• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback broederschapsavonturen

Vind het nieuwe formaat vooral erg negatief voor de wat kleinere/jongere gildes.
die hadden juist nu meer kans moeten krijgen nu de "grote vissen" te druk zijn met de elementalen.

De prijzen zijn al geschaald, dus waarom nu ineens die relekwieen/orks barriere? ik snap er eerlijk gezegt helemaal niets van.

Een jonge gilde heeft het al druk genoeg met groeien, en relekwieen verzamelen, die magische academie vreet al het gros weg, en toernooien doen kleine jonge gildes toch echt ff ietsje minder.

Als er nu echt een hoofdprijs te verdienen was op de 3de map voor de grote jongens. de 2de iets waardigs voor de gemiddelde gilde en 1ste iets moois voor beginners. dan zou het verklaarbaar zijn. dan kan je namelijk echt naar iets speciaals toewerken als gilde. en wie weert een paar dia's uitgeven voor net dat 1ne laatste zetje om het binnen te halen.

Een ander idee een gildegebouw(2x2), waarbij je op elke map gildepunten kan verdienen, en op de BSA ranglijst ook
Met de gildepunten die de gilde verdiend kan je net als een wonder je gildegebouw upgraden

Dat gebouw, geeft dan afhankelijk van het level dat de gilde heeft behaald (evt verschillende looks per nivo) geeft dan leuke niet game changing bonussen.
bv (cumulatief)
lvl 1: +2% cultuurbonus
lvl 2: +3% cultuurbonus (samen met lvl 1 dus 5% bonus)
lvl 3: +1% unit HP
lvl 4: 5% korting onderhandelen wereldmap gevechten (niet toernooi)
lvl 5: +1 relic per provincie
lvl 6: +5% cultuurbonus (dus 10% cumulatief)
lvl 7: 5% bonus op rasgoederen productie
...
lvl 20: 5% bonus op goederenproductie

Hoe mooi zou dit zijn?
Dan is er voor elke gilde groot en klein wel iets te halen, en ook waard om er iets voor te doen.


Maar voor een paar KP en 1 gebouw waar je er al 50+ van krijgt per jaar?
Ik snap er helemaal niets van.
 

DeletedUser2609

Guest
Laat het dan maar te vroeg zijn om te evalueren :)
Maar ik zie bijna alleen maar positieve reactie's van toernooi spelers want die hebben immers genoeg relikwieën op voorraad.
Maar volgens mij was de opzet van de broederschap avonturen om spelers meer te betrekken bij het broederschap en samenwerking onderling van de leden.
Zodat ook de chat actiever werd en er meer onderling contact kwam en dat leden elkaar beter leerde kennen.
Zoals ik dit avontuur nu inschat word het merendeel bij voorbaat al uitgesloten van deelnamen,
dit om de simpele rede dat beginnende spelers het al niet kunnen volbrengen al zouden ze willen.
Daarnaast moet je als gemiddelde speler ook een keuze maken doe ik mee of steek ik het liever in mijn stad.
Omdat er te veel word gevraagd aan goederen en relikwieën.
En verklaar mij maar voor gek maar volgens mij is het merendeel van de broederschappen toch al afgehaakt deze ronde.
Het lijkt mij toch niet de bedoeling dat daar die veranderingen voor bedoeld waren?
Je kon bij de eerste 2 avonturen direct de betrokkenheid van de spelers zien ook van de kleinere die hadden er meteen zin in,
en de chat binnen de broederschap werd meteen een stuk actiever en de leden leerden elkaar beter kennen.
En volgens mij was dat toch de opzet van het avontuur?
nu slaan jullie werkelijk alle planken mis die je mis kan slaan met dit avontuur dat werkelijk alleen gemaakt is voor de toernooi spelers.
Het wat moeilijker maken okay maar om het dan meteen voor het grote deel van de spelers onmogelijk maken om het te halen,
lijkt mij niet echt een geweldig idee.
Ik hoop dan ook dat het volgende avontuur weer terug keert waar het voor bedoeld is zodat iedereen de keus heeft om mee te doen,
en niet bij voorbaat al een grote groep uit te sluiten omdat het niet haalbaar is!

