• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Chat: chat ligt er (weer) eens uit

DeletedUser2464

Guest
Discord stoort het spel bij mij, alles blijft hangen als ik discord activeer
 

DeletedUser2186

Guest
De algemene chat is geen onderdeel van Innogames.
Het is een initiatief van de Nederlandse Modjes, ik waardeer de inzet van Team NL, want die zien dat het probleem met de ingame chat nog lang niet is opgelost en hebben in oplossingen gedacht en een discord kanaal aangemaakt. Hulde voor team NL.

images
En leuk dat ze dit gedaan hebben, alhoewel ik er zelf geen zin in heb. Ik heb ook liever dat de ingame chat werkt. Maar het is een goeie oplossing. Jammer dat er altijd mensen zijn die moeten klagen als er een goed initiatief word genomen.
 

DeletedUser239

Guest
Aiki: de chat in het spel werkt niet goed, het intern message-systeem is weinig handig, op het forum durven velen niets zeggen uit schrik voor mod's ... en die mod's gaan dan een nieuw chat-kanaal promoten ??
 

DeletedUser2743

Guest
Aiki: de chat in het spel werkt niet goed, het intern message-systeem is weinig handig, op het forum durven velen niets zeggen uit schrik voor mod's ... en die mod's gaan dan een nieuw chat-kanaal promoten ??
Schrik voor de mods? Serieus?

Ik kan het wel eens oneens zijn, maar ik heb nooit een enkele post van de mods gezien, waarin zij dreigend, boos of zelfs maar een klein beetje onvriendelijk reageerden. Hooguit een enkele keer lichtelijk geïrriteerd als iemand blijft doordraven.

Wij hebben onze eigen discord-chat, waar de mods buitenstaan. Dat is ook een optie als je bang voor ze bent :cool:
 

DeletedUser1342

Guest
Graag nu eens duidelijkheid wanneer de Elvenar chat nu eens goed gaat werken, doordat deze er steeds uit vliegt gaat dit ten koste van het spelplezier. :-(
 
Ik snap positie van moderators en ook hun onmacht in deze. Ik denk dat zij ook wel snappen dat enige communicatie vanuit Inno over dit onderwerp al een hoop zou schelen. Alleen een melding van geduld roept menselijkerwijs op enig ogenblik frustratie op.

Wat ik me wel afvraag is dat in in februari sprake was van ICT aanpassingen zoals nieuwe server met allerlei toeters en bellen om zeker het chat issue op te pakken. We zijn nu ondertussen 2 maanden verder en (werk zelf als project manager) weet zeker dat ook Inno een doelplanning moet hebben wanneer dit is opgelost. Het lijkt mij toch dat men in elk geval een indicatie moet kunnen geven.
 
Is het mogelijk een inhoudelijke update te krijgen van moderators of wie dan ook wat de status van dit issue nu is. Zoals gezegd in vorige post begrip dat er altijd issues kunnen zijn maar duurt nu wel enige tijd. Daarnaast komt er weer BS event aan waarbij communicatie tussen leden een vereiste is.
Alvast dank
 

DeletedUser1427

Guest
Helaas kunnen wij geen indicatie geven wanneer precies de chat weer goed loopt, momenteel wordt wanneer de chat niet correct loopt de chat handmatig gereset, dit is een tijdelijke oplossing. Een inhoudelijke update over de chat kunnen wij nu niet geven, zodra wij meer horen laten wij dat aan jullie weten.
 
Lionell de chat hangt iedere 2-10 minuten dus handmatige reset lijkt mij lastig c.q. onmogelijk. Respect naar jullie rol als moderators maar ik denk dat je zelf ook snapt dat dit verhaal nu al sinds februari speelt. Toen was de melding moet nieuwe IT infra komen en dat duurt minimaal 2 weken. Dat er een probleem is nogmaals dat kan, maar de volledige radio stilte (anders dan geduld) is op zijn zachts gezegd er vreemd en wekt frustratie bij de spelers. Inno is/zou toch een professionele speler zijn die ook een planning heeft van wanneer iets klaar moet zijn.
 
