• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Chat: chat ligt er (weer) eens uit

DeletedUser3

Guest
Allemaal erg bedankt voor jullie feedback tot dusver.

Ik kan alvast het vervelende nieuws melden dat de /who functie niet terugkomt.
Deze is komen te vervallen met de vervanging van de chatserver.

Verder ben ik erg benieuwd of de eerder genoemde problemen nog steeds spelen.
Als jullie hier het komende weekend een reactie op zouden kunnen geven, dan kan ik daar maandag mee aan de slag
 

DeletedUser2518

Guest
waarom komt de /who functie niet terug ?
Die chat server is wel heel erg slecht en de enigste goede functie die er dan op zat is weg, want wat kan ons die fluisterfunctie schelen pff
 

DeletedUser2665

Guest
Allemaal erg bedankt voor jullie feedback tot dusver.

Ik kan alvast het vervelende nieuws melden dat de /who functie niet terugkomt.
Deze is komen te vervallen met de vervanging van de chatserver.

Verder ben ik erg benieuwd of de eerder genoemde problemen nog steeds spelen.
Als jullie hier het komende weekend een reactie op zouden kunnen geven, dan kan ik daar maandag mee aan de slag

Jawel, teksten verschijnen bij tijd en wijle nog steeds dubbel (gisteravond zelfs driedubbel). Niet altijd en niet bij iedereen gelijktijdig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is net nog gebeurd. Het lijkt te ontstaan als je netwerk-problemen hebt, en even "weg" bent. Daarna zijn de bestaande berichten dubbel. Nieuwe berichten die je daarna intypt zijn weer enkel.

Een hypothese lijkt me dat de client na opnieuw te zijn verbonden, de laatste (nieuwe) berichten vraagt die in de tussentijd ontstaan kunnen zijn. De server stuurt vervolgens de laatste X berichten terug, die dan op een of andere manier als nieuw beschouwd worden door de client. Deze (voor de client nieuwe berichten) worden dan netjes op tijdstip gesorteerd ingevoegd in de al bestaande berichten, en dus heb je dan alle laatste X berichten twee maal.

Dit grapje zal waarschijnlijk gebeuren elke keer als netwerk verbinding onderbroken wordt, en je de chat open hebt staan, wat dan meer dan 2x ook mogelijk maakt, wat ik ook gezien heb, en ook hier gerapporteerd is.

Simpele test voor de hypothese zou zijn om even offline te gaan als je aan het chatten bent, en lang genoeg later daarna weer online. Ik heb dat verder niet geprobeerd.
 

DeletedUser3554

Guest
Bij de app werkt deze al dagen bijna (sinds maandag) niet, of is binnen een half uur verdwenen.Alles is zo traag: hulp, goederen/voorraden opnieuw plaatsen, herhalende opdrachten. Bij de wereldkaart is het helemaal zo traag met een wachttijd van soms/vaak twee seconden om iets aan te klikken, het is bijna statisch: hier hoeft alleen de toernooipunten worden bijgewerkt.
Ook de bug met het laden van afbeeldingen als je na een paar minuten terug komt is nog niet opgelost na vier maanden.
Webbrowser: ! bij het onderzoek en niet naar het juiste tijdperk gaan, ook vier maanden.
Of is het al vijf?
 

DeletedUser2349

Guest
Net zoals de chatbox v/h forum kan elke bs ((aarts)magiër) een eigen chatbox aanmaken op Discord. Je bent dan niet meer afhankelijk v/d ingame chat. Een ingame chat met zeer beperkte mogelijkheden, zeker in vergelijking met Discord, een ingame chat die dus nog verder is gestript van de drie extra functies: /who /w en /help. Je ziet in Discord in 1 oogopslag wie er online is, de mogelijkheden m.b.t. plakken en kopiëren zijn daar onbeperkt en dat zonder een onorthodoxe methode met combinaties van muisklikken etc. :eek: Ook de zogenaamde "fluisterberichten" (/w accountnaam) gaat op Discord heel eenvoudig door gewoon een privé gesprek te beginnen. Berichten op de ingame chat blijven maar 24 uur staan, op Discord verdwijnt er niets. Waardoor je de mogelijkheid hebt om belangrijke berichten te markeren met een "pin".
Daarnaast kan je met de Discord app ook chatten met je bs zonder dat je in het spel zit.

Dus ik raad een beetje actieve bs Discord aan, ter vervanging en/of er extra bij naast de ingame chat. :cool:

Overigens gebruikt Novo Miraculo al sinds de oprichting Discord en is het een succes, waarbij de ingame chat nog maar sporadisch gebruikt wordt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3554

Guest
Discord werkt met Flash, bij Puffin is het onmogelijk. Waarom Flash voor het verzenden van een paar karakters, PHP of ASP.Net is veel sneller en werkt met elke browser.

