• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback broederschapsavonturen

Altaar is zeker voortvarend, dat geldt normaal maar voor een deel van het publiek van die commerciële hoogdag. Maar die stille minnaars is toch ook een geheel eigen interpretatie me dunkt :D
 

DeletedUser1888

Guest
Er is in dit forumbericht heel veel gemopperd op het broederschapsavontuur, dus ik wilde graag een positief geluid laten horen.

Wij (strijders van broederschap Alathan) vormen misschien geen goedgeoliede machine en hebben ook geen strakke planning. Desondanks en ondanks zieke, afwezige en inactieve spelers wisten wij toch mooi de derde plaats te halen en hadden daarbij heel veel lol. Die draakjes en ringetjes verslaan wij de volgende keer wel.

Overigens was het fijn geweest als de Top Drie, naast de prijzen, ook een mooie gouden/zilveren/bronzen beker kregen van één vakje om mee te kunnen pronken, zodat bezoekers van onze stadjes zien dat hier een winnaar van het broederschapsavontuur woont. (Die weer krimpen, verbleken of helemaal verdwijnen als er nieuwe winnaars van een nieuw avontuur komen.) Of een mooie spandoek onder hun profiel met: Bronzen broederschapsavonturier winter 2018.

En mochten er grote, actieve spelers zijn die dolgraag met het avontuur mee hadden willen doen, maar tegengehouden werden door hun verder ongeïnteresseerde, ongemotiveerde broederschap, dan moeten zij zich maar bij mij, aartsmagiër van broederschap Alathan, melden. Wellicht kan jij ons helpen om ons de volgende keer de eerste plaats te bezorgen.

Zo, deze strijd is gestreden. Nu gaan wij strijden om weer in de Top Drie van het 'gewone' broederschapsklassement te komen.
Ge zijt gewaarschuwd!

Lang leve Arlathan!
:)


Wij dapper volk van Arlathan
Wij hakken draken in de pan
en doen de ringen in de ban
Joechei!
Joechei!
Joechei!
 

DeletedUser

Guest
@Fili Gefeliciteerd met de 3de plaats, toch nog een mooi gebouwtje gewonnen :)
En we hebben ook met jullie veel lol gehad vanwege de broedschapsnamen ;)

Overigens was het fijn geweest als de Top Drie, naast de prijzen, ook een mooie gouden/zilveren/bronzen beker kregen van één vakje om mee te kunnen pronken, zodat bezoekers van onze stadjes zien dat hier een winnaar van het broederschapsavontuur woont. (Die weer krimpen, verbleken of helemaal verdwijnen als er nieuwe winnaars van een nieuw avontuur komen.) Of een mooie spandoek onder hun profiel met: Bronzen broederschapsavonturier winter 2018.

Dat zou inderdaad heel leuk zijn geweest. Een mooie gouden beker zou in mijn stadje niet misstaan :D
 

DeletedUser2080

Guest
Overigens was het fijn geweest als de Top Drie, naast de prijzen, ook een mooie gouden/zilveren/bronzen beker kregen van één vakje om mee te kunnen pronken, zodat bezoekers van onze stadjes zien dat hier een winnaar van het broederschapsavontuur woont. (Die weer krimpen, verbleken of helemaal verdwijnen als er nieuwe winnaars van een nieuw avontuur komen.) Of een mooie spandoek onder hun profiel met: Bronzen broederschapsavonturier winter 2018.

Dat zou een supergaaf idee zijn inderdaad :) Zeker de laatste uren kromgelegen om de naamsveranderingen in de top 3.
Was erg leuk, en wens jullie succes voor de volgende x
 

DeletedUser2037

Guest
Ik ben het wel volledig met Crazy Wizard eens.
Prijzen zijn leuk, maar niet leuk genoeg voor een speler die bij de elemenals is.
Wat heeft diegene aan 50 of 100 KP terwijl alle wonderen al tot de nok toe vol zitten.
2700 extra inwoners voor een prijs na map 3. Die spelers hebben hun inwoners waarschijnlijk al en zijn niet op zoek naar nog eens 2700 personen die zeuren, waarom ze in de voorraad-sector belanden.
Als je er eens prijzen tegenover zet waar mensen zelf kunnen kiezen wat ze willen hebben, dat zou leuk zijn.
Dus een keuze menu waar je voor wil spelen. Cultuur/inwoners/diamanten of een kleine combi van alles.
Maar geef de mens een keuze, krijg je ook weer meer spelers van BSA door.
 

DeletedUser1704

Guest
hopen dat er de volgende ronde iets meer rekening wordt gehouden met de kosten. Ik zit zelf in een kleine bs waarbij ook een groot deel lage spelers. de kosten zijn gewoon weg te hoog om de paden te voltooien (wat vooral neerkomt op de hoge in dit geval). En wat anderen ook al zeggen door de hoge kosten en de beloningen die er tegenover staan loont het niet echt om het bsa te gaan spelen
 
A lone wolf op de eerste plaats van een broederschapevent, go figure. o_O
Kijk en dat vindt ik het jammere van betalen voor je game, of deze persoon die hacked bij het leven, maar dit is toch ook niet meer leuk. Wij zijn maar een kleine BS van 4 maar die aantallen van alles is voor ons niet haalbaar. echt te gek.
 

