• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Nieuws van de Beta of andere fora (kan spoilers bevatten)

DeletedUser

Guest
Hoi Allemaal,
Vanaf release 1.54 (over ongeveer 3 weken bij ons) krijgen de eventgebouwen van voor maart 2017 een rebalancing. Sommige gebouwen krijgen een hogere waarde, maar andere een lagere. Dit wordt als voorbereiding gedaan voor een spreuk waarmee je de eventgebouwen kunt upgraden. Maar.... vanwege de voorbereiding kan je cultuur en vooral populatie als je oudere eventgebouwen hebt flink zakken. De regenboogeenhoorn heeft bij mij in mijn beta-stadje nu bijv. nog maar iets meer dan helft van de waardes die het had! Ook de eventgebouwen van Winterevent 2016, die in Winterevent 2017 terugkwamen, kunnen in waarden gaan verminderen.

Kijk daarom goed rond in je stadje, zodat je nu nog kunt voorkomen dat je na de upgrade met een negatieve populatie of cultuur zit. Het is namelijk nog niet bekend wanneer die spreuk er gaat komen, in eerste instantie kun je je eventgebouwen alleen met diamanten upgraden.

Deze nieuwe upgrade-spreuk gaat ook de blauwdrukken vervangen!. Bestaande blauwdrukken worden uiteindelijk ook omgezet in deze upgrade-spreuk waarmee je dan ook je magische huizen en werkplaatsen kunt uppen.

Groetjes, Didi

PS: hieronder een link van de cityplanner met een overzicht van de veranderde waardes voor een aantal gebouwen.
 

DeletedUser

Guest
Jammer van de waardes van de event gebouwen, maar fijn dat er een upgrade spreuk komt.Bedankt voor de melding!

Tja, maar in eerste instantie kunnen een hoop spelers toch behoorlijk in de problemen komen :( Want op z'n InnoGames
Fase 1) verandering van waardes van eventgebouwen
Fase 2) Mogelijkheid om eventgebouwen te upgraden met diamanten
Fase 3) Mogelijkheid om eventgebouwen te upgraden met nieuwe spreuk

Het zal daarom nog wel even duren voordat die nieuwe spreuk er is, en je kunt in die tussentijd (weken? maanden?) niet doorgaan met een negatieve cultuur of negatieve populatie. Op het beta-forum komen nu meldingen binnen van spelers die 1000den zijn gezakt in cultuur en populatie :eek:
Vooral als je veel oudere wintereventgebouwen hebt staan (de tuintjes en de zuurstokboom geloof ik), ben je zwaar de pineut
 
Voor mijn twee accounts zijn er ook best grote gevolgen kwa bevolking en cultuur. Ik ga ook meer dan 1000 bevolking terugvallen op mijn eerste account. De cultuur terugval is nog groter. Dat ligt ongeveer op 4000. Dat vang ik ook niet zomaar even op.

Daar ben ik ook best wel kwaad om, want die gevolgen zijn groot voor mijn stadje Wat zijn eventprijzen nu ook nog waard? Ik ga in ieder geval geen moeite meer stoppen in events, want als Inno ze constant blijft aanpassen, hoe kan ik dan een stad opbouwen?

Weet je misschien ook hoe de upgrade spreuk ook te verkrijgen is? Kunnen we hem bijvoorbeeld maken of is ie alleen te winnen met toernooien zoals nu de blauwdruk
 

DeletedUser

Guest
Dan ben ik zwaar de pineut, want mijn stad bestaat zo'n beetje voor de helft uit antieke eventgebouwen o_O

Ook ik zal er vrees ik aan moeten geloven. Ik heb niet veel oudere gebouwen meer staan, maar nog wel een paar die populatie geven. Ik had net al mijn populatie zo goed als gebruikt, omdat ik klaar ben met het laatste hoofdstuk. Net genoeg poppetjes overgehouden voor events of BSA. Zal er misschien ook 1 of 2 huizen bij moeten gaan bouwen, met als gevolg dat ik dan minder ruimte heb voor events of BSA (*zucht*)
 
Mag ik je tekst delen met de rest van mijn BS door het te kopieren en via de mail te versturen? Vind dit wel een hele belangrijke en niet iedereen kijkt op het forum
 

