• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback broederschapsavonturen

Nou, dan zal ik het maar weer ff aftrappen met een herhaling:

MINIMAAL 4x betere beloningen nodig om het überhaupt interessant te maken
(en zorg dat de fs-punten een ranglijst krijgen)
10x betere beloningen (qua kp's) zorgt voor serieuze deelname en dat onze leden standaard ruimte gaan houden voor dit evenement. (vergelijkbare beloningen tov het toernooi)

EINDELIJK is er begonnen aan een snellere manier voor badges, maar dit duurt nog steeds te lang.

en vast nog meer, maar voor nu:
iig mooi dat deze keer het minder veel geklik is..
 

DeletedUser2037

Guest
Toch wel leuk dat de 2e prijs nu beter is dan de 1e plaats.
1e plaats, 2x3, 1030 inwoners, 1110 cultuur
2e plaats, 2x2, 690 inwoners, 740 cultuur

Als je de 2e plaats naar dezelfde oppervlakte brengt als plaats 1, dan heb j2 1035 inwoners (5 meer dan plaats 1), cultuur is hetzelfde (1110)
 

DeletedUser1888

Guest
Toch wel leuk dat de 2e prijs nu beter is dan de 1e plaats.
1e plaats, 2x3, 1030 inwoners, 1110 cultuur
2e plaats, 2x2, 690 inwoners, 740 cultuur

Als je de 2e plaats naar dezelfde oppervlakte brengt als plaats 1, dan heb j2 1035 inwoners (5 meer dan plaats 1), cultuur is hetzelfde (1110)

Nee toch?

Bevolking:
1e prijs: 1890 : (2 x 3) = 315 inwoners per vakje
2e prijs: 1260 : (2 x 2) = 315 inwoners per vakje

Cultuur:
1e prijs: 2000 : (2 x 3) = 333,33 cultuur per vakje
2e prijs: 1350 : (2 x 2) = 337 cultuur per vakje
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deze gebouwen hebben in hun ontwerp nog een 3de bonus zitten.
Het 2de gebouw heeft ongeveer 50% van de bonus die het eerste gebouw heeft.

Deze is echter niet voltooid/gedeactiveerd waardoor je deze in het spel niet kan zien.

De bonus is namelijk dat elk gebouw een aantal rankingpunten geeft vergelijkbaar met Troon van de Hoge Heren wonder.
Voor de eerste prijs is dit vergelijkbaar met ik dacht een lvl 14 troon.

Bedenk maar wat er met de gilderang gebeurd als 25 spelers een lvl 14 troon van de hoge heren bonus krijgen, dan kunnen de rankinpunten oplopen in de honderduizenden. dan is die 15.000 punten voor de broederschapsranking een lachertje.

Daarnaast wordt het BSA een echt slachtveld met mega dia investeringen nodig voor resultaat. want de spelers die bovenaan de ranking "willen" staan zijn de spelers met de meeste BSA gebouwen. al het andere telt niet echt meer mee alles draait dan om BSA prijzen. al het andere is een lachertje.

Krijg je steden met niet meer dan wonderen en BSA gebouwen. en de rest lege steden om maar ruimte te hebben voor het volgende BSA.
 

DeletedUser2037

Guest
Deze ronde is aardig aangenamer.
Er is nog 1 klein puntje dat ik graag wil benoemen.
Dat is het op en neer gespring van de badge-opdrachten als je er 1 weigerd.
Als je net even te snel bent dan kan het zijn dat je er 1 weg drukt waar je al een aantal voor aan het sparen was.
vb. je hebt 9 werkplaatsen die je allemaal op smidbadges zet ( ik weet het, waarom niet nog een werkplaats maken) maar dan houd je dus 4 over. Die bewaar je. Intussen zijn je Tier 1 gebouwen ( 3 uren) ook allemaal klaar. ( laten we zeggen 3 van allemaal) Je oogst de 1e, vervolgens moet je 7-8 weigeren voordat die flacon weer aan de beurt is. Elke keer als je weigerd dan is de kans dat dat de opdracht verspringt aanwezig en dat je je 4 smidbadges per ongeluk wegdrukt.
Zouden jullie er vaste plaatsen voor kunnen maken, zodat de opdrachten niet op en neer springen aan de linkerkant van mn scherm. BVD
Voor de rest is het een stuk beter dan de vorige keer.

