• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Pushaccount: oorzaak en gevolg van pushing

DeletedUser

Guest
1900+ nee zeg hou op! Had het na 10 negatieve berichtjes wel door. Tis maar een spelletje, not a way of life. ;)

Misschien dat het dan toch handig is om eerst na te denken voordat je een oordeel velt over iemand. Ik speel al ruim 2 jaar en mijn 1900+ berichten zijn lang niet allemaal negatief.

Ik probeer momenteel juist op te komen voor de spelers die gewoon op een leuke en eerlijke manier het spel willen spelen. Jammer dat dit blijkbaar niet overkomt
 

DeletedUser1427

Guest
We raken hier off-topic, graag weer op het onderwerp waarvoor dit topic bedoeld is namelijk, Pushaccount: oorzaak en gevolg pushing
 

DeletedUser472

Guest
oke dan zal ik er iets van zeggen aller eerst voor iedereen het pushen is echt aan het escaleren het is niet normaal meer. Tegenwoordig is het onmogelijk om in de top 10 te komen zonder te pushen het is nu al jaren dat het zo is pushen en nog altijd weten we eigenlijk niks over wat de moderators werkelijk doen tegen pushen ik zelf heb vaak genoeg support gestuurd en heb me altijd erg na af gevraagd en geprobeerd in beide ogen te kijken. dus moderators wat wij gewoon willen is een antwoord we horen nu al maanden dat er over wordt gepraat maar wij krijgen niet echt de indruk daar van het is erg oneerlijk voor de spelers die wel eerlijk spelen en gelukkig zijn ze er wel mensen die erg hoog staan zonder pushen helaas is dat jammer aan onze Nederlandse server tegenwoordig staan we bekend om de server die pusht terwijl er ook nog voor dat er pushen was we een ontzettend goede server waren erg hoog erg uniek. tegenwoordig is dat bij ons alleen maar slecht dus please moderators wij willen best geduld hebben wij hebben dat ook en dat hebben we vaak genoeg laten zien maar elke keer weer krijgen wij het zelfde verhaal er wordt over gepraat. dat geeft ons geen hoop wij willen iets horen wij willen horen dat het wachten waart is. en niet op een manier dat er wordt gezegd er wordt over gepraat geef ons wat meer info dat geeft ons meer hoop.

en nu even terug naar de spelers kant wil ik zeggen goed bezig iedereen hou vol ik heb vertrouwen er in dat het zal lukken en ik weet dat het nog lang gaat duren waarschijnlijk langer dan we hopen maar voor iedereen even een tip verdiep je er nog even extra in als je echt hier een goede discussie wilt geven want deze discussie is er nu al zo lang en elke keer maar weer merk ik dat er eigenlijk maar echt weinig spelers zijn die werkelijk weten wat er precies rond pushen gebeurt en zelfs de meest actieve spelers op het forum weten het soms niet eens goed. voor sommige top spelers moeten iets doen in elvenar ze vinden het een geweldig spel maar zoals didi aan geeft het duurt soms wel 3 maanden voordat er iets nieuws komt wat moeten ze doen een extra account beginnen is een goede alternatief toernooi spelen daarmee vind ik nog niet zo gek eigenlijk aangezien het een super leuk onderdeel is van het spel enkel is voor sommige blijkbaar 1 niet genoeg en mensen please stuur alsjeblieft niet zo allemaal voorbeelden ik heb genoeg voorbeelden gezocht en gezien. en dan blijft de vraag natuurlijk wel wat moet je die kp bij je zelf stoppen vinden blijkbaar mensen een goede oplossing of bij bs leden ik zelf kan daar wel iets in zien je wilt ze niet verspillen en dan is het natuurlijk pushen maar iedereen doet dat wel veel mensen hebben een 2de account die hebben allemaal wel eens wat gedoneerd bij zijn hoofdaccount. ik geef een voorbeeld didi zij geeft altijd eerlijk toe dat zij een tweede account had omdat ze soms vast liep bij hoofdstukken en ja af en toe doneerde ze wat bij haar hoofdaccount en ik vind dat niet pushen denk dat niemand dat vind maar vertel mij nou eens wanneer is dat wel. En alsjeblieft stuur geen plaatjes van steden die echt push steden uit zien want uit eindelijk mag iedereen bepalen hoe zijn stad er uit ziet als jij dit een leuke manier vindt waarom niet (kan met best begrijpen dat iemand het leuk vind om eens een stadje te hebben met alle goederen)dus is dit dan pushen of niet. vertel het me maar wanneer is iets pushen voor de ene is 3 account al veel maar voor de ander is 20 accounts niks als jij dat leuk vind om jouw tijd te spenderen doe je ding. en uiteraard doen ze exact het zelfde als met een 2de account alleen wat vaker is dit dan pushen voor sommige blijkbaar wel maar waarom is 2de account dat dan niet. het is een erg moeilijke vraag en als jij er antwoord op weet zeg het maar. en zeg niet check dit stadje dan is overduidelijk push mischien is dit gewoon een apart persoon die dit leuk vindt.

