• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Discussietopic herontwerp gevechtssysteem

DeletedUser448

Guest
Je kunt de helft van alle ow weglaten . Huurlingenkamp, kazerne en oefenterrein klein houden of niet bouwen, maar 1 wapenkamer/ broedplek. Daarvoor kun je fabrieken bouwen. Als je de tijd en voorraden die de gemiddeld verloren troepen hebben gekost afzet tegen de tijd en voorraden van de te betalen goederen in een toernooi zijn deze deze dan gelijk ? Heeft het zin te vechten of ben je goedkoper uit als je alles simpelweg betaald. Daarbij ook die toernooien rekenen waarbij je verliest en dus alles weggegooit hebt. Iets wat bij afkopen niet voorkomt. Kijk nu ik zo beperkt wordt in het handmatig vechten ( tijden en trage troepenaanmaak) en afhankelijk ben van automatisch vechten is er weinig verschil tussen vechten en afkopen. Dus dan zou het mooi zij om de prijs daarvan eens te vergelijken.
 
Auto combat lijkt inderdaad op afkopen. Een exacte berekening zal van iemand met enig wiskunde-talent moeten komen :)
 

DeletedUser

Guest
Je kunt de helft van alle ow weglaten . Huurlingenkamp, kazerne en oefenterrein klein houden of niet bouwen, maar 1 wapenkamer/ broedplek. Daarvoor kun je fabrieken bouwen. Als je de tijd en voorraden die de gemiddeld verloren troepen hebben gekost afzet tegen de tijd en voorraden van de te betalen goederen in een toernooi zijn deze deze dan gelijk ? Heeft het zin te vechten of ben je goedkoper uit als je alles simpelweg betaald. Daarbij ook die toernooien rekenen waarbij je verliest en dus alles weggegooit hebt. Iets wat bij afkopen niet voorkomt. Kijk nu ik zo beperkt wordt in het handmatig vechten ( tijden en trage troepenaanmaak) en afhankelijk ben van automatisch vechten is er weinig verschil tussen vechten en afkopen. Dus dan zou het mooi zij om de prijs daarvan eens te vergelijken.

Ik heb daar ook wel eens over na zitten denken. Momenteel koop ik de gewone provincies af, en de toernooien deels. Maar ik merk wel dat als ik er vol voor ga in de toernooien, mijn goederenvoorraad een serieuze dip krijgt. Alles afkopen in de toernooien zou bijna een verdubbeling van mijn fabrieken betekenen schat ik zo in.

Probleem is wel dat meer fabrieken, meer inwoners betekent. En voor fabrieken zijn er dit aanzienlijk meer dan voor militaire gebouwen. Je hebt aan de andere kant wel minder cultuur nodig. Maar je zult toch ruimte moeten houden voor mana-cultuur. Pus dat je nog steeds wapenkamers nodig hebt om aan de Orken te komen voor onderhandelen (en je werkplaatsen te uppen!).
 

DeletedUser

Guest
Orks kan je ook via het te winnen gebouw Orknest en later in het spel via een Oud Wonder krijgen.

Het aantal Orken die via het Orkennest geproceerd worden is vrij laag hoor. Daar red je het niet mee ;)
 
Nee, da's waar, als je alles wil afkopen zal het nooit volstaan, behalve misschien als je er 3 gewonnen hebt zoals sommigen, maar dan kost het ook weer ruimte :)
 
Je kunt de helft van alle ow weglaten . Huurlingenkamp, kazerne en oefenterrein klein houden of niet bouwen, maar 1 wapenkamer/ broedplek. Daarvoor kun je fabrieken bouwen. Als je de tijd en voorraden die de gemiddeld verloren troepen hebben gekost afzet tegen de tijd en voorraden van de te betalen goederen in een toernooi zijn deze deze dan gelijk ? Heeft het zin te vechten of ben je goedkoper uit als je alles simpelweg betaald. Daarbij ook die toernooien rekenen waarbij je verliest en dus alles weggegooit hebt. Iets wat bij afkopen niet voorkomt. Kijk nu ik zo beperkt wordt in het handmatig vechten ( tijden en trage troepenaanmaak) en afhankelijk ben van automatisch vechten is er weinig verschil tussen vechten en afkopen. Dus dan zou het mooi zij om de prijs daarvan eens te vergelijken.
 

