• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Discussietopic herontwerp gevechtssysteem

DeletedUser448

Guest
We geven deze voorinformatie expres ruim van tevoren zodat je de tijd hebt je hierop voor te bereiden. Ga er maar vanuit dat het nog minimaal een maand duurt voordat deze veranderingen sowieso naar Live komen, dus je hebt nog alle tijd om uitgebreid te oefenen op Beta, waar dit nieuwe systeem nog niet eens draait :)

Dus in 1 maand zou het me moeten lukken om een nieuw account op beta te starten en daar de boel zo te uppen dat ik daar kan oefenen met zwaardacrobaat, boogschutter 2, treant 2, granieten gollum en tovenaress 2? Ik vraag me af wat in al die maanden in live heb gedaan dat ik dat in een paar weken op beta kan inhalen. Loopt de tijd in beta soms versneld?:confused:o_O
 

DeletedUser7

Guest
Je kunt misschien niet met exact dezelfde troepen werken, maar je kunt wel een idee krijgen van hoe het werkt.
 

DeletedUser613

Guest
Dus in 1 maand zou het me moeten lukken om een nieuw account op beta te starten en daar de boel zo te uppen dat ik daar kan oefenen met zwaardacrobaat, boogschutter 2, treant 2, granieten gollum en tovenaress 2? Ik vraag me af wat in al die maanden in live heb gedaan dat ik dat in een paar weken op beta kan inhalen. Loopt de tijd in beta soms versneld?:confused:o_O

Hahaha LOL vraag ik me idd ook af hoe dat zo snel kan maar denk dat ze bedoelen met niet alle legereenheden ;)
 

DeletedUser6

Guest
Het gaat er inderdaad om dat je het basisprincipe van het nieuwe systeem kunt testen, niet zozeer dat je direct de meest geavanceerde eenheden kunt inzetten. Dat is ook niet nodig om het nieuwe systeem te begrijpen :)

Er is zojuist weer een nieuwe update geplaatst in het aankondigingstopic!
 

DeletedUser613

Guest
Dus die trainingsplek is optioneel je hoeft die niet te bouwen/onderzoeken ed ???

Cerberus
Deze eenheid is op dit moment alleen beschikbaar voor Mensen. Hij zal straks echter wordt verplaatst van de Kazerne naar de Trainingsplekken: Een gloednieuw militair gebouw dat zal worden toegevoegd in hoofdstuk II van de onderzoekstabel. Dit gebouw zal door zowel Mensen als Elven kunnen worden onderzocht en daarmee wordt de Cerberus dan ook beschikbaar voor beide volkeren. Mensen die op dit moment als Cerberi in hun legers hebben, zullen deze niet kwijtraken maar om er meer te trainen, zullen ze wel de Trainingsplekken moeten onderzoeken en bouwen.
 

DeletedUser990

Guest
Zou het niet eenvoudiger zijn voor iedereen om automatisch vechten in te stellen "OP " het slagveld.
Nu moet je van te voren al beslissen automatisch, terwijl ik weet ( ben echt geen Krijgsgeleerde) dat sommige gevechten makkelijk te winnen zijn.
Dan kan je naar veld kijken en denken hoe zouden zij dit oplossen, en kan ik het volgende keer ook zo proberen.
Zoals het nu is heb je soms gevechten dat je al meteen begint met verlies omdat tegenpartij meteen aanvalt, terwijl andere gevechten moet jij beginnen.
Daarom speel ik nu automatisch, terwijl ik soms denk zou ik dit gevecht hebben kunnen winnen!

Dan hoef ik me verder geen zorgen te maken, kijk gewoon paar keer hoe zij spelen en fluitje van een cent doe het ook!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser448

Guest
Je kunt het veld "verkennen"met bepaalde troepen die als eerste initiatief hebben. Bij elven zijn dat de zwaarddansers. Als daarvan een troep in gevecht stuurt kun je via de witte vlag de troepen terugtrekken zonder verliezen. Maar je hebt wel de omgeving, de opstelling en het bereik van vijandige troepen kunnen zien. Dit en veel andere tips zijn te zien in het topic vechtbijbel. Echt even doornemen en je verliest geen enkel gevecht meer.

