• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback De thuiskomst van de tovenaars + Competities

Aeva

Chef
Ik zie dan ook het probleem niet: iedereen die een beetje leuk in de toren speelt kan zo ongestraft een paar honderd zo niet een paar duizend diamanten in een event stoppen. Ik zie daar dan weer het nut niet van in, maar als iemand anders dat wel ziet: be my guest :)
 
Wel nu het event stiollan tot einde loopt, bijna iedereen van onze bs zit aan de dagelijkse quests. En ik kan zeggen dat zelfs indien ze alle quests gedaan krijgen niet genoeg tovenaarskennis kunnen vergaren voor het laatste setgebouw. Dus ze kunnen die bleauwe dingetjes dat jij zegt niet vullen daar ze niet genoeg tovenaarskennis krijgen gedurende het bs. Weer eens een bewijs dat inno ons probeert geld te doen uitgeven. en dat vind is erg spijtig. Net niet genoeg geven is voor hen de truc
 
Wel nu het event stiollan tot einde loopt, bijna iedereen van onze bs zit aan de dagelijkse quests. En ik kan zeggen dat zelfs indien ze alle quests gedaan krijgen niet genoeg tovenaarskennis kunnen vergaren voor het laatste setgebouw. Dus ze kunnen die bleauwe dingetjes dat jij zegt niet vullen daar ze niet genoeg tovenaarskennis krijgen gedurende het bs. Weer eens een bewijs dat inno ons probeert geld te doen uitgeven. en dat vind is erg spijtig. Net niet genoeg geven is voor hen de truc

Die gouden prijs is niet nodig voor een complete set. de gouden prijs is voor de top 1%,

Zelf zij die geld uit gaan geven gaan moeite krijgen om bj die 1% te horen.
en ja natuurlijk is het een zakelijk idee, voor niets gaan de zon op, en zonder inkomsten geen spelletje.
 
Tja.. misschien zit er wel een zogenaamd probleem in dat competitie gebeuren.. mensen kunnen ook gewoon nieuwe accounts aanmaken en dan gaan spelen.. meedoen met de event lijkt mij volstaan aan de percentagevergroting van spelers in de betreffende wereld.. dus hoe meer mensen spelen des te groter de 1 procent is.. is dit niet een groot probleem daarmee?
 

DeletedUser5121

Guest
Dus ze kunnen die bleauwe dingetjes dat jij zegt niet vullen
Omdat je 'blauwe dingetjes' aanhaalt, neem ik aan dat je op mijn reactie op de 1e pagina doelt. Dat was een reactie op iemand die dacht dat je de set alleen compleet kon krijgen met goud in het eindklassement. En dat is dus niet zo. De setgebouwen zitten gewoon in de voortgangsbalk en in de hoofdprijzen. Maar of je daadwerkelijk alle hoofdprijzen binnenhaalt, kan ik natuurlijk nooit beweren. Dat is onder meer afhankelijk van:
- of je de asfeniks gevoerd hebt
- of je gedurende het hele event in de loop van de dag tijd hebt om zoveel mogelijk tovenaarskennis op te rapen in je stad
- of je een beetje geluk hebt en extra tovenaarskennis wint bij het gokken met de bakens.

Maar heee.. het evenement duurt nog bijna 12 dagen, dus nog best veel tijd om tovenaarskennis te verzamelen.;)
 
Ik moet inderdaad toe geven dat ik te snel was.
Zit nu op de dag wachten gedeelte en het laatste gebouwtje komt mijn blikveld inschuiven.
Nu is het nog 2x 20 puntjes halen + het restje om het huidige voorwerp te pakken te krijgen.
Maar ik moet wel toegeven dat je geluk nodig hebt zodat je extra kennis/breintjes krijgt om hem ruim voor het einde van het evenement te krijgen.
Speel je maar 1x per dag dan is een goede stift aantebevelen zodat je het wel op je buik kunt schrijven, maar dat snappen de meeste wel.
 
