• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Chat: chat ligt er (weer) eens uit

Oh is die vervangen? heb alleen het bericht gezien, het onderdeel is besteld
Voor de rest is en nul komma niets gecommuniceert, iig heb ik het niet gezien.

Wat ik wel zie is dat de chat steeds dramatischer presteert.
 
Inno reset de servers denk ik niet want die stop iedere 5 minuten bij ons. Inderdaad communicatie is gewoon nul, nul. Onvoorstelbaar vind ik het
 

DeletedUser1294

Guest
Inno is er vast niet blij mee dat er nog steeds geen oplossing is en ik ben ervan overtuigd dat ze al het mogelijke doen dit te repareren.
Wat heeft het voor zin om te weten wat Inno allemaal doet om het probleem op te lossen?
Gaan alle IT-ers op dit forum dan advies geven? Nou dán zal het wel lekker snel opgelost zijn :rolleyes:

Het is vervelend.. Ja dat klopt, maar het is geen zaak van leven of dood.
Totdat er een oplossing is, doen we het met Discord en roeien we met de riemen die we hebben.
 
Inno is er vast niet blij mee dat er nog steeds geen oplossing is en ik ben ervan overtuigd dat ze al het mogelijke doen dit te repareren.
Wat heeft het voor zin om te weten wat Inno allemaal doet om het probleem op te lossen?
Gaan alle IT-ers op dit forum dan advies geven? Nou dán zal het wel lekker snel opgelost zijn :rolleyes:

Het is vervelend.. Ja dat klopt, maar het is geen zaak van leven of dood.
Totdat er een oplossing is, doen we het met Discord en roeien we met de riemen die we hebben.

Nee, maar een voortgangsrapport is toch wel de basis hoor, dan weten spelers iig wat er aan de hand is, nu weet je al 10 weken niets, dus ook niet of er wel iets aan gedaan wordt.
Bij problemen met communicatie platformen, of het nu het omzetten van een chatkanaal is of het migreren van een forum database is het heel normaal dat de gebruikers op te hoogte worden gesteld van de progressie, zeker als het langer duurt dan normaal aangekondigd onderhoud.

Nu zijn we 10 weken verder en weten we niets, is dat onderdeel vervangen maar zijn er grotere problemen?, is dat onderdeel nooit aangekomen, hebben ze geen zin? doen ze er wel iets aan?

Discord zie ik niet als een vervanger, dat is leuk voor mensen die net als ik meerdere schermen hebben en die op het andere scherm kunnen plaatsen. maar steeds tabben tussen je spelletje en een chat is niet echt een optie.
 
Inno is er vast niet blij mee dat er nog steeds geen oplossing is en ik ben ervan overtuigd dat ze al het mogelijke doen dit te repareren.
Wat heeft het voor zin om te weten wat Inno allemaal doet om het probleem op te lossen?
Gaan alle IT-ers op dit forum dan advies geven? Nou dán zal het wel lekker snel opgelost zijn :rolleyes:

Het is vervelend.. Ja dat klopt, maar het is geen zaak van leven of dood.
Totdat er een oplossing is, doen we het met Discord en roeien we met de riemen die we hebben.
Communicatie is de basis van alles denk ik. Er is een groot onderscheid tussen niks zeggen anders dan "geen nieuws" en welke bits en bytes in de oplossing gebruikt worden. Het af en toe informeren van je spelers en klanten lijkt mij niet meer dan normaal zeker als het al zo lang duurt.

Een zaak van leven of dood is niks in dit spel en beetje dooddoener vindt ik persoonlijk. De chat is voor velen een belangrijk sociaal onderdeel van het spel. Het feit dat er een andere chat voorhanden is (discord), waarvoor overigens complimenten, betekent nog steeds dat dat een oplossing is voor groot aantal mensen.
 
Communicatie is de basis van alles denk ik. Er is een groot onderscheid tussen niks zeggen anders dan "geen nieuws" en welke bits en bytes in de oplossing gebruikt worden. Het af en toe informeren van je spelers en klanten lijkt mij niet meer dan normaal zeker als het al zo lang duurt.