dus wanneer is het pushen nou en denk daar maar eens wat langer over als jij denkt dat je het weet in 1 min. pak je auto en rij naar innogames want niemand die het precies weet niemand bij inno niemand van de moderators en niemand van de spelers want als het werkelijk zo makkelijk probleem was dan was dit al lang opgelost.
 

DeletedUser472

Guest
nog een laatste woord want niet veel mensen weten werkelijk hoe pushen werkt
van die twee broederschappen(ik denk dat iedereen weet welke twee ik bedoel)

nee blijkbaar niet zelfs jij weet het niet want het zijn er geen 2 het zijn er 3 dat je dit niet weet zegt genoeg dat ze helft het niet weet aangezien iedereen het zegt.

P.S. Post niet dit soort dingen als je er geen verstand van hebt
@stan2002 wonder nar weet meer hier over dan jij hoe ik dit weet ga maar eerst wat meer over pushen zoeken dan kom je er zelf achter
 

DeletedUser1427

Guest
Er is nog geen tastbare ontwikkeling bekent over dit onderwerp helaas om mee te delen, daarmee zal het volgende worden gequoot wat @Desi voorheen heeft gezegd:
We willen echt een zorgvuldig besluit nemen en als dat inhoudt dat we een tijdje langer in een wat onduidelijke fase zitten, dan is dat helaas niet anders.
Momenteel is deze onduidelijkheid nog aanwezig en ook logisch dat jullie als spelers hier graag antwoorden op willen hebben over dit onderwerp. Wij kunnen dan alleen maar vragen om geduld maar begrijpen ook dat dit veel gevraagd kan zijn.
Een duidelijker antwoord kunnen wij niet geven (voor nu) dan dat we nog in de onduidelijke fase zitten.

Ook heeft @Desi het volgende benoemt:
Hierbij gaat het om heel veel variabelen waarvan de voor- en nadelen onderzocht en uitgewerkt worden. Dat kost nu eenmaal tijd. Het enige wat ik erover kan zeggen is, het is in een gevorderd stadium. Er is al veel data verzameld. Binnenkort zal er dus zeker een conclusie volgen.
Je kunt ervan uit gaan dat @Desi er boven op zit, het is ook veel data wat erbij komt kijken.. het antwoord (hier refereer ik naar de conclusie) volgt dus, echter zit hier geen datum aanvast.. dit kunnen wij helaas niet benoemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser472

Guest
ik mag hopen dat inno ook met een planning werkt dus uiteraard is er een schatting over zoiets kunnen we dit bijvoorbeeld nog in 2017 verwachten of zal het onze 2018 wens gaan kosten zon groot bedrijf moet aan een planning werken dus zeg het maar en als je nou geen exacte datum wilt geven omdat daar dan op gehamerd wordt zeg het dan in maanden en doe er dan meteen 2 bij zodat als er dan een oplossing is de mensen blij zijn dat het 2 maanden eerder is dan Lionell zij:).
 
Ik krijg zo langzamerhand de indruk dat Innogames er niets aan zal gaan doen.
Zolang spelers met veel push accounts maar diamanten kopen zullen zij die personen niet benadelen.
Nu ook weer in broederschap avonturen, er wordt net zo makkelijk met accounts geschoven om maar weer voordeel te kunnen behalen.
Iedereen ziet het behalve Innogames, die komen telkens weer met smoesjes (het lijkt de politiek wel!!!)
De geloof waardigheid van Innogames komt aardig op de tocht te staan (als die al niet is weg gewaaid of weg gekocht met diamanten).
 

DeletedUser

Guest
Ik kom ook nog steeds account tegen die als Push accounts zijn aangemaakt.

