• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback De thuiskomst van de tovenaars + Competities

ik ben een beginnende speler, gisteren kon ik niet verder, moest 10 uur wachten op de volgende opdracht, dat bleek de laatste opdracht te zijn. ik krijg nu zelfs mijn eerste set niet compleet want geen opdrachten meer terwijl qua tijd het spel nog doorgaat. Waardeloos. zoveel moeite in gestopt.

Wees gerust, als beginnende speler had ik dat ook maar dat wordt beter :)
 
Dus niet gehaald op 5 stapjes na en dan de tekst, gefeliciteerd, nou ik voel mij niet blij, gefeliciteerd met het niet behalen van de set, grrr
Heleboel doen al niet mee met broederschapsavontuur vanwege de prijzen en ik denk niet dat ik de volgende keer mijn best ga doen voor evenement.
Ik ben geen kleine speler en speel actief meerdere keren per dag
Mee eens iedereen kan wel met mooie methoden komen maar als je praktisch alleen 32 54 ect krijgt voorgeschoteld dan gaat de noemer niet op. Hoeveel vlaggen je ook raapt. Mijn set werkt maar is niet compleet. Als je graag een tweede set wil en daar geld aan wil besteden ok maar met alle opdrachten doen en de nodige vlaggen rapen zou je toch een complete set moeten kunnen vergaren. Maar blijkbaar zit er ook nog een geluks factor in het spel. Als je veel 18 krijgt bv. Die heb ik niet gezien ik heb ook geen extra vlaggen gewonnen. Dus niet echt blij, maar goed er komen meer events maar als het weer competities zijn count me out
 
  • Je kunt geen extra gebouwen voor de set verdienen via de competitie zonder te betalen (pay-to-win). Wanneer je uitgaat van het verdienen
Ik wil er graag op wijzen dat elvenar zeer vrijgevig is met het verkrijgen van gratis diamanten.
P2W is het idee dat het niet, of zeer moeilijk is de wedijveren zonder te betalen.

Echter het is mogelijk om meer dan 1000 diamanten per week gemiddeld op te halen in elvenar als je dat daadwerkelijk wilt, en er bereid voor bent de energie erin te stoppen.
Dit ondermijnd het P2W gehalte behoorlijk, de vraag is als je deze diamanten bezit, waar ben je wel en niet bereid ze aan uit te geven.
Een premium cultuurgebouw dat he heel mooi vind, een premium woonhuis of werkplaats, een uitbreiding, kennispunten, tijd afkopen, meer recepten in de academie of een evenement?

De keuze is aan jouw, maar betalen is zeker niet nodig, wel zal je het moeten voorbereiden, zonder geld kan je de diamanten niet uit de hoge hoed toveren, je zal ze dus vooruit moeten sparen om ze te kunnen gebruiken.

Zelf zit er in mijn account momenteel een waarde van 350.000-400.000 diamanten verwerkt. daarvan heb ik er ongeveer 15.000 gekocht in een tijd lang lang geleden.
 

Deleted User - 126838

Guest
Nee hoor, je hoeft geen zilver of goud te halen om de set compleet te krijgen.
De onderdelen zitten ook in de 'grote prijzen' en in de mijlpalen.
Het is voldoende om 260 blauwe stafjes te verzamelen, hebben de cijferfreaks op beta uitgerekend. :)

Ik heb constant gegokt op extra gouden stafjes; ik ben nu klaar en mis nog steeds pelgrimssmidse en derhalve is de hele set niets waard (voor zover deze al iets extra's oplevert). Ben ook niet hoger dan brons gekomen met 249 stafjes.
 

Deleted User - 126838

Guest
CrazyWizard, hoe krijg je in vredesnaam minimaal 1000 gratis diamanten? Een enkele keer krijg ik er een paar, maar duizenden?
 
CrazyWizard, hoe krijg je in vredesnaam minimaal 1000 gratis diamanten? Een enkele keer krijg ik er een paar, maar duizenden?
Ik doe de toren tot aan de top dit doe ik met diplomatieke aanpak dat betekent soms een paar missers dus 100 diamanten winst per week ben ik blij mee. Verder heb ik geesten staan die meer andere dingen geven dan diamanten en de academie doe ik achter elkaar door dus ik heb vaak een kistje maar ik heb al maanden geen 500 diamanten gescoord . Dus inderdaad vertel me het geheim maar van die 1000 diamanten per week.
 