Dit event snel vergeten en op naar de volgende.
Voor de kleine spelers zullen er ongetwijfeld leuke prijzen zijn en hebben misschien veel aan die set.
Zelf net in H18 aanbeland en de prijzen zijn een drama. Heb prijzen van 6 hoofdstukken terug die beter zijn.
De enige prijs die voor mij interessant is de dagprijs van 10kp instant en wat er uit de kistjes komt.
 
Dit event snel vergeten en op naar de volgende.
Voor de kleine spelers zullen er ongetwijfeld leuke prijzen zijn en hebben misschien veel aan die set.
Zelf net in H18 aanbeland en de prijzen zijn een drama. Heb prijzen van 6 hoofdstukken terug die beter zijn.
De enige prijs die voor mij interessant is de dagprijs van 10kp instant en wat er uit de kistjes komt.
Zelfs voor een H18 speler kan een gedeelte van de set aantrekkelijk zijn.....op 15 tegeltjes kan je 3 set onderdelen neerzetten
die dan 40k mana per dag oplevert......meer dan een woestijnfort....en deze 3 onderdelen moet je kunnen krijgen.....laatste is plein...
 

Aeva

Chef
Ik heb drie steden. Voor de kleine steden (tovenaar en fee) is de pelgrimsset interessant om verschillende redenen.
De fee houdt wel van hout en staal, hoeft er minder geruild te worden en het is daar toch al de Efteling. De tovenaar is heel blij met onder meer de mana en de toch best behoorlijke productie van hout, marmer en staal. Vooral marmer, want daar heb ik er twee van gescoord. Mijn grote stad heeft niet echt veel aan de set, maar het evenement is weinig moeite groot plezier en een heleboel kleinere nuttige prijsjes uit de bakens.
Gewoon het positieve zien... in alle spelonderdelen.
 
Dit event snel vergeten en op naar de volgende.
Voor de kleine spelers zullen er ongetwijfeld leuke prijzen zijn en hebben misschien veel aan die set.
Zelf net in H18 aanbeland en de prijzen zijn een drama. Heb prijzen van 6 hoofdstukken terug die beter zijn.
De enige prijs die voor mij interessant is de dagprijs van 10kp instant en wat er uit de kistjes komt.
De set is voor een set redelijk goed.
Het is overigens logisch dat voor eindspelers events niet heel erg top zijn.

  • Toen evenementen geintroduceerd werden waren de gebouwen van elk evenement beter dan de vorige, dit is echter een doodlopende weg. het zou nu z'n 4 a 5 jaar later betekenen dat een evenementgebouw uit hoofdstuk 2 beter is als een regulier gebouw uit hoofdstuk 10 of 15. na een evenement of 10 kreeg men dit door en is men gestopt om elk evenement steeds beter te worden.
  • Hierna waren de meeste gebouwen ongeveer gelijk, met af en toe enorme uitschieters naar boven.
  • Ongeveer 2 jaar geleden is met hier beter op gaan letten en gebouwen lijken nu als volgt te worden bepaald:
  • Elk hoofdstuk heeft een evenement basiswaarde voor een gebouw van laten we zeggen 10 vakjes
  • Elk goedje kost X waarde van de basiswaarde.
  • Voor elk vakje kleiner dan 10 gaat de basiswaarde x% omhoog,
  • Voor elk vakje groter dan 10 gaat de basiswaarde x% omlaag
  • Hoofdprijzen krijgen een bonus op de basiswaarde.
  • Elk gebouw dat wordt ontworpen kan maximaal 10% van deze regels afwijken.
Dit houd dus in dat elk evenement gebouwen ongeveer even goed zullen zijn, het is lood om oud ijzer dat af en toe ietsje beter of iets slechter is dan gemiddeld maar nooit meer heel veel beter.

De powercreep die bestaat gaat op basis van ontwikkeling nu. omdat jij steeds in een hoger hoofdstuk komt zullen nieuwe gebouwen gemiddeld beter zijn dan dezelfde evenementgebouwen van een hoofdstuk eerder. het zit dus niet meer in de gebouwen zelf maar in het feit dat jij steeds sterker wordt en daardoor sterkere gebouwen krijgt.

