• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Nieuws van de Beta of andere fora (kan spoilers bevatten)

DeletedUser3554

Guest
Jammer dat je een gebouw kan verdienen van de zomer 2016, bijna twee jaar terug, en binnen een week weer gedevalueerd in versie 1.54. Maar daar kunnen we dan wel weer over chatten in de BS via de webbrowser.

Flash wordt gelukkig niet meer ondersteund in 2020: we kunnen dan een kerncentrale sluiten en weer terug gaan naar trage 80486.
Waarom 7 jaar wachten op het converteren naar HTML5, HTML5 is van 2011. Alleen luie programmeurs programmeren in Flash of JavaScript.
Misschien is ASP.Net wel gemakkelijker of HTML 6?

Dan was er ook nooit een app nodig geweest, gewoon standaard via de webbrowser.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er zit een flink verschil tussen het hebben van een html5 standaard, en het hebben van goede tools om daar een applicatie mee te ontwikkelen.
Flash had het grote voordeel dat Inno al weet hoe het werkt (ze hebben nog wat andere spellen :p ), wat dus meer zekerheid biedt om de investering terug te verdienen.
 
Jammer dat je een gebouw kan verdienen van de zomer 2016, bijna twee jaar terug, en binnen een week weer gedevalueerd in versie 1.54. Maar daar kunnen we dan wel weer over chatten in de BS via de webbrowser.

Flash wordt gelukkig niet meer ondersteund in 2020: we kunnen dan een kerncentrale sluiten en weer terug gaan naar trage 80486.
Waarom 7 jaar wachten op het converteren naar HTML5, HTML5 is van 2011. Alleen luie programmeurs programmeren in Flash of JavaScript.
Misschien is ASP.Net wel gemakkelijker of HTML 6?

Dan was er ook nooit een app nodig geweest, gewoon standaard via de webbrowser.

Uiteindelijk zal ook een spel als elvenar en FoE naar HTML5 gaan.
Waarom dat niet gedaan in is bv 2013 is heel eenvoudig.

Flash is een standaard die al heel lang bestaat, hierdoor bestaan er een hoop libraries (lijsten met kant en klare code die je kan gebruiken),
Als je een spel ontwikkelt en nog niet weer wat die gaat opleveren wil je deze zo goedkoop mogelijk ontwikkelen. als je dan bv de zaken die de graphics, geluid of andere zaken regelen goedkoop wilt hebben dan pak je daar een bestaande library voor en boem het werkt.
Omdat HTML z'n nieuwe standaard is/was waar nog niet heel veel op gemaakt werdt bestonden die libraries niet. dat betekent dat je die zelf helemaal moet ontwikkelen wat heel veel tijd en geld kost. iets wat een bedrijf liever niet doet.

Je zit dan ook dat vaak 1 partij zoiets ontwikkelt en daarna in licentie uitgeeft om de enorme kosten terug te verdienen.
Een mooi voorbeeld ervan voor werelden waar je doorheen kan lopen in bv Neverwinter nights, of The Elder Scrolls of eigenlijk elk anders spel waarin je gerenderde bomen ziet is "speedtree", een library waar spellenmakers (er is ook een film variant) een licentie op nemen en ze toegang krijgen tot honderden bomen in duizenden verschillende stijlen. op deze manier hoeven ze niet elke boom in een spelwereld zelf te ontwerpen en te renderen en kan je prachtige bossen maken zonder dat elke boom er hetzelfde uitziet. dat is namelijk al kant en klaar.
Voor browserspellen bestaan ook van dergelijke programma onderdelen die je kant en klaar kan inkopen zonder ze zelf te maken, of die je kan overnemen van andere spellen die je eerder hebt ontwikkelt om de kosten te drukken.
1 van die dependencies die elvenar gebruikt is de Unity5 Engine.

Bij innogames zijn ze echt wel bezig met HTML5, tot de Unity5 engine kon je je spel niet converteren naar WebGL. Maar voor browsergames enkel naar flash of met een speciale Unity browserplugin. Unity5 ondersteund ook WebGL.
Ongeveer een jaar geleden zijn ze bij Innogames echter ook overgegaan naar Unity5 de basis voor HTML5 is dus al gelegd.