De hoofdprijs van dit evenement is de Pelgrimsset. De zeven onderdelen hiervan zijn gewoon normaal haalbaar als je een actieve speler bent.
Als je geen actieve speler bent, moet je sowieso niet klagen dan pik je gewoon leuke dingen op uit de kistjes en dat is het dan.
De competitie is een extra element en heeft in principe helemaal niets met de Pelgrimsset binnenharken te maken. Alles wat je daar wint is extra.

Er zijn twee methoden om de complete Pelgrimsset te verkrijgen:
1. altijd kiezen voor de goedkoopste staf (welke dat is hangt o.a. af van de combinatie van de 3 kistjes die je krijgt)
2. altijd kiezen voor de kist met de hoogste kans op het winnen van extra toverkennis
Methode 1 voert actieve spelers op zeker naar de complete set. Methode 2 is een risico, maar als je wint dan zit je ook meteen in de buurt van zilver in de competitie. De crux is overigens het woordje 'altijd'...

Je hebt geen asfeniks nodig. Je hoeft geen diamanten in te zetten. Je hoeft niets aan echt geld neer te tellen.

Tip: als je de set niet hebt of niet wilt neerzetten, is het voor mana-hoofdstukken het overwegen waard om het Pelgrimshuis en het Plein wel neer te zetten.
Je methode werkte niet sorry. Sommige mensen zijn geboren pechvogels
 
CrazyWizard, hoe krijg je in vredesnaam minimaal 1000 gratis diamanten? Een enkele keer krijg ik er een paar, maar duizenden?
Ik doe de toren tot aan de top dit doe ik met diplomatieke aanpak dat betekent soms een paar missers dus 100 diamanten winst per week ben ik blij mee. Verder heb ik geesten staan die meer andere dingen geven dan diamanten en de academie doe ik achter elkaar door dus ik heb vaak een kistje maar ik heb al maanden geen 500 diamanten gescoord . Dus inderdaad vertel me het geheim maar van die 1000 diamanten per week.
Ten eerste wil ik stellen dat er maar 1 bak met diamanten is, elke diamant die je koopt kan je op elke wereld op die server uitgeven, hierdoor geld ook dat elke diamant die je op elke wereld verdiend je deze op elke wereld kan uitgeven.
Nederland heeft 2 werelden er zijn dus 2 plekken waar je diamanten kan verdienen.

Ik speel in een gouden broederschap op arendyll en ga elke week naar boven in de toren, dit is 250 diamanten gegarandeerd en ~200 diamanten uit random rewards gemiddeld
Ik speel in een gouden broederschap op winyandor en ga elke week naar boven in de toren, dit is 250 diamanten gegarandeerd en ~200 diamanten uit random rewards gemiddeld

samen is dat ongeveer 900 diamanten gemiddeld.

Ik bezit 2 geesten op winyandor, deze geven gemiddeld 1100 diamanten over een periode van 100 dagen (14 weken) tot nu toe heb ik steeds een nieuwe geest voor 1 van de huidige weer afloopt.
2x1100/14 = ~150 diamanten per week.
Op Arendyll heb ik alle geesten in me inventatis zitten en krijg daar momenteel geen diamanten van de geesten.

Totaal tot nu toe= 900+150=1150

Ik handwerk zeer actief op winyandor, ik bezit daar 11 torenbiebs en een level 2 academie (1 spreuk per dag)
De toren levert wekelijks nog 22 spreuken op, daarnaast krijg je meestal wel 3 of 6 versnellers per week uit de torenkistjes.

7x(11+1) +22 + 3 = 109 combinatieversnellers per week
Ik maak elk recept dat 3vv(of meer) per spreuk opleverd. (en de 20% portaalbooster 10 versnellers voor 29vv)
dit betekend dat ik 3 kistjes per week kan openen.
Daarnaast maak ik nog een dik kistje op arendyll. (al open ik ze daar maar af en toe een paar
1624983471739.png
)

Laten we het voor het gemak op 4 kistjes per week houden

Elke 10 kistjes heb je 4x 20% kans en 1x 30% kans op 500 diamanten gemiddeld is dat 22%
bij 4 kistjes heb je 2 kansen per week. 22+22=44% 500*44%= 220 diamanten gemiddeld per week
*special note: ik heb al eens 6x achter elkaar prijs gehad en 30x niets, het gaat dus om gemiddelden op de lange termijn

900+150+220= 1270 diamanten.

dit is natuurlijk wel bijna het perfecte scenario dat niet voor iedereen is weggelegd maar het laat wel zien dat met voldoende energie hoe extreem genereus inno-games is met het weggeven van gratis diamanten.
Bedenk dat bv US 9 werelden heeft ondertussen, je kan dus op 9 werelden diamanten verdienen.

