• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback De thuiskomst van de tovenaars + Competities

De Inno goden zijn me dit keer meer dan goed gezind,

Had al gezegd dat als ik dichtbij zou zitten ik voor dat portret zou gaan en dat moet gaan lukken
1624691044185.png

Heb best wel geluk gehad, gemiddeld heeft elk stafje ietsje minder dan 18 gekost. (tov van waar ik mee begon)
Heb 3x 80 terug gekregen, 5x 200 en 3x 300.

Geen buitenpost, geen asfeniks(en) geen boekjes gekocht tot nu toe, (ook niet met gratis verdiende diamanten)
We zo efficient mogelijk stafjes gekocht, en een beetje gegokt op grotere returns (een flink aantal kistjes heeft virtueel een z.g.a. gelijke kost per stafje, bij deze opties voor het gokje op een grote return gedaan, maar waar mogelijk zoveel mogelijk kistje 18 gepakt.)
Het venijn zat hem in de staart 3x 200 2x 300 en 2x 80 zeg maar bijna alle returns vielen in de laatste ~2000 boekjes die ik had.

Het lijkt erop dat het tot nu toe als freebee kan, al is het pas voorbij als het voorbij is, er zijn immers nog 4 dagen te gaan,
maar het lijkt te kunnen maar dan moet het dus wel echt flink meezitten.
 
Ik weet niet of het hier al vermeld is
Opgegeven moment wordt je in het spel tegengehouden en krijg je 1 opdracht per dag. Inmiddels ben ik van zilver teruggezet nasr brons dus goud haal ik op deze manier nooit, en bovendien ziet het er naar uit dat ik het laatste gebouw van de set ook niet ga halen.
Erg jammer dat je tegengehouden wordt en dat je daardoor het einddoel niet haalt en bovendien degradeert
 
Tja ook ik haal het niet met het verzamelen van dat laatste setgebouwtje, heb net die 1na laatste bemachtigd, heb dan ook geen mazzel gehad met extra currency maar wel veel kppakketjes bemachtigd.

Ik weet niet of het hier al vermeld is
Opgegeven moment wordt je in het spel tegengehouden en krijg je 1 opdracht per dag. Inmiddels ben ik van zilver teruggezet nasr brons dus goud haal ik op deze manier nooit, en bovendien ziet het er naar uit dat ik het laatste gebouw van de set ook niet ga halen.
Erg jammer dat je tegengehouden wordt en dat je daardoor het einddoel niet haalt en bovendien degradeert

Je hebt naast de verhaal event opdrachten, dagelijkse opdrachten. Alle opdrachten voltooien volstaat voor het behalen van dat laatste gebouwtje in de opdrachtenbeloning.
 
Ik red het ook niet, ondanks actief rapen, een gevoerde feniks en goedkoopste kistje kiezen.. Je moet gewoon toch uit een kistje regematig wat boekjes winnen wil je het halen. Dus ja de gokkast bepaald of je wel of niet de set compleet krijgt.

Ik ben er nu wel een beetje klaar mee....:mad:

Wat een flut event.
 
Ik red het ook niet, ondanks actief rapen, een gevoerde feniks en goedkoopste kistje kiezen.. Je moet gewoon toch uit een kistje regematig wat boekjes winnen wil je het halen. Dus ja de gokkast bepaald of je wel of niet de set compleet krijgt.

Ik ben er nu wel een beetje klaar mee....:mad:

Wat een flut event.
goedkoopste kistjes is niet echt de beste optie dit event.

Kistje 30/32 zijn de 2 slechtste kistjes voor stafjes. die kosten gewoon teveel per stafje.


Chest (sk)Expected Return (sk/flag)Face Return (sk/flag)Face difference
18 (1)1818.00
27 (1)1927.00-8.00
45 (sk) (2)19.7022.50-2.80
80 (3)21.6726.67-5.00
89 (3)21.6729.67-8.00
45 (no sk) (2)22.5022.50
54 (2)22.5027.00-4.50
32 (1)23.6032.00-8.40
30 (1)26.2530.00-3.75
https://en.forum.elvenar.com/index.php?threads/sorcerers-homecoming-event.14656/post-92935

Zelf ben ik voor
18: 53x
27: 10x
30 1x (per ongeluk)
45: 35x
54: 1x
80: 31x
89: 27x

gemiddeld met kistje 27 (10% vs 10%)
ietsje pech bij kistje 45 (5.7% vs 7%)
Geluk bij kistje 80 (9.7% vs 5%)
Geluk bij kistje 89 (18.5% vs 12%)

Ik ben zelf voor 45 ipv 27 gegaan de kosten zijn vergelijkbaar maar iets meer risicopreventie, zit kistje 27 tegen dan zijn de kosten te hoog, zit kistje 45 tegen dan kost het veel minder.
Daarnaast ben ik redelijk hard gegaan op 80/89, idee erachter was high risk, high reward.

