• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Discussietopic herontwerp gevechtssysteem

DeletedUser889

Guest
Precies. Maar het wordt nu wel veel duidelijker met welke troepen je het gevecht aangaat dus dat zou het tot minder verliezen moeten leidden ook wanneer je de optie automatisch vechten gebruikt.
 

DeletedUser239

Guest
Ik geloof niet in die overweldigende meerderheid want automatisch vechten lijkt me nog dommer dan alles afkopen ...
 

DeletedUser197

Guest
En bedankt:(
Ik moet zeggen dat vechten voor mij nooit zo'n belangrijk onderdeel van het spel is geweest, het draait om het opbouwen van je stad, een balans daar in vinden en goederen produceren.
Vechten doe ik alleen automatisch, ik ben niet goed in handmatig vechten, en ik vind het ook niet interessant, dus ik was eigenlijk niet van plan daar tijd in te steken.
Ik speel nu een ruim jaar, en binnen twee maanden kon ik de gevechten in de provincie al niet meer winnen, en ben ik er mee gestopt.
Pas sinds de toernooien ben ik weer wat meer gaan vechten, omdat dat automatisch nog wel te doen is.
Ik denk niet dat het nieuwe systeem mij er toe zal overhalen handmatig te gaan vechten, ik ben nooit aan elvenar begonnen met het idee dat het een vechtspelletje zou zijn.
Als het met het nieuwe systeem lastiger word om automatisch te vechten dan haal ik mijn wapenkamers gewoon weer weg.
 

DeletedUser1086

Guest
En bedankt:(
Ik moet zeggen dat vechten voor mij nooit zo'n belangrijk onderdeel van het spel is geweest, het draait om het opbouwen van je stad, een balans daar in vinden en goederen produceren.
Vechten doe ik alleen automatisch, ik ben niet goed in handmatig vechten, en ik vind het ook niet interessant, dus ik was eigenlijk niet van plan daar tijd in te steken.
Ik speel nu een ruim jaar, en binnen twee maanden kon ik de gevechten in de provincie al niet meer winnen, en ben ik er mee gestopt.
Pas sinds de toernooien ben ik weer wat meer gaan vechten, omdat dat automatisch nog wel te doen is.
Ik denk niet dat het nieuwe systeem mij er toe zal overhalen handmatig te gaan vechten, ik ben nooit aan elvenar begonnen met het idee dat het een vechtspelletje zou zijn.
Als het met het nieuwe systeem lastiger word om automatisch te vechten dan haal ik mijn wapenkamers gewoon weer weg.
ik denk dat je dan net je wapenkapers zal nodig hebben om orks te maken die je nodig zal hebben om te onderhandelen !
 

DeletedUser889

Guest
Ik geloof niet in die overweldigende meerderheid want automatisch vechten lijkt me nog dommer dan alles afkopen ...

Ieder zijn mening natuurlijk maar deze uitspraak getuigd niet van veel intelligentie. Het is juist praktisch dat er meerdere opties zijn en je doet er verstandig aan om daar gebruik van te maken. ;)

Wanneer ik moet vechten tegen een leger met 8 lastige troepen, koop ik het gevecht liever af. Kan ik het winnen? Vast wel, maar de verliezen zijn mij dan te groot. Ik heb namelijk vaker een hamer tekort en een overschot aan goederen. Kom ik een leger tegen met alleen twee troepen boogschutters, dan ga ik mijn tijd niet verdoen en kies ik voor de makkelijke optie automatisch vechten. Ik vind handmatig vechten leuk en vecht wanneer het kan want ik beleef er plezier aan maar soms is het strategisch gezien verstandiger voor een andere optie te kiezen. Just saying. :)
 

DeletedUser197

Guest
ik denk dat je dan net je wapenkapers zal nodig hebben om orks te maken die je nodig zal hebben om te onderhandelen !
Oh, daar ben ik nog lang niet, ik loop al wel tegen die orken aan in de provincie (als deze verandering dáár nou nuttig voor is dan ben ik helemaal blij ;)) maar ik zit pas begin hoofdstuk 5, dus ik kan ze nog lang niet produceren.
En ik ga vrij langzaam door de boom, steek op dit moment mijn kennispunten in oude wonderen bijvoorbeeld, dus dat gaat nog een eeuwigheid duren.
En tegen die tijd kan ik altijd weer nieuwe neerzetten tenslotte, dan profiteer ik in de tussentijd tenminste van de ruimte.
 

DeletedUser239

Guest
Luckarella: ik had het over ALLES afkopen, sommige gevechten zijn HEEL makkelijk te winnen en sommige HEEL zwaar ... het getuigT dus ...
 

