• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Pushaccount: oorzaak en gevolg van pushing

DeletedUser2604

Guest
Ik ben een "beginnend"speler met veel tijd (die ook wel Tribal wars heeft gespeeld, waar van zelfde IP adres verkeerde dingen doen in mijn beleving glas hard aangepakt werden)

Het is volgens mij snel duidelijk dat boekjes je verder brengen in dit spel.

Push accounts zijn volgens de regels niet geoorloofd.
(nu gaat het er om hoe je regels interpreteert en vervolgens handhaaft (Volgens mij))

Als je je als account er op richt om toernooien te spelen. Dan is dat in de basis prima. Al lijkt me het plezier daarvan ook al heel discutabel als je dat zonder legers doet....dan is het volgens mij gewoon op een knop drukken om een gevecht te ontwijken.

Maar jouw hobby (toernooien spelen) is prima....de regel dat er geen pus-accounts zijn geoorloofd gaat gewoon op.

En dus mag je de gewonnen Kp's niet doneren...Dat is pussen (tenzij moderators daar gewoon duidelijk over zijn...want dan vind ik toernooien ineens ook leuk...doneer ik aan alle BG leden en niet aan mezelf...en hoop dat zij toernooien ook ineens leuk vinden)

Kortom ik beschouw dat gewoon als push-account.

Maar let wel...als je gewoon bij OW's kijkt waar bv 1000Kp's nodig zijn en daar worden door 4 spelers 180KP's gedoneerd (die toernooien leuk vinden ;)) dan lukt het andere spelers niet om daar Runne stenen te bemachtigen en kunnen zij dus veel moeilijker Oude wonderen starten/uitbreiden.

Maar als je beetje onderzoek doet...zul je zien dat het erg breed verspreid is. En als iedereen dit aangeeft bij INNO...maar INNO doet geen meldingen over straffen...en niemand merkt er wat van.....misschien zegt INNO wel foei...en je moet 3 KP's inleveren...dan is de straf lager dan de opbrengst...en dus mag puss accounts misschien niet...maar is de straf zo laag dat het wel uit kan.

Ik snap dat eigenlijk niet....want bij Tribal Wars werden regelmatig bans uitgesproken...daar werd dan wel over gediscussieerd (dus iedereen wist van straffen) en daar werden ook de grootste accounts zonder problemen gewoon op zwart gezet.

Maar door regelmatig mensen te straffen...was het rechts gevoel in elk geval voor mij voldaan.

En INNO...waarom Dia's kopen als je gewoon push-accounts kunt gebruiken...



Met vriendelijke Groet,

Jaap-Jan
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3

Guest
Bedankt voor je feedback JJD3.

Ik begrijp je standpunt wel, echter je kunt Elvenar op geen enkele manier vergelijken met Tribal Wars (op de makers na dan).
Op dit moment kan ik niets anders dan herhalen wat ik al eens eerder heb gezegd. Push accounts en hoe daarmee om te gaan staat bovenaan de prioriteitenlijst op dit moment. Het is, omdat dit spel nu eenmaal niet overeenkomt met andere spellen, niet vanzelfsprekend dat alle regels ook maar hetzelfde moeten zijn. Daar doen we nu dus uitgebreid onderzoek naar.

Ik kan dus niet anders dan nog even om geduld vragen.
 

DeletedUser

Guest
@Desi Sorry ik wil absoluut niet vervelend doen, maar op 29 juni heb je ons geduld gevraagd mbt dit onderwerp ([URL="https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/oude-wonderen-buffen-door-2-de-account-toegestaan-of-niet.2792/page-4#post-41076"]Oude wonderen: buffen door 2 de account, toegestaan of niet?[/URL]

Je schreef toen dat je dit uitvoerig met InnoGames hebt besproken. We zijn nu bijna 3 maanden verder, en je vraagt weer om geduld.
Nu wil ik best wel geduld hebben (alhoewel dat niet mijn sterkste kant is), maar .... hoe lang nog?
 

DeletedUser3

Guest
Het is niet alleen jou geduld, ook de mijne wordt hevig getest. Het komt neer op het volgende: De bewering is dat pushen slecht is voor Elvenar, maar de echte vraag is, is dat ook zo. Iedereen die zich in deze discussie mengt (ook ik), doet dat op aannames en vooroordelen. Het is nu eenmaal heel lastig om te discussieren over iets zonder dat je de exacte gevolgen weet en die worden in kaart gebracht. Hierbij gaat het om heel veel variabelen waarvan de voor- en nadelen onderzocht en uitgewerkt worden. Dat kost nu eenmaal tijd. Het enige wat ik erover kan zeggen is, het is in een gevorderd satdium. Er is al veel data verzameld. Binnenkort zal er dus zeker een conclusie volgen.
 