Nu is mijn vraag, als je nu alleen jezelf of binnen je broederschap KP's kan storten, ben je dan niet van het probleem af.....of zie ik dat niet juist? ;)
 

DeletedUser472

Guest
nee denk het niet dan gaan de hoofdaccount gewoon even uit de bs en gaat die naar de push bs om te doneren plus ik zou dan ook buren bij doen aangezien dat wel zo eerlijk is
 

DeletedUser990

Guest
Vind het moeilijk push account.
Wat ik hoor zijn er meerdere mogelijkheden, neem je 2e account omdat je spel leuk vind maar als je bij Dwergen komt zo lang moet wachten en dan toch bezig wil zijn.
Als je 2e account dan ook ten volle benut en bouwt push je dan of speel je 2 dorpen om de tijd gezellig door te brengen.
Zat zelf te denken als ik klaar ben met tovenaars om stad helemaal op schop te gooien en kennisboek mondjesmaat te gebruiken. Ga ik dan ook Pushen?
 
ik denk dat je toch ook voorzichtig moet zijn...Ikzelf heb een stadje gebouwd specifiek om het broederschap event te ondersteunen. een mapje van mijn stad, ziet er hetzelfde uit als de 'push' accounts die hier aan de kaak worden gesteld. Maar is dit account een push account? als je hieronder verstaat, dat het specifiek werd opgericht om de broederschap beter te laten scoren in BS-event, dan ja...Echter als je hieronder verstaat dat het eenzijdig wordt leeggetrokken (KP, scheve handel, enz...) dan is dat zeker niet het geval. Het account is ook gewoon lid van de BS en wordt mogelijks vervangen (bij inactiviteit of grotere account die wil joinen). Als dat gebeurt, dan is het vermoedelijk definitief en wordt het uitkijken naar een andere BS (of het account uitdoven).
Ik heb nagekeken in de regels alvorens dit account op te zetten en vind zelf niet dat ik in breach ben...
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser1751

Guest
@rotten Als jij je eigen voorbeeld niet als push beschouwd, ga dan eens na wat de mensen met een zogenoemd pushaccount denken over hun stadje die specifiek op het toernooi is gericht.

Volgens mij ligt hier ook het probleem (wat al eens is aangegeven in een vroegere post/thread), er is geen duidelijke definitie in de regels en daardoor geeft iedereen zijn interpretatie aan pushen met een globale gelijkenis. Door het ontbreken van goede regels zit inno nu met zichzelf in de knoop om daadwerkelijk de accounts te kunnen verwijderen.

Verder zijn push accounts jammer, maar totdat er daadwerkelijk actie wordt ondernomen vanuit inno, moeten we ermee leren leven. Zelf houd ik me weinig met andere accounts bezig en ga zeker niet zoeken wat andere broederschappen / spelers(accounts) doen met hun stadje. Ik focus vooral op mezelf en probeer het zo goed mogelijk te doen in alle elementen van het spel. Misschien komt het omdat ik niet in de top 20 o.i.d. sta en dus minder ermee wordt geconfronteerd.
 

DeletedUser

Guest
Er is nog geen tastbare ontwikkeling bekent over dit onderwerp helaas om mee te delen, daarmee zal het volgende worden gequoot wat @Desi voorheen heeft gezegd:

Momenteel is deze onduidelijkheid nog aanwezig en ook logisch dat jullie als spelers hier graag antwoorden op willen hebben over dit onderwerp. Wij kunnen dan alleen maar vragen om geduld maar begrijpen ook dat dit veel gevraagd kan zijn.
Een duidelijker antwoord kunnen wij niet geven (voor nu) dan dat we nog in de onduidelijke fase zitten.

Ook heeft @Desi het volgende benoemt:

Je kunt ervan uit gaan dat @Desi er boven op zit, het is ook veel data wat erbij komt kijken.. het antwoord (hier refereer ik naar de conclusie) volgt dus, echter zit hier geen datum aanvast.. dit kunnen wij helaas niet benoemen.

@Lionell de quotes van Desi die jij aanhaalt, zijn van 12 september. Ondertussen 2 maanden geleden kregen wij te horen dat: "Er is al veel data verzameld. Binnenkort zal er dus zeker een conclusie volgen". Volgens de Dikke Van Dale betekent "binnenkort": binnen enige tijd; = spoedig.
Mijn idee van binnenkort/spoedig is toch niet langer dan een paar weken! Dat er nu na 2 maanden weer hetzelfde bericht wordt gequote en dat we het daar mee moeten doen, geeft mij toch echt het gevoel dat we aan het lijntje worden gehouden. Dus ja, de geloofwaardigheid van dit soort berichten begint wel heel erg zwak te worden.