DeletedUser

Guest
Heb ik iets gemist? In de intro van de Sept aflevering hebben ze het over 2 nieuwe onderwerpen, maar ik heb alleen de Broederschapsavonturen voorbij zien komen :confused: Wat was dan het 2de topic?????
 

DeletedUser1427

Guest
Heb ik iets gemist? In de intro van de Sept aflevering hebben ze het over 2 nieuwe onderwerpen, maar ik heb alleen de Broederschapsavonturen voorbij zien komen :confused: Wat was dan het 2de topic?????

Er is wat verwarring haha, het 2de topic zou over het gemaskerd bal moeten gaan. Nu is dit evenement al geweest en is er besloten om de aflevering in te korten.
 

DeletedUser2140

Guest
Beetje laat met die info die we al wisten ,sommige hebben de normale quests al gedaan van onze broederschap en nu pas zien we een filmpje lol
This zoals alle de andere info die we niet kregen bij vorige accidenten ,wel in ieder geval laat dan nooit zou ik zeggen lol
Voor die dat alle quests al gedaan hebben zal het niks nieuws zijn :)
 

DeletedUser2464

Guest
Een jaar geleden is er aangekondigd dat er trainingsplekken komen, te ontdekken in hoofdstuk II. Er is alleen nog steeds geen onderzoek trainingplek te vinden. Wanneer wordt dit onderzoek toegevoegd?
 

DeletedUser2121

Guest
ik heb het huurlingenkamp nooit gebouwd en vraag me twee dingen af. Ten eerste: is het voor mij een nuttig gebouw? Ik doe wel actief mee met toernooien, maar daar vecht ik automatisch en ik koop de provincies af met goederen. Dan de tweede vraag, als het huurlingenkamp niet echt toevoegt om te bouwen heeft het OW vliegende academie nog enige waarde?
 
@FantasticPascale : ik vecht zowel manueel als op auto en heb huurlingenkamp nooit geplaatst wegens geen ruimte. De eenheden zullen wel weer specifiek goed zijn tegen een bepaald type vijanden, maar ja...
 

DeletedUser990

Guest
Ik gebruik ze ook niet, heb ze wel staan maar dat is om teveel aan hamertjes weg te werken. Maar alle oude wonderen met gevechtsfiguren etc laat ik lekker. Heb dus wel het gevechtsklooster maar ja dat was nog in het prille begin. Maar deze wordt ook niet opgewaardeerd. Mischien als ik ooit te veel ruimte heb dan mischien de vecht oude wonders. Koop alles af met goederen. Provincie als toernooi.
 

DeletedUser

Guest
Het huurlingenkamp is eigenlijk alleen interessant als je een Elvenstad hebt. In het huurlingenkamp kun je de bloesemtovenaars trainen en die zijn aanzienlijk beter dan de tovenares uit de kazerne. Ook de jager is uiteindelijk wel handig.
Voor mensensteden is het huurlingenkamp minder relevant.

Zonder huurlingenkamp is de Vliegende Academie niet bijzonder nuttig te noemen. Met huurlingenkamp wel natuurlijk
 

DeletedUser2121

Guest
Het huurlingenkamp is eigenlijk alleen interessant als je een Elvenstad hebt. In het huurlingenkamp kun je de bloesemtovenaars trainen en die zijn aanzienlijk beter dan de tovenares uit de kazerne. Ook de jager is uiteindelijk wel handig.
Voor mensensteden is het huurlingenkamp minder relevant.

Zonder huurlingenkamp is de Vliegende Academie niet bijzonder nuttig te noemen. Met huurlingenkamp wel natuurlijk

ik heb een elvenstad, wellicht toch eens overwegen :)
 
Bovenaan