https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/de-knokbijbel-combat-guide.2111/
 

DeletedUser990

Guest
Wat leuk, om zo wijzer gemaakt te worden.
A :ik ben begonnen met de zwaarddanser, toen dacht ik red ik nooit ,maar
B;op automatisch gezet. waren een paar zetten die ik anders gedaan zou hebben, Maar nu toch wel gewonnen.
Dus bedankt @kalverliefde voor de zwaarddanser tip en @Smirnoff voor de automatische tip.
Ik geef toe als ik A; Knock bijbel en B wiki had gelezen had ik het gelezen en zo weer vergeten.
Dat is teveel techniek in 1 keer. Gewoon mondjesmaat werkt lekkerder!
 

DeletedUser

Guest
Geloof dat ik ondertussen nog zoveel mogelijk provincies probeer te veroveren (als die verkenner tenminste een beetje wilt opschieten). Het vechten gaat mij nu nog steeds goed af, en ik hoef vrijwel niet te onderhandelen. Geen idee wat er op mij af gaat komen, het systeem werkte prima voor mij zoals het nu is. Maar wie weet, ik wacht af....

VRAAG (al door meerdere gesteld maar geen duidelijk antwoord van mods): Waarom moeten wij nu onze kazerne zo veel mogelijk leegspelen?
Als de troepenomvang groter gaat worden, lijkt het mij juist dat je zoveel mogelijk legereenheden zou moeten hebben.
Kan dit alsjeblieft nog eens duidelijk toegelicht worden?
 

DeletedUser197

Guest
Geloof dat ik ondertussen nog zoveel mogelijk provincies probeer te veroveren (als die verkenner tenminste een beetje wilt opschieten). Het vechten gaat mij nu nog steeds goed af, en ik hoef vrijwel niet te onderhandelen. Geen idee wat er op mij af gaat komen, het systeem werkte prima voor mij zoals het nu is. Maar wie weet, ik wacht af....

VRAAG (al door meerdere gesteld maar geen duidelijk antwoord van mods): Waarom moeten wij nu onze kazerne zo veel mogelijk leegspelen?
Als de troepenomvang groter gaat worden, lijkt het mij juist dat je zoveel mogelijk legereenheden zou moeten hebben.
Kan dit alsjeblieft nog eens duidelijk toegelicht worden?
Dit is wat er al staat: "Daarnaast zullen de geüpgradede versies van de eenhedendezelfde prijs hebben als hun basis-
variant. De prijs zal dus niet meer toenemen wanneer je een promotietechnologie voor eenheden ontgrendelt. Hierdoor kunnen in het bijzon-
der de geüpgradede versies van de eenheden een beetje devalueren per eenheid."

Je gaat dus weer terug in prijs, en zoals ik het lees gaat de sterkte van de eenheden ook weer terug.
De upgrades worden dus als het ware teniet gedaan, maar de troep-omvang gaat omhoog, en het trainen gaat ook sneller.
 

DeletedUser234

Guest
Mijn eerste gedachte bij deze aankondiging was: neeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Ik heb me namelijk maanden moeten verdiepen in het vechten om het echt onder de knie te krijgen en te ontdekken welke eenheden ik het best in kan zetten en hoeveel.

Door deze verandering, gaat al mijn harde werk en voordeel op spelers, die de tijd en moeite er niet in hebben geïnvesteerd, verloren.

Maar zoals altijd, zal ik er vast snel aan wennen en het misschien uiteindelijk nog wel fijn vinden ook, dus ik wacht eerst maar eens af voor ik echt een mening kan geven.

Ik zal het advies wel opvolgen, al snap ook ik de uitleg niet (al lijkt die wel compleet, snappen is iets anders).
Eens kijken hoeveel vd 279 troepen ik kan opmaken.
 

DeletedUser

Guest
Dit is wat er al staat: "Daarnaast zullen de geüpgradede versies van de eenhedendezelfde prijs hebben als hun basis-
variant. De prijs zal dus niet meer toenemen wanneer je een promotietechnologie voor eenheden ontgrendelt. Hierdoor kunnen in het bijzon-
der de geüpgradede versies van de eenheden een beetje devalueren per eenheid."