DeletedUser2604

Guest
Het is niet alleen jou geduld, ook de mijne wordt hevig getest. Het komt neer op het volgende: De bewering is dat pushen slecht is voor Elvenar, maar de echte vraag is, is dat ook zo. Iedereen die zich in deze discussie mengt (ook ik), doet dat op aannames en vooroordelen. Het is nu eenmaal heel lastig om te discussieren over iets zonder dat je de exacte gevolgen weet en die worden in kaart gebracht. Hierbij gaat het om heel veel variabelen waarvan de voor- en nadelen onderzocht en uitgewerkt worden. Dat kost nu eenmaal tijd. Het enige wat ik erover kan zeggen is, het is in een gevorderd satdium. Er is al veel data verzameld. Binnenkort zal er dus zeker een conclusie volgen.

En dit is in mijn ogen waarom je bij een aantal spelers frustratie oproept. NEE het is geen discussie of pushen slecht is voor Elvenar. De discussie is dat er een verschil in inzicht is in wat een push account is volgens de regels. Want er staat ergens in de regels dat Puss-account niet mag. En dat het inderdaad aan jullie te beoordelen is wat een puss-account is. Niet of pussen goed of slecht voor Elvenar is. Maar of het binnen of buiten de regels valt. En hoe er tegen regelbreuk opgetreden word.
Dit is waarom ik ook snel giftig werd toen jullie zeiden dat dit allemaal stil behanded werd en ik schreef dat ik het gevoel kreeg dat dit een doofpot werd.
Dit is een spel met spelregels (TOCH???) als er onduidelijkheid is moet die opgehelderd worden (TOCH??)

Of je geeft het vrij (Voor iedereen) (en ik denk dat er dan 10.000 nieuwe dorpje bijkomen en OW binnen de kortste tijd vol zitten en dus min of meer geen onderdeel meer zijn van het spel, want iedereen bouwd ze toch binnen weekje naar max) of je treed op (tegen overtreders) Of je geeft opheldering over de regels

Maar intern mag de vraag wel zijn of het goed of slecht is...de regels moeten duidelijk zijn en nageleefd worden (voor/door iedereen).

Pussen met Dia's is idd goed voor jullie en dat gun ik jullie ook...maar ik start 100 extra dorpen om 1 of 2 te gaan pussen als pussen niet bestraft word.
Want ik hou er ook van om de regels tot max te benutten.

Met vriendelijke Groet,
Jaap-Jan
 

DeletedUser1683

Guest
Ik ben niet zo actief op het forum en had deze discussie niet gevolgd. Echter met het broederschapstoernooi in mijn achterhoofd dan snap ik wel hoe sommigen broederschappen zo snel konden gaan. Ik zeg niet dat de broederschappen die hoog geëindigd zijn dit gebruikt hebben. Echter ik denk wel gelijk "ja zo kan ik het ook als het niet bestraft wordt". Wat er al niet gemaakt moest worden met werkplaatsen zeg. Ik heb zeer mijn twijfels over dit soort praktijken.
Eigenlijk geld dit voor alle evenementen
Groet Henk
 
Ik ben niet zo actief op het forum en had deze discussie niet gevolgd. Echter met het broederschapstoernooi in mijn achterhoofd dan snap ik wel hoe sommigen broederschappen zo snel konden gaan. Ik zeg niet dat de broederschappen die hoog geëindigd zijn dit gebruikt hebben. Echter ik denk wel gelijk "ja zo kan ik het ook als het niet bestraft wordt". Wat er al niet gemaakt moest worden met werkplaatsen zeg. Ik heb zeer mijn twijfels over dit soort praktijken.
Eigenlijk geld dit voor alle evenementen
Groet Henk
Ik kan je alvast zeggen dat de oranje leeuwen geen pushaccount hebben gebruikt. We hebben het zelf maar met 23 gedaan want 1 lid was afwezig heel de week en de laatste dag zo verward wat er moest gebeuren dat die niet echt heeft bijgedragen en een ander lid heeft enkel in een van de eerste mappen wat goederen gedoneerd.