Manny
 

DeletedUser1888

Guest
Dank voor deze toevoeging, CrazyWizard, maar ik snap nog niet alles:

Deze gebouwen hebben in hun ontwerp nog een 3de bonus zitten.
Het 2de gebouw heeft ongeveer 50% van de bonus die het eerste gebouw heeft.

Deze is echter niet voltooid/gedeactiveerd waardoor je deze in het spel niet kan zien.

Wat bedoel je met 'gedeactiveerd'?

Daarnaast wordt het BSA een echt slachtveld met mega dia investeringen nodig voor resultaat. want de spelers die bovenaan de ranking "willen" staan zijn de spelers met de meeste BSA gebouwen. al het andere telt niet echt meer mee alles draait dan om BSA prijzen. al het andere is een lachertje.

Krijg je steden met niet meer dan wonderen en BSA gebouwen. en de rest lege steden om maar ruimte te hebben voor het volgende BSA.

Dat valt toch wel mee? We hebben in de broederschap een aantal spelers die met smart op een nieuw gastvolk zit te wachten en sommigen zitten tussen twee hoofdstukken. In deze gevallen heb je de ruimte. Daarnaast zijn er trucjes om tijdelijk meer ruimte in je stad te scheppen.
Wij spelen (voor zover ik weet) zonder diamanten. De een heeft de ruimte, de ander de tijd en in het gunstigste geval heb je beiden. Gelukkig hebben we een kleine, doch zeer gemotiveerde groep, dus we weten hoog op de lijst te geraken. Dit ondanks tegenslagen. Vlak voor aanvang moesten we een speler met communicatiestoornis verwijderen, maar inmiddels was het kwaad geschied en waren er al spelers vertrokken. Daarnaast hebben we ernstig te lijden onder broederschap-hoppers (in DROOMOORD zitten inmiddels al vijf afvalligen). Uit nood hebben twee spelers maar hun tweede account toegevoegd, om tenminste nog een beetje te kunnen spelen. Maar we werken het liefst met een vaste groep, dus als er spelers zijn die ook houden van het avontuur (en geen bs-hoppers en ruziezoekers), dan mogen ze zeker solliciteren naar Arlathan.

Deze ronde is aardig aangenamer.
Er is nog 1 klein puntje dat ik graag wil benoemen.
Dat is het op en neer gespring van de badge-opdrachten als je er 1 weigerd.

Sluit ik mij helemaal bij aan.
 

DeletedUser2037

Guest
Misschien 1 vakje voor de werkplaatsen en 1 vakje voor de Tier 1 gebouwen. En als ze er weer komen, nog een vakje voor de magische spullen. Zodoende heb je het een beetje georganiseerd links en blijft het een logische volgorde met de opdrachten.
 
Dank voor deze toevoeging, CrazyWizard, maar ik snap nog niet alles:



Wat bedoel je met 'gedeactiveerd'?



Dat valt toch wel mee? We hebben in de broederschap een aantal spelers die met smart op een nieuw gastvolk zit te wachten en sommigen zitten tussen twee hoofdstukken. In deze gevallen heb je de ruimte. Daarnaast zijn er trucjes om tijdelijk meer ruimte in je stad te scheppen.
Wij spelen (voor zover ik weet) zonder diamanten. De een heeft de ruimte, de ander de tijd en in het gunstigste geval heb je beiden. Gelukkig hebben we een kleine, doch zeer gemotiveerde groep, dus we weten hoog op de lijst te geraken. Dit ondanks tegenslagen. Vlak voor aanvang moesten we een speler met communicatiestoornis verwijderen, maar inmiddels was het kwaad geschied en waren er al spelers vertrokken. Daarnaast hebben we ernstig te lijden onder broederschap-hoppers (in DROOMOORD zitten inmiddels al vijf afvalligen). Uit nood hebben twee spelers maar hun tweede account toegevoegd, om tenminste nog een beetje te kunnen spelen. Maar we werken het liefst met een vaste groep, dus als er spelers zijn die ook houden van het avontuur (en geen bs-hoppers en ruziezoekers), dan mogen ze zeker solliciteren naar Arlathan.



Sluit ik mij helemaal bij aan.