Tevens is het onmogelijk om tekst te selecteren in een mail en deze dan te plakken, in Puffin en in Chrome. Nog steeds een oplossing met blikjes en een draad.... Wie gaat nu 25 karakters overtypen met willekeurige (hoofd)letters en cijfers?
Zet gewoon de backup van januari terug waarin alles goed werkte, zet het in een test omgeving en voeg modules toe. Als jet goed geprogrammeerd is: geen probleem.
 

DeletedUser2518

Guest
:( Triest om naast een bestaande chat functie in een spel daarnaast nog een programma te moeten downloaden om in contact te kunnen blijven (naast berichten dan ) met je BS leden.....
 
:( Triest om naast een bestaande chat functie in een spel daarnaast nog een programma te moeten downloaden om in contact te kunnen blijven (naast berichten dan ) met je BS leden.....

Het ontbrekende who en de dubbele berichten maken het echt niet onmogelijk om met je broeders en zusters in contact te blijven. De chat werkt en is stabiel. Ik vind het dan ook echt onzin om te suggereren dat dat alleen kan met een externe chat contact kan houden.
 
Net zoals de chatbox v/h forum kan elke bs ((aarts)magiër) een eigen chatbox aanmaken op Discord. Je bent dan niet meer afhankelijk v/d ingame chat. Een ingame chat met zeer beperkte mogelijkheden, zeker in vergelijking met Discord, een ingame chat die dus nog verder is gestript van de drie extra functies: /who /w en /help. Je ziet in Discord in 1 oogopslag wie er online is, de mogelijkheden m.b.t. plakken en kopiëren zijn daar onbeperkt en dat zonder een onorthodoxe methode met combinaties van muisklikken etc. :eek: Ook de zogenaamde "fluisterberichten" (/w accountnaam) gaat op Discord heel eenvoudig door gewoon een privé gesprek te beginnen. Berichten op de ingame chat blijven maar 24 uur staan, op Discord verdwijnt er niets. Waardoor je de mogelijkheid hebt om belangrijke berichten te markeren met een "pin".
Daarnaast kan je met de Discord app ook chatten met je bs zonder dat je in het spel zit.

Dus ik raad een beetje actieve bs Discord aan, ter vervanging en/of er extra bij naast de ingame chat. :cool:

Overigens gebruikt Novo Miraculo al sinds de oprichting Discord en is het een succes, waarbij de ingame chat nog maar sporadisch gebruikt wordt.
Discord is een leuke "andere" oplossing maar zou geen alternatief voor in game chat moeten zijn. Het is sowieso geen oplossing van Inno. De in-game chat zou gewoon naar behoren moeten functioneren en als dit niet zo is zou er duidelijke communicatie moeten zijn OF en wanneer dit is opgelost in mijn beleving.
 

DeletedUser2349

Guest
Discord is een leuke "andere" oplossing maar zou geen alternatief voor in game chat moeten zijn. Het is sowieso geen oplossing van Inno. De in-game chat zou gewoon naar behoren moeten functioneren en als dit niet zo is zou er duidelijke communicatie moeten zijn OF en wanneer dit is opgelost in mijn beleving.
De problemen met de in-game chat duurt nu al een half jaar, met goede en mindere momenten. Je kunt wachten op InnoGames, of zelf een oplossing (alternatief) zoeken. :cool:

Wij hebben voor een actieve oplossing gekozen, i.p.v. passief wachten.
 

DeletedUser2518

Guest
ik vind het ook onzin om een ander programma te moeten gebruiken maar om nu te beweren dat de chat werkt vind ik nog al ver gaan.

De chat functie in het spel zou net zo normaal moeten zijn als een BS forum of gilde forum voor de FoE spelers onder ons.
Sterker nog in FoE (ook inno) kun je met spelers ook buiten je BS (gilde) chaten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De problemen met de in-game chat duurt nu al een half jaar, met goede en mindere momenten. Je kunt wachten op InnoGames, of zelf een oplossing (alternatief) zoeken. :cool:

Wij hebben voor een actieve oplossing gekozen, i.p.v. passief wachten.
Die discord moet je die dan op een afzonderlijke pagina gebruiken? of kun je die ook in het broederschap inlijven
 

DeletedUser3554

Guest
Wat een desinteresse... We kunnen alleen met de support chatten nu via de app, ookal willen ze dat liever niet.
Chat 95% offline al een week lang en geen mogelijkheid om te mailen....??
Het is dat we zo trouw zijn, anders was Inno allang drie keer failliet geweest.
 

DeletedUser3

Guest
Ik heb een tijdje geleden beloofd om de door jullie genoemde klachten door te geven. Uiteraard is dit gedaan en tijddens deze bespreking is ook de door jullie veel genoemde /who functionaliteit ter sprake gekomen. We gaan ons best doen om deze weer beschikbaar te krijgen (naast het oplossen van de andere problemen uiteraard.
 

DeletedUser234

Guest
Helemaal top!!!!!!! Ik las ook al dat in andere landen er minstens zoveel mensen het terug willen en dat elvenar op facebook 4 dagen geleden al heeft laten weten dat ze er aan werken, maar geen beloftes kunnen doen.

who is online in chat screenshot 2018-7-10.jpg
 
Bovenaan