Het voordeel dat (onder andere) de oranje leeuwen hadden, is dat velen net klaar waren met het gastras waar ze mee bezig waren. En dus hadden we enorm veel plaats om werkplaatsjes en fabrieken te zetten.

Ondanks dat we bijna heel de tijd bovenaan stonden, vreesde ik wel steeds dat er een concurrent broederschap wel het pushen met andere account ging doen, daarom had ik maar gehoopt op 3de plaats naar het einde toe. Gelukkig is dat niet gebeurd (moet ook lastig zijn om met 50 accountjes constant badges te zitten maken, volgens mij krijg je dan een zenuwinzinking).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2080

Guest
het ligt er maar weer aan hoe je n push account definieert. steeds wisselen, dan krijg je meer spelers die goederen afgeven.... waar jij aan refereert kersepitje.
maar n account wat alleen huizen en werkplaatsen heeft en te pas en te onpas uit de kast getrokken wordt, zou je ook kunnen zien als push.
feit blijft dat ik blij ben dat mn BS iig geen van deze werkwijzen hanteert.
ik heb de pest aan dat gepush, maar ook aan het overmatig inzetten van diamanten. Kennelijk was dat zelfs te gek voor n bijna alles kopend bs.
ben blij dat het bij ons ging om samenwerken, en je de p... p... klikken. Maar wel eerlijk. zo blij mee!
 

DeletedUser64

Guest
...Het komt neer op het volgende: De bewering is dat pushen slecht is voor Elvenar, maar de echte vraag is, is dat ook zo.

Ik ben het hier toch niet helemaal mee eens. Dat er dingen uitgezocht worden en in kaart gebracht, dat dat tijd kost, ok. prima zelfs. Maar:
Pushen slecht voor Elvenar? Het is slecht voor de mentaliteit van de eerlijk spelende spelers! Daar gaat het om. Het gevoel dat het niet eerlijk is. de frustratie die het oproept, de ontevredenheid.
Als volgens de regels push-accounts verboden zijn, dan vind ik dat die regel nageleefd moet worden en als er klachten over komen, dat het gecontroleerd moet worden. En ik heb de indruk dat er bij meerdere spelers juist daarover ontevredenheid is. Pushen mag niet, maar gebeurt toch en er wordt niets of veel te weinig aan gedaan. Of het klopt of niet, of het slecht is voor Elvenar of niet, dat er achter de schermen mogelijk wel degelijk onderzoek gaande is, het gevoel van ontevredenheid, frustratie en oneerlijkheid is er en niet alleen bij mij zo te zien.
 
Ik snap het bedrijfsstandpunt. Als zou blijken dat het voordelig uitkomt, dan gaan ze de regels moeten bijstellen. Maar zoals de andere mensen hier al aanhaalden: de regels dienen duidelijk te zijn en streng en rechtvaardig toegepast te worden, wat ook voor iedereen duidelijk/zichtbaar moet zijn (met communicatie over eventuele uitgesloten spelers, spelersnaam zegt meestal niks over wie de speler is dus privacy is ook al nauwelijks een issue).
 

DeletedUser

Guest
@Anne65 en @Aiki Ik ben het met jullie allebei eens. Ales een gewone speler denk ik niet vanuit bedrijfseconomische redenen en vind ik het oneerlijk, demotiverend en eigenlijk onbegrijpelijk dat ondanks de huidige spelregels het toch "gedoogd" wordt.

Ik krijg het gevoel dat InnoGames bang is om veel betalende spelers kwijt te raken als ze de regels omtrent pushen strenger gaan hanteren. Dat zou kunnen, maar...... het risico is er andersom ook, dat als het toegelaten gaat worden, dat InnoGames betalende spelers gaat verliezen omdat die totaal geen behoefte hebben aan extra push-accounts op te zetten. Dit laatste geldt zeker voor mij. Als ik op een gewone manier met 1 account niet meer in staat ben om lekker te kunnen groeien en iets neer te kunnen zetten in mijn stadje, dan stop ik er nog eerder mee, dan dat ik allerlei rare constructies ga verzinnen. Dit dus ondanks het geld dat ik als dia-speler in het spel geïnvesteerd heb. Maar ik zou me wel zwaar opgelicht voelen.
 

DeletedUser3

Guest
Ik begrijp dat de frustratie dus eigenlijk voornamelijk zit in het feit dat er onduidelijkheid is. Echter is het simpelweg aanpassen van de regels ook geen optie als je niet weet wat de gevolgen van pushen nu eigenlijk zijn.

