• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback De thuiskomst van de tovenaars + Competities

Al zal je ze allemaal winnen. Bij elkaar opgeteld is het een waardeloze prijs en kost veel ruimte.
2 hoofdstukken verder is die set niks meer waard omdat 1 fabriek dan al bijna net zoveel geeft in 3 uur dan die set in 1 dag.
En om daar nu restauratiespreuken tegenaan te gooien moet je wel heel veel toernooi spelen.
Set is 8x5 = 40 vakjes en 40 restauratiespreuken is 8 toernooien van 10 kistjes. Kan je niet tegen uppen.
Sommigen gaan voor een mooie stad en dat is hun goed recht maar ik ga voor een effectieve stad waarin ik meer krijg en er minder voor hoef te doen. Prijzen uit de kistjes heb je meer aan.
 

Aeva

Chef
In theorie is het zelfs mogelijk om 3 complete sets te krijgen. Maar dat is maar theorie... Het schijnt echt mogelijk te zijn om er 2 te halen, maar ik heb nog niemand gezien op beta die dat ook voor elkaar heeft.
Ik heb zelf op beta als Tovenaar een complete set en een extra marmergroeve gescoord
De pelgrimsset is sowieso haalbaar als je een beetje oplet waar je je toverkennis aan uitgeeft. Methode 1: zorgen dat je altijd de goedkoopste staven binnenhaalt. Methode 2: zorgen dat je altijd kiest voor de kist waar de grootste kans is om extra toverkennis te winnen.
 

Aeva

Chef
Bij elkaar opgeteld is het een waardeloze prijs en kost veel ruimte.
Ik ben het helemaal niet met je eens. De set is zeker voor de lagere hoofdstukken lang genoeg veel waard om deze toch neer te zetten.
Hieronder even de optelsom:
De productie per 24 uur van de Pelgrimsset is voor hoofdstuk Tovenaar:
• Staal -> 10.500 (bonus)
• Marmer -> 12.600
• Hout -> 12.600
De productie per 24 uur van de staalfabriek (bonus op 23 max) is voor hoofdstuk Tovenaar:
• 7863 (24 uur = minimaal)
• 14612 (1x9+4x3 = maximaal)
De Pelgrimsset is in totaal 8x5=40 tegels groot. De staalfabriek is 3x5=15 tegels groot.
En al zou je er twee hoofdstukken verder niet zoveel meer aan hebben, wat dan nog? Dan ben je drie maanden of meer verder...
 
Sorry dat ik het zeggen moet maar wat een smerige streek om 2 onderdelen van de volledige set in zilver en goud te verstoppen.
Op deze manier word 99% van de spelers uitgesloten van een volledige set.

Nee hoor, je hoeft geen zilver of goud te halen om de set compleet te krijgen.
De onderdelen zitten ook in de 'grote prijzen' en in de mijlpalen.
Het is voldoende om 260 blauwe stafjes te verzamelen, hebben de cijferfreaks op beta uitgerekend. :)
 

Aeva

Chef
Daar lijkt het volgens berekeningen niet op, als je de hele set wilt hebben:
Maar het kan wel heel goed. Zeker weten!

Als ik even voor mezelf spreek: op beta heb ik de complete set plus twee extra gebouwen (marmergroeve en plaza) en ik heb er geen cent of diamant voor uitgegeven. De tactiek is inderdaad om altijd de goedkoopste optie te kiezen en dat is dan berekend per stuk en niet per baken.
Het verschil tussen beta en live is trouwens wel dat hier live circa 10-5 procent minder toverkennis in omloop is.

Ik denk overigens niet dat het lukt als je niet vaker op een dag inlogt en zoveel mogelijk uit de lucht gevallen toverkennis verzamelt plus een asfeniks hebt staan. Dat ga ik trouwens hier in mijn kleine stad wel proberen...
 
Vind dat competitie stukje in het evenement maar niks aan.. alles moet al zo met elkaar vergeleken worden kwa statistiek dat we nu ook moeten gaan aantonen hoe (belabberd) we volgens de statistiek door de kaarten banjeren. Vind dat hierin compleet niet passend.. maar het laat duidelijk zien dat hard werk niet 'altijd' beloond wordt xD erg jammer dit.

Gebouwen zijn wel erg leuk om te zien, of ik het neerzet zie ik aan het einde wel, wil een complete set anders niet :)
 
@Aeva Ik had je stukje tekst met conclusies gelezen op beta, en het leek me een goede strategie voor mijn H4 stad waar de set wel nuttig is. Ben wel vrijwel de hele dag online, maar geen asfeniks (was toen nog niet begonnen aan die stad). Zou het overigens erg slecht vinden als de asfeniks een vereiste blijkt te zijn.
De vermindering van 45 naar 35 dagelijkse rollen had ik op dag 1 al gezien als een lompe nerf. Dat het geen 45 meer zou zijn was te verwachten, 40 had me beter geleken, maar goed.

@lionell Yup, ferme verschuiving naarP2W (pay to win) en onderlinge competitie tussen spelers wat we tot nu toe nauwelijks openlijk hadden. Aan de andere kant, met grote waarschijnlijkheid zijn er altijd dia spelers geweest dieen 2e of 3e set met dia aankopen gefinancieerd hebben, alleen zagen we dat nooit. Nu is het veel meer open.
 
