• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<doorgegeven> Arbeidershut voor mens en elf gelijk in opvallende kleur!

Arbeidershut voor mens en elf gelijk in opvallende kleur!

  • Ja, ik ben voor dit idee

    Stemmen: 74 85,1%
  • Nee, ik ben tegen dit idee

    Stemmen: 13 14,9%

  • Totaal aantal stemmers
    87
  • Enquête gesloten .
@Rosegarden "het onderwerp wordt ondergesneeuwd" zeg je, dan heb je als topicstarter de mogelijkheid om te modereren: je kan de interessante punten samenbrengen in een post zodat het met de discussie terug gefocust verder kan van daar.
 

DeletedUser

Guest
Dan nog ben ik tegen het idee. Ik zie veel meer in een oplossing om de manier waarop de burenhulp gegeven in de browser versie te veranderen omdat de huidige manier heel traag is

Dat bij jou de burenhulp traag is wil niet zeggen dat dit bij anderen traag is, bij mij in elk geval niet

en ook al passen ze de arbeidshut het blijft dan waarschijnlijk nog zoeken wordt tenzij ze de arbeidershut net zo groot maken als je stadhuis en dat vind ik geen gezicht.
Zoals het geplaatste plaatje is word de arbeidershut niets groter, dat is althans de intentie de bedoeling is om dezelfde bodem oppervlakte te gebruiken en alleen maar hoger te maken.[/QUOTE]

Als de app versie van burenhulp wordt geintroduceerd op de browserversie, hoeft de arbeidershut ook niet aangepast te worden. Ga je voor dat idee, dan vang je twee vliegen in een klap: buren hulp geven wordt sneller en makkelijker en geen gezoek meer.

En zolang het niet aangepast wordt, wil je hulp op de arbeidershut, zet hem dan gewoon bij je stadshuis, dan hoeft een buur niet te zoeken. Je komt als bezoekende buur namelijk altijd binnen bij het stadhuis.

Niet iedereen heeft de mogelijkheid hem dusdanig te plaatsen bij het stadhuis zonder dat er een hoger gebouw voor staat.
Kennelijk speel jij via de app en niet gewoon op de pc.
Kortom zoals jij speelt bevalt het goed maar ook de mensen die op de pc spelen hebben recht op dit speelplezier

Doet je dat niet en krijg je daardoor niet de hulp die je wilt, niet klagen dan,eigen schuld. Je mag je buren best een beetje helpen als je zo graag bepaalde hulp wilt.

Dus nee, ik wil niet dat er ontwikkelruimte gaat naar dit idee. Vandaar mijn stem nee. Er liggen betere ideeën om dit probleem aan te pakken.

Als jij het geen probleem vind om te spelen zoals het nu is (via de pc) dan zou het ook zonde zijn van de ontwikkelruimte die besteed is om dat gedeelte zo te ontwerpen zoals het nu op de app is.
Kortom kunnen ze dat ook wel terugzetten zodat het hetzelfde werkt als op de pc.
Ik krijg naar aanleiding een beetje het gevoel dat de app spelers het voor het zeggen zouden hebben: wij spelen lekker en zoals de pc-spelers spelen is ons probleem niet.
Echter hebben beide soorten spelers evenveel recht om prettig te spelen.


Kortom voor mij een dikke JA om de arbeidershut aan te passen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2578

Guest
Als de app versie van burenhulp wordt geïntroduceerd op de browserversie, hoeft de arbeidershut ook niet aangepast te worden. Ga je voor dat idee, dan vang je twee vliegen in een klap: buren hulp geven wordt sneller en makkelijker en geen gezoek meer.

Als het zo is dat met de app de arbeidershut duidelijk is en burenhulp sneller en makkelijker gaat, is het niet een idee om dan de app op de browserversie aan te passen of is dat ook niet uitvoerbaar? :D
 
Dat bij jou de burenhulp traag is wil niet zeggen dat dit bij anderen traag is, bij mij in elk geval niet

Mijn laptop is niet traag kan dit spel prima aan. Heeft er geen enkele moeite mee om de grote halflingensteden te laden. Ik gebruik voor de burenhulp de appversie omdat het gewoon vele malen sneller is dan die van de browser. Je hoeft namelijk geen steden meer te laden. Ik kan mijn kaart nu in 10 minuten doen en hoe snel mijn laptop ook is, dat red ik niet als ik burenhulp geef via de browserversie. Bovendien hoef ik zo niet te zoeken naar de arbeidershut.