Gedeactiveerd betekend dat de code aanwezig is in het spel maar niet werkt (aangezet is)
Het gaat om spelers die zo hoog mogelijk op de ranking willen eindigen. als 1 z'n 2x3 gebouw ook nog eens 30k+ rankingpunten oplevert draait alles om zoveel mogelijk van die gebouwen in je stad te hebben staan.
Je krijgt dan dus steden met enkel wonderen, BSA gebouwen en de rest van de ruimte gereserveerd voor BSA,
Een stad met alle wonderen, 1 stadhuis, 1 bouwhut, 1 handelaar, 2 dia huizen, BSA gebouwen voor de ranking en rest alleen maar lvl 1 gebouwen.

Rankingswijs kan er geen enkel gebouw tippen of ook maar een beetje in de buurt komen als die 3de bonus geactiveerd zou zijn.
 
upload_2019-1-23_23-8-34.png

Gefeliciteerd @volantis.
 
Dank voor de felicitaties.
Maar wil ook Winya Yesta en Arlathan feliciteren met hun behaalde plaats.
Heb genoten van de inhaalslag van Winya en ook de strijd die plaats vond om plek 2 en 3.

In de BS heb ik al onze leden al bedankt voor de geweldige prestatie die we hebben geleverd en ze waren er op gebrand om na 2x 2e geworden te zijn om niet weer op die plek te belanden.
Het blijkt maar eens te meer dat je helemaal niet in de top 100 hoeft te staan om zo'n prestatie neer te zetten.

Nu even bijkomen van deze zware inspanning en als de honger nog niet gestild is op naar het volgende BSA en hopen dat die net zo succesvol en spannend is als deze.
 

DeletedUser1277

Guest
Gefeliciteerd Volantis!
en ook Winya Yesta en Arlathan van harte gefeliciteerd.
Die sprint van Winya Yesta zag ik ook niet aankomen! Maakte het weer lekker spannend zo!
Nu weer ff rust na het vele geklik.
 
Goedemorgen allemaal

Even een vraag met betrekking over het BSA. Gisteravond ongeveer 2 minuten voordat het evenement afliep zijn er ins ons team een paar spelers waaronder ikzelf van de site "gegooid"en kwam er een melding over onderhoud. We konden snel weer inloggen maar toen was het BSA voorbij. We hebben met een 17e plaats als team een mooi resultaat gehaald en veel plezier gehad. Daar zal je me niet over horen. Ook hadden we waarschijnlijk niet verder gestegen in de ranglijst.

Ik ben benieuwd of er meer spelers van de site zijn gegooid terwijl het evenement nog liep. Ook vraag ik me af waarom wordt er vlak voordat er een evenement afloopt onderhoud wordt geplant. Dit verbaasd mij toch wel erg.

Nogmaals we hebben ons prima vermaakt en en mooi resultaat gehaald maar wilde dit toch even kwijt.
 

DeletedUser1277

Guest
Goedemorgen allemaal

Even een vraag met betrekking over het BSA. Gisteravond ongeveer 2 minuten voordat het evenement afliep zijn er ins ons team een paar spelers waaronder ikzelf van de site "gegooid"en kwam er een melding over onderhoud. We konden snel weer inloggen maar toen was het BSA voorbij. We hebben met een 17e plaats als team een mooi resultaat gehaald en veel plezier gehad. Daar zal je me niet over horen. Ook hadden we waarschijnlijk niet verder gestegen in de ranglijst.

Ik ben benieuwd of er meer spelers van de site zijn gegooid terwijl het evenement nog liep. Ook vraag ik me af waarom wordt er vlak voordat er een evenement afloopt onderhoud wordt geplant. Dit verbaasd mij toch wel erg.

Nogmaals we hebben ons prima vermaakt en en mooi resultaat gehaald maar wilde dit toch even kwijt.

Bij mij liep het helemaal vast toen de BSA net was afgelopen. Ik heb geen melding van onderhoud gehad.
 
Gisteravond ongeveer 2 minuten voordat het evenement afliep zijn er ins ons team een paar spelers waaronder ikzelf van de site "gegooid"en kwam er een melding over onderhoud.
De timer was op zijn einde 2 minuten voor het volle uur bij mij. Op exact dat moment kwam er "onderhoud", maar het is denk ik het berekenen van de eindstand en het uitzetten van de BSA.
 
Bij mij haperde het spel ook vlak voor het einde. En ik werd er ook uitgegooid met de melding: onderhoudo_O:confused:o_O

Maar had geen invloed op de eindstand, vermoed ik.;)
 
Bovenaan