Lionell de chat hangt iedere 2-10 minuten dus handmatige reset lijkt mij lastig c.q. onmogelijk. Respect naar jullie rol als moderators maar ik denk dat je zelf ook snapt dat dit verhaal nu al sinds februari speelt. Toen was de melding moet nieuwe IT infra komen en dat duurt minimaal 2 weken. Dat er een probleem is nogmaals dat kan, maar de volledige radio stilte (anders dan geduld) is op zijn zachts gezegd er vreemd en wekt frustratie bij de spelers. Inno is/zou toch een professionele speler zijn die ook een planning heeft van wanneer iets klaar moet zijn.
sluit me hierbij volkomen bij aan en kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat handmatig resetten gebeurt want dan moet je 3 man permanent paraat hebben staan om die knop te gebruiken.
Zo antwoorden doet de frustratie die al heerst alleen meer voedingsbodem geven.
 

DeletedUser1427

Guest
Lionell de chat hangt iedere 2-10 minuten dus handmatige reset lijkt mij lastig c.q. onmogelijk. Respect naar jullie rol als moderators maar ik denk dat je zelf ook snapt dat dit verhaal nu al sinds februari speelt. Toen was de melding moet nieuwe IT infra komen en dat duurt minimaal 2 weken. Dat er een probleem is nogmaals dat kan, maar de volledige radio stilte (anders dan geduld) is op zijn zachts gezegd er vreemd en wekt frustratie bij de spelers. Inno is/zou toch een professionele speler zijn die ook een planning heeft van wanneer iets klaar moet zijn.

Dit verhaal speelt uiteraard veel langer, begrijp dat we geen informatie kunnen geven als deze ook niet bekend is, helaas kunnen wij de frustratie omtrent de chat niet ontnemen. Wij ontkennen niet dat er geen problemen zijn met de chat, wij hopen ook dat snel een oplossing kan komen. Zodra wij meer weten dan houden we jullie hierover van op de hoogte, bedankt voor de feedback.
 
Dat is juist het punt IEMAND moet die informatie hebben namelijk diegene die het oplost en het dient te communiceren. Afijn ik hou erover op heeft geen zin zo
 
info komt dus wanneer Pasen op Pinksteren valt, vindt het arrogant van INNO om geen enkele info over dit onderwerp dan wel rechtstreeks dan wel via de mods te ventileren.
 

DeletedUser

Guest
Helaas kunnen wij geen indicatie geven wanneer precies de chat weer goed loopt, momenteel wordt wanneer de chat niet correct loopt de chat handmatig gereset, dit is een tijdelijke oplossing. Een inhoudelijke update over de chat kunnen wij nu niet geven, zodra wij meer horen laten wij dat aan jullie weten.

@Lionell Is het mogelijk dat er nog eens een poging tot een reset van de chat gedaan kan worden? Want het is nu helemaal niet meer te doen. Ik kan 1 entry typen en daarna ligt de chat er al weer uit :(
 
Gekke vraag, maar ik dacht dat er heeeeeeeeeeeeeeeeel lang geleden (23 februari) al dat problematische onderdeel was besteld?
Moeten ze de grondstoffen nog opgraven en bewerken om het ding te kunnen maken?

Hoe kan het dat na 10 weken een IT bedrijf nog steeds niet in staat is een chatserver te repareren????
ze hebben 10 weken geleden de server vervangen, niet?
maar als na 10 weken de server het opnieuw laat afweten, kan dat ofwel ongelukkig toeval zijn, of misschien eerder aan de software liggen ipv hardware.
Hoe dan ook, inno zal het ook niet leuk vinden dat ze steeds servers moeten resetten, dus ze zullen er wel al van weten en er iets aan willen doen, zodat de sysadmins terug op hun gemak niks kunnen doen ;)
 
Bovenaan