Zit die 200/300 mee dan kan je heel hoog vliegen, is het gemiddeld dan maakt het niets uit en heb je pech dan zak je ook wel redelijk door het ijs.
Ik wilde graag dat portret en met gemiddeld ging ik er zeker niet komen, dus voor high risk, high reward gegaan.
Een paar keer extra 80 is ook mooi, maar dat moet wel heel erg meezitten wil je er echt heel veel voodeel bij hebben, maar bij 200/300 is het meteen een flinke sloot event eenheden, dat hakt er echt in.

Maar 32 en zeker kistje 30 was goed voor de dagprijzen maar voor de stafjes is het een self inflicting wound,

Als je alle opdrachten doet, en redelijk wat gratis kennis in je stad oppikt en de eerste 5 kistjes kiest dan ben je bijna zeker van de volle prijs,
De 100 van de e-mail maakt het nog ietsje makkelijker.

Bij 22 of minder gemiddeld per kistje zat je redelijk goed.
Boven de 22 dan ga je het normaal niet halen.
 
Laatst bewerkt:
Bij veel mensen in mijn broederschap komt het stoom al uit de oren omdat ze dat laatste gebouw niet gaan halen. En ik kies vaak 45 of 27 of 18 maar ondanks dat gaat het niet lukken, mede omdat eerst de volgende stap het gebouw was en nu opeens kp punten dus extra stap ertusse
Erg jammer allemaal mede omdat het spelplezier weg gaat.
En alle opdrachten voldoen volstaat voor het behalen van het laatste gebouw is niet geheel waar want het is mij keer eerder overkomen dat ik het op 3 puntjes na net niet haalde
 
Ik ben puur op geadverteerde kosten gegaan (Face Return (sk/flag) kolom van CrazyWizard), dus 18, 45, en 54.
Bij 54 had ik de 27 moeten pakken denk ik als die er was. Bij keuze tussen 2 van 45, die met rollen.
Ik had de set gister compleet op mijn kleine account (waar ik ook echt voor de set gegaan ben).

Verder heb ik geen prijzen die echt nuttig en goed zijn, alleen maar kleine prijzen, en heel veel Bijlkrijgers en Mortieren. Dit was al ingecalculeerd, dus geen verrassing. Heb wel elke dag de hele dag rollen in de stad verzamelt.
 
Heb veel voor de 80/89 en 30 gekozen vanwege de boekrol en de mana.
Vaak die extra boekrollen gekregen en ook behoorlijk wat mana gepakt. Ga dus met 2 vingers in de neus goud halen.
Daarentegen op mijn kleinere account ook zo gespeeld en mag blij zijn dat ik in zilver zit.
Het is maar net hoe het valt. Voorgaande keren had ik veel geluk met mijn kleinere account en wilde het op mijn grote net niet lukken of met heel veel pijn en moeite.
En moet zeggen dat portret ziet er best wel leuk uit en als nieuwe nummer 1 op Winy hoort natuurlijk ook een exclusief portret.
 
Ik heb in plaats van de pelgrimsmidse (het laatste gebouw) de gouden wilg geplaatst :) het is even anders creatief maar zo is dat gat toch opgevuld en lijkt het 1 geheel
 
Heb hem nu op mijn tweede accountje gezet, en daar heb ik de laatste nog niet (en zal hem mogelijk ook niet krijgen teveel dagen event genegeerd) maar daar viel me net op dat als je 1 gebouwtje verplaatst hij niet mooi rechthoekig is maar wel werkt alsof die compleet is.

1624741891135.png

Op deze manier heeft het pelgrimslandshuis toch maximale connecties.

Als je de laatste mist is er dus niets aan de hand.
 
