• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Discussietopic herontwerp gevechtssysteem

DeletedUser

Guest
Ik heb daar alleen nog maar zwaarddansers en boogschutters, dus niet veel keuze met het inzetten van troepen. Komt bij dat mijn troepenomvang kleiner is geworden (was 36 is nu 24). Voor beginnende steden (ik zit daar begin hoofdstuk 2), is dit echt rampzalig, je zit gelijk muurvast :(
 
Ik heb helaas een dag zonder internet gezeten, en nu nog geen tijd voor beta.
volgens mij was het doel vanaf het begin meet troepenverlies, het kwam zeker bij het elven leger teveel voor dat je schadeloos door gevechten kon komen itt de mensen waarbij er hele bosjes met doden vielen.
 

DeletedUser

Guest
Als in het is lastig om aan nieuwe systeem te wennen of als in t werkt voor geen meter?

Als van het werkt voor geen meter. Gevechten die ik eerst kon winnen met minimaal troepenverlies, word ik nu in begin ronde 2 al compleet weggevaagd. Ook grotere spelers met Granieten golems en tovenaressen hoogste level, rapporteren enorme verliezen:(
 

DeletedUser1143

Guest
Als van het werkt voor geen meter. Gevechten die ik eerst kon winnen met minimaal troepenverlies, word ik nu in begin ronde 2 al compleet weggevaagd. Ook grotere spelers met Granieten golems en tovenaressen hoogste level, rapporteren enorme verliezen:(

Ik ga dus nog ff snel door mijn provincies heen voor die update hier is ^^
 

DeletedUser

Guest
... Ook grotere spelers met Granieten golems en tovenaressen hoogste level, rapporteren enorme verliezen:(
Dat zijn dus spelers die niet naar de nieuwe stats gekeken hebben en domweg het gevecht in gegaan zijn met waarmee ze vertrouwd zijn. :p
 

DeletedUser1086

Guest
Heb deze tip gevonden op dit forum: Copy/paste in berichten:- Klik op de tekst. Je zult geen verandering zien- Klik met de rechtermuisknop om het contextmenu te openen en selecteer Instellingen,sluit het venster.- De tekst is nu "gemarkeerd" .- klik op CTRL C om te kopiëren.- Beweeg de cursor naar de plek waar je de tekst wilt plakken en klik op CTRL V.
SUPER dat gaat veel helpen :)
 

DeletedUser1086

Guest
het ziet er weer nog maar eens naar uit dat het enkel gaat om vertragingen, vertragingen , vertragingen... zelfs met het huidige gevechtsysteem kan ik amper genoeg troepen maken per dag om de volgende provincie vrij te spelen, laat staan de toernooien.... en het feit dat ze je de kans geven om je troepen aan te vullen lijkt meer en meer op .. INDERDAAD DIAS KOPEN DIAS KOPEN DIAS KOPEN
 
Ik ben een tweetal nieuwe accounts gestart om straks wat ervaring op te doen als beginner met het nieuwe systeem.
Hopelijk kan ik zsm tijd vrijmaken om de knokbijbel te updaten en te laten zien hoe het makkelijk(er) kan.

Ik ga er vanuit dat het voor de elven iig een stuk kostbaarder gaat worden, en voor de mensen ongeveer gelijk (op einde)
Ik zie ook al dat units veel eerder vrij gaan komen in de onderzoeksboom.

Het is nu nieuw, wennen en vooral nog even koffiedik kijken.
een week of 2 nadat het bij ons online gaat zullen we vermoedelijk al veel beter er mee kunnen omgaan.
 
Net even op beta gegluurd,
Zover ik kan zien zijn elfjes nog steeds top.

treanten gaan van omvang 12 naar 6. wel gaan er wat meer doden vallen, en zal je beter moeten mixen, allerbelangrijkste is afwachten wat de I gaat doen. wordt die slimmer, dommer? wat gaat die doen.
 

DeletedUser472

Guest
ben zelf ook nog niet ver op beta dus weet iemand hoe het zit met de paladijnen zijn die nog een beetje goed of totaal niet meer
 

DeletedUser448

Guest
Ik heb daar alleen nog maar zwaarddansers en boogschutters, dus niet veel keuze met het inzetten van troepen. Komt bij dat mijn troepenomvang kleiner is geworden (was 36 is nu 24). Voor beginnende steden (ik zit daar begin hoofdstuk 2), is dit echt rampzalig, je zit gelijk muurvast :(

voor mij hetzelfde. Ik zit eind hoofdstuk 1 in beta. Ben bijna geheel mijn leger kwijt omdat ik niets anders kan inzetten dan zwaarddansers of boogschutters. Sommige provincies zijn daardoor nauwelijks te doen. Vooral de boogschutters vallen met bosjes bij de eerste aanval. Ook lastig is dat het initiatief veranderd is. Hierdoor heb je niets meer aan de oude gevechtservaring. Ik heb nog niet alle tegenstanders kunnen bekijken, maar het lijkt dat de boogschutter nu meestal het eerste initiatief bij elven hebben.
 