DeletedUser2037

Guest
je hoeft niet meteen te hacken om bovenaan te komen.
Er zijn nu gewoon weinig BS-en die zin hebben in het avontuur en daar profiteert zo'n speler gewoon van.
Ik vind het wel leuk dat ie bovenaan staat, maar dat gaat nooit lang duren als de kantoortijden over zijn en iedereen rond de klok van 18:00 uur vnvnd elvenar opstart. Dan staat ie zomaar weer op een 100e of nog lagere plaats.
Persoonlijk mag ie het van mij winnen
 
Kijk en dat vindt ik het jammere van betalen voor je game, of deze persoon die hacked bij het leven, maar dit is toch ook niet meer leuk. Wij zijn maar een kleine BS van 4 maar die aantallen van alles is voor ons niet haalbaar. echt te gek.

Hoeft geen geld te zijn, maar voorbereiding. Als deze bs een aantal spelers heeft die ruimte over hebben (bv tussen gastrassen) en van te voren eea voorbereid hebben door kleine fabriekjes te bouwen etc kan het begin heel snel gaan zonder dat dat diamanten kost. Blijkbaar hebben ze ook de kosten qua grondstoffen over wat makkelijk kan als ze een aantal grote spelers hebben. Blijkbaar kunnen en willen ze de prijs betalen die nodig is.

En nee voor veel bsen is dit niet goed te doen of zelfs helemaal niet. Zeker wat betreft de 2e en 3e kaart.

Overigens hoeft een vliegende start niet te betekenen dat ze als eerste eindigen. Maar we zullen zien.
 

DeletedUser2037

Guest
Bij ons in de BS waren we er deze keer weer snel uit.
Wat kost het, wat levert het op. Geen avontuur dit keer.
Die 20 kp krijg je ook wel in 20 uren. Gebouwen met inwoners hebben de meesten zat in de opslag en over munten en hamertjes nog maar te zwijgen. Ik heb nog een beeldscherm vol met die 5-25% dingen. Kan mijn voorraad en munten nog wel 4x vullen als ie leeg is.
 

DeletedUser

Guest
Hoeft geen geld te zijn, maar voorbereiding. Als deze bs een aantal spelers heeft die ruimte over hebben (bv tussen gastrassen) en van te voren eea voorbereid hebben door kleine fabriekjes te bouwen etc kan het begin heel snel gaan zonder dat dat diamanten kost. Blijkbaar hebben ze ook de kosten qua grondstoffen over wat makkelijk kan als ze een aantal grote spelers hebben. Blijkbaar kunnen en willen ze de prijs betalen die nodig is.

En nee voor veel bsen is dit niet goed te doen of zelfs helemaal niet. Zeker wat betreft de 2e en 3e kaart.

Overigens hoeft een vliegende start niet te betekenen dat ze als eerste eindigen. Maar we zullen zien.

Het is een bs van 1 persoon, die totaal geen baby-gebouwtjes heeft staan. De eerste kaart al voltooid in no-time = diamanten
Maar ik vind de hoofdprijs het niet waard om echt geld uit te geven :rolleyes:
 
In de laatste Q&A sessie op facebook waren ze toch aan het hinten dat er iets aan komt die diamanten oplevert, misschien is het wel een mogelijkheid dus dat er diamanten in het avontuur komen zitten.

ik zag op beta ook een voorstel om aan elke checkpunt op de avonturenmap een reward te hangen. Dat lijkt me ook wel een goed idee, geef die boostertjes enzo op een checkpoint, en als mapreward een gebouwtje.

Ook een blauwdruk als mogelijke eindreward van map 3 mag een optie worden (dan is het vergelijkbaar met toernooi eindreward) met de voorwaarde dat ze dan eerst die blauwdrukken eens afwerken...

In die Q&A sessies wordt van alles gezegd en vaak ook gewoon niet uitgevoerd.
Die mogen dus ook in de prullenbak bij de rest van het grof vuil
 
En net na de introductie van een nieuw ras, veel van de grotere spelers hebben hun stad nu vol staan met rasgoederen en echt geen ruimte voor 20 werkplaatsen en 20 goederenfabrieken.

Ideaal voor een modale gilde om er een keer flink voor te gaan. is ook mooi voor hen om een keer mee te doen voor de bovenste plaatsen
Ben het niet met je eens, het is echter onmogelijk om als AM van je leden te verwachten dat ze relics gaan afgeven etc...
Wij doen uit protest dan ook NIET mee deze keer! We gebruiken dit om diegenen die nog niet echt mee waren de vorige keren wat bij te leren maar verder nada.
Dit avontuur is niet te spelen als je niet tot de top behoort! Vorige keren hebben we steeds de top 50 gehaald en de laatste keer zelfs plaats 35, maar deze keer laten we de eer aan iemand anders!
 
Een actief bs kan een heel eind komen in dit avontuur, zoals @Vonkentrekker al schreef, deel alles door 25 en het valt reuzemee
En heel goed nieuws (voor mij tenminste) de klik-je-rot badges (dwergen, treants etc) zijn tot een minimum beperkt.
Avontuur vraagt wat meer concentratie met oogsten, maar het wordt daardoor wel uitdagender ;)

Alleen de hele kleine bsjes met alleen maar spelers in de lagere hoofdstukken hebben wel een probleem vrees ik.
In onze bs zijn er niet zoveel die orcs produceren, je mag er dan ook nog een serieus aantal van afgeven! No thanks, deze keer niet voor ons!
 
Bovenaan