Je gaat dus weer terug in prijs, en zoals ik het lees gaat de sterkte van de eenheden ook weer terug.
De upgrades worden dus als het ware teniet gedaan, maar de troep-omvang gaat omhoog, en het trainen gaat ook sneller.

?????????????? Sterkte van eenheden terug?????????

Mijn idee is toch echt dat als je toch een teveel aan munten en hamertjes hebt, waarom dan niet gewoon lekker doortrainen. Zeker omdat de troepenomvang flink groter zal worden. Dus hoe meer eenheid al paraat, hoe meer troepen je uiteindelijk overhoudt als het herontwerp geïmplementeerd is.
 

DeletedUser7

Guest
@Didi1 Als je de troepen op kunt maken moet je vooral lekker doortrainen. Het is echter niet verstandig nu troepen aan te maken voor de toekomst, omdat je er nu veel meer voor gaat betalen dan later.
Je zult met de troepen die je hebt nu meer provincies kunnen veroveren dan na de update. Daarom ook dat wordt aangeraden ze nu op te maken. Zodra de update er is, zullen de troepen die je nu hebt een stuk minder sterk zijn, omdat je er meer nodig hebt. Maar je hebt voor die troepen dan wel een behoorlijke prijs betaald (na de update gaat de prijs van troepen ook omlaag). Het is dus beter om nu je dure maar sterke troepen op te maken, voordat je dure troepen een stuk zwakker worden.
 
@Didi1 Als je de troepen op kunt maken moet je vooral lekker doortrainen. Het is echter niet verstandig nu troepen aan te maken voor de toekomst, omdat je er nu veel meer voor gaat betalen dan later.

in het geval van troepen, is de grootste kost toch de tijd in het trainen, niet het aantal hamers.

Als ik nu innotv bekijk dan bekom ik de volgende conclusie:

orc treant duurt 2h29m op 100% dus op 1156% (lvl 21 kazerne) is dat nog 12 min en 53 sec. zonder update (nu dus) is dat 6m 29s -> het duurt dus dubbel zo lang

1h 14m voor golem op 100% is 6 m 24s op 1156% voor 1, zonder update is dat 4m 3sec -> opnieuw trager trainen

Dus als ik het goed begrijp gaan we veel langer moeten trainen om 1 troep te kunnen maken, ten eerste omdat ze trager trainen, en ten tweede omdat we er veel meer nodig hebben om een troep te vullen. Maar misschien gaan ze ook minder snel dood (yea right als ik zie dat vijandelijke damage ook 10 voudig is)

Natuurlijk is de kans wel groot dat de training capaciteit op lvl 21 meer dan 1156% is, (aangezien ik zag dat kazerne lvl 1 -> 2 van 100% ->200% gaat, terwijl het nu van 100%->109% is).

Maar voor de zekerheid, ga ik er toch niet al mijn troepen doorjagen. Ik spaar ze liever op en laat ze devalueren, dan dat ik tot de conclusie kom dat ik nu 2 weken moet wachten voor ik terug aan combat kan beginnen.
 

DeletedUser

Guest
@Didi1 Als je de troepen op kunt maken moet je vooral lekker doortrainen. Het is echter niet verstandig nu troepen aan te maken voor de toekomst, omdat je er nu veel meer voor gaat betalen dan later.
Je zult met de troepen die je hebt nu meer provincies kunnen veroveren dan na de update. Daarom ook dat wordt aangeraden ze nu op te maken. Zodra de update er is, zullen de troepen die je nu hebt een stuk minder sterk zijn, omdat je er meer nodig hebt. Maar je hebt voor die troepen dan wel een behoorlijke prijs betaald (na de update gaat de prijs van troepen ook omlaag). Het is dus beter om nu je dure maar sterke troepen op te maken, voordat je dure troepen een stuk zwakker worden.

Oke, duurste troepen zijn voor mij tovenaressen. Van deze sterke tantes verlies ik er in een gevecht heel weinig. Ik heb er nu nog zo'n 45 troepen van, dus kom maar op met tips om deze dames op te maken als de verkenner er 2 dagen over doet :oops::oops::oops::oops::oops:

En hoezo worden de duren troepen een stuk zwakker?
 
Bovenaan