• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Discussietopic herontwerp gevechtssysteem

DeletedUser472

Guest
Maar het probleem is in feite dat bij de elfen heeft iedereen (behalve de Boogschutters zodra Tovenaressen zijn vrijgespeeld) eigenlijk een functie in het spel.

mag ik vragen wat is de functie van de danser ik zelf speel niet als elf en dacht altijd dat enkel trean golen en vooral tovenaar fijn zijn maar merk dat de meeste elven de danser ook fijn vinden maar wat is er zo fijn aan


maar bij mensen zijn eigenlijk maar 1 unit echt fijn en dat is paladijn (durf wel te zeggen dat het de beste unit van het spel is )
priester veel te slap
barbaar en boogschutters de krachten die zij bezitten zitten gewoon al in de paladijn
en dan nog cerberus opzich wel de nummer 2 unit van mensen maar deze zijn alleen fijn om boogschutters en golems maar ook bij die kan ik net zo goed paladijn gebruiken maakt even veel verliezen enkel de cerberus is fijn bij kanonniers maar dat is weer fijner bij de elven die zijn veel meer gebalanceerd

ik hoop dat ze nog de kannonier gaan toevoegen bij de mensen is een irritante unit om tegen te vechten dus zal wel fijn zijn geen de elven dan maar een extra boog unit ofzo een niet te fijne om meer de balans te verbeteren tussen elven en mensen units
 

DeletedUser990

Guest
Ik hoop wel dat automatisch vechten er in blijft.
Daar kan ik lekker mee werken.
gewoon 1x treant voor de ceberus, 2x golem en 2x tovenares. gen ceberus 3x golem.
Misschien te simpel maar voor mij werkt dat prima.
 

DeletedUser448

Guest
Komen er eerst nog een aantal oefen provincies? Ik zou het jammer vinden om weer veel troepen te verliezen tot ik de nieuwe sterktes en zwaktes ken. Ik ben toch iemand die zoiets leert door het te doen.

mag ik vragen wat is de functie van de danser ik zelf speel niet als elf en dacht altijd dat enkel trean golen en vooral tovenaar fijn zijn maar merk dat de meeste elven de danser ook fijn vinden maar wat is er zo fijn aan

De danser is een soort pion die je naar voren schuift om op te offeren zodat de vijand naar een voor jou gunstige plek gaat, of om de vijand bezig te houden en zo minder verlies hebt aan duurdere stukken. De golem is de koningin: bijna goed tegen alle stukken, mits ze zelf niet getroffen wordt en de treant en tovenares zijn zeer effectief tegen de juiste vijand, maar zeer kwetsbaar voor aanval van de andere
 

DeletedUser1333

Guest
Komen er eerst nog een aantal oefen provincies? Ik zou het jammer vinden om weer veel troepen te verliezen tot ik de nieuwe sterktes en zwaktes ken. Ik ben toch iemand die zoiets leert door het te doen.



De danser is een soort pion die je naar voren schuift om op te offeren zodat de vijand naar een voor jou gunstige plek gaat, of om de vijand bezig te houden en zo minder verlies hebt aan duurdere stukken. De golem is de koningin: bijna goed tegen alle stukken, mits ze zelf niet getroffen wordt en de treant en tovenares zijn zeer effectief tegen de juiste vijand, maar zeer kwetsbaar voor aanval van de andere
Dit. Hoewel de Tovenares (zeker Tovenares III) veel makkelijker is om effectief te gebruiken dan de Treant vanwege haar enorme reikwijdte, en waarschijnlijk de sterkste eenheid als het aankomt op handmatig vechten.

En inderdaad, de Zwaardacrobaat is er vooral om op te offeren, vooral als je ze toch gratis krijgt uit je Dwergenbolwerk. In sommige toernooiprovincies zijn ze ook handig - als er een of andere scheve verhouding is met 4 Tovenaressen en 1 boogschutter of iets anders in die trant komt een dergelijke rush altijd van pas. 5 Acrobaten (of 4 Acrobaten en 1 Tovenares) vreten er doorheen dan.
 