Ooit heeft @Marindor (we missen je!) een hele goede, werkbare definitie van push accounts gepost op dit forum. Op de een of andere manier mag ik niet meer uit die thread citeren (door het slotje misschien), dus voor alle duidelijkheid maar zo:

Dit was op 5 oktober 2016
Oude wonderen: buffen door 2 de account, toegestaan of niet?

Marindor schreef
Hoi allemaal,

Er lijkt hier wat onduidelijkheid te zijn over de definitie van push-accounts, dus laat me proberen daar wat meer duidelijkheid in te brengen :)

Het is op Elvenar toegestaan om meerdere accounts te hebben. Het is echter niet toegestaan om een of meerdere van deze accounts hoofdzakelijk te gebruiken om je hoofdaccount een onterecht voordeel te verschaffen (in bijvoorbeeld kp's in je OW's, oneerlijke goederenruil etcetera). We hebben een aantal punten waarop wij kunnen beoordelen of een account wel of niet bespeeld wordt. Denk aan bijvoorbeeld progressie op de wereldkaart, deelname aan toernooien, voltooien van opdrachten, doen van onderzoek, geven van burenhulp etcetera etcetera. De exacte criteria hiervoor gaan we niet prijsgeven omdat dat voor de echte misbruikers alleen maar aangeeft hoe ze precies buiten die grenzen kunnen blijven om niet "gepakt" te worden. Wij zullen echter zaak voor zaak beoordelen of er volgens onze richtlijnen wel of niet sprake is van pushing en zo ja, dan zullen we daar actie op ondernemen en dat kan inderdaad resulteren in een spelban.

Voor alle duidelijkheid: Wanneer je 2 accounts gewoon volwaardig bespeelt (dus alle spelelementen worden benut en beide accounts boeken gewoon progressie), dan is er niks op tegen om kp's bij je andere account te storten. Is dit echter het hoofddoel van zo'n account en wordt er verder niet volwaardig mee gespeeld, dan ben je in overtreding.

Hopelijk maakt dit het iets duidelijker :)


De kern van deze definitie is "een volwaardig bespeeld account". Waarom deze definitie daarna weer terzijde is geschoven, is mij een raadsel.
Was deze definitie gewoon gehandhaafd, dan hadden we nu niet zo'n problemen gehad met de verschillende varianten van onvolwaardig bespeelde accounts (toernooi-stadjes, avontuurs-stadjes, kp-stadjes en combinaties daarvan). Sterker nog, dan was er ook geen onderzoek nodig geweest dat al 5 maanden duurt en blijkbaar nog steeds niet afgerond is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@rotten Als jij je eigen voorbeeld niet als push beschouwd, ga dan eens na wat de mensen met een zogenoemd pushaccount denken over hun stadje die specifiek op het toernooi is gericht.

Volgens mij ligt hier ook het probleem (wat al eens is aangegeven in een vroegere post/thread), er is geen duidelijke definitie in de regels en daardoor geeft iedereen zijn interpretatie aan pushen met een globale gelijkenis. Door het ontbreken van goede regels zit inno nu met zichzelf in de knoop om daadwerkelijk de accounts te kunnen verwijderen.

Verder zijn push accounts jammer, maar totdat er daadwerkelijk actie wordt ondernomen vanuit inno, moeten we ermee leren leven. Zelf houd ik me weinig met andere accounts bezig en ga zeker niet zoeken wat andere broederschappen / spelers(accounts) doen met hun stadje. Ik focus vooral op mezelf en probeer het zo goed mogelijk te doen in alle elementen van het spel. Misschien komt het omdat ik niet in de top 20 o.i.d. sta en dus minder ermee wordt geconfronteerd.


Ik denk dat er toch een fundamenteel verschil is... Maar uiteraard heb je gelijk. Het is aan Inno om de regels vast te leggen en ook aan hen om ze op te leggen.
De creatie van broederschappen leidt inherent tot het helpen van elkaar. Voor velen (maar voor sommigen al niet meer) leidt dit ook tot het ondersteunen van kleinere spelers om ze zo sneller te laten groeien en de BS vooruit te helpen. Zelfs dat wordt door sommigen als push beschouwd.