Het belang van InnoGames is niet eens direct de inkomsten, je zou kunnen redeneren dat door het gebruik van meerdere accounts je zelfs minder diamanten nodig zou hebben. Echter zijn er veel meer indicatoren waar naar gekeken moet worden. We willen echt een zorgvuldig besluit nemen en als dat inhoudt dat we een tijdje langer in een wat onduidelijke fase zitten, dan is dat helaas niet anders. Het voortijdig aanpassen van regels en later weer een keer aanpassen is een in mijn ogen nog mindere optie.
 

DeletedUser

Guest
@Desi De frustratie bij mij is vooral het al zeer lange tijd "gedogen". En idd onduidelijkheid wat er nu eigenlijk onder pushen verstaan wordt, want formeel zeggen de spelregels nog steeds dat pushen verboden is. Omdat dit nu zo lang aan de gang is, heeft dit allerlei nare conquenties gehad voor spelers die gewoon lekker willen spelen met 1 account.
Mbt de toernooien heeft dit eigenlijk alleen effect op de wekelijkse rangorde en algemene rankingspunten, leuk voor de "eer", maar dat boeit mij eigenlijk niet zo. Maar veel pushaccounts, c.q. toernooistadjes op de wereldkaart heeft wel degelijk een zeer nadelig effect. Minder actieve buren = minder handel + minder burenhulp. Zeker kleinere tot middelgrote spelers die in een niet zo sterke bs zitten (qua goederenproductie), lijden hier erg onder en sommige stagneren zelfs in hun groei daardoor.

En voor mij vooral de frustratie om met lede ogen te moeten aanzien, hoe andere spelers hun OWs al op lvl 20-25 hebben staan, terwijl ik (ondanks actief in toernooien) mijn hoogste OW slechts op lvl 12 heb staan. Als ik kps zou gaan pushen, zou ik mijn gevechts OWs flink kunnen uppen, en zou ik het gemakkelijker krijgen in de toernooien; wekelijks meer kps binnenharken; en mijn OWs nog verder uppen. Het zou fantasisch zijn, maar ik zou het niet eerlijk vinden tov andere spelers die bijv. niet eens de tijd hebben om meer dan 1 account bij te houden.

Mijn grootste bezwaar tegen toernooistadjes is eigenlijk omdat het ook vaak push accounts zijn. Ik weet dat sommige spelers wel eerlijk met hun toernooistadje omgaan. Gewoon lekker vechten in de toernooien, burenhulp geven, 2-sterrenhandel, en de gewonnen kps in de KP-ketting ruilen. Als iedereen dat zou doen, dan zou je mij er niet meer over horen (behalve dat ik toch ook graag grotere actieve buren zou willen hebben op de wereldkaart). Maar helaas zijn deze eerlijke toernooistadjes zeldzamer dan de Toernooi+Push accounts.

PS: En wat mij helemaal een doorn in het oog is, zijn de zgn. Toernooi-broederschappen, alleen maar opgevuld met toernooi-stadjes en waar leden van een volwaardige bs steeds weer naartoe hoppen, om de kps van de toernooi-stadjes binnen te halen.
Of de andere constructie, een zgn. trainingsbroederschap waar in geshopt wordt om de grote bs steeds voltalig te kunnen houden met toernooi-spelers (wat nu dus ook al met het bs-avontuur gebeurd is). Eigenlijk heb je met deze constructie een bs van 50 leden, waardoor je ten alle tijde 25 volledig actieve leden bij elkaar kunt zetten. Dit is ook weer niet eerlijk tov van een gewoon bs, die hooguit 25 leden heeft, en moet roeien met de riemen die ze hebben als er zieken zijn, spelers op vakantie zijn, of door andere omstandigheden die week tijdens toernooi of bs-avontuur minder of niet actief kunen zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser572

Guest
Ha, de eeuwige strijd van gamers vs developers... Wie gaat er winnen?!

Degene die plezier heeft!

Ik snap de frustratie en zou er zelf ook aan kunnen vallen. Maar daar heb ik echt geen zin in. Ik ga me er niet druk over maken want dat is niet goed voor me.