DeletedUser1086

Guest
klopt het ook dat de trainingen duurder zijn en langer? er was nl aangekondigd dat het omgekeerde het geval zou zijn.
 
heb even proberen te kijken en kan enkel de zwaardvechter vergelijken. maar ik zou zeggen dat dat de claim van Innogames een groot leugen is.
Zeker op laag nivo duurt alles veeeeeeeeeeeel langer en is het ook veeeeeeeeeeeeeel duurder. (iig in geval van de zwaardvechter)

zal het voorrekenen.

Zwaardvechter(II)
NU:
16 hamers
2 min (basis)


STRAKS
14 hamers
16 min (basis)

de kazerne traint wel een stuk sneller.
en lijkt als volgt te werken.

Kazerne training speed = extra units
kazerne lvl 1= training speed 0
lvl 2 = 1
lvl 3 = 2
lvl 4 = 3 ect

Een level 10 kazerne produceert dus 1+9 = 10 eenheden per basistijd (16 min) = 1 min 36 per eenheid
en op lvl 21 dus 1 per 46 seconden.

In vergelijking dat duurt nu slechts 20 seconden voor zwaardvechter III
Daarnaast wordt je troepen effectief door 3 gedeeld, per troep ben je dus nog veeeeeeeeeeeeeeeeeel meer tijd kwijt.
in plaats van een klein 1.5 uur wordt het rond de 10.5 uur

Maar ik kan dit niet direct vergelijken met elkaar ivm dat mijn beta account nog lange niet zo ver is dat ik de endgame kan vergelijken. het is puur een terugrekening vanuit de gegevens die ik kan zien icm de uitleg gegeven door innogames
 

DeletedUser

Guest
klopt het ook dat de trainingen duurder zijn en langer? er was nl aangekondigd dat het omgekeerde het geval zou zijn.

Zwaarddanser I
1 unit:
Nu 1:32 m & 10 hamers
Straks: 2:24 m & 14 hamers

Duurder, langere trainingstijd, en je hebt er heel veel meer van nodig om een troep compleet te krijgen
 

DeletedUser990

Guest
Dus dan zou ik deze week juist nog even wat troepen moet maken in plaats van opmaken.
 
Gezien de reacties (gelukkig ook een baar goed onderbouwde) op beta verwacht ik voorlopig nog geen implementatie op de live servers.
Gewoon lekker vechten nu het nog kan, er zal behoorlijk wat moeten veranderen en anders is het waarschijnlijk einde wereldmap voor de meeste spelers.
Ik hoor ook dat de afkoopkosten omhoog zijn gegaan.
Zelf maar een redelijk klein dorpje op beta dus kan het niet zelf uittesten op endgame nivo.

Wel heb je erg veel verliezen als basis, troepengroote 200 vs 200 verlies ik meestal rond de 2.5 troep. (op autovombat)
dat is best wel pittig.
 

DeletedUser

Guest
Dus dan zou ik deze week juist nog even wat troepen moet maken in plaats van opmaken.

Extra troepen trainen, en vooral zoveel mogelijk provincies veroveren Marjan ;-)
Ik heb wel gehoord dat de zwaardere eenheden (golems, tovenenaressen en vergelijkbaar bij mensensteden), wel een kortere trainingstijd hebben. Maar ik heb nog zo'n mini-mini-stadje daar, dat ik dat niet heb kunnen checken.

Gezien de reacties (gelukkig ook een baar goed onderbouwde) op beta verwacht ik voorlopig nog geen implementatie op de live servers.

Het is niet te hopen @CrazyWizard , ik kan daar vanwege een bug niet eens legers trainen momenteel :(
Laten ze het eerst maar eens allemaal goed oplossen, en de feedback verwerken voordat het uitgerold wordt naar hier ;)
 

DeletedUser1086

Guest
dit loopt dus echt helemaal fout he mensen ... echt fout !

vond het tof dat het zo mooi werd aangekondigd, maar nu lees ik aan alle kanten dat de beloftes over het sneller en goedkoper trainen helemaal niet waar zouden zijn ....... en weer zwijgt inno in alle talen ...... probeert een mens eens CONSTRUCTIEF en positief te zijn en dan krijgt hij meteen 500 redenen om daar onmiddellijk spjit van te hebben
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser472

Guest
het ergste wat ik vind is dat wanneer dan ook deze update komt en nooit meer het oude krijgen nooit meer (soms is het oude beter dan het nieuwe)
na wat ik hoor ziet het er niet goed uit hoop dat ze er wat aan gaan doen
 
Bovenaan