Een zaak van leven of dood is niks in dit spel en beetje dooddoener vindt ik persoonlijk. De chat is voor velen een belangrijk sociaal onderdeel van het spel. Het feit dat er een andere chat voorhanden is (discord), waarvoor overigens complimenten, betekent nog steeds dat dat een oplossing is voor groot aantal mensen.
naar mijn observatie is dit wat er mis is:
de 'gewone' mods weten deze info ook niet, zij kunnen er dus niet over communiceren (tenzij het hun eerst verteld wordt). De Community managers weten die info (misschien) wel (zelf daar ben ik niet heel zeker van), maar zijn contractueel verboden om zomaar alles door te spelen.
Het probleem zit dus volgens mij in Duitsland waar de communicatie naar hun CM's al magertjes is, en op de manier waarop ze hun contracten opstellen. In Duitsland zijn ze vooral bang dat concurrenten hun ideeën gaan overnemen als ze te veel communiceren.
Mijn mening is je kan beter heel veel communiceren dan zo weinig mogelijk.. maar mijn werkcultuur is duidelijk heel anders dan die van Inno
 
Eindelijk nieuws dat de chat gerepareerd word met de release van 1.54
Hopelijk hebben we er dan geen last meer van. Wel jammer dat het na het BSA gebeurd terwijl dan de chat het meest gebruikt word.
Ook al word die om de 12 uur gereset ben ik toch bang dat die regelmatig zal uitvallen.
 

DeletedUser1691

Guest
ihkv de chat en onder t motto even een topic kapen: How about an ingame global/wereldchat?? Die discord chat is een leuk initiatief van het elvenar team hier, maar ik geef nu nog steeds de voorkeur aan dan maar af en toe het spel refreshen als de chat disconnect. De combinatie van spel en chat is iets wat voor mij aantrekt. Ik speel zo ook liever ESO, GW2 of lotro dan Skyrim of Dragon Age juist omdat er ingame communities in aanwezig zijn.
Zolang de chat alleen disconnect ipv helemaal eruit ligt geef ik dus ook sterk de voorkeur hiervoor aan een refresh. Anders zit je in het spel, kom je de chat op en mag je eerst weer terugscrollen wat er allemaal is gezegd. Nu snap ik dat het een tijdelijke oplossing is, maar met een chat naast elvenar kan ik net zo goed games als Skyrim of dragon age spelen en naar chatplaza ofzo gaan.

Enfin, het initiatief van een wereldchat vind ik wel weer een leuke pre van wat discord nu biedt.
Ik begrijp best dat als elvenar hier gebruik van zal gaan maken dit dan gemodereerd zal gaan moeten worden, maar denk dat daar wel mensen voor te vinden zijn. Maar in hoeverre is of wordt hierover nagedacht om dat in het spel te introduceren?
 

DeletedUser3554

Guest
Zo rond 20 uur is er dagelijks wel een reset nodig elke paar minuten, al weken. Alweer drie regels overtypen: beter woord voor woord plaatsen zo rond deze tijden?
Inno zal de chatserver toch niet gebruiken voor de gevechten bij FOE, die server was maandenlang ook zeer traag? Ook toevallig tussen 20 en 22 uur?
 

DeletedUser3554

Guest
Velen melden dat de door NL-moderatoren gemaakte chat niet werkt, ook niet onder Puffin?
Waarom is er Flash nodig om een string ergens te plaatsen,ooit van PhP of ASP.Net gehoord? Werkt in elke webbrowser.
 

DeletedUser1427

Guest
Velen melden dat de door NL-moderatoren gemaakte chat niet werkt, ook niet onder Puffin?
Waarom is er Flash nodig om een string ergens te plaatsen,ooit van PhP of ASP.Net gehoord? Werkt in elke webbrowser.

Je kunt via de browser: Google Chrome zonder problematiek op de chat. Mocht dit niet gebeuren dan adviseren wij om de cookies te verwijderen en de browser opnieuw op te starten.
 
Er werd al langer naar gekeken (gewerkt), alleen schiet niemand er iets mee op om steeds de melding te krijgen dat er aan wordt gewerkt. dat levert alleen maar meer frustraties op. We konden nu concrete info delen, dus is dat bij deze gebeurd ;)

Hier ben ik het totaal niet mee eens.

