waar de meeste spelers al moeite hebben. Ik weet dat de ensembles geen invloed hebben op de makers maar 40% bonus scheelt veel.
Portaal level 4 heeft nul komma niks aan voordeel voor ons omdat de maximale portaal boost op 40% blijft staan, alleen de productie tijden van de liedjes worden beter.

Wil je portaal 4 toch snel hebben staan? Stop dan tijdelijk die makers die in de weg staan in je inventaris, plaats de resterende ensembles, upgrade je portaal en verwijder de ensembles die in de weg staan voor je makers weer. Zolang jij je muziek noten met portaal spreuken blijft maken bieden die niet veel voordeel. Maar maak jij de noten met je portaal dan zijn ze wel belangrijk.
Baseer daarop jou keuze en niet op de mening van een ander. Alleen jij kan in jou situatie zien wat je wel of niet kunt doen met wat jou inkomen zijn in het spel en welke uitgaven je echt nodig vindt.

Vergeet niet om beide wonderen te ontsluiten omdat je ze vermoedelijk beide nodig hebt voor een volgend hoofdstuk.
 
Laatst bewerkt:
De instrumenten:
Ik weet dat dit hoofdstuk om 2068 violen, 2480 fluiten en 1650 trommels vraagt.
dit hoofdstuk vraag eigenlijk ongeveer 5400 violen, 6400 fluiten, en 4300 drums. Je hebt nog heel wat van die dingen nodig buiten je onderzoek, bv voor je ensembles te bouwen en liedjes te maken.



Ik weet niet of de ensembles invloed hebben op de makers maar 40% bonus scheelt veel
Portaal level 4 heeft nul komma niks aan voordeel voor ons omdat de maximale portaal boost op 40% blijft staan.
Dit is al aangekaart op beta maar ik ben bang dat ze het niet gaan veranderen.
ensembles hebben enkel invloed op de productie van je muziek noten. dus niet op je makers. Maar je makers krijgen dus wel de 40% bonus van portaal lvl 3 of 4. Ik vond dat zinnetje een beetje verwarrend in je uitleg.

Ik zou er ook niet op rekenen dat de productieboost op 60% komt op lvl 4, tis volgens mij te laat om het nog aan te passen. Al denk ik persoonlijk dat dit wel een bug is, omdat ze het portaal bij de ontwikkeling vermoedelijk gewoon gekopieerd hebben uit het vorige hoofdstuk.
 
Heb voor het hoofdstuk begon al heel wat materialen verzameld.
Had dus al een voorraad van bijna 3M zaden, 3M unurium en 25M mana. Dat geeft al een enorme voorsprong.
Je portaal kan je als je zeer veel portaalspreuken hebt bijna of in zijn geheel daarmee doen zodat je bergen mana bespaart. In mijn geval heb ik het over ongeveer 8500% aan portaalspreuken die ik had staan.
Unurium mag geen enkel probleem zijn. Als je de top toren haalt en het betreffende OW op zeer hoog level hebt staan pak je wekelijks minimaal 500k unurium. Verder met het event kan je ook aardig unurium krijgen met rapen.
In begin hoofdstuk heb je nog redelijk wat spirituele goederen nodig maar na iets van 15 onderzoeken niet meer. Dan laat je die fabrieken gewoon niet draaien zodat je daarmee zaden bespaart. Je houd je onderzoeken in de gaten evenals welke ensembles en makers die je wilt gaan bouwen en maakt alleen die verheven goederen en gebruikt daarmee alleen spreuken op die gebouwen.
Doordat ik een behoorlijke tijd eindspeler was in 19 heb ik enorm veel tijdboosters kunnen sparen uit de toren en MA.
Daarmee maak ik versneld liederen en de verheven goederen die ik via de handelaar moet zien te krijgen.
KP die ik nodig heb om de onderzoeken te vullen heb ik gehaald uit toernooi en uit event. Doordat ik wist wanneer dit hoofdstuk zou beginnen ben ik 2 week daarvoor al begonnen met KP sparen uit toernooi en zodoende al 1200 KP had bij begin hoofdstuk.
Krijg verder wekelijks genoeg KP binnen met toernooi, uit gebouwen in mijn stad, uit mijn balk, uit event en met mystiek object verzilveren.
Verder gebruik ik veel spreuken op mijn WP en op mijn fabrieken die verheven goederen maken. Zaden vang ik met gemak 150k per dag minimaal.
Ik speel op Winyandor en daar zijn veel minder spelers begonnen met H20 dan op Arendyll.
Ik heb het geluk dat ik 1 van de weinigen ben die gloeiblokken als bonus heeft en kan daardoor aan veel alruin komen die ik nodig heb voor de trom ensembles. En ze staan in de rij om van me over te nemen.
Ik hoef dus alleen daar nog maar 1 van te maken en heb ik alle ensembles en kan ik portaal naar 4 uppen. En portaal moet wel degelijk naar level 4 anders kan je de laatste 2 onderzoeken niet doen omdat je anders muzieknoten te kort komt voor de afzonderlijke onderzoeken.
En aangezien ik 3x 8 makers heb ben ik uiterlijk komend weekend wel klaar met het hoofdstuk.
 