Ik doe de toren tot aan de top dit doe ik met diplomatieke aanpak dat betekent soms een paar missers dus 100 diamanten winst per week ben ik blij mee. Verder heb ik geesten staan die meer andere dingen geven dan diamanten en de academie doe ik achter elkaar door dus ik heb vaak een kistje maar ik heb al maanden geen 500 diamanten gescoord . Dus inderdaad vertel me het geheim maar van die 1000 diamanten per week.
Niets staat je tegen om niet die extra beurt te kopen, en het nogmaals te proberen.
Ik onderhandel elke week naar de top en koop nooit een extra beurt.

Natuurlijk heb ik wel een ongelofelijke productie van wat ik maar nodig heb, mede door het gebruik van de spreuken die ik in de toernooien verdien, maar als het niet een baas is in level 3, zou ik gewoon nog een keer proberen. tenzij je echt geen goederen hebt om het nogmaals te proberen.
Je zwakke punten verbeteren kan dan helpen om dit in de toekomst wel mogelijk te maken.

andere maken gebruik van vechtgebouwtjes en vechten zich naar de top
 
@CrazyWizard vechten naar de top hangt er van af of je al een tijdssprong hebt ,
dat is mede noodzakelijk om optimaal gebruik te maken van de combat gebouwen
aangezien ik net uit orks gekropen ben is de toren vechten tot aan de top niet mijn eerste keuze.
ik heb een mooi toernooi gemiddelde van 5000 plus dus ja keuzes moeten gemaakt worden. Jij bent een veteraan
het zou fijn zijn om in de sandalen te gaan staan van een speler met 1 account.
als een speler lang speelt bouwt hij een gigantische voorraad boosters ect op. ook ik heb 2 tot 3 kistjes uit de academie per week maar gewoon niet veel geluk. Ik ben ook geen veteraan;)
ps voor de mensen die het niet weten de set werkt ook zonder het laatste gebouw. Dus onnodig diamanten besteden niet doen. Even goed puzzelen en Viola je krijgt alle bonus items. Vul het gat op met een leuk cultuurt en dan ziet het er er toch nog leuk uit. ;)
 
@CrazyWizard vechten naar de top hangt er van af of je al een tijdssprong hebt ,
dat is mede noodzakelijk om optimaal gebruik te maken van de combat gebouwen
aangezien ik net uit orks gekropen ben is de toren vechten tot aan de top niet mijn eerste keuze.
ik heb een mooi toernooi gemiddelde van 5000 plus dus ja keuzes moeten gemaakt worden. Jij bent een veteraan
het zou fijn zijn om in de sandalen te gaan staan van een speler met 1 account.
als een speler lang speelt bouwt hij een gigantische voorraad boosters ect op. ook ik heb 2 tot 3 kistjes uit de academie per week maar gewoon niet veel geluk. Ik ben ook geen veteraan;)
ps voor de mensen die het niet weten de set werkt ook zonder het laatste gebouw. Dus onnodig diamanten besteden niet doen. Even goed puzzelen en Viola je krijgt alle bonus items. Vul het gat op met een leuk cultuurt en dan ziet het er er toch nog leuk uit. ;)
Ik denk dat dit meer te maken heeft met de tijd die tussen de de keren zit dat je prijs hebt.
Met 2-3 kistjes heb je 1x in de maand/anderhalve prijs, zit het tegen kan het zomaal 2-3 maanden duren, als je er dan 3 kort achter elkaar hebt dan denk je gerechtigheid, maar de volgende duurt weer 4 weken. dan ben je het al lang weer vergeten en lijkt het alsof je nooit prijs hebt.

zelfs als je geluk hebt en vaker dan eens per 10 kistjes prijs hebt dan nog zit er zoveel tijd tussen dat het alsnog voelt alsof je pech hebt.
daarom vind ik het wel lekker om ze op te sparen op arendyll, als ik dan diamanten nodig heb dan kan ik ze oproepen. het geeft dan ook wel spanning, hoeveel kistjes openen voor het gelukt is.