DeletedUser613

Guest
Ik had nu gewoon zo n lijstje dat heel goed werkte (van @Lervan):
Zijde voor elven meestal met Golem II en af en toe tovenaressen erbij. Hangt een beetje van de samenstelling af, de kanonniers moeten heel snel neergehaald worden.

Staal inderdaad ook met Golem II en af en toe een tovenares erbij.

Edelstenen met treanten II en golem II (tovenares als kan).

Hout is een combi van treanten II en boogschutters II.

Kristal is fluitend met treant II en af en toe een tovenares als niet alles op melee kan.

Boekrollen vaak de zware jongens, treant II en golem II.

Marmer is moeilijk met al die golems en aardlingen. Ik kom er soms doorheen met golem II.

Elixer en toverstof zijn klote met veel combinaties van aardlingen/golems, ridders en dodenbezwerers en treanten/moerasmonsters.

Ben benieuwd dan of het dan nog makkelijker wordt ;)
 

DeletedUser6

Guest
Dank jullie wel voor je feedback zover. Ik zal proberen de vragen die tot nu toe gesteld zijn, te beantwoorden. Mocht ik een vraag over het hoofd hebben gezien, geef het gerust aan :)

ik zat het net te lezen op beta en sorry maar dit lijkt me helemaal niks als eerste hebben mensen geen zware afstand unit

Wacht even de komende berichten af, hierin zullen we nog een verandering aankondigen die dit probleem oplost :)

We hebben net in onze BS een discussie hierover...Treanten zijn zo om door de kanonnier en die laatste bijv. valt retesnel als je er een cerberus op loslaat. Begrijpen we het dus goed dat ook dat allemaal gaat veranderen!? :eek:;)

Er zullen inderdaad herbalanceringen plaatsvinden. Veel meer gedetailleerde info hebben we op dit moment nog niet, maar het klopt dat ook hierin dingen zullen gaan veranderen.

De mensen zijn dan ondergeschikt aan de elfen om twee redenen.
- Geen Zware afstandseenheden
- Priester is niet goed genoeg

Hierin zullen aanpassingen worden gedaan die dit oplossen.

Bovendien, wat is er nu eigenlijk mis met het huidige gevechtssysteem qua sterktes en zwaktes? Ik heb het altijd prima begrepen

Jij misschien wel en enkele anderen ook, maar een overgrote meerderheid van de spelers niet. Een heel groot deel van onze spelers heeft nauwelijks ervaring met gevechtsspellen en dat hoeft ook niet want dat is niet waar de focus van Elvenar op ligt. We hebben wel een gevechtssysteem, maar dat moet dus voor iedereen heel makkelijk te begrijpen zijn en niet enkel voor de mensen die al veel ervaring op dit gebied hebben. Daarnaast zijn er nog verschillende andere dingen "mis" met het huidige systeem, onder andere de problemen waardoor we de extra eenheden niet kunnen implementeren dus die veranderingen zijn in meerdere opzichten noodzakelijk.

Ik hoop wel dat automatisch vechten er in blijft.

Ja, die optie zal blijven :)

Komen er eerst nog een aantal oefen provincies?

Dat is in die opzet helaas niet realiseerbaar, maar je kunt natuurlijk altijd een account aanmaken op onze Beta om daar te oefenen voordat dingen naar Live komen. :cool:
 

DeletedUser1333

Guest
D
Jij misschien wel en enkele anderen ook, maar een overgrote meerderheid van de spelers niet. Een heel groot deel van onze spelers heeft nauwelijks ervaring met gevechtsspellen en dat hoeft ook niet want dat is niet waar de focus van Elvenar op ligt. We hebben wel een gevechtssysteem, maar dat moet dus voor iedereen heel makkelijk te begrijpen zijn en niet enkel voor de mensen die al veel ervaring op dit gebied hebben. Daarnaast zijn er nog verschillende andere dingen "mis" met het huidige systeem, onder andere de problemen waardoor we de extra eenheden niet kunnen implementeren dus die veranderingen zijn in meerdere opzichten noodzakelijk.
De eenheden worden één voor één in een grote tijdspanne geïntroduceerd en de statistieken staan zo'n beetje voor je neus in de Kazerne.
Het is geen RTS waarbij je ineens vijftien verschillende eenheden mag gaan gebruiken, of nog meer.