Heb hem nu op mijn tweede accountje gezet, en daar heb ik de laatste nog niet (en zal hem mogelijk ook niet krijgen teveel dagen event genegeerd) maar daar viel me net op dat als je 1 gebouwtje verplaatst hij niet mooi rechthoekig is maar wel werkt alsof die compleet is.

Bekijk bijlage 6233
Op deze manier heeft het pelgrimslandshuis toch maximale connecties.

Als je de laatste mist is er dus niets aan de hand.

Klopt, wissel die plein en zagerij eens om en zet een ander 2x3 gebouw erbij :) zo heb ik het gedaan in ieder geval
 

Aeva

Chef
In mijn kleine stad voor de laagste kosten per staf gegaan en daar ga ik de complete set halen.
Geen asfeniks, geen diamanten. Gewoon lekker gespeeld en regelmatig die rollen opgeraapt die uit de lucht kwamen vallen... :cool:
 
Bij veel mensen in mijn broederschap komt het stoom al uit de oren omdat ze dat laatste gebouw niet gaan halen. En ik kies vaak 45 of 27 of 18 maar ondanks dat gaat het niet lukken, mede omdat eerst de volgende stap het gebouw was en nu opeens kp punten dus extra stap ertusse
Erg jammer allemaal mede omdat het spelplezier weg gaat.
En alle opdrachten voldoen volstaat voor het behalen van het laatste gebouw is niet geheel waar want het is mij keer eerder overkomen dat ik het op 3 puntjes na net niet haalde
Ook ik heb ieder dag gespeeld en iedere dag de verspreide rolletjes opgehaald. Desondanks lukt het me niet het laatste gebouw binnen te halen. Had heel veel pech denk ik dat ik geen keuze had om de 18 te kiezen om vooruit te komen. Het was veelal 30 voor 1 stap 54 voor twee stappen of 89 voor 3 stappen. Ik vind dit dan ook het meest waardeloze event van de afgelopen 3 jaar, omdat je de set niet vol kan krijgen. Een aantal in onze BS is het wel gelukt, dmv veel tijds boosters + dia te gebruiken.
 
klopt het dat je teruggedrongen word in de vooruitgang van de competitie , ik krijg die indruk . heb het niet echt nagezien maar met een ander acc. sta ik terug op amateur terwijl ik met al mijn acc. op brons stond daar ben ik wel zeker van.........
nog iemand deze ervaring
 
Zelf ben ik voor
18: 53x
27: 10x
30 1x (per ongeluk)
45: 35x
54: 1x
80: 31x
89: 27x

Dat zijn dus inderdaad ook de kistjes die ik steeds kiest. Je krijgt er het meeste naar verhouding voor terug en je hebt een kans om boekjes te winnen. Want die heb je wel nodig. Dus leuk dat jij tot goud gekomen hebt, dan heb je mazzel gehad. Het is gewoon zuur als je die mazzel niet hebt.

EN als je dus geen boekjes wint, komt je echt te kort om het laatste set gebouwtje te pakken. Ekstertje heeft geen mazzel en wint gewoon geen boekjes! Ik denk dat ik er in totaal met dit account 80 heb gewonnen.. Mijn derde account idem, komt ook mega te kort omdat er geen extra boekjes vallen. Precies het zelfde, wint ook geen extra boekjes.

Alleen Raafke heeft voldoende gewonnen om de hele set binnen te halen, die wint dan ook gelijk weer zo belachelijk veel dat ik misschien nog wel goud kan krijgen in de competitie.

Of je die laatste set binnen haalt heeft dus alles te maken met de factor geluk. Alle opdrachten voltooien, asfeniks voeren (die is dus ook waardeloos...) en fanatiek rapen, maakt niet dat je set compleet te maken. Ik had het ook geen probleem gevonden om dia's uit te geven om de set compleet te kunnen krijgen, maar ik vertik het echt om er dia's te voor gaan betalen als andere spelers door die geluksfactor wel de set wel compleet kunnen maken. Bovendien kom ik zoveel te kort, dat het gebouwtje gewoon belachelijk duur wordt.