@lionell Yup, ferme verschuiving naarP2W (pay to win) en onderlinge competitie tussen spelers wat we tot nu toe nauwelijks openlijk hadden. Aan de andere kant, met grote waarschijnlijkheid zijn er altijd dia spelers geweest dieen 2e of 3e set met dia aankopen gefinancieerd hebben, alleen zagen we dat nooit. Nu is het veel meer open.
Hoezo zagen we dat niet?
Als iemand 2 of 3 complete sets/evolutiegebouwen had na een event was het redelijk duidelijk dat er diamanten gespendeerd waren.
En het hoeft niet per se p2w te zijn, je kan ook al die gratis dia's in 1 event investeren voor die bonus prijs.

Het is duidelijk het doel om spelers die in de buurt van maar net niet bij die prijzen zitten en spelers die het nipt halen te overtuigen wat extra diamanten / geld in het event te stoppen.
de vergelijking zorgt ervoor dat je denkt 5 euro dan haal ik het wel, bah weer eruit nog een keer 5 euro ect.

Vind het niet echt p2w want ik kan niet zeggen dat die spelers nu z'n heel groot voordeel hebben, we krijgen uiteindelijk allemaal wel 1x de prijz zoiezo en mogelijk meer zonder te betalen. en met al die events is het een beetje lood om oudf ijzer of je 3x de prijs van dit keer hebt of 1x deze prijs en 2x de prijs in de volgende 3 events dus iig niet meer of minder dan in het verleden. (tenzij er weer een superprijs komt als phoenix of beerjes)
Grootste verschil is denk ik wel dat ze nu proberen niet de spelers die 100+ euro in een event pompen te triggeren, die pompen toch wel.
Maar om spelers die er 10-20 euro in pompen te bewegen er 20-30 of 40 euro in te pompen.
 
Hoezo zagen we dat niet?
Als iemand 2 of 3 complete sets/evolutiegebouwen had na een event was het redelijk duidelijk dat er diamanten gespendeerd waren.
Maar daar loop je per ongeluk tegenaan, je moet bij die persoon in de stad komen.
Nu zijn er heel expliciet minstens 2 van de 5 classificatie vakjes vol met leuke prijzen gedurende het hele event waar je als niet-dia speler geheel niet aan toe zult komen.
Afhankelijk van hoe je daar tegenover staat kan ik me voorstellen dat dat niet lekker aanvoelt bij sommige spelers.
 
Het gaat er voor mij denk ik ook niet om wat mensen wel of niet dat extraatje erin stoppen aan dia, die verhoudingen lopen zo uiteen en prima als iemand er geld in wilt stoppen. Ik vind het gewoon niet veelzeggend dat je niet kan zien waar de grens ligt van ranking maar dat dit er juist wel is.. afhankelijk van voortgang op die kaart, dus gebruikte eventbetalingsmiddel.. wordt je gerankt en kan je plots ook van ranking omhoog gaan maar ook weer zakken.. er is totaal geen overzicht hierin.. het is een marathon voor blinden die niet zien waar ze staan in afstand van plek van elkaar gezien de grens van ranking ook steeds opschuift..

Nee vind het niets :p hou zoiezo niet van rankingssystemen :)
 
Ik heb weer een Nederlandstalige opdrachtlijst gemaakt. Dit keer kun je kiezen uit twee formaten:
1) PDF: voor digitaal raadplegen maar ook makkelijk om te printen
2) Excel-sheet: voor als je er zelf digitaal in wilt kliederen.
Allebei mag natuurlijk ook:p

Je vindt beide bestanden in mijn deelmapje:
https://tinyurl.com/3k97p8st

Groetjes en veel plezier maar weer,
Yulia

Bedankt voor de link, ik heb hier gebruik van kunnen maken. Echter lijkt de link nu al een paar dagen niet te werken. Is het mogelijk deze weer vrij te geven?

Alvast bedankt!
 
Geen probleem, bedankt voor het opnieuw beschikbaar maken. Heb hem nu wel gedownload, wist niet dat ie offline gehaald ging worden. Zal volgende keer sneller offline halen :)
 
Het gaat er voor mij denk ik ook niet om wat mensen wel of niet dat extraatje erin stoppen aan dia, die verhoudingen lopen zo uiteen en prima als iemand er geld in wilt stoppen. Ik vind het gewoon niet veelzeggend dat je niet kan zien waar de grens ligt van ranking maar dat dit er juist wel is.. afhankelijk van voortgang op die kaart, dus gebruikte eventbetalingsmiddel.. wordt je gerankt en kan je plots ook van ranking omhoog gaan maar ook weer zakken.. er is totaal geen overzicht hierin.. het is een marathon voor blinden die niet zien waar ze staan in afstand van plek van elkaar gezien de grens van ranking ook steeds opschuift..

Nee vind het niets :p hou zoiezo niet van rankingssystemen :)
Het is inderdaad in een blinde race, en ik ben er ook niet echt een fan van, ik snap wel waarom ze het invoeren, het zal gegarandeerd een flinke smak geld opleveren en dan hebben we het niet over een paar duizen euro (er zijn veel servers en werelden)

Dus ik begrijp het vanuit een zakelijk standpunt, persoonlijk vind ik het ook niets.

Ik zou graag dat nieuwe avatar willen hebben gezien dat goed bij me spelersnaam past denk ik, maar als het onrealistisch en teveel diamanten gaat kosten dan zal het wel.

Aan de andere kant mensen die klagen dat ze met al die torendiamantjes niets kunnen want uitbreidingen maken alles duurder dus die wil ik niet die hebben nu een nieuw speeltje waar ze al hun gratis dia's in kunnen pompen.
 
Bovenaan