En ja ik gun de browserspelers die toevallig geen snelle pc hebben en wel moeite hebben om de grote steden te laden, ook een snelle manier van burenhulp geven. Het scheelt echt zo veel!

Daarom zou ik graag zien dat de ontwikkelruimte die er is wordt besteed aan een andere manier van burenhulp geven op de browserversie dan het alleen aanpassen van de arbeidershut. Want met dit idee los je het probleem van de laadtijd van de grote steden bij veel spelers niet op, hoogstens alleen het zoeken naar de arbeidershut.


Zoals het geplaatste plaatje is word de arbeidershut niets groter, dat is althans de intentie de bedoeling is om dezelfde bodem oppervlakte te gebruiken en alleen maar hoger te maken.

Ja en ik vind dat hoger maken dus niet mooi. Dat klopt niet mij mijn idee van een arbeidershut en ik wil ook graag dat ze verschillend blijven tussen mens en elf. Ik vind het namelijk al jammer dat de verschillen in beeld zo verdwijnen tussen mens of elvenstad. De arbeidershut is gelukkig dan nog een ding die het onderscheid toont. Als ze hem al zichtbaarder willen maken, zet er dan hoog een opvallend teken boven.


Als jij het geen probleem vind om te spelen zoals het nu is (via de pc) dan zou het ook zonde zijn van de ontwikkelruimte die besteed is om dat gedeelte zo te ontwerpen zoals het nu op de app is.
Kortom kunnen ze dat ook wel terugzetten zodat het hetzelfde werkt als op de pc.
Ik krijg naar aanleiding een beetje het gevoel dat de app spelers het voor het zeggen zouden hebben: wij spelen lekker en zoals de pc-spelers spelen is ons probleem niet.
Echter hebben beide soorten spelers evenveel recht om prettig te spelen.

Ik heb geen problemen met de browserversie want ik speel ook via de pc en de pc versie speelt nog steeds fijner op bepaalde punten dan de app. Ze verschillen ook niet zoveel, behalve op het punt van burenhulp en de app heeft bepaalde features nog niet. Op het punt van burenhulp loopt de browser in mijn ogen behoorlijk achter en ja ik zou graag zien dat de browser op dat punt dus wordt aangepast. Het zoeken naar de arbeidershut wordt dan gelijk opgelost. Daarom ben ik geen voorstander van dit idee. Er zijn betere oplossingen voor het probleem.


Mag ik je trouwens vragen, heb je wel eens burenhulp gegeven via de appversie? Ik krijg het idee dat je appversie van burenhulp geven niet kent namelijk, maar ik kan er naast zitten.:)
 

DeletedUser2114

Guest
Ik wil tegen alle mensen die stemmen even zeggen kritisch te kijken naar de plaatjes. In de eerste post is die arbeidershut inderdaad goed te zien, maar hij is daar zo'n 10x10! Zo kun je hem inderdaad wel zien ja, maar als die hut, zoals die er nu in het plaatje uitziet, gewoon 3x3 blijft, zal hij echt niet makkelijker te zien worden. Ook zal het weer tijd kosten, die, naar mijn mening, beter gestoken kan worden in het burenhulpsysteem van de app ook in de pc-versie te implementeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als het zo is dat met de app de arbeidershut duidelijk is en burenhulp sneller en makkelijker gaat, is het niet een idee om dan de app op de browserversie aan te passen of is dat ook niet uitvoerbaar? :D

Het werkt anders. Het is een hele andere manier van hulp geven. En ik zou dus graag zien dat die manier op de browser wordt geintroduceerd.

Bij de browser versie bezoek je echt je buur, bij de app niet. Je gaat daar naar je kaart, klikt op de buur die je wilt helpen en je krijgt dan de beschikbare opties. Stadhuis, arbeidershut en cultuur. Boven de opties staat tegenwoordig ook de stadsnaam weergegeven waardoor je nu ook kunt zien welke hulp de buur graag wilt. De hulp geef je dan vervolgens door op stadhuis, arbeidershut of cultuur te klikken.