Stel dat ik 2 accounts speel, waarbij de kleine account steeds om stoffen verveeld zit en de grote graag wat extra KP in zijn wonderen ziet verdwijnen. Telkens de kleine account niet verder kan op de techtree, worden KP gedoneerd aan het grotere account en in ruil "krijgt" de kleinere account wat goederen (scheve handel). is dat Push? niet volgens de regels van Inno, want zij stellen duidelijk "eenzijdig" voorop als een zeer belangrijk criterium. Van de beschreven actie worden beide accounts beter...

Als je natuurlijk een stad bouwt waarbij je bewust je troepenomvang laag houdt (om makkelijke gevechten te hebben in toernooi) en dan massaal stoffen daarheen pushed om het toernooi te scoren, dan lijkt het veel duidelijker...Alhoewel... die speler wordt daar niet echt "eenzijdig" beter van... het toernooi voordeel vloeit naar de BS terug en iedereen wordt er beter van...

Lijkt me allemaal niet zo evident...Maar begrijp me niet verkeerd, als er misbruik is, vind ik ook dat het aangepakt moet worden, het is alleen niet makkelijk om duidelijke, werkbare (en spelbevorderende) maatregelen te nemen.
(nog zo'n voorbeeld, iemand roept IP; denk je nu echt dat het zo moeilijk is om daaromheen te fietsen? eentje op mobiel en eentje op thuisnetwerk en nog eentje vanachter de proxy op 't werk, bijv.)
 
Wacht even, denk jij dat al die accounts van die twee broederschappen(ik denk dat iedereen weet welke twee ik bedoel) door 1 speler gespeeld worden? Hahaha, echt niet, die worden gewoon allemaal door andere personen bespeeld. Dan moet je inderdaad wel helemaal gek zijn, als je al die accounts bij gaat houden. De spelers met die stadjes vinden het leuk om toernooien en avonturen te spelen, het groeien willen ze niet. Daarom maken ze van zulke stadjes, het is niet alleen bedoelt om te pushen, maar vooral voor de lol van die spelers. En ze worden allemaal echt door verschillende spelers bespeeld ;)

P.S. Post niet dit soort dingen als je er geen verstand van hebt

Sorry Stan, ik weet nu niet als je hier sarcastisch bent of serieus :)

Als je 50 accounts ziet met allemaal dezelfde layout, en allemaal in dezelfde wonderen kp stoppen, dan ben ik toch wel vrij zeker dat het dezelfde persoon is.

Maar super goede sarcastische post, ik vind hem helemaal leuk :)
 

DeletedUser2114

Guest
nee blijkbaar niet zelfs jij weet het niet want het zijn er geen 2 het zijn er 3 dat je dit niet weet zegt genoeg dat ze helft het niet weet aangezien iedereen het zegt.
Ik weet dat er 3 zijn, maar ik had het over de 2 kleine BS's en niet over de grote ;)
@stan2002 wonder nar weet meer hier over dan jij hoe ik dit weet ga maar eerst wat meer over pushen zoeken dan kom je er zelf achter
Dat denk ik toch niet, ik ken de regels van dit spel en heb contact met mensen in het spel ;)
 

DeletedUser2114

Guest
Sorry Stan, ik weet nu niet als je hier sarcastisch bent of serieus :)

Als je 50 accounts ziet met allemaal dezelfde layout, en allemaal in dezelfde wonderen kp stoppen, dan ben ik toch wel vrij zeker dat het dezelfde persoon is.

Maar super goede sarcastische post, ik vind hem helemaal leuk :)
Sorry, maar dit was serieus niet sarcastisch... Wat ik in die post zei, is serieus zo, en dat kan ik weten, omdat ik contact heb met bepaalde mensen in het spel.
 
al met al is een echt eerlijke competitie niet mogelijk dus of het nu toernooi is of avontuur degene die persé de hoofdprijs wil hebben haalt die binnen met zijn pushaccounts of dit individueel is of in BS verband laat ik voor het gemak maar even buiten beschouwing.
Gezien dat er geld mee gemoeid is verwacht ik dan ook geen echt werkbare oplossing want omzet gaat veelal en ik denk dus ook hier voor principe.
 

DeletedUser472

Guest
ik zelf betwijfel ook of er een oplossing komt aangezien moderators ook pushen of als we de officele manier moeten zeggen 25 account maken voor toernooien die kp dan bij hun hoofdaccount doen maar hee is geen pushen hoor ik maak alleen 25 account voor toernooi omdat gewoon leuk is en blijkbaar ook geen probleem is.
 
Bovenaan