Als jij echter nauwelijks meer ontwikkeld (bv omdat je eindspeler bent in H18) dan is er dus nauwelijk verschil meer tussen evenementen en is het 1 grote brij.
Het is dan een kwestie van wachten, de gebouwen die 110% zijn verzamelen, onderhouden met restauratiespreuken en niets is leuk meer.
Maar voor jouw zijn evenementen dan ook niet echt meer bedoeld. jij hebt alles al itt andere spelers die nog wel ontwikkelen.

Dat gebouw van 6 hoofdstukken geleden is dat 110% gebouw dat je mee hebt genomen en geen gebouw meer is van 6 hoofdstukken geleden maar dat je hebt verbeterd naar het huidige hoofdstuk.
Een gebouw van 6 hoofdstukken geleden als je deze niet verbeterd hebt naar het huidige hoofdstuk is natuurlijk gewoon stukken slechter dan de huidige evenementgebouwen.
 
Ik vind de set er in het algemeen er erg leuk uitzien, puur hierop wil ik uhm graag in mn stad, zo heb ik meer sets die ik terug plaats zodra ik weer ruimte heb na de nederzetting. Hou van de variatie en uniekheid van gebouwen.. meegegeven dat er redelijk wat uitkomt :) en heb zelf altijd wel een affiniteit gehad voor de tovenaren en draken ^^ .. zie ik ook nog graag een setgebouw van de constructors puur omdat ik die gebouwen ook leuk vind.

Bonussen komen mee, dit zie ik meer als extra, het gaat me meer om de cultuur :)
 
Net de boel nog even nagekeken van die set.
Die mana gebouwtjes zijn toch wel interessant.
Als dat plein en landhuis aan elkaar gekoppeld kunnen worden is dat voor een H18 toch mooi bijna 50k mana per dag op 10 tegeltjes.
Word het toch nog interessant. Beter dan het lava ei met 66k per 48 uur op 16 tegeltjes.
 

Aeva

Chef
Als je zilver haalt, win je een tweede plein. Dat zou dan de combi pelgrimshuis en twee pleinen zijn, alle drie goed voor een schep mana.
 
Heb ze net allebei neergezet. 75k mana per 24 uur op 10 tegeltjes.
Nu nog proberen om bij die 1% van goud te komen en heb ze dubbel.
 
Het was leuk tot aan opdracht 63 64 en 65, 63>20 relikwieën, 64>20 relikwieën 65>10 confrontaties. hoe dan? ik word het een beetje beu met dit soort opdrachten. Zo niet creatief meer. Het wordt zo enorm eentonig en saai en ook niet meer leuk.
 

Aeva

Chef
63 64 en 65, 63>20 relikwieën, 64>20 relikwieën 65>10 confrontaties. hoe dan?

Nou gewoon... :eek: relikwieën:
* haal je op in de provincies (8 in een provincie)
* maak je in de MA (komen heel regelmatig voorbij, 5 per handwerk)
* win je bij het geven van burenhulp (maximaal 3 per ronde)
* win je in het weektoernooi (tientallen beschikbaar elke week weer)

Het aardige van dit soort opdrachten is dat je er over na moet denken en er iets voor moet doen... dat is het spel :p
Creatief word je pas als je die opdrachten achter elkaar krijgt, anders is het helemaal opscheppen van die toverkennis en nergens over nadenken...
 
Laatst bewerkt:
De opdrachten zijn wel erg waardeloos geplanned, het lijkt erop dat er 1 dag verkeerd is gerekend

1624194371686.png

Dit is niet een opdracht die bij de dag na het toernooi hoort.

En de donderdag-vrijdag combinatie is ook onmogelijk op een normale manier te halen.
Has alles 1 dag eerder gestaan dan had het wel allemaal prima gepast.

Is wel de absulute blunder van dit evenement.
 
Bovenaan