DeletedUser

Guest
Weet je misschien ook hoe de upgrade spreuk ook te verkrijgen is? Kunnen we hem bijvoorbeeld maken of is ie alleen te winnen met toernooien zoals nu de blauwdruk

Nee dat is nog niet bekend helaas. Het zou kunnen dat je ze alleen kunt winnen, bijv. als directe effecten, of misschien toch ook in de Academie kunt maken. Dat ding zal toch weer eens een keer een functie moeten krijgen, aangezien we het niet kunnen slopen
 
Nee dat is nog niet bekend helaas. Het zou kunnen dat je ze alleen kunt winnen, bijv. als directe effecten, of misschien toch ook in de Academie kunt maken. Dat ding zal toch weer eens een keer een functie moeten krijgen, aangezien we het niet kunnen slopen

Ik hoop dat ze hem beschikbaar maken in de academie. Dan kan iedereen er wat mee doen. Maar ik ben bang dat het toch alelen een vervanging van de blauwdruk gaat worden dus alleen te winnen met toernooien.

De gevolgen voor mijn eerste stadje zijn echt wel groot, voor de tweede heb ik nog niet gekeken, maar ik heb wel zoiets van, heb ik nog wel zin om verder te spelen nu ik weer alles moet gaan herberekenen en omgooien, af te breken en bij te bouwen.
 

DeletedUser1294

Guest
Ik heb natuurlijk makkelijk praten, omdat ik geen cultuurgebouwen met populatie heb, maar ik geloof dan het voor de toekomst wel een vooruitgang is, hoewel de klap voor sommigen nu inderdaad hard aan kan komen.

De cult/pop vond ik altijd een risico, omdat die moeilijk te vervangen waren, maar als je ze straks met je stad mee kan laten groeien, wordt het misschien wél interessant om ze te plaatsen.
 
Wel heel fijn, die spreuken. Gaat m'n antieke luie sneeuwpop ook nog eens nuttig worden i.p.v. dat hij alleen maar leuk zit te zijn.... :D

Dat heb ik met mijn Halloween Windmolen. Voor beide accounts is die eigenlijk al vreselijk achterhaalt, maar te leuk om te verwijderen. Krijgt die wel iets meer nut.

Maar moet wel even kijken hoe ik dit ga oplossen voor mijn eerste account. Cultuur kan ik nog wel opvangen, maar de bevolking is een groter probleem.
 

DeletedUser

Guest
Ik hoop dat ze hem beschikbaar maken in de academie. Dan kan iedereen er wat mee doen. Maar ik ben bang dat het toch alelen een vervanging van de blauwdruk gaat worden dus alleen te winnen met toernooien.

De gevolgen voor mijn eerste stadje zijn echt wel groot, voor de tweede heb ik nog niet gekeken, maar ik heb wel zoiets van, heb ik nog wel zin om verder te spelen nu ik weer alles moet gaan herberekenen en omgooien, af te breken en bij te bouwen.

Ziet er niet naar uit dat je de spreuken kunt maken in de Magische Academie :(:(:(
Dat mooie nutteloze gebouw dat je niet kunt slopen, blijft dus gewoon nutteloos een hoop ruimte in beslag nemen :mad:
 

DeletedUser

Guest
als deze verandering mij in het negatief trekt is er ook de punt gekomen om er een vette punt achter te zetten.
Dat mag niet kunnen dat je van een florerende stad in ene een armoedige maakt waar alles tekort is. Dat is niet op te vangen met wat huizen want er moet ook cultuur bij.

Zo denk ik er eigenlijk ook over. Na mijn ervaring op de beta met een flinke negatieve populatie na de rebalancing van de OWs (waar ik maanden bezig geweest om dit weer recht te trekken), vind ik dit soort verplichte crisismanagement niet meer voor herhaling vatbaar. Als ik het nog redelijk goed kan opvangen, oke dan, maar als ik flink in de rode cijfers ga komen is het voor mij ook einde verhaal.
 
Ik ga een paar duizend populatie kwijt zijn via de tuintjes en Halloweending als ik het goed zie. Die heb ik niet, dus dan is het echt einde verhaal.
 

DeletedUser222

Guest
Het is even afwachten maar ik heb altijd juist de evenement gebouwen geplaatst omdat ik dat leuker vind dan al die rijen met huizen.
ik sluit me dan ook aan bij de vorige posts, als dit een drama gaat worden ben ik ook weg.
 
Bovenaan