Ik weet niet wat er "mis" is met het huidige systeem wat de introductie van de nieuwe eenheden in de weg staat. Enige verdere toelichting hierover?
Waardoor exact kunnen de nieuwe eenheden niet worden geïmplementeerd?
 

DeletedUser448

Guest
Dat is in die opzet helaas niet realiseerbaar, maar je kunt natuurlijk altijd een account aanmaken op onze Beta om daar te oefenen voordat dingen naar Live komen. :cool:

De troepen heb je nu langzaam opgebouwd; je bent bekend met wat je hebt en kunt je per update van de troepen aan de veranderingen van die update wennen. Ineens veranderen alle troepen tegelijk en je wordt meteen in het diepe gegooid. Een account aanmaken op beta heeft geen zin. Die krijg ik nooit op tijd op het level van mijn huidige account, waarschijnlijk niet eens op het level dat ik een gevecht aan kan gaan met alle troepen vrijgespeeld. Om maar niet te hebben van de tijd die daar in gaat zitten.

Dat worden dus enorme verliezen in het begin of gewoon geen gevechten meer en alles ombouwen tot een handel account. Ik weet nog niet of ik daar zin in heb. Vooral omdat ik tweifel of diegene die niet vechten in de huidige situatie (en voor wie deze veranderingen er komen) nu ineens wel de moeite zullen nemen de uitleg te lezen ook al is deze vereenvoudigd.

Daarnaast heb ik tweifels of het nieuwe systeem net zo uitdagend zal zijn als de oude. Het klinkt alsof vechten straks voor iedereen te doen moet zijn. Ook voor diegene die zich er niet in verdiepen en gewoon maar wat doen,waardoor het voor diegene die graag een goede strategie uitdenken niet meer interressant zal zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser239

Guest
Ja, dat wordt inderdaad even leergeld betalen ... maar dat is al vaker zo geweest en lijkt geen onoverkomelijke ramp ...
 
ik begrijp het niet zo goed,
als die verandering erdoor komt ben je dan al je getrainde troepen die je tot hiertoe hebt dan kwijt of gaan die gewoon mee door met de upgrade
 

DeletedUser448

Guest
Je behoud al je manschappen, maar je troepen wordt groter, waardoor je minder troepen hebt dan nu. Je manschappen zullen ook andere eigenschappen hebben dan ervoor en dus veel zwakker of sterker zijn tegen andere vijanden dan nu.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1086

Guest
dus is er toch geen enkele reden om al je manschappen nu weg te doen ? je kan ze toch evengoed bij houden???????
 

DeletedUser448

Guest
Dat weet ik ook niet presies. Mischien zijn je manschappen straks niet meer waard wat je er nu voor hebt betaald. Straks worden ze niet duurder na een upgrade, dus waarschijnlijk goedkoper te maken dan nu. Maar je hebt er meer in een troep nodig. Dus waarschijnlijk zjn ze zwakker. Op die manier zouden je manschappen dus minder waard kunnen worden?
 
mag ik vragen wat is de functie van de danser ik zelf speel niet als elf en dacht altijd dat enkel trean golen en vooral tovenaar fijn zijn maar merk dat de meeste elven de danser ook fijn vinden maar wat is er zo fijn aan


maar bij mensen zijn eigenlijk maar 1 unit echt fijn en dat is paladijn (durf wel te zeggen dat het de beste unit van het spel is )
priester veel te slap
barbaar en boogschutters de krachten die zij bezitten zitten gewoon al in de paladijn
en dan nog cerberus opzich wel de nummer 2 unit van mensen maar deze zijn alleen fijn om boogschutters en golems maar ook bij die kan ik net zo goed paladijn gebruiken maakt even veel verliezen enkel de cerberus is fijn bij kanonniers maar dat is weer fijner bij de elven die zijn veel meer gebalanceerd

ik hoop dat ze nog de kannonier gaan toevoegen bij de mensen is een irritante unit om tegen te vechten dus zal wel fijn zijn geen de elven dan maar een extra boog unit ofzo een niet te fijne om meer de balans te verbeteren tussen elven en mensen units