Uiteindelijk is het hun inkomstenbron, dus ze zullen echt wel overstappen wanneer dat echt nodig is.
 

DeletedUser1796

Guest
Beste Fjord.
Dit komt pas bij de release van 1.55, die release is er bij ons nog niet.
Toernooien kunnen op dit moment dus nog niet gespeeld worden in de app
 

DeletedUser1427

Guest
komt niet van bèta,maar van fb ;)

Toch gaat het om informatie dat nog niet hier in dit forum meegedeeld is, vandaar dat het hier aan toegevoegd is. We kunnen namelijk overal een apart topic voor maken, maar binnenkort verschijnt de informatie ook op dit forum, dan is het weer oud nieuws. Dit topic biedt de mogelijkheid om in geplaatst te worden over inhoud dat nog niet is meegedeeld in dit forum. Toch bedankt voor het verstrekken van de info.
 

DeletedUser2600

Guest
ggd,dacht dat ik de duivel was op het forum
in het Hangplek (off topic) had ik een paar elvenar gamepjes geplaats
was er ook af
gehooid met spoiler wat voor games het waren.
was toch duidelijk genoeg.
wat is hangplek ?
 

DeletedUser1427

Guest
ggd,dacht dat ik de duivel was op het forum
in het Hangplek (off topic) had ik een paar elvenar gamepjes geplaats
was er ook af
gehooid met spoiler wat voor games het waren.
was toch duidelijk genoeg.
wat is hangplek ?

De hangplek mag je eventueel dingen plaatsen die niet gerelateerd zijn aan Elvenar, in de betreffende topic zijn de links weggehaald omdat we niet weten waar spelers naar door gestuurd worden, daarom ook de vraag of je eventueel kan uitleggen wat je als link hebt geplaatst, dan kan de link er wat mij betreft weer bij.
 

DeletedUser2600

Guest
nee laat maar,dacht mensen een plezier mee te doen
het waren puzzel gamens en zo, gebaseerd op elevenar
was duidelijk genoeg
 

DeletedUser1427

Guest
nee laat maar,dacht mensen een plezier mee te doen
het waren puzzel gamens en zo, gebaseerd op elevenar
was duidelijk genoeg

jammer, als je dat nu erbij had geplaatst was er ook niets aan de hand geweest uiteraard. Het is niet veel zeggends als je een topic aanmaakt en daar alleen een link in plaatst.
 

DeletedUser2114

Guest
nee laat maar,dacht mensen een plezier mee te doen
het waren puzzel gamens en zo, gebaseerd op elevenar
was duidelijk genoeg
Het was niet duidelijk genoeg, want er stond alleen een link en verder niks. je had dus mensen naar elke willekeurige site daarmee kunnen sturen.

Maar nu weer on-topic zou ik zeggen. ik ben heel blij dat de toernooien binnenkort op de app gespeeld kunnen worden, ik ben heel vaak niet thuis en heb dan alleen een telefoon, dus het is fijn dat is dan ook volledig toernooi mee kan spelen.
 

DeletedUser1427

Guest
Het was niet duidelijk genoeg, want er stond alleen een link en verder niks. je had dus mensen naar elke willekeurige site daarmee kunnen sturen.

Maar nu weer on-topic zou ik zeggen. ik ben heel blij dat de toernooien binnenkort op de app gespeeld kunnen worden, ik ben heel vaak niet thuis en heb dan alleen een telefoon, dus het is fijn dat is dan ook volledig toernooi mee kan spelen.

Je hebt helemaal gelijk @stan2002 , wij zien vanaf dit punt graag weer informatie die voor dit topic is bedoelt.
 
Vandaag is er op Beta een nieuw evenement aangekondigd, dat gaat morgen van start en zal 10 dagen duren met als titel "Days of Music" dus wordt waarschijnlijk vertaald naar "De Muziekdagen" o.i.d. Dit als voorbereiding op het zomerfestival "Woodelvenstock".
 
Bovenaan