Groetjes TT
 
Hier nog een evaluatie na de eerste 3 dagen; Van onze broederschap hebben 20 van de 25 leden besloten om mee te spelen met dit BSA. Dat betreft spelers variërend van het Dwergenhoofdstuk tot en met de Elementalen, zowel fanatieke als rustige toernooispelers. Vooraf is afgesproken dat we een bepaalde route per kistje nemen, en nog wat extra kruispunten indien mogelijk. Daarnaast is afgesproken dat iedereen doet wat hij of zij kan/wil zonder dat men teveel reserves moet gaan opgeven. Dat heeft ons tot nog toe zover gebracht dat we de eerste 2 kistjes makkelijk hebben binnengehaald en nu aan de derde bezig zijn.
Deze BSA is zeker een stuk pittiger dan voorheen en we weten ook niet 100% zeker of we de put gaan halen maar voor wat betreft goederen, reli's en ork donaties komen we goed weg met een minimale bijdrage van iedereen die dat kan leveren. De nieuwe Wonderbadge en Zak Met Munten zijn gemakkelijk te verzamelen. Maar wij zien de grootste uitdaging in het bij elkaar krijgen van die Beschermerbadges, daar is veel training voor nodig.
Onze chat is net zo actief als altijd, veel coördinatie gaat via de mail.
De prijzen vinden we overigens maar zo zo; ik ben er net als vele anderen hier voorstander van dat die beter in verhouding moeten staan tot wat je erin stopt. En een idee zoals dat van CrazyWizard hierboven lijkt mij een prima alternatief dat goed te implementeren moet zijn.
 

DeletedUser1427

Guest
@CrazyWizard heeft een idee uitgewerkt in de suggesties en ideeën categorie over de volgende post die hierboven geplaatst is:

Vind het nieuwe formaat vooral erg negatief voor de wat kleinere/jongere gildes.
die hadden juist nu meer kans moeten krijgen nu de "grote vissen" te druk zijn met de elementalen.

De prijzen zijn al geschaald, dus waarom nu ineens die relekwieen/orks barriere? ik snap er eerlijk gezegt helemaal niets van.

Een jonge gilde heeft het al druk genoeg met groeien, en relekwieen verzamelen, die magische academie vreet al het gros weg, en toernooien doen kleine jonge gildes toch echt ff ietsje minder.

Als er nu echt een hoofdprijs te verdienen was op de 3de map voor de grote jongens. de 2de iets waardigs voor de gemiddelde gilde en 1ste iets moois voor beginners. dan zou het verklaarbaar zijn. dan kan je namelijk echt naar iets speciaals toewerken als gilde. en wie weert een paar dia's uitgeven voor net dat 1ne laatste zetje om het binnen te halen.

Een ander idee een gildegebouw(2x2), waarbij je op elke map gildepunten kan verdienen, en op de BSA ranglijst ook
Met de gildepunten die de gilde verdiend kan je net als een wonder je gildegebouw upgraden

Dat gebouw, geeft dan afhankelijk van het level dat de gilde heeft behaald (evt verschillende looks per nivo) geeft dan leuke niet game changing bonussen.
bv (cumulatief)
lvl 1: +2% cultuurbonus
lvl 2: +3% cultuurbonus (samen met lvl 1 dus 5% bonus)
lvl 3: +1% unit HP
lvl 4: 5% korting onderhandelen wereldmap gevechten (niet toernooi)
lvl 5: +1 relic per provincie
lvl 6: +5% cultuurbonus (dus 10% cumulatief)
lvl 7: 5% bonus op rasgoederen productie
...
lvl 20: 5% bonus op goederenproductie

Hoe mooi zou dit zijn?
Dan is er voor elke gilde groot en klein wel iets te halen, en ook waard om er iets voor te doen.


Maar voor een paar KP en 1 gebouw waar je er al 50+ van krijgt per jaar?
Ik snap er helemaal niets van.

Mochten spelers het idee van @CrazyWizard helemaal willen lezen, het uitgewerkte idee is via deze link te vinden, uiteraard zien wij ook graag jullie mening over dit idee in dit topic.
 