Is hulp op de arbeidershut niet mogelijjk, dan krijg je die optie niet. Is hulp op cultuur niet mogelijk krijg je die niet. Niks geen gezoek, laadtijd of ander gedoe. Klik klik klaar.

Makkelijker kan haast niet. Waarom dit er nog niet is op de browser versie begrijp ik eigenlijk niet. Het lost meerdere problemen op in mijn ogen.
 
hoeft toch helemaal allemaal niet zo apart maak het gebouw hoger dat het overal bovenuit steekt op uiteraard diezelfde plek en geef hem inderdaad een opvallende afwijkende kleur. Maar als die hoog genoeg is kan je die uitkijkpost van de bouwvakkers ook zonder problemen vinden.
 

DeletedUser

Guest
hoeft toch helemaal allemaal niet zo apart maak het gebouw hoger dat het overal bovenuit steekt op uiteraard diezelfde plek en geef hem inderdaad een opvallende afwijkende kleur. Maar als die hoog genoeg is kan je die uitkijkpost van de bouwvakkers ook zonder problemen vinden.
Ben ik het helemaal mee eens, kwestie van een ander plaatje (net als een upgrade van b.v. een huis) en het is klaar.
 

DeletedUser2578

Guest
Je gaat daar naar je kaart, klikt op de buur die je wilt helpen en je krijgt dan de beschikbare opties. Stadhuis, arbeidershut en cultuur. Boven de opties staat tegenwoordig ook de stadsnaam weergegeven waardoor je nu ook kunt zien welke hulp de buur graag wilt. De hulp geef je dan vervolgens door op stadhuis, arbeidershut of cultuur te klikken.

Is hulp op de arbeidershut niet mogelijjk, dan krijg je die optie niet. Is hulp op cultuur niet mogelijk krijg je die niet. Niks geen gezoek, laadtijd of ander gedoe. Klik klik klaar. Makkelijker kan haast niet. Waarom dit er nog niet is op de browser versie begrijp ik eigenlijk niet. Het lost meerdere problemen op in mijn ogen.

Dit klinkt smooth; geen tijdverlies met het gezoek naar de arbeidershut. Het wordt dan een andere manier van burenhulp geven maar wel efficiënt. Mss toch een optie voor Elvenar om de app op de browser te introduceren? hmm.....:)
 

DeletedUser1570

Guest
De reden dat de Kristalvuurtoren en Klokkentoren niets meer waard zijn en door de meeste mensen al verwijderd zijn, was ooit lang geleden omdat de browser spelers veeeel te veel voordeel hadden ten opzichte van de app spelers. Maar er werd een belofte gedaan, de browser spelers zouden ook echt hetzelfde gemak krijgen.

Daar zitten de browserspelers nu op te wachten. Als ik kon kiezen, had ik veel liever mijn oude klokkentoren terug, zoals die vroeger was.
 
De reden dat de Kristalvuurtoren en Klokkentoren niets meer waard zijn en door de meeste mensen al verwijderd zijn, was ooit lang geleden omdat de browser spelers veeeel te veel voordeel hadden ten opzichte van de app spelers. Maar er werd een belofte gedaan, de browser spelers zouden ook echt hetzelfde gemak krijgen.

Daar zitten de browserspelers nu op te wachten. Als ik kon kiezen, had ik veel liever mijn oude klokkentoren terug, zoals die vroeger was.
en dan ben je niet de enigste
 
@Lionell : bij andere stemmingen zag ik de optie: stem wijzigen. Ik zou dat hier graag doen maar zie de optie niet.

Het aanpassen van die hut is overbodig.

We hebben gewoon het syteem nodig van burenhulp geven via de kaart, zoals lang geleden voorgesteld en zoals dat dan in de App opgenomen is.
 
Laatst bewerkt:
@Lionell : bij andere stemmingen zag ik de optie: stem wijzigen. Ik zou dat hier ook graag doen maar zie de optie niet.

Het aanpassen van die hut is overbodig.

We hebben gewoon het syteem nodig van burenhulp geven via de kaart, zoals lang geleden voorgesteld en zoals dat dan in de App opgenomen is.
denk dat de verandering van gebouw sneller gaat dan aanpassing van het programma
 

DeletedUser1427

Guest
@Lionell : bij andere stemmingen zag ik de optie: stem wijzigen. Ik zou dat hier graag doen maar zie de optie niet.

Er waren inderdaad enkele stemmingen waarbij het mogelijk was om van stem te wisselen. Deze functie laten wij weg en wel om de volgende redenen:
Tijdens een actieve poll kan de speler één keer stemmen. Wanneer er nog geen stem is uitgebracht door een speler kunnen de aantal stemmingen die al gegeven zijn door anderen niet gezien worden. Na het uitbrengen van je stem kan je zien wat de aantal en percentage is van deze stemming. Een optie om een stem te wijzigen zien wij liever niet aanwezig omdat de aantal en percentage zichtbaar zijn na het uitbrengen van je stem, dit kan eventueel een gelegenheid zijn voor spelers om van stem te veranderen. Wij hopen op begrip voor deze keuze. Wij willen een stemming zo eerlijk mogelijk laten verlopen.
 

DeletedUser2114

Guest
Maar door de discussie die tijdens het stemmen nog gevoerd wordt, kunnen mensen een andere kant van een idee ontdekken en toch een andere stem willen uitbrengen. Uiteindelijk kan het dus een vertekend beeld geven van wat mensen echt willen, als de stem niet veranderd kan worden.
 
Zoals je hierboven ziet is het argument dat er een betere wijziging zit aan te komen de reden waarom ik nu NEE zou stemmen, niet de aantallen uitgebrachte stemmen. Dat speelde overigens al mee vanaf het begin, maar gezien de zeer lange wachttijd voor er duidelijkheid was, en de wachttijd voor er een feitelijke verbetering in het spel komt, vond ik dit voorstel goed. Het is echter zinloos als het andere er effectief komt, dus ik wens dit niet verder te steunen.
Mijn argument staat nu ook in m'n handtekening :D zodat iedereen weet waarom dit geen goed voorstel is.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser1427

Guest
Maar door de discussie die tijdens het stemmen nog gevoerd wordt, kunnen mensen een andere kant van een idee ontdekken en toch een andere stem willen uitbrengen. Uiteindelijk kan het dus een vertekend beeld geven van wat mensen echt willen, als de stem niet veranderd kan worden.

Daar zijn wij het niet mee eens, een stem op het stembureau kan je na verzenden toch ook niet aanpassen. Het idee ligt op tafel nadat een bespreking is geweest. Tijdens een poll kan de discussie uiteraard nog voort gezet worden en meningen kunnen veranderen. In de werkwijze staat dan ook het volgende:
Tijdens de poll kan de discussie nog steeds doorgaan als iemand iets waardevols heeft om toe te voegen aan het idee. Echter: er kunnen nog geen wijzigingen worden aangebracht aan het idee zoals het in het openingspost staat vermeld, vergeet dus niet om ideeën op te doen tijdens een actieve poll.

Zoals je hierboven ziet is het argument dat er een betere wijziging zit aan te komen de reden waarom ik nu NEE zou stemmen, niet de aantallen uitgebrachte stemmen. Dat speelde overigens al mee vanaf het begin, maar gezien de zeer lange wachttijd voor er duidelijkheid was, en de wachttijd voor er een feitelijke verbetering in het spel komt, vond ik dit voorstel goed. Het is echter zinloos als het andere er effectief komt, dus ik wens dit niet verder te steunen.
Mijn argument staat nu ook in m'n handtekening :D zodat iedereen weet waarom dit geen goed voorstel is.

De uitleg waarom wij deze functie niet hebben toegevoegd hoeft niet voor jou te spreken, ook begrijpend dat het vervelend is dat je een stem hebt uitgebracht wat je liever wilt herzien gaan wij dit niet aanpassen.
 

DeletedUser

Guest
denk dat de verandering van gebouw sneller gaat dan aanpassing van het programma

Lionell, dank je wel voor deze feedback en RenataUno, helemaal mee eens, :)

Wat vernieuwing aan die arbeidershut is absoluut welkom, zowel bij mens als elf.
'N aanpassing waarbij deze beter te vinden is.

Dus breng je stem uit, stem voor dit idee ;)
Stem "ja" op de vernieuwing van de arbeidershut!
 
Bovenaan