Maar, om me er toch even in te mengen. Wat zijn de gevolgen nu werkelijk?
- Toernooi rankings zijn niet meer 'natuurlijk' omdat er 'noobs' tussen zitten.
- Noobs met hogere scores dan mogelijk vanwege toernooi rankings
- Verlies van scores voor normale mensen die verliezen van pushers
- Bepaalde mensen zullen hogere wonderen krijgen dan normaal mogelijk. - Gevolg Innogames voegt sneller meer levels toe aan de wonderen.
- Bepaalde buren plekjes zijn niet meer nuttig (handel / hulp)
- Bepaalde wonderen worden vol gestopt met puntjes en kan dus geen beloning meer ontvangen zonder vreselijk veel te doneren.
- Frustratie van spelers die het opvallen - Vergeet niet, die is een wereldwijd probleem
- Nieuwe spelers die zich met pushers vergelijken (i.v.m.. hoe speel ik, welke toernooiscore is normaal, etc)
- Top spelers voelen zich verplicht om mee te pushen vanwege competitie (if you can't beat 'em - join em')
- X aantal diamanten voor Innogames op noob accounts (dit zal denk ik minder zijn of overeen komen met het punt hieronder)
- Minder diamanten voor Innogames van top accounts die pushen.
- Vele saaie dorpjes die weinig tot geen nut hebben voor het spel. Als iemand de wereld map af gaat wil je verschillende dorpjes van verschillende groten zien. Niet allemaal hetzelfde.
- De meta wordt verstooord op low / mid lvl (meta data is alle data van individuele spelers verzameld in grote big data stapel - bruikbaar voor bijvoorbeeld provincies nodig per onderzoekstier)
- Meer verkeer op de servers vanwege mensen die meerdere accounts (tegelijk?) spelen.
- Het spel lijkt succesvoller dan het is vanwege spelersinflatie (ik vermoed dat 1 tot 5% meer spelers laat zien vanwege dit en dat dit niet ver weg van de waarheid is)

Waarschijnlijk mis ik er nog een paar. Wanneer ik er meer bedenk zal ik ze toevoegen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Spelersinflatie is gewenst bij de devs, dan komen ze er beter uit wanneer er intern of naar investeerders met cijfers gezwaaid moet worden. Waarom denk je dat er zoveel gestopte accounts zo lang blijven staan?
 

DeletedUser572

Guest
Spelersinflatie is gewenst bij de devs, dan komen ze er beter uit wanneer er intern of naar investeerders met cijfers gezwaaid moet worden. Waarom denk je dat er zoveel gestopte accounts zo lang blijven staan?
Voor en nadelen tellen mee in dit geval. Dit soort mooi maak praktijken tellen alleen maar als je je bedrijf wil verkopen. Zo lang je het zelf draait en het alleen van de winst moet hebben is er geen nut om die gestopte accounts te laten staan. Tenzij je aandeelhouders bepaalde eisen stellen, maar ik geloof niet dat dat hier het geval is. Innogames is een nieuw bedrijf dat nog steeds hard groeit en nieuwe spellen ontwikkeld.

That being said - ergens in 2017 heeft de Modern Times Group haar aandeel in Innogames verhoogt naar 51%. Dus is er wel een nieuwe corporatie die de baas is. Dit is een Zweeds bedrijf waar ik weinig tot niks van weet. xD Ze maken free to air televisie / radio dus zullen wel geïnteresseerd zijn in de free-to-play gaming sector..... o.o ze doen ook e-sports dat ik vind ik wel leuk. Maar ja, weer zo'n grote corporatie die waarschijnlijk niks meer zelf doet behalve aandelen sparen en bedrijven kopen.
 

DeletedUser

Guest
Hoewel ik wist dat het gebeurde, begrijp ik door dit te lezen pas goed hoe het werkt.
In mijn wereldkaart (250 provincies) zijn er nu ik er op let minstens 2 "spelers" met zo'n account. Gelukkig niet zo heel veel. Door de gelijkvormige stadjes waren die me al lang opgevallen en wist ik wel dat er meer achter zat, maar vanaf nu krijgen ze dus ook zeker geen burenhulp meer. Als ze het op hun manier willen spelen doen ze maar, maar ik ga ze daar niet extra bij helpen... ze helpen mij ook nooit :p
(Het gaat om spelers uit de bs'en Loyalty "geen regels, gewoon gezellig spelen" en LEGENS "Speelplezier zonder regels. Wij zitten vol." Opvallend om zelfs gelijkenis te zien in de omschrijving.)
 

DeletedUser2604

Guest
push ranglijst.png


Ik heb ze niet allemaal bekeken...maar dit is vreemde manier van spelen.....Ben benieuwd waar de boekjes die verdiend in gestopt worden....kennis boom denk ik.............(niet)
 
Bovenaan