@Daoine : er zijn voorstellen van spelers (of toch vooral van Didi1:D) bij "suggesties en ideeën" om de vecht-Wonderen een betere versnelling van de productie van troepen te laten geven. Tot dat er eventueel komt heb je een punt wat de troepenbadges betreft, hoewel ik er vanzelf een aantal heb met m'n normale productie en ik doe geen moeite voor huidige avontuur. Voor de Wonderbadge kunnen jullie terugvallen op het Wondermail systeem neem ik aan?
 

DeletedUser2532

Guest
Bij onze BS, waarbij er pas 2 leden bij de boselfen zijn en er pas 5 leden orken kunnen maken (3 nog maar net), zijn we het eerste BSA vol enthousiasme ingegaan met bijna de voltallige BS. Heel snel de put bereikt.
Het tweede BSA was al voor een stuk minder leden interessant ivm de verhoogde moeilijkheidsgraad.
Deze keer gingen stemmen op om hem over te slaan, maar toch ronde 1 gedaan met een klein clubje leden. Ging prima. Echter waar de meesten tegen aan lopen, is dat ze nog zo volop bezig zijn met spelopbouw en relikwieën verzamelen dat ze die niet kunnen missen, dus haken af, helaas.
Dan was ronde 2 niet meer te doen met zo'n enorme toename in goederen en relikwieën betalen en zoveel orken. Voor grote broederschappen en met genoeg leden die al veel verder zijn zal het prima te doen zijn, maar niet als je zover nog niet bent.
Heel jammer.
Ik snap wel dat het lastig is om iets te maken wat voor iedereen geschikt is, want als het te simpel is, hebben de groteren er geen uitdaging meer aan.
De opzet wordt wel erg gewaardeerd. Tijdens zo'n BSA worden ook minder actieve spelers, toch actiever in avontuur en op chat. :)

De beschermingsbadge vond ik overigens wel een makkelijkere badge. Trainen doe ik toch al, dus maakt verder niet veel uit en dan heb je toch al gauw een paar badges per dag. En ook die andere nieuwe zijn echt prima te doen evenals die muts, toverstok en magisch drankje. Iets wat je kunt maken.....prima. Betalen werkt averechts.
 

DeletedUser2532

Guest
@CrazyWizard heeft een idee uitgewerkt in de suggesties en ideeën categorie over de volgende post die hierboven geplaatst is:



Mochten spelers het idee van @CrazyWizard helemaal willen lezen, het uitgewerkte idee is via deze link te vinden, uiteraard zien wij ook graag jullie mening over dit idee in dit topic.


Het idee van Crazy Wizard ziet er erg goed uit. Dan heb je als BS ook nog iets om met de hele BS voor te gaan waardoor het voor iedereen doorwerkt. Alleen wel erg jammer dat er ook zoveel diamanten voor nodig zijn om te uppen. (elke 5 levels).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2037

Guest
Ik heb de 52 pagina's hiervoor niet doorgespit, dus misschien is het al eens genoemd.
Maar level 1 en 2 van het BSA is vrij goed te doen.
Maak je die kist van 2 open en dan komt de gigantische muur die ze tot level 3 hebben gemaakt.
Gigantische partij van 24-uurs opdrachten, nog meer relikwieën, en een gigantische berg aan grondstoffen waar je de Chinese muur wel 3x van kunt maken.
Dus 2 lokkertjes en daarna de man met de hamer ( zeg maar gerust, meerdere hamers)
Beetje jammer dat er niet een beetje regelmaat in zit in het verloop van levels. bv 1,2,4. Hier is het 1,2,20
Dit gaat ten kostte van het speel plezier.
 
Er werd gezegd dat als je op het toernooi speelt dat je dan wel de juiste toverspreuken zult hebben. Dit is niet het geval. De langstdurende, oranje, die je voor de toverstokken nodig hebt, zit daar gewoonlijk niet bij. Bij de burenhulp zaten er deze keer ook ineens geen spreuken meer bij. Dus ook niet de oranje. Die voor maken zo'n 20 uur kost, per toverstaf. En aangezien ook bij ons niet alle leden actief meedoen, is het niet handig als zo'n lastig ding als de toverstaf dan op allerlei cruciale plekken gevraagd wordt.