Events zijn echt mijn dingetje en dit verpest het plezier daaraan behoorlijk.
 
klopt het dat je teruggedrongen word in de vooruitgang van de competitie , ik krijg die indruk . heb het niet echt nagezien maar met een ander acc. sta ik terug op amateur terwijl ik met al mijn acc. op brons stond daar ben ik wel zeker van.........
nog iemand deze ervaring
20% van alle spelers hebben brons, als de spelers onder jouw beter presteren dan jij, worden zij de 20% en zak jij naar de 50% groep.
 
klopt het dat je teruggedrongen word in de vooruitgang van de competitie , ik krijg die indruk . heb het niet echt nagezien maar met een ander acc. sta ik terug op amateur terwijl ik met al mijn acc. op brons stond daar ben ik wel zeker van.........
nog iemand deze ervaring

Ja, je kunt rustig een trapje zakken. Als je te weinig boekjes wint tov een andere spelers, is de kans groot dat je zakt, omdat je gewoon minder te besteden hebt.

De competitie is in mijn ogen dus dan ook niet meer een waardeloos inno gedrocht om speler te irriteren.
 
Dat zijn dus inderdaad ook de kistjes die ik steeds kiest. Je krijgt er het meeste naar verhouding voor terug en je hebt een kans om boekjes te winnen. Want die heb je wel nodig. Dus leuk dat jij tot goud gekomen hebt, dan heb je mazzel gehad. Het is gewoon zuur als je die mazzel niet hebt.

EN als je dus geen boekjes wint, komt je echt te kort om het laatste set gebouwtje te pakken. Ekstertje heeft geen mazzel en wint gewoon geen boekjes! Ik denk dat ik er in totaal met dit account 80 heb gewonnen.. Mijn derde account idem, komt ook mega te kort omdat er geen extra boekjes vallen. Precies het zelfde, wint ook geen extra boekjes.

Alleen Raafke heeft voldoende gewonnen om de hele set binnen te halen, die wint dan ook gelijk weer zo belachelijk veel dat ik misschien nog wel goud kan krijgen in de competitie.

Of je die laatste set binnen haalt heeft dus alles te maken met de factor geluk. Alle opdrachten voltooien, asfeniks voeren (die is dus ook waardeloos...) en fanatiek rapen, maakt niet dat je set compleet te maken. Ik had het ook geen probleem gevonden om dia's uit te geven om de set compleet te kunnen krijgen, maar ik vertik het echt om er dia's te voor gaan betalen als andere spelers door die geluksfactor wel de set wel compleet kunnen maken. Bovendien kom ik zoveel te kort, dat het gebouwtje gewoon belachelijk duur wordt.

Events zijn echt mijn dingetje en dit verpest het plezier daaraan behoorlijk.

Ja het is high risk voor kleine kans op high reward, maar ook een kans op middelmaat of een big fail.

Als je "risicoloos" wilt speler dan ga je voor kistje 18/45 (met return) waar mogelijk. en anders de andere 45.

Als je goed je best doet heb je 22 per stafje nodig, met 5700 boekjes zit je dan zga altijd goed. je moet echt ongelofelijk veel pecht hebben (nauwelijks 18's en 0 keer een return op de 45) om buiten de boot te vallen. 1 18 per 8 45 kistjes zonder return is dan genoeg.

Met een asfeniks en je best doen is 22.3 genoeg, dat houd in als je een stuk of 2 keer 18 tegenkomt op 100+ pogingen of 1 keer een return krijgt je 100% zeker bent van de hoofdprijzen.

Maar met die strategie kan je nooit op goud terechtkomen, het is safe, maar ook absolute middelmaat, en daar eindig je dan ook.
Het is dus een kwestie van keuze maken, hoeveel risico ben ik bereid te nemen voor een beter of slechter resultaat dan precies genoeg.

Is de set belangrijk dan speel je supersafe, wil je iets anders dan neem je veel risico en het resultaat voor lief.
 
De competitie is in mijn ogen dus dan ook niet meer een waardeloos inno gedrocht om speler te irriteren.

Dat gaat dus niet op voor die 1% die goud haalt. (die hoor je hier niet)

En zoals met elk avontuur in het verleden waarbij een set gehaald kon worden zijn er spelers die het wel halen en anderen die het niet halen. En altijd waren er wel spelers die het anders wilden. De laatste tijd waren het gebouwen die tot level 10 opgebouwd moesten worden en waarbij de aansluitende BSA vaak belangrijk was voor de laatste level-up; en ook hier is de laatste tijd veel kritiek op.
Inno probeert gewoon iets nieuws en daar heb ik respect voor. :cool:
 
Bovenaan