• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback De thuiskomst van de tovenaars + Competities

Dat gaat dus niet op voor die 1% die goud haalt. (die hoor je hier niet)

En zoals met elk avontuur in het verleden waarbij een set gehaald kon worden zijn er spelers die het wel halen en anderen die het niet halen. En altijd waren er wel spelers die het anders wilden. De laatste tijd waren het gebouwen die tot level 10 opgebouwd moesten worden en waarbij de aansluitende BSA vaak belangrijk was voor de laatste level-up; en ook hier is de laatste tijd veel kritiek op.
Inno probeert gewoon iets nieuws en daar heb ik respect voor. :cool:
Ik weet niet wat je verkeerd hebt gedaan, maar elk event dat ik actief heb gespeeld zonder problemen een 2de basis gekregen.
sommige events waren zelfs zo extreem makkelijk dat ze niet eens een BSA uitgaven.

Dit is de eerste keer sinds vele jaren dat we een evenement hebben waarbij de prijzen niet met je ogen dicht gegarandeerd wordt.
heb op winyandor heel slecht boekjes geraapt en dat is vermoedelijk de reden dat ik het niet ga halen, begon gewoon met een paar honderd boeken te weinig en daar geen geluk gehad. verre van. dus zal een gelukje nodig hebben op de laatste kistjes om de laatste 16 stafjes nog binnen te harken.

maar vind de spanning dat je niet zeker weet of je het gaat halen ook wel leuk, heel de tijd dat je kistjes opent zit je , gaat het wel of niet lukken.
de laatste keer dat we dat hadden was tijdens de introductie van de eerste handvol events. waar de 3de hoofdprijs zga onmogelijk was zonder geld (0.05% kans)
 
Ik weet niet wat je verkeerd hebt gedaan, maar elk event dat ik actief heb gespeeld zonder problemen een 2de basis gekregen.
sommige events waren zelfs zo extreem makkelijk dat ze niet eens een BSA uitgaven.

Was niet altijd mogelijk om 3 weken voluit te spelen, dus van rapen kwam niet altijd de volle buit binnen. (Geldt ook voor aantal van mijn mede BS leden). Dankzij de opdrachtenlijst van BETA server (en toen nog actievere ElvenGems) wel altijd alle opdrachten kunnen doen :cool:

Ben het volledig met jou eens dat juist de spanning of iets compleet te halen is een extra leuk aspect is :D, vandaar ook mijn opmerking over mijn respect voor Inno dat ze iets nieuws brachten (voor Elvenar begrippen tenminste, zoals ik nu begrijp :p)
 
dan wacht ik in de toekomst tot de laatste dag om al mijn punten op te maken en haal ik op die manier wel de hoogste ranking om zo het laatste artifact alsnog te kunnen bekomen . wa ne flauwe kul is da zeg
ik heb nog niet al te vlug negatieve kritiek geuit maar deze keer is het erover voor mij BOEEEE
 
In de ogen van inno heb je altijd prijs, het is echter nooit zeker met wat je wint. Dit stukje is al zo vaak aangekaart:rolleyes: ieder ander die nu claimt dat andere events anders zijn vanwege andere senarios, sorry maar daar gelooft niemand in.. elk event is hetzelfde, kans op progressie, keuzes en uiteraard geluk.. maar er is altijd prijs. Je wint alleen niet 'altijd' waarvoor je aimt en dit zal altijd zo blijven..

Het probleem is dat de garantie nu niet is of dit soortgelijke gebouwen ooit terugkeert. Neem nu de artefacten in de toren/academy.. persoonlijk vind ik dit heel fijn.. nu zijn er ook best wat setgebouwen voorbij gekomen en dan is de vraag hoe zit het daarmee, die komen vast niet terug in de academy (anders krijg je hetzelde met de maansteenbieb set).. ik weet het ook niet meer..

Jammer jammer jammer..
 

Aeva

Chef
De hoofdprijs van dit evenement is de Pelgrimsset. De zeven onderdelen hiervan zijn gewoon normaal haalbaar als je een actieve speler bent.
Als je geen actieve speler bent, moet je sowieso niet klagen dan pik je gewoon leuke dingen op uit de kistjes en dat is het dan.
De competitie is een extra element en heeft in principe helemaal niets met de Pelgrimsset binnenharken te maken. Alles wat je daar wint is extra.

Er zijn twee methoden om de complete Pelgrimsset te verkrijgen:
1. altijd kiezen voor de goedkoopste staf (welke dat is hangt o.a. af van de combinatie van de 3 kistjes die je krijgt)
2. altijd kiezen voor de kist met de hoogste kans op het winnen van extra toverkennis
Methode 1 voert actieve spelers op zeker naar de complete set. Methode 2 is een risico, maar als je wint dan zit je ook meteen in de buurt van zilver in de competitie. De crux is overigens het woordje 'altijd'...