Dan krijg je snel dat leden gaan afhaken omdat ze geen progressie in het spel zien, omdat we elke keer een dag of langer op een punt vastzitten. Dit spelonderdeel is juist ook leuk/bevredigend en afwisselend omdat je steeds op een ander punt zit.Daaraan samen kunt werken. Dat help je op die manier om zeep. Iedereen moet voor lang gaan en blijven gaan, anders kom je nergens.

Het BSA is sowieso een behoorlijke investering die natuurlijk niet iedereen kan en wil maken.
Sommige mensen hebben ook gewoon een baan en een prive-leven. Het kost behoorlijk wat tijd allemaal.

Wij hebben overigens ook mensen die niet al te actief in toernooien spelen en ook die nooit vechten en dus ook geen legers maken.
Omdat de opdrachten veelzijdig zijn, kunnen spelers die geen orken of goederen of reli's kunnen of willen leveren, vaak wel andere dingen doen.
Ik ben nog steeds geen fan van de hoeveelheid goederen die gevraagd worden, net als orks.
 

DeletedUser990

Guest
Onze Bs gaat ook opmaken wat ze nog in de maak hebben, maar wordt niet meer serieus geprobeerd eindstreep te halen.

Volgend avontuur wordt eerst goed overlegd wat we gaan doen (hoop ik).
Maar voor deze formule van avontuur zeg ik NEE!
Weet dat de 1e met de 10 opdrachten te makkelijk was, maar was wel haalbaar voor meerderheid.
Met kleine aanpassing:
Geen extra prijs voor 1,2,3, maar allemaal zelfde en geef per pad prijsje en per stage grotere prijs.

Maak dan de bodemloze put opdrachten moeilijker .
Bodemloze put wordt dan iets voor de echte profs die gaan voor de punten en plaats!
Met redelijke aantallen goederen en relekwies, maar met alle 16 opdrachten.
 
Ik ben het met @marjan de 1e eens dat de Bodemloze Put moeilijker gemaakt mag worden. Dat is het enige onderdeel dat nog steeds hetzelfde is als het allereerste BSA. Het zou fijn zijn als je daar ook alle nieuwe badges zou kunnen gebruiken, omdat je er altijd wel over hebt nadat de drie kistjes voltooid zijn.
 
Ik ben het met @marjan de 1e eens dat de Bodemloze Put moeilijker gemaakt mag worden. Dat is het enige onderdeel dat nog steeds hetzelfde is als het allereerste BSA. Het zou fijn zijn als je daar ook alle nieuwe badges zou kunnen gebruiken, omdat je er altijd wel over hebt nadat de drie kistjes voltooid zijn.
moeilijke zou hij niet moeten gemaakt worden, eerder makkelijker vind ik persoonlijk.
Ik zou liever zien dat je gelijk welke badge er in kan gooien, en dat die badge dan op zich xxx punten oplevert. dus niet in setjes van 3 enzo, gewoon gelijk welke badge die je overhebt kan je er in kwijt. Het is namelijk een bodemloze put hé, geen gestructureerde kelder.
 

DeletedUser990

Guest
Hoe nog makkelijker hij bestaat nu alleen nog maar uit de 9 opdrachten.
Maar voor de mensen die voor de 1e plaats gaan, die dus voor de punten spelen en niet voor het spel laat die zich lekker kunnen uitleven in die put.
Kunnen wij lekker rustig spelen.
 
Even een andere vraag wat zojuist in onze chat ter sprake kwam; krijgt de hele BS de eindprijs (bijv tijdbooster) of alleen de leden die ergens iets hebben bijgedragen?
 

DeletedUser1294

Guest
Even een andere vraag wat zojuist in onze chat ter sprake kwam; krijgt de hele BS de eindprijs (bijv tijdbooster) of alleen de leden die ergens iets hebben bijgedragen?
Alleen de bijdragers van de voltooide route krijgen de prijs.
 
Bovenaan