Toen bleek dat na het vervangen van het onderdeel de chat nog niet naar behoren werkte had er best een update mogen komen. bv.
We hebben het defecte onderdeel vervangen, helaas is gebleken dat dit niet de oplossing is die we verwacht hadden, we zullen verder onderzoeken waar het probleem zit en dit proberen zo spoedig mogelijk te repareren. helaas weten we niet hoelang dit gaat duren

Toen bleek dat het probleem in de software zat had er ook een update mogen komen.

Net als de update die eindelijk WEL is gekomen waarin wordt vermeld dat het bij de volgende versie update opgelost zou moeten zijn.
Hoewel we dan mischien klagen dat ze er wel lang over doen, hebben we dan wel het idee dat het serieus wordt genomen en dat ze er mee bezig zijn.

Nu moesten we gissen, en hadden we het idee dat ze er niets aan deden, en ons maar lieten stikken.
Het is beter om ongevraagd te laten weten wat de status is. dan helemaal niets communiceren zoals nu dus is gebeurd.
 

DeletedUser1592

Guest
Het is beter om ongevraagd te laten weten wat de status is. dan helemaal niets communiceren zoals nu dus is gebeurd.

Zoals ik al zei viel er niets concreets te melden, anders dan "men is er nog mee bezig" Er is besloten dit niet te doen, om de reden die ik al heb aangegeven. Nu er wel iets concreets te melden viel wat bij ons ook pas sinds gisteren bekend werd, hebben we dat dan ook direct gedaan. Mooier kunnen we het niet maken.
 
Zoals ik al zei viel er niets concreets te melden, anders dan "men is er nog mee bezig" Er is besloten dit niet te doen, om de reden die ik al heb gegeven. Nu er wel iets concreets te melden viel wat bij ons ook pas sinds gisteren bekend werd, hebben we dat dan ook direct gedaan. Mooier kunnen we het niet maken.

Volgens mij praten we hier tegen een muur.:(

het punt is niet dat je die informatie niet had en dus niets te melden had dus niets deed, maar dat je die informatie wel had moeten hebben en had moeten kunnen delen.
Wat aangegeven wordt is dat deze manier van communiceren niet kan/hoort, dat het wel gebeurd is omdat jullie ook geen informatie hadden is een gegeven feit. dat betekend echter niet dat dit goed is.
Ik hoop dan ook dat jullie de weg bewandelen zodat dit soort informatie in de toekomst wel bij de spelers terecht komt. met schouders ophalen en niets doen bereik je namelijk niets. met je best doen is succes ook niet gegarandeerd maar is er in ieder geval wel kans op.

Dan hebben jullie iig je best gedaan.

Ik had dus liever een antwoord gezien als bv.
Helaas hadden wij niets concreets te melden, regelmatig zijn er evaluatie momenten en we zullen dit dan ook meenemen om te kijken of we dit in de toekomst kunnen verbeteren

En een dergelijke reactie hoef je niet binnen 2 minuten te geven daar mag je best een paar dagen over doen, nadat je bv met de juiste personen hierover hebt gecommuniceerd om bv tot een dergelijk antwoord te kunnen komen.
 
Ben het met wizard eens en gevoel van muur krijg ik ook soms. Gaat niet om inzet van mods, want complimenten aan hun, maar wel om communicatie. Het feit dat zij schijnbaar geen nieuws krijgen maakt het niet daardoor juist noch betekent het dat er geen nieuws is. Voor organisaties als Inno is het commerciele belang en image in de markt van groot belang. De laatste tijd wordt er veel geadverteerd op diverse media om alleen maar meer spelers te werven. Inno werkt ook niet met aantekeningen op een bier viltje voor de ontwikkelingen of oplossen van issues maar hebben intern een systeem draaien (wellicht SCRUM) waarin voortgang van alle projecten wordt gevolgd en gestuurd. Het zou bijna arrogant kunnen zijn dat iemand denkt "ze snappen het toch niet dus zeggen we maar niks" en er is zeker meer inhoudelijke informatie bekend en te melden anders dan welke code men op regel 220 gaat aanpassen die mensen wel begrijpen. Laten we het er maar op houden dat het een bedrijfs keuze is van Inno.
 
Bovenaan