Omdat ik graag vooraf of tijdens een hoofdstuk een hoop dingen bereken voor een goed werkende strategie voor mij wil ik hier even wat leuke informatie kwijt.
Ik weet dat dit hoofdstuk een ramp is wat betreft mana, zaden en unurium maar mana verbruik kun je behoorlijk controleren en de rest helaas niet.
Het is belangrijk dat jij je Bloeiende Handelaars gilde op een zo hoog mogelijk niveau hebt staan. Liefst op 30 ik zelf zit nog op 28.
Heb zoveel mogelijk zaden producerende gebouwen staan en ben bereid om unurium productie even wat lager te zetten ter voordeel van de zaden.

Als eerste de muziek noten productie: laat je portaal stil staan en gebruik portaal spreuken. Dat scheelt in mana en unurium.
Ik gebruik een simpele formule voor hoeveel ik telkens nodig heb.
( MaxMuziek - HebMuziek ) / MaxMuziek * 100 = RuimteOver in procenten
Ik vul het portaal telkens aan met telkens veelvouden van 5% maar ga nooit over de 100% portaal vulling heen.
Dit maakt het handig zodra je de instrumenten kunt gaan maken.


De instrumenten:
Ik weet dat dit hoofdstuk om 2068 violen, 2480 fluiten en 1650 trommels vraagt.
Met 3 makers van elk zou je in 15 dagen aan kop-staart producties van 3 uur klaar zijn.
Ben verstandig en doe alleen de 3 uur producties, ook als je gaat slapen.
Een 9 uur productie levert net zoveel op als 2x een 3 uur productie maar kost meer.
Als je eenmaal bezig bent met de instrumenten maken stop dan even zodra je 363 violen, 555 fluiten en 390 trommels hebt.
Je kunt nu je eerste 3 ensembles plaatsen en je portaal upgraden naar level 2.
Maak nu 401 violen, 480 fluiten en 320 trommels en plaats de ensembles voor portaal level 3.
Ik weet niet of de ensembles invloed hebben op de makers maar 40% bonus scheelt veel
Portaal level 4 heeft nul komma niks aan voordeel voor ons omdat de maximale portaal boost op 40% blijft staan.
Dit is al aangekaart op beta maar ik ben bang dat ze het niet gaan veranderen.
Van af nu kun je lekker doorgaan met produceren voor wat je nog nodig hebt en de rest van het hoofdstuk uit spelen.

Vergeet niet om beide wonderen te ontsluiten omdat je ze vermoedelijk beide nodig hebt voor een volgend hoofdstuk.
Portaal level 4 heeft wel waarde omdat je produktie wel terdege omhoog gaat in dezelfde tijd. Verder gaat liederen maken van 4 naar 3 uur. Je kan dan 5 maken in 15 uur ipv 4 in 16 uur.

Ik zou wel die 9 uurs doen. Kost je wel iets meer maar als je slaapt of moet werken is het zonde als je dan tijd verspeelt en dus minder maakt.

Helemaal niet stoppen maar gewoon doorgaan met blijven maken. Je hebt ze ook nodig voor onderzoeken en als je ze niet hebt sta je daarmee weer onnodig stil.

Beide wonderen moet je sowieso ontgrendelen anders kan je met volgend hoofdstuk niet door.
 
Omdat ik graag vooraf of tijdens een hoofdstuk een hoop dingen bereken voor een goed werkende strategie voor mij wil ik hier even wat leuke informatie kwijt.
Ik weet dat dit hoofdstuk een ramp is wat betreft mana, zaden en unurium maar mana verbruik kun je behoorlijk controleren en de rest helaas niet.
Het is belangrijk dat jij je Bloeiende Handelaars gilde op een zo hoog mogelijk niveau hebt staan. Liefst op 30 ik zelf zit nog op 28.
Heb zoveel mogelijk zaden producerende gebouwen staan en ben bereid om unurium productie even wat lager te zetten ter voordeel van de zaden.