Het geeft wat minder het gevoel van ze vallen nooit, omdat je dan in een korte tijd en hoop opent en er altijd wel een x keer valt.
en tot die tijd ben je er dan helemaal niet mee bezig dat het wel of niet valt.
 
Mja idd ontvang je regelmatig diamanten, ze zijn dr en het is uiteraard fijn als je deze mag ontvangen :) nu heb ik ook niet veel diamanten in omloop, veel gebruik ik naast de BD om magische gebouwen te levelen.. zit dus meestal onder de 300 xD maargoed dat is mijn keuze ook.

Heb inmiddels ook de volledige set, veel geluk met mijn laatste inzet kreeg ik enkele cuurency uit kistjes achter elkaar.. verrassend vond ik (ik klaag niet en zonder had ik het nooit gered).. heb dus de volledige set maar ben nogsteeds brons :confused: dan kan je er wel vanuitgaan dat meer dan 5% van de spelers de set inmiddels heeft..
 
Met die rondslingerende 500 dia’s red ik het nog niet. Ik ben best wel een heel actieve speler en ik heb ook best wel geluk gehad met wat extra verkregen toverkennis….maar toch bij lange na niet de laatste set te verkrijgen.
mijn conclusie dat ik het best wel teleurstellend vind dat als je voor de rest echt wel je best gedaan hebt tijdens het event.

zelf vind ik dat als al je opdrachten netjes hebt afgerond dat je dan ook een complete set verdiend of alle artefacts.
Wat is anders het doel van het spelen van events?
 
Toevoeging ik sta nu op zilver ….net aan….zal morgen net niet zijn….dus van nu kan
mij die competitie gestolen worden ….als zo weinig spelers hier van kunnen genieten….
 
Laatst bewerkt:
Met mijn kleine account geen goud maar toch de volledige set. Dus het kan wel.
Wel een beetje geluk gehad met regelmatig extra rollen.
Had ik het niet gehaald was het ook geen ramp geweest. Komen nog zat events.
Voor mij zitten de prijzen ook meer in de kistjes dan dat ik behoefte heb aan die hele set. Dat is iets wat de meeste spelers volgens mij vergeten. Komt zo ongelooflijk veel kp spreuken en instants uit die kistjes en voor de groei van je stad heb je daar meer aan.
En je hoeft ook niet de hele set te plaatsen. Gewoon kijken wat bruikbaar is van die set.
 
het is niet zo dat ik de prijzen niet waardeer… alleen het is nu en met mij meer spelers zoals ik nu zo lees, de kans dat je een eventset of ander gebouw niet goed af krijgt, groter is geworden, ook al heb je alle opdrachten gedaan ruim binnen de tijd...dat vind ik teleurstellend…

dan is het voor mij niet meer de motivatie om extra mijn best te doen tijdens een event als zo in de toekomst blijft.
 

Aeva

Chef
Met mijn fee en met mijn tovenaar heb ik de set compleet binnengehaald. Tovenaar heeft een asfeniks en fee niet.
Met mijn ambassades net niet, dus daar heb een paar diamanten gespendeerd om de laatste 4 staven binnen te halen.
Het kan dus wel zonder geld uit te geven en zonder rare fratsen uit te halen.
 
Hier net hoofdstuk tovenaars afgesloten. Event ook op het nippertje gehaald. Ik heb geen asfeniks en was laks met het rapen van boekjes aan de rand van mijn stad. Ik speel de evenementen vooral voor de kp en heb als het kon de 80 en 89 kistjes gepakt. Daarbij wel het geluk dat ik veel extra boekjes won, ik heb de set vanochtend dan ook op het nippertje compleet gekregen.
Ik heb er geen dia's voor hoeven inzetten, maar heb gewoon een flinke portie geluk gehad. En hoewel ik blij ben met mijn set, voelt het toch niet helemaal verdiend als ik hier lees hoeveel mensen de set nét niet compleet kregen terwijl ze wel alles uit de kast trokken.
 
Bovenaan