De Zwaardacrobaat is een afleidingsmeneuvre, je kan deze opofferen om je andere eenheden te beschermen.
Zeker als je ze gratis uit een bolwerk haalt zijn het echt megatroepen.
 
ik zat het net te lezen op beta en sorry maar dit lijkt me helemaal niks als eerste hebben mensen geen zware afstand unit en dat is toch gewoon niet eerlijk dan dat is net als steen papier schaar spelen en dan mag de ene geen steen gebruiken is toch niet eerlijk en vind al helemaal jammer dat groot deel van de unit verandert worden cerberus was nu goed tegen golems maar straks wordt het andersom beetje raar

zon 5 hoek opzich leuk maar dan moeten de mensen eerst de kanonnier moet kunnen gebruiken voor dat het voor ze fijn is
ik vraag me nu af geld bijvoorbeeld dat nu paladijn niet meer supper effect is op zware eeenheden jammer zeg en nu priester is flut voor de mensen dus wordt nu zwaar om zware eenheden te verslaan ben nu wel benieuwd hoe het zit met de eenheden die we nu gebruiken zullen ze fijner worden of minder fijn

Nogmaals beta lezen dan ;)

De mensen krijgen een nieuwe unit, de Mortier. een aangepaste variant van de kanonnier.

Cerberus wordt weggehaald en gaat een eigen trainingsplek krijgen in een apart gebouw dat beschikbaar is voor zowel mensen als elven.
 

DeletedUser1086

Guest
Dat weet ik ook niet presies. Mischien zijn je manschappen straks niet meer waard wat je er nu voor hebt betaald. Straks worden ze niet duurder na een upgrade, dus waarschijnlijk goedkoper te maken dan nu. Maar je hebt er meer in een troep nodig. Dus waarschijnlijk zjn ze zwakker. Op die manier zouden je manschappen dus minder waard kunnen worden?
daar had ik nog niet over nagedacht... wel dan zijn ze wat zwakker, maar ik ga nu niet drie weken stoppen met troepen trainen in afwachting van een situatie die ik nog niet ken.. ik ga dus vrolijk verder :)
 

DeletedUser472

Guest
De mensen krijgen een nieuwe unit, de Mortier. een aangepaste variant van de kanonnier.

Cerberus wordt weggehaald en gaat een eigen trainingsplek krijgen in een apart gebouw dat beschikbaar is voor zowel mensen als elven

nou leuk weer een extra kazerne ik weet niet of ik daar blij mee mag zijn ben wel dan weer benieuwd welke extra eenheden er komen bij die extra kamp
 

DeletedUser6

Guest
Die krijg ik nooit op tijd op het level van mijn huidige account, waarschijnlijk niet eens op het level dat ik een gevecht aan kan gaan met alle troepen vrijgespeeld.

We geven deze voorinformatie expres ruim van tevoren zodat je de tijd hebt je hierop voor te bereiden. Ga er maar vanuit dat het nog minimaal een maand duurt voordat deze veranderingen sowieso naar Live komen, dus je hebt nog alle tijd om uitgebreid te oefenen op Beta, waar dit nieuwe systeem nog niet eens draait :)
 

DeletedUser613

Guest
nou leuk weer een extra kazerne ik weet niet of ik daar blij mee mag zijn ben wel dan weer benieuwd welke extra eenheden er komen bij die extra kamp

We krijgen er zelfs 3 (trainingsplekken) :p :

  • Human Barracks (Humans only):
    Axe Barbarian, Crossbowman, Paladin, Mortar, Priest
  • Elven Barracks (Elves only):
    Sword Dancer, Archer, Treant, Golem, Sorceress
  • Training Grounds (both races):
    Cerberus
  • Mercenary Camp (both races):
    Drone Rider, Blossom Mage
 
Bovenaan