Je hebt geen asfeniks nodig. Je hoeft geen diamanten in te zetten. Je hoeft niets aan echt geld neer te tellen.

Tip: als je de set niet hebt of niet wilt neerzetten, is het voor mana-hoofdstukken het overwegen waard om het Pelgrimshuis en het Plein wel neer te zetten.
 
Het is in ieder geval geen goede zet van Inno, ik heb al geluiden gehoord dat mensen gaan stoppen met het spel.
Als van de 10 spelers er maar 2 de set compleet krijgen? Waar ben je dan mee bezig
Vooral ook als je tegengehouden wordt dmv dagopdrachten en je dan het einddoel niet haalt is erg moeilijk te verkroppen
 
De hoofdprijs van dit evenement is de Pelgrimsset. De zeven onderdelen hiervan zijn gewoon normaal haalbaar als je een actieve speler bent.
Als je geen actieve speler bent, moet je sowieso niet klagen dan pik je gewoon leuke dingen op uit de kistjes en dat is het dan.
De competitie is een extra element en heeft in principe helemaal niets met de Pelgrimsset binnenharken te maken. Alles wat je daar wint is extra.
Het gaat niet om de competitie het gaat erom dat we de set niet compleet krijgen ook al zijn we actieve spelers erg erg jammer
 
Het gaat niet om de competitie het gaat erom dat we de set niet compleet krijgen ook al zijn we actieve spelers erg erg jammer

Hoort bij bovenstaande ik deed iets verkeerd
 

Aeva

Chef
pelgrimsset.jpg
 
ik heb bijna de hele tijd bij goud gezeten, ben namelijk best wel een actieve speler. maar dan krijg je per dag maar 1 opdracht en moet dan weer wachten. nu schets bij mij de verbazing dat ik ineens terug gevallen ben naar zilver. dat vind ik niet netjes!! ik kan er niks aandoen dat je nu moet wachten, maar Inno wel. dus doe er wat aan.
 
Dus niet gehaald op 5 stapjes na en dan de tekst, gefeliciteerd, nou ik voel mij niet blij, gefeliciteerd met het niet behalen van de set, grrr
Heleboel doen al niet mee met broederschapsavontuur vanwege de prijzen en ik denk niet dat ik de volgende keer mijn best ga doen voor evenement.
Ik ben geen kleine speler en speel actief meerdere keren per dag
 

Aeva

Chef
Het systeem van de competitie is dat er een percentage van de spelers in een bepaalde categorie valt. Je ziet het minimum aantal punten hiervoor vanaf het begin steeds oplopen. Dat betekent dat je elke dag meer punten bij elkaar moet sprokkelen om boven dat minimum voor een bepaalde categorie te blijven. Het laatste uur is het minimum 'bevroren', dus dat is het enige moment dat je zeker weet hoeveel je nodig hebt.
 

Aeva

Chef
op 5 stapjes na
Als je de set serieus wilt hebben (en waarom niet het is een goeie set) dan kun je die 5 stapjes halen door nu 500 diamanten in te leveren (die win je in de toren en krijg je uit de MA, dus in principe heeft iedereen wel een paar diamanten rondslingeren). Voor 500 diamanten krijg je 100 punten en dan kun je zeker 4 stapjes zetten en die laatste heb je voor morgenochtend wel bij elkaar gesprokkeld met wat er uit de lucht valt.
 
ik heb bijna de hele tijd bij goud gezeten, ben namelijk best wel een actieve speler. maar dan krijg je per dag maar 1 opdracht en moet dan weer wachten. nu schets bij mij de verbazing dat ik ineens terug gevallen ben naar zilver. dat vind ik niet netjes!! ik kan er niks aandoen dat je nu moet wachten, maar Inno wel. dus doe er wat aan.
Het heeft weinig te maken met moeten wachten,

1% is weggelegd voor 1% van de spelers,
Dat betekend dat ze elk uur kijken welke score je nodig hebt om bij deze 1% te horen.

Als iedereen zich verbeterd wordt de score die nodig is voor de 1% steeds hoger.
Voor alle spelers geld dat zij 75 opdrachten bezitten, maximaal ~30 kennis per dan kunnen verzamelen door deze op te rapen in hun stad en elke dat 35 kennis krijgen uit de opdracht.