Als eerste de muziek noten productie: laat je portaal stil staan en gebruik portaal spreuken. Dat scheelt in mana en unurium.
Ik gebruik een simpele formule voor hoeveel ik telkens nodig heb.
( MaxMuziek - HebMuziek ) / MaxMuziek * 100 = RuimteOver in procenten
Ik vul het portaal telkens aan met telkens veelvouden van 5% maar ga nooit over de 100% portaal vulling heen.
Dit maakt het handig zodra je de instrumenten kunt gaan maken.


De instrumenten:
Ik weet dat dit hoofdstuk om 2068 violen, 2480 fluiten en 1650 trommels vraagt.
Met 3 makers van elk zou je in 15 dagen aan kop-staart producties van 3 uur klaar zijn.
Ben verstandig en doe alleen de 3 uur producties, ook als je gaat slapen.
Een 9 uur productie levert net zoveel op als 2x een 3 uur productie maar kost meer.
Als je eenmaal bezig bent met de instrumenten maken stop dan even zodra je 363 violen, 555 fluiten en 390 trommels hebt.
Je kunt nu je eerste 3 ensembles plaatsen en je portaal upgraden naar level 2.
Maak nu 401 violen, 480 fluiten en 320 trommels en plaats de ensembles voor portaal level 3.
Ik weet niet of de ensembles invloed hebben op de makers maar 40% bonus scheelt veel
Portaal level 4 heeft nul komma niks aan voordeel voor ons omdat de maximale portaal boost op 40% blijft staan.
Dit is al aangekaart op beta maar ik ben bang dat ze het niet gaan veranderen.
Van af nu kun je lekker doorgaan met produceren voor wat je nog nodig hebt en de rest van het hoofdstuk uit spelen.

Vergeet niet om beide wonderen te ontsluiten omdat je ze vermoedelijk beide nodig hebt voor een volgend hoofdstuk.
dank je wel Bor!!
 
Ik heb mijn eerdere stukje aangepast nadat ik via het beta forum de kosten van de liedjes kreeg.
Tevens heb ik een paar punten verduidelijkt met betrekking tot waarom ik toch de 3 uur producties aanbeveel en zou stoppen zodra ik de spullen heb voor een portaal upgrade tot dat die klaar is.

Mensen die spelen als of ze miljardair zijn in dit spel omdat ze alle uitbreidingen hebben en ook bijna alle wonderen op level 30+ hebben staan geven vaak geen advies op het niveau van hen die moeten sappelen met de ruimte die ze hebben en de beperking qua grondstoffen die zij binnen krijgen. Neemt niet weg dat sommige dingen die zij zeggen wel degelijk nuttig zijn maar een miljonair kijkt nu eenmaal anders tegen een hoop zaken aan dan iemand uit de middenklasse en die kijken ook weer anders naar dingen ten opzichte van mensen die aan de rand staan.

O, en voor ik het vergeet.
H21 komt pas ergens volgend jaar dus je hebt tijd zat om dit hoofdstuk uit te spelen.
Vandaag beginnen en gisteren klaar willen zijn haalt juist de lol uit dit spel.
Daarom doe ik wel alle opdrachten van dit hoofdstuk.
 
Ik heb mijn eerdere stukje aangepast nadat ik via het beta forum de kosten van de liedjes kreeg.
Tevens heb ik een paar punten verduidelijkt met betrekking tot waarom ik toch de 3 uur producties aanbeveel en zou stoppen zodra ik de spullen heb voor een portaal upgrade tot dat die klaar is.

Mensen die spelen als of ze miljardair zijn in dit spel omdat ze alle uitbreidingen hebben en ook bijna alle wonderen op level 30+ hebben staan geven vaak geen advies op het niveau van hen die moeten sappelen met de ruimte die ze hebben en de beperking qua grondstoffen die zij binnen krijgen. Neemt niet weg dat sommige dingen die zij zeggen wel degelijk nuttig zijn maar een miljonair kijkt nu eenmaal anders tegen een hoop zaken aan dan iemand uit de middenklasse en die kijken ook weer anders naar dingen ten opzichte van mensen die aan de rand staan.

