• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback De thuiskomst van de tovenaars + Competities

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
mainbanner_sorcerers2021.png

Dit jaar, na een jaar van keihard studeren, helpt Zaphiel om de pas opgeleide tovenaars terug naar je stad te begeleiden. Maar onderweg moeten ze veel gevaren het hoofd bieden. In het hele land zijn in de grond vele manaspleten ontstaan. De tovenaars komen in de stad bij elkaar om deze spleten uit het dichtst bevolkte gebied te verwijderen, maar Zaphiel heeft als taak om de jonge tovenaars te begeleiden, voordat deze kunnen helpen de stad te redden. Kun jij ze helpen op tijd terug te zijn en te voorkomen dat je stad volledig wordt verwoest?

Beste mensen en elfen,

Het juni-evenement van dit jaar - de thuiskomst van de tovenaars - brengt je een nieuwe verhaallijn om te ontdekken terwijl je probeert je nieuw aangestelde pelgrims terug naar je stad te krijgen.

Vanaf 8 juni tot en met 29 juni, moet je er alles aan doen om je tovenaars te helpen zoveel mogelijk tovenaarskennis te verzamelen. Natuurlijk is er niet slechts één manier om deze kennis te vergaren. Alleen al voor de ervaring van het dagelijks bezoeken van je stad, word je al elke dag beloond met wat kennis, en je zult zelfs kennis opdoen door willekeurige magische verschijningen aan de randen van je stad te onderzoeken. Je kunt ook de speciale evenementopdrachten van Zaphiel vervullen, waarmee je mijlpalen voor evenementopdrachten kunt bereiken, die nog meer tovenaarskennis bevatten.


eventprogression_sorcerers2021.png

Als je op de weg terug naar huis de verschillende krachtbakens bereikt, zul je daarin veel schatten vinden. Elke keer dat een van je tovenaars grote afstanden heeft afgelegd om hun reis naar de Toren van Wijsheid te voltooien, word je ook beloond met een van de vele speciale hoofdprijzen. Als je verder komt in het evenement, kun je alle gebouwen uit de nieuwe pelgrimslandhuisset van dit jaar vinden:

set_buildings_sorcerers2021.png


Dit evenement zal dezelfde mechanica gebruiken als de tovenaarsbedevaart van vorig jaar. Een toevoeging is dat we deze keer ons nieuwe competitie-systeem zullen introduceren. Hoe meer je speelt en hoe verder je komt, hoe meer extra beloningen je ontvangt, waaronder een uniek en exclusief portret!


De opdrachtenreeks bestaat uit een verhaalgedeelte en aanvullende episodische opdrachten, die beginnen zodra het verhaal is voltooid. Dit betekent dat je de eerste reeks opdrachten meteen kunt voltooien, terwijl voor latere opdrachten dagelijks nieuwe toevoegingen worden uitgebracht, zodat je op elke nieuwe evenementdag 1 extra evenementopdracht kunt blijven spelen. Als je de evenementopdrachten voltooit, ontvang je op bepaalde punten onderweg ook mijlpaalbeloningen.

Bekijk voor meer informatie over het evenement onze wikipagina!

We hopen dat je het leuk vindt om je pelgrims terug naar je stad te krijgen, en zoals altijd zijn we benieuwd naar je feedback, zowel over het evenement zelf als over het nieuwe competitie-systeem, in ons discussietopic!

Met vriendelijke groet,
Jullie Elvenar Team

Disclaimer: Houd er rekening mee dat er altijd verschillen kunnen zijn in evenementlay-outs, balancering en prijzen tussen Beta en Live versie. App-versie 1.129 is vereist om het evenement correct te laten functioneren. Deze app-versie wordt los van het evenement uitgebracht. Houd er daarnaast rekening mee dat de laatste dag van het evenement meer dan 24 uur beslaat, zodat het evenement niet 's nachts eindigt. Dat betekent dat de dagprijs op 29 juni de laatste dagprijs is die ook nog een paar uur beschikbaar is in de ochtend van 30 juni. Er wordt op 30 juni geen nieuwe evenementopdracht aan de opdrachtenreeks toegevoegd, de laatste opdracht-mijlpaal kan op 29 juni worden ontgrendeld.
We horen graag jullie feedback over het evenement en de nieuwe toevoeging: Competities!
 

DeletedUser5121

Guest
Ik heb weer een Nederlandstalige opdrachtlijst gemaakt. Dit keer kun je kiezen uit twee formaten:
1) PDF: voor digitaal raadplegen maar ook makkelijk om te printen
2) Excel-sheet: voor als je er zelf digitaal in wilt kliederen.
Allebei mag natuurlijk ook:p

Je vindt beide bestanden in mijn deelmapje:
https://tinyurl.com/3k97p8st (vervallen)

Edit 14 juni: nieuw linkje gemaakt
https://tinyurl.com/3k97p8st

Groetjes en veel plezier maar weer,
Yulia
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Aeva

Chef
Ik speel dit event nu op beta (nog een paar dagen). Mijn conclusies:
* de opdrachten zijn niet heel moeilijk en je hebt tijd genoeg om ze te maken met je normale productie
* de pelgrimsset is zeker voor lagere hoofdstukken een goede prijs, want er wordt veel hout, marmer en staal geproduceerd
* je kunt op twee manier die set 'zeker stellen': of je kiest steeds voor de goedkoopste staf (en kleine prijsjes, maar vrij zeker) of je kiest voor de kans op het hoogste aantal tovenaarskennis (en grotere prijzen, maar meer risico)
* de League is grappig en de kans op brons (beste 20%) met extra prijzen (kp's, restauratiespreuken en biebkar) bestaat, de kans op zilver (5%) is klein en goud (1%) kun je beter meteen vergeten
Ik vind 'm leuk en ik ga live ook proberen om die Pelgrimsset binnen te halen :)
 
Ik heb weer een Nederlandstalige opdrachtlijst gemaakt. Dit keer kun je kiezen uit twee formaten:
1) PDF: voor digitaal raadplegen maar ook makkelijk om te printen
2) Excel-sheet: voor als je er zelf digitaal in wilt kliederen.
Allebei mag natuurlijk ook:p

Je vindt beide bestanden in mijn deelmapje:
https://tinyurl.com/3k97p8st

Groetjes en veel plezier maar weer,
Yulia
Nou nou, Yulia wat een verwennerij! :D dank je wel
 
Sorry dat ik het zeggen moet maar wat een smerige streek om 2 onderdelen van de volledige set in zilver en goud te verstoppen.
Op deze manier word 99% van de spelers uitgesloten van een volledige set.

[edit]
voor de gene die niet begrijpen wat ik bedoel is hier een snapshot.
rotstreek.png
 
Laatst bewerkt:
Het pelgrimslandhuis is ook de eerste prijs die je na 5 vervulde opdrachten krijgt in de meelopende balk. Tenzij ik ergens een blinde vlek heb.
 

DeletedUser5121

Guest
Klopt Andante.. geen blinde vlek;)

Bor, gelukkig heb je geen gelijk. Die prijzen bij zilver en brons zijn extra's en niet nodig om de set compleet te maken.
- pelgrimslandhuis en fonteiningang krijg je 'onderweg' in de voortgangsbalk.
- alle andere setgebouwen krijg je bij de hoofdprijzen. Hoofdprijzen krijg je elke keer als je 20 van die blauwe dingetjes hebt verdiend in het grotere eventvenster.
 
Bovenaan