Om jezelf meer kans te geven op 1% kan je:
  • aanmelden voor de nieuwsbrief voor 100 extra kennis op 1 wereld (kan alleen voor event begonnen is)
  • buitenpost kopen voor maximaal 24 meer kennis per dag
  • aanbiedingen kopen die bonuskennis geven
  • Diamanten spenderen om extra kennis te kopen.
niet iedereen zal zijn kennis op hetzelfde moment uitgeven, zo zag je gisteren bij een populaire prijs de score flink stijgen,
maar uiteindelijk zal de 1% de 1% zijn. De spelers met het meeste geluk en/of zij die het meeste uitgegeven hebben aan extra kennis zullen tot die 1% behoren.
 
Als je de set serieus wilt hebben (en waarom niet het is een goeie set) dan kun je die 5 stapjes halen door nu 500 diamanten in te leveren (die win je in de toren en krijg je uit de MA, dus in principe heeft iedereen wel een paar diamanten rondslingeren). Voor 500 diamanten krijg je 100 punten en dan kun je zeker 4 stapjes zetten en die laatste heb je voor morgenochtend wel bij elkaar gesprokkeld met wat er uit de lucht valt.
Helaas heb niet zoveel diamanten
 
Als het de bedoeling is dat je alleen de set compleet kan krijgen door ervoot te betalen mogen ze dat van te voren wel melden. ik denk dat dan veel spelers afhaken
 
Het is lang geleden dat ik mijn Meiboom evenement review schreef op het forum. Toen was ik dit spel net begonnen. Inmiddels speel ik iets langer dan een jaar dus heb ik meer dingen zien veranderen in het spel. Ook ben ik een aantal hoofdstukken en evenementen verder waardoor bepaalde dingen nu op hun plek vallen. Bij deze mijn visie op "De Thuiskomst van de Tovenaars" die binnenkort eindigt, met het nieuwe competitie onderdeel.

Goed:
  • De evenement gebouwen set bestaat uit gebouwen die voor mij op dit ogenblik erg nuttig zijn.
  • De verhalen die je kunt volgen dragen bij aan de sfeer en thema van het evenement.
  • Strategische keuzes in krachtbakens zijn bepalender voor het evenement verloop dan de kansen.
Minder:
  • Na alle normale opdrachten te hebben afgerond had ik nog niet mijn set volledig. Omdat er een limiet is op het aantal punten wat je kunt binnenhalen met enkel de dagelijkse opdrachten is de kans groot dat dit niet gaat lukken wanneer je laat in het evenement start in die fase.
  • Het thema moet je van houden. De luchtvaarders (ook een set evenement) vond ik iets creatiever. Maar dat is persoonlijke smaak :)
  • De krachtbakens en dagelijkse opdrachten leveren niet erg bijzondere dingen op.
Slecht:
  • Je kunt geen extra gebouwen voor de set verdienen via de competitie zonder te betalen (pay-to-win). Wanneer je uitgaat van het verdienen van (positieve schatting) 4500 punten via opdrachten en verzamelen, en dat (positieve schatting) per 20 punten een staf kan word verdiend, dan heb je nu op het einde ongeveer 225 staffen. Op het moment van schrijven komt dit overeen met "Brons" met 224+ staffen, de derde en "gemiddelde" van de competitie niveaus. Voor "Goud" zijn 320+ staffen nodig. 320 - 224 = 96 staffen = 1920 extra punten.
    Momenteel is er een aanbieding met 2300 punten voor 50 euro, ongeveer 46 punten per euro. Goud halen kost je dus 41 euro - zolang niet iedereen dit doet en het vereiste aantal staffen dus niet verder stijgt. Slim verdienmodel, want de spelers drijven zelf de prijs op. Maar het geeft een nare bijsmaak aan het hele evenement.
  • Daaruit voortvloeiende, de competitie heeft niets te maken met slim spelen of samenwerken. Waar in toernooien de nadruk ligt op samenwerken, en in de hoofdstukken jij jouw hoofd mag breken over de slimste manier om de opdrachten te vervullen, zijn alleen de opdrachten van dit evenement uitdaging. Als beloond worden voor je prestaties zorgt voor een positieve spelervaring, zo is doelen stellen die onbereikbaar zijn via gewoon spel dus demotiverend. Zo verlies je spelers.
Samenvattend: het evenement was leuk en de set is erg goed, maar ik heb niet het gevoel een uitdaging te hebben volbracht en daarvoor beloont te zijn. Als de competitie in de toekomst meer nadruk legt op competentie (individueel en / of broederschap) in plaats van geld dan kan het een leuk spel onderdeel worden.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser5197

Guest
ik ben een beginnende speler, gisteren kon ik niet verder, moest 10 uur wachten op de volgende opdracht, dat bleek de laatste opdracht te zijn. ik krijg nu zelfs mijn eerste set niet compleet want geen opdrachten meer terwijl qua tijd het spel nog doorgaat. Waardeloos. zoveel moeite in gestopt.
 
Bovenaan