O, en voor ik het vergeet.
H21 komt pas ergens volgend jaar dus je hebt tijd zat om dit hoofdstuk uit te spelen.
Vandaag beginnen en gisteren klaar willen zijn haalt juist de lol uit dit spel.
Daarom doe ik wel alle opdrachten van dit hoofdstuk.
ik ben akkoord hoor met je 3u productie, afhankelijk van je bloeiende handerlaar geven die evenveel of iets minder dan 2x keer de productie, voor 2x de kost, dus als bv 2 3u productie je elk 5 opleveren, (in totaal 10) en 1 9u productie levert je maar 9 of minder op, dan is het inderdaad beter voor de 3u producties te gaan.
Ook is het aantal dagen productie van trommels violen en fluiten eigenlijk niet zo hoog, zodat je door 3u productie ipv 9u echt niet veel langer in het hohfdstuk gaat zitten.
Voor mij lijkt dit een super snel hoofdstuk, geen nood om het nog sneller te maken, vind ik. Ik had oorspronkelijk 6 van elke maker in de planning staan, maar voorlopig doe ik het nu maar met 2 van elks, en eigenlijk is dat nog te veel. (ik denk dat de quests uiteindelijk 3 van elk vragen, maar zolang mijn portaal niet lvl 3 is, komen die hier niet denk ik).

Als je tips wil voor kleine steden, die niet veel ruimte over hebben, wel een lvl 3 portaal en een lvl 15 vortex is genoeg om het hoofdstuk te kunnen afwerken (zonder de quests dan weliswaar). Is een enorme plaatsbespaarder, en in het aantal benodigde fluiten, drums en violen maakt het geen verschil. Dit komt omdat je op portaal lvl 4 liedjes kan maken die minder kosten dan de portaal lvl 3 producties. Waardoor je de kost voor de extra ensembles compenseert.
 
Er zijn 2 opdrachten die in een verkeerde volgorde staan maar misschien kan de korte reeks dat wel oplossen met transporteren.
68) Bezit 12 ensambles en 1 marmer fabriek op level 34 <----- te vroeg
69) Onderzoek dwergenstaal fabriek upgrade
70) Bezit 9 instrumenten makers en 1 staal fabriek op level 34 <----- te laat
71) onderzoek houtfabriek upgrade
72) bezit 9 fabrieken op level 34 EN 1 staal fabriek op level 334
73) Bezit 15 ensembles <---- hierna gelijk de portaal upgrade aanzetten en het teveel aan ensembles weg halen.
 
Laatst bewerkt:
ik heb een probleem bij een opdracht : produce an eternal trade agreement ( verzegeld vredesverdrag) dus aanmaken met de wonderwas in de boekenrollen. ik heb de opdracht zelfs 3 maal gedaan en geen beloning en de opdracht blijft staan?
 
ik heb een probleem bij een opdracht : produce an eternal trade agreement ( verzegeld vredesverdrag) dus aanmaken met de wonderwas in de boekenrollen. ik heb de opdracht zelfs 3 maal gedaan en geen beloning en de opdracht blijft staan?
Je moet de 3u productie aanzetten.. :) Eeuwige handelsovereenkomst dan gaat die opdrachten wel lukken.
 
Opdracht 38 is train 4000 valoriaanse wachters of veteranen.
INNO zou na de laatste hoofdstukken waarin steeds opdrachten voor oefenterrein en huurlingenkamp voorkwamen, die later weigerbaar werden gemaakt, nu toch beter moeten weten en geen opdrachten meer moeten verzinnen waarvoor je eigenlijk die gebouwen nodig hebt. Niemand is verplicht die gebouwen in zijn/haar stad te hebben staan. We zijn niet allemaal vechtersbazen. Maar misschien is INNO er op uit om ons langzamerhand allemaal te dwingen die ondingen te plaatsen. Heel jammer INNO, dan ben ik weg.
Ik blijf vinden dat dergelijke opdrachten niet mogen voorkomen of in ieder geval weigerbaar moeten zijn.
Bij deze opdracht is er een mogelijke omweg:
Als je geen huurlingenkamp hebt kun je de opdracht voltooien met een Valoriaanse heldenmoed gebouwtje. (Ik had er gelukkig toevallig 1 in mijn opslag. Het zal wel heel lang duren voor ik 4000 van die ondingen heb gemaakt. Hij maakt er 21 per uur en je kunt er geen tijdboosters op zetten.)
Verder kun je in Triomf der Getijden de wachters kiezen (heel jammer van de zaden die we hard nodig hebben) en de bruine beer schijnt ze ook te leveren. En misschien is er nog wel een vechtwonder dat ze levert.
Maar ook deze gebouwen zijn geen verplicht onderdeel van onze stad.
 

Aeva

Chef
Elvenar is een heel duidelijk voorbeeld van een strategisch stedenbouwspel met een grote RPG-component. De vroege veel verkochte (toen je gewoon een game in de winkel kocht en het nog niet gratis online kon) RPG's hebben allemaal zowel een onderhandel- als vechtcomponent. Daar kun je wel omheen werken, maar je zit dan niet in de mainstream van het spel. Wel benut je dan een mooie spelmogelijkheid: creatief omgaan met de tools die je door het spel worden aangereikt.
Een andere noot bij de opmerking van @wunjo: ik begrijp niet zo goed waarom spelers willen bepalen wat de spelregels zijn. Terwijl die regels én de vrij eindeloze mogelijkheden het spel juist interessant maken.
 
Ik vraag me regelmatig af waarom sommige mensen hun mening mogen geven en anderen niet.
Ik heb mijn mening gegeven INNO. Doe er iets mee of niet.
 
Opdracht 38 is train 4000 valoriaanse wachters of veteranen.
INNO zou na de laatste hoofdstukken waarin steeds opdrachten voor oefenterrein en huurlingenkamp voorkwamen, die later weigerbaar werden gemaakt, nu toch beter moeten weten en geen opdrachten meer moeten verzinnen waarvoor je eigenlijk die gebouwen nodig hebt. Niemand is verplicht die gebouwen in zijn/haar stad te hebben staan. We zijn niet allemaal vechtersbazen. Maar misschien is INNO er op uit om ons langzamerhand allemaal te dwingen die ondingen te plaatsen. Heel jammer INNO, dan ben ik weg.
Ik blijf vinden dat dergelijke opdrachten niet mogen voorkomen of in ieder geval weigerbaar moeten zijn.
Bij deze opdracht is er een mogelijke omweg:
Als je geen huurlingenkamp hebt kun je de opdracht voltooien met een Valoriaanse heldenmoed gebouwtje. (Ik had er gelukkig toevallig 1 in mijn opslag. Het zal wel heel lang duren voor ik 4000 van die ondingen heb gemaakt. Hij maakt er 21 per uur en je kunt er geen tijdboosters op zetten.)
Verder kun je in Triomf der Getijden de wachters kiezen (heel jammer van de zaden die we hard nodig hebben) en de bruine beer schijnt ze ook te leveren. En misschien is er nog wel een vechtwonder dat ze levert.
Maar ook deze gebouwen zijn geen verplicht onderdeel van onze stad.
zou je die opdracht ook niet kunnen afwerken met een instant die de juiste troepen geeft? Ik ga dat alvast eens proberen als ik daar ben
 

Aeva

Chef
Ik vraag me regelmatig af waarom sommige mensen hun mening mogen geven en anderen niet.
Zo vraag ik me regelmatig af waarom sommige spelers zich tegen bepaalde spelonderdelen verzetten, dat luid en duidelijk (en niet altijd even beleefd) kenbaar maken en vervolgens gepikeerd zijn als andere spelers daar een andere mening over hebben omdat zij het spel wel waarderen zoals het is.
Iets een leuk of vervelend onderdeel vinden is overigens iets heel anders dan een spel 'willen veranderen' in een meer welgevallige versie.

Ik ben van mening dat je dealt met wat het spel je geeft, dat is het strategische en creatieve aspect van Elvenar oftewel de essentie van het spel. Als je ervoor kiest om bepaalde spelonderdelen te negeren dan heeft dat gevolgen. Ik vind het weinig respectvol richting de spelontwikkelaars, die daar per definitie veel tijd en geld in steken, om constant bezwaar te maken tegen normale spelonderdelen.
Uiteraard is het wel degelijk goed om kritisch te kijken en het ook te melden als er duidelijke omissies of inconsequenties zijn, de technische fouten worden op beta al ondervangen als het goed is.
 
Laatst bewerkt:
de technische fouten worden op beta al ondervangen als het goed is
Nee hoor, gebouwen zijn nog steeds soms gedeeltelijk onzichtbaar omdat een gebouw ervoor later wordt getekend, aantallen in blips in de stad kloppen niet altijd met blips bovenin de balk, popups laten al jaren verkeerde gebouw informatie zien of zelfs helemaal niets zien,
kleurtje van vrijgespeelde provincie in de wereldkaart laat niet goed zien dat je niet genoeg muntjes hebt om het te kopen, en zo kun je nog wel even doorgaan.

Fouten die op beta gerepareerd worden zijn meer de mechaniek-technische fouten, bijvoorbeeld om een goed beschikbaar te krijgen moet je het eerst hebben om een onderzoek vrij te spelen, (heel veel) te weinig event-currency bij een event, enzovoort.
 
Bovenaan