DeletedUser1114

Guest
Luckarella: ik had het over ALLES afkopen, sommige gevechten zijn HEEL makkelijk te winnen en sommige HEEL zwaar ... het getuigT dus ...
Serieus!? Laten we vooral even vallen over een D of een T!?
Het is fijn dat er meerdere opties zijn en wie van welke gebruik maakt is aan de speler zelf, het zijn niet jouw goederen die ze daarvoor gebruiken, so who cares! Niet iedereen heeft zin om zich te verdiepen in de gevechten of te investeren in troepen, kazerne en/of wapenkamers
Misschien wordt het nieuwe systeem idd wat inzichtelijker, juist voor die spelers die geen zin hadden om zich in deze te verdiepen, en hebben juist deze spelers veel aan deze ontwikkeling.
En voor diegenen die wel goed met het huidige systeem overweg kunnen...kom op, leuk, een nieuwe uitdaging in het spel, het gevechtssysteem opnieuw leren kennen! ;):cool:
 

DeletedUser889

Guest
Luckarella: ik had het over ALLES afkopen, sommige gevechten zijn HEEL makkelijk te winnen en sommige HEEL zwaar ... het getuigT dus ...

Ok... ik gebruikte de voltooid verleden tijd voeging in plaats van de onvoltooide tegenwoordige tijd. Om mij daarop aan te spreken zegt genoeg. :) Hoe dan ook dit is een forum waar het niet gaat om spelling en grammatica maar over het uitwisselen van ideeën en ik snap niet waar jij je zo druk over maakt. Oh, wacht! Je had niks beters te zeggen natuurlijk! Nu snap ik het. :)
 

DeletedUser613

Guest
Krijgen we er dan ook meer ruimte bij, aangezien we dan 3 gebouwen nodig hebben om te vechten ????
 

DeletedUser7

Guest
Weet ik helaas niet. Met een beetje geluk wel, maar het zou me niets verbazen als je het met dezelfde ruimte als nu moet doen.
 

DeletedUser472

Guest
ik verwacht (dit zijn mijn verwachtingen corrigeer me als ik fout heb)

over 1 week komt de eerste update van gevechten op beta
dan 2 weken later komt de 1ste pakket hier
dan weer 2 weken later komt de 2de pakker hier
dan weer 2 weken later komt de 3de pakket van vechten hier
en dan 2 weken later verwacht ik het nieuwe ras(en dan ook extra uitbreidingen)

dus verwacht nog wel effe dat het gaat duren voordat de uitbreidingen komen maar tevens duurt het nog ook effe voor dat de extra gebouwen er zijn.
 

DeletedUser613

Guest
ik verwacht (dit zijn mijn verwachtingen corrigeer me als ik fout heb)

over 1 week komt de eerste update van gevechten op beta
dan 2 weken later komt de 1ste pakket hier
dan weer 2 weken later komt de 2de pakker hier
dan weer 2 weken later komt de 3de pakket van vechten hier
en dan 2 weken later verwacht ik het nieuwe ras(en dan ook extra uitbreidingen)

dus verwacht nog wel effe dat het gaat duren voordat de uitbreidingen komen maar tevens duurt het nog ook effe voor dat de extra gebouwen er zijn.

En wat zijn die paketten dan of mis ik weer iets ;)
 

DeletedUser472

Guest
bij het gevechten systeem heeft marindor de berichten verdeelt in 3 stukken ik weet niet waar of wie het heeft gezecht maar kan me herinneren dat iemand zij dat bij elke update zon deel wordt toegevoegd dus elke berichtje is dan 1 pakket
 

DeletedUser613

Guest
bij het gevechten systeem heeft marindor de berichten verdeelt in 3 stukken ik weet niet waar of wie het heeft gezecht maar kan me herinneren dat iemand zij dat bij elke update zon deel wordt toegevoegd dus elke berichtje is dan 1 pakket

Heel goed onthouden @lord daniel :) :
@Marindor zei: Deze veranderingen zullen een grote impact hebben dus we willen dat jullie hier van tevoren van op de hoogte zijn, zelfs voordat ze op onze Beta wereld worden geïmplementeerd. Dit zal al snel gebeuren maar het gebeurt niet allemaal in één keer: We hebben het op dit moment in 3 "pakketjes" gepland, zoals wij ze noemen.

Vraag me alleen af of het echt nog 2 maanden duurt voordat het nieuwe ras komt. Maarja we zullen het wel merken.
Dan moet ik dus zeker ook gaan zorgen dat ik Zwaard acrobaat en Boogschuters heb want die train ik nooit meer.

In Elvenar-termen betekent "ooit" niet noodzakelijk snel ...
En ooit is toch